Tokyo 2018

18-09-2017 21:26 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist onze zomervakantie voor volgend jaar geboekt. Wij (mijn man, zoon van 15 en ik) gaan eind juli 12 dagen naar Tokyo.

Wie heeft er tips voor ons? Wat moeten we daar absoluut gezien en gedaan hebben?
Mariokarten!

En ik zou niet 12 dagen alleen Tokyo doen, maar 6 dagen Tokyo, 6 dagen Kyoto. Ik vond Kyoto zo veel mooier en relaxter dan Tokyo.
Eens met MiniMe3. 12 dagen Tokyo lijkt me erg lang. Heel gaaf om te zien maar ook heel druk. En warm en vochtig in de tijd dat jullie gaan. Kyoto zou ik zeker niet overslaan. Maar ook Mount Fuji en Nikko niet, dat zijn prima dagtrips vanuit Tokyo.
In Tokyo zelf: Shinjuku, Shibuya, Harajuku, Tsukiji Fish Market, Tokyo Skytree (of Tokyo Metropolitan Government Building als goedkoper alternatief) etc .
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn in Februari 11 dagen geweest. Vond het absoluut niet te lang of te druk. Wel een uitstapje gemaakt naar Mount Fuji.

Verder tips;
Kattencafe bezoeken, Karaoke, Akihabara, Tokyo Metropolitan Building en in Odaiba naar Aqua City en Diver City, Robot Restaurant, Shinjuku Gyoen National Garden
en natuurlijk sushi eten (dat met zo'n treintje aankomt)

Waar verblijven jullie?
Ik zou zo graag terug willen! Echt mijn favoriete bestemming. De mensen zijn ook heel lief :)
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reacties. Ik zal de tips straks even gaan googlen.

Wij verblijven in Centurion Hotel Grand Akasaka.

We willen ook graag een uitstapje maken naar Mount Fuji. En als we de drukte zat zijn, eventueel meer dagtripjes buiten Tokyo.

Het is voor ons de eerste keer dat we zover weggaan. We zijn wel een keer naar New York geweest, maar dat is anders.
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
18-09-2017 22:24
Mariokarten!

En ik zou niet 12 dagen alleen Tokyo doen, maar 6 dagen Tokyo, 6 dagen Kyoto. Ik vond Kyoto zo veel mooier en relaxter dan Tokyo.
Over een paar jaar wil ik weer naar Japan, en ik ga dit waarschijnlijk ook doen: ongeveer een week naar Kyoto, en dan ongeveer een week naar Tokio, of omgekeerd. Hangt af van de realiseerbaarheid van beide opties. Het wordt een zelfstandige reis, dus dan kun je de zaken goed plannen.

Voor Quinta: houd er rekening mee dat het bloedheet kan zijn in Japan, als je in juli gaat. Ik ging in april/mei, en de temperaturen lagen tussen 22 en 27 graden. 's Nachts is het ongeveer 10 graden. Ik had een treintocht (met gewone trein en Shinkansen) Japan, en twee plaatsen waren uitgesproken koud: Koyasan en Takayama (overdag ca. 12/16 graden, 's nachts 3 graden!).
World of Warcraft: Legion
Hoi, we zijn drie weken naar japan geweest in augustus. Was er broeierig warm dus best voldoende t-shirts meenemen, want je verliest ongelofelijk veel vocht en zouten. We hadden 3 dagen tokyo gedaan en dan rondreis om dan terug te eindigen in tokyo. Tokyo was bijzonder rustig, kyoto was erg druk - dat viel ons direct op.
Zie dat je al hotel hebt geboekt, in realiteit zijn er veel die je niet altijd bij ons op booking of airbnb ziet staan, dus altijd nog eens goed checken. We hadden via airbnb een leuke kleine flat voor ons 4 geboekt in asakusa bashi.
Je kan leuke avondwandelingen maken langs sumida rivier naar skythree, zeker de moeite als het donker is.
Senso-ji temple is best aardig, zeker ook stations bezoeken en je moet dan zien ondergronds te gaan, daar zijn de beste food markets. Metropolitian government bulding kan je gratis op en heb je prachtig zicht.
Samourai museum is ook leuk en dan heb je al die klassiekers zoals shibuya etc...
Omotesando is leuke buurt voorarchitectuur en yoyogi park is Bestfijn. Ook in omotesando is er een leuk theehuisj. Ben even de naam kwijt maar dat is opgetrokken in hout. Bijzonder knap en lekkere groene thee !
Oh men.... nu wil ik weer terug.

Ik was in Tokyo best wel ziek dus heb ook wat dingen over moeten slaan van het programma (dat ik zelf bedacht had). Ben ook nog bij Asimo geweest in het Honda Center. En ik heb een hele dag besteed in het Nippon Fabric district. Maar dat ben ik....wat was het daar hemels.

't Is dat ik eerst naar Zuid-Korea wil volgend jaar (als het er dan nog ligt natuurlijk). Daarna weer sparen voor Japan.
Alle reacties Link kopieren
DoeSunshine,

Een aantal dingen van Tokio die je heb opgesomd, heb ik zelf ook bezocht. Beslist de moeite waard.

MiniMe3,

Ik denk dat ik hier zo wat leuke ideeën opdoe om ten uitvoer te brengen als ik weer in Japan ben. Het Asimo Center wil ik bezoeken. Ik ben benieuwd of die robot mijn Japans begrijpt:

- こんにちは。(Konnichiwa. Hallo)
- 元気ですか、アシモさん。(Genki desu ka, Ashimosan? Hoe gaat het, Asimo?)
- コーヒーと砂糖をおねがいします!(Koohii to satou o onegaishimasu! Koffie met suiker alsjeblieft!)
- あなたが頭がいいロボットだと思います。(Anata ga atama ga ii robotto da to omoimasu. Ik denk dat jij een goede robot bent.)
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
19-09-2017 22:07
Ben ook nog bij Asimo geweest in het Honda Center.
Weet jij het precieze adres van dat Honda Center?

Is dat:

Japan, 〒107-0062 Tokyo, Minato, Minamiaoyama, 2 Chome−1−1, Honda青山ビル (Aoyama)?
World of Warcraft: Legion
Hans. Je bent nog de "arigato da maz" vergeten.
Wel niet juist geschreven hier, maar jij kent precies wel wat meer japans dan ik...
Je kan dus niks afleiden uit al die tekens, niet te doen.
Enigste die ik nog ken ik exit teken...handig voor in de metro
hans66 schreef:
22-09-2017 14:34
Weet jij het precieze adres van dat Honda Center?

Is dat:

Japan, 〒107-0062 Tokyo, Minato, Minamiaoyama, 2 Chome−1−1, Honda青山ビル (Aoyama)?
Deze was het volgens mij: https://tokyocheapo.com/entertainment/f ... how-tokyo/.

Ik kon er naartoe lopen vanaf mijn hotel in Akasaka.

Het is wel echt maar een korte show. Maar toch gaaf. En gratis. Dus tja! En ze hebben daar ook wat gave Honda auto's staan. Ik denk niet dat je echt zelf tegen Asimo kunt praten. Maar hij kan wel een dansje voor je doen.
Ik zie die jongens Asimo een hand geven, maar dat mochten wij niet. Je mocht wel met 'm op de foto maar er werd wel drie keer gezegd "no touch".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven