Wat was jouw droomvakantie?

19-09-2017 13:56 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
En waarom? En voor de mensen met kinderen wat was jou favoriete reis met de kinderen?

Mijn droomreis was Hawaii, 3 weken 3 eilanden en ook zo gespaard dat we alles konden doen wat we wouden zoals bijvoorbeeld parachutespringen.

Echter was ik ook aangenaam verrast door Zwitserland (Lauterbrunnen) en La palma(wat naar mijn idee binnen Europa het meeste weg had van hawaii).

Ik wou eerst heel graag naar costa rica in 2018, maar daar is er best wat kans op regen in de zomer.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Kihei voor mij ook Hawaï ( vandaar jouw nickname denk ik :) ) wij zijn er twee keer geweest , eerste keer Oahu en Maui en zijn er toen zelfs getrouwd, en vorig jaar Oahu en Big island. Wij vonden 3 eilanden een beetje teveel maar ik heb er nu spijt van en wil dus over 5-10 jaar nog eens terug en dan Kauai en nog eens naar Maui. Vorig jaar was zo gaaf omdat we lava hebben gezien en gesnorkeld met manta roggen.

Thailand vond ik ook heel fijn, ontzettend lekker eten en mooie dingen gezien.

La Palma staat ook op mijn lijstje om te bezoeken.
Meerdere:
Zuid Afrika rondreis inclusief 'n paar dagen in Suncity's Palace of the lost city
Australie rondreis met 'n jackeroo/jilleroo ranch stay en vliegen boven en snorkelen in GBR
Roadtrippen door West Canada, Montana (duderanch) en Wyoming (Yellowstone)
Verder vond ik in Azie Myanmar wel erg gaaf en Thailand blijft altijd voor herhaling vatbaar
Alle reacties Link kopieren
niet zozeer samenhangend met lokaties, wel met gevoel.
Eerste vakantie na overlijden van dierbare (de zomer er voor, lag ze op sterven)
Voelde me dat jaar zo anders, dan het jaar er voor. (steeds maar telefoon in de aanslag)

en een keer een weekje Noord-Italie, niks bijzonders. Maar alles klopte
Rome, vanwege de kunst, de mooie gebouwen, lekker weer. Heerlijke stad.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen kerstvakantie een rondreis door de Weskaap, Zuid-Afrika. met kinderen van toen 5 en 7 (zoon werd 8 op de dag van terugreis en verteld nog steeds aan iedereen die het wil horen dat hij in 4 landen jarig is geweest).

Het rondreizen beviel super goed en ook een zonvakantie in decemer. Dus zonder het topic te willen kapen lees ik graag ervaringen voor kindvriendelijke zonreizen rond de kerst :biggrin: .
Alle reacties Link kopieren
IJsland :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hommeltjes schreef:
19-09-2017 14:13
Rome, vanwege de kunst, de mooie gebouwen, lekker weer. Heerlijke stad.
Ja deze ook!
Mijn man is er nooit geweest, ik was paar jaar geleden met een vriendin, en telkens nemen we ons voor om samen te gaan. Komend voorjaar wil ik dat echt gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
89 dagen 18.000 km door Amerika (door 24 staten) was iets wat ik voor geen goud had willen missen.
Weekend Parijs.

Ik wou absoluut, maar het heeft mij maar 8 jaar geduurd om mijn man mee te krijgen.
Achteraf vond ie het ook het leukste weekend / vakantie ever.


En ons eerste 5 dagen Bretagne met de tent.
Een week van tevoren besloten, nauwelijks iets gepland, maar eindelijk waren we een keer samen weg.
(Man is niet zo'n reiziger. We waren bij dit tripje dus al bijna 4 jaar samen.)

We pogen intussen al jaren nog es terug te gaan naar Bretagne, maar elk jaar is er wel iets waardoor het mislukt.
Alle reacties Link kopieren
Rondrijden door Engeland met de auto. Zulke mooie dingen gezien, en genoten van de vrijheid.
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Ellius schreef:
19-09-2017 14:52
Rondrijden door Engeland met de auto. Zulke mooie dingen gezien, en genoten van de vrijheid.
mag ik vragen welke route (ongeveer), zit er voor volgend jaar aan te denken :)
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
19-09-2017 14:52
mag ik vragen welke route (ongeveer), zit er voor volgend jaar aan te denken :)
Stratford-upon-Avon, Oxford, Bath, Salisbury, Glastonbury, Lulworth Cove, Wells. (Verkeerde volgorde, maar die regionen). Zuidwest zeg maar.
anoniem_252501 wijzigde dit bericht op 19-09-2017 21:53
Reden: Typo
0.85% gewijzigd
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Ijsland staat ook op mijn bucketlist, maar het kost zo veel en er is weinig tshirten weer.

Ik twijfel nu voor aankomend jaar omdat costa rica dus vooral heel nat schijnt te zijn. Ik dacht misschien aan yellowstone/zion park die regio. Van NY tot aan Florida ben ik al geweest.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog alleen was, mijn vakantie naar Spanje waar ik ook werkte.
Daar achteraan nog in mijn eentje in Spanje en daarna Italië vakantie gehouden voor 10 dagen.
Heb toen echt enorm genoten.

Vorig jaar zomer met vriend en onze zoon een week de zon op wezen zoeken en dat was echt puur geluk.
Zo'n mooie en fijne tijd hebben we met zijn drieën gehad.

Disneyland vorig jaar was ook heel bijzonder.
Ons zoontje was echt heel erg onder de indruk en heeft alle dagen alleen maar met een heel grote lach rondgelopen.

Ik merk dat ik de vakanties met mijn gezin een stuk waardevoller vind dan dat ik altijd mijn vakanties met vrienden vond.
Alle reacties Link kopieren
De eerste vakantie met mijn man (toen nog vriend). Het was niet zozeer een droomreis omdat het perfect was, maar omdat we pas 3aanden samen waren, 1 maand samen woonden en elkaar echt goed hebben leren kennen.

Rondje:
Innsbruck
Milaan
Rome, was echt prachtig!, Maar wel een bezemkast als hotel.
Pisa, doorgezakt bed, vies zwembad, geen douche of bad.
Omdat we weg wilde uit Pisa een dag naar Monaco geweest.
Toen door naar Genève. Hadden een hotel in Frankrijk, dus konden niet s'avonds in de stad.
Parijs
En toen weer naar huis. Ik zou het zo weer doen!
Alle reacties Link kopieren
De minivakantie met mijn vriend, toen ik 14 weken zwanger was van ons eerste kind. We hebben toen op de bonnefooi een lang weekend Luxemburgse Ardennen geboekt in April; enorm ouderwets hotel, krakende bedden, roze tafelkleedjes, maar OOH wat een fenomenale natuur en het weer was subliem (zonnetje met 23 graden). Het voorjaar ontluikte evenals het nieuwe leven in mijn buik en wij zogen alles in ons op, die momenten met z'n tweetjes midden in de natuur waren zo intiem en tegelijkertijd werelds, de beste vakantie ooit!
Alle reacties Link kopieren
Buenos Aires en daarna 10 dagen paardrijden op een ranch van 27.000 hectare op de grens van Tucuman en Salta in Argentinie. Uitlopers van de Andes en subtropisch dus prachtige natuur en te paard (in mijn eentje met een gaucho met kapmes) kom je dan in de natuur waar je te te voet of met een four wheel drive nooit zou komen.

De ranch was in de crisis gekocht door een Belgsiche bankier en zijn vrouw was bezig een hotel aan te leggen. Argentijnse toeristenbureau's belden elke week wanneer ze open ging (want de ranch stond bekend als een van de mooisten van het land), maar was alleen via Belgie en Nederland te boeken voor ook nog een spotprijs. Haar personeel was nog niet op niveau voor lokaal toerisme en ik vond het prima om niet 24/7 bediend te worden maar zelf een fles wijn te pakken en dat in een schriftje opgeschreven.

Ben ook met gaucho's mee geweest om vee te drijven. Groep paarden verplaatst en wat koeien en kalveren gescheiden. Haalt een chique Argentijn zijn neus voor op maar ik vond het geweldig.

Locatie bestaat niet meer: ze hebben het niet gered om het financieel bol te werken, waren jaar erop al gesloten dus ik heb super veel geluk gehad.

Buenos Aires waar ik ook 4 dagen was vond ik ook een mega geweldige stad.
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
19-09-2017 14:45
89 dagen 18.000 km door Amerika (door 24 staten) was iets wat ik voor geen goud had willen missen.
Wat gaaf! Had je van te voren een route of gewoon maar zien waar je uitkwam?
Weekje Texel, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
In 2013 naar Java-Bali
Na de rondreis hebben we nog een week in Sanur op Bali gezeten. Het was hetzelfde hotel waar mijn ouders in 1983, dus 30 jaar voor ons hebben gelogeerd.
Mijn vader komt uit Ned. Indie, en we hebben voor hem foto's gemaakt van plekken waar hij gewoond heeft en op school gezeten.
Hij was toen wij gingen al ziek, maar heeft nog heel enthousiast de foto's bekeken. Niet lang er na is hij overleden.
Bizar is dat wij, mijn man en ik a.s. oktober een reis hebben geboekt naar hetzelfde hotel op Bali, ter ere van ons 40 jarig
huwelijk.
Nu ligt mijn moeder op sterven, dus gaan het waarschijnlijk uitstellen.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
19-09-2017 15:46
Wat gaaf! Had je van te voren een route of gewoon maar zien waar je uitkwam?
Vooraf stond grotendeels de route wel vast... eenmaal daar een paar kleine wijzigingen gedaan omdat het zo liep. Zo zijn we bij mensen blijven slapen die ons hadden uitgenodigd en zijn we op 2 of 3 plekken iets langer of korter gebleven dan vooraf gedacht. Hadden de 3 maanden ook opgesplitst in west en oost dus er zat een binnenlandse vlucht tussen... vandaar dat we niet zomaar alles om konden gooien.
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
19-09-2017 16:16
Vooraf stond grotendeels de route wel vast... eenmaal daar een paar kleine wijzigingen gedaan omdat het zo liep. Zo zijn we bij mensen blijven slapen die ons hadden uitgenodigd en zijn we op 2 of 3 plekken iets langer of korter gebleven dan vooraf gedacht. Hadden de 3 maanden ook opgesplitst in west en oost dus er zat een binnenlandse vlucht tussen... vandaar dat we niet zomaar alles om konden gooien.
Wat vond je het leukste/mooiste van wat je in die reis gezien hebt?
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
19-09-2017 16:19
Wat vond je het leukste/mooiste van wat je in die reis gezien hebt?
Lastig te zeggen... niet echt 1 ding aan te wijzen maar enkele highlights:
Skydiven in Florida (18000 ft)
Thanksgiving in New York (Macy's day parade... awesome!)
helicoptervlucht boven New York
Diverse sportwedstrijden (Lebron James toen nog bij Miami Heat, Ijshockey, Baseball)
Paardrijden door Monument Valley
Panorama hike in Yosemite
Angels Landing in Zion
Stappen in New Orleans (+ prachtige French Quarter)
Muzieksteden als Nashville en Memphis
Chicago heeft ons zeer verrast, erg toffe stad
NYE op Miami Beach
Highway 1 rijden met diverse mooie stops
Las Vegas gekte incl show van Circque du Soleil en slapen in 5* hotel op de strip
Niagara Falls bezoek
Pretparken in Orlando (bezoeken we op bijna iedere reis en de parken daar zijn echt heel gaaf, samen met die in Japan op 1)\
europe86 wijzigde dit bericht op 19-09-2017 16:38
1.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mooie belevenissen!
Chicago en de muzieksteden staan ook op mijn lijstje. We zijn 4x in de Vs geweest waarvan dus 2x Hawaï ( 1x gecombineerd met Las Vegas) en in New York en dit jaar in Boston.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven