Ideale vakantie met kinderen?

20-09-2017 11:46 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuw bericht;

Ik wilde eigenlijk een nieuwe topic openen maar probeer het eerst via deze weg of ik nog reacties krijg. Spanje was geweldig! Het scheelt inderdaad wel dat we nog buiten de schoolvakantie konden gaan en dat willen we nu nog een keer gaan doen, periode september/oktober. Wat zijn jullie adviezen en aanraders? Willen wel graag vliegen of met de auto. Liefst wel een appartement of een eigen huisje.

Noem maar op :)

………………………………
Oud bericht;

Ik zag al een soortgelijke topic voorbij komen maar wilde toch een nieuwe openen. Volgend jaar is eigenlijk het laatste jaar dat wij niet rekening hoeven te houden met de schoolvakanties. Nu willen wij graag met ons gezin op vakantie, twee jonge kinderen zullen dan rond de 4 en 2,5 zijn.

Wat zouden jullie aanraden? In welke periode? Waarheen? Ik ben benieuwd naar alle tips en mogelijkheden :)

Als ik er over nadenk, vinden we het wel belangrijk dat het kindvriendelijk is, iets met strand en zee? En niet te ver vliegen, voor de rest staan we voor alles open en vooral nieuwsgierig naar jullie ervaringen. Dank je wel alvast :)
mommy2014 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 14:01
27.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wellicht niet heel spectaculair, maar ik vind Spanje echt fantastisch met kinderen. Zon, zee en strand zijn over het algemeen nooit ver weg, bijna overal zijn leuke speeltuintjes te vinden, vaak ook met omheining en terras op zicht afstand, eten kan altijd en overal, uit eten is niet duur.

Wij hebben destijds buiten het seizoen een rondreis door Andalusië gemaakt (Malaga, Tarifa, Cádiz, Sevilla, Cordoba) wel rustig aan, in 3 weken in mei, heerlijk weer, niet te heet.
Ook zijn we op rondreis geweest in het Noorden (San sebastian, Pamplona, Bilbao, Picos d'europa en Santander) ook geweldig, maar wel wat minder kans op mooi weer buiten het seizoen. Ook een nadeel vind ik hier dat er weinig accomodaties met buitenruimte te boeken zijn, hotels hebben meestal geen balkon e.d. dat is wel jammer als je nog lekker een wijntje wilt doen als de kinderen op bed liggen.

Al met al 2 van onze mooiste vakanties met de kinderen, maar ik weet dat de meningen verdeeld zijn over rondreizen. Die van mij vinden het niet erg in de auto, en lange ritten plannen wij rond de middagslaapjes (die 4-jarigen vaak ook nog doen met Spaanse bedtijden). Wij hebben wel zelf altijd backpackreizen gedaan, dus zijn ook wel wat gewend qua reisstress. Maar als je alles vooraf goed regelt, is het een fluitje van een cent.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond (en vind) zelf een huis huren erg fijn. Alles bij de hand. En als de kinderen op bed liggen, gewoon zelf lekker in de tuin de avond inzakken.
Alle reacties Link kopieren
Hoe meer de kinderen zich kunnen vermaken, hoe meer vakantiegevoel de ouders hebben.
Daar ging ik altijd voor.
Alle reacties Link kopieren
Meest geslaagd was een Landal park in Oostenrijk. Park was zeer kindvriendelijk, met binnen- en buitenspeelmogelijkheden en extra activiteiten. En de omgeving is ook familievriendelijk met veel bergbanen en bij alle bergstations ook makkelijke wandelingen en geweldige speeltuinen! Was in gebied Montafon.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor de reacties :)

@Protocol, hebben jullie dan een auto gehuurd of zijn jullie met de auto naar Spanje gegaan? Ik ben bang dat die twee van ons hahaha niet zo voorstander zijn van heel lang in de auto. Maar Spanje klinkt inderdaad heel goed, ben onlangs nog naar Barcelona gegaan maar dan zonder de kinderen. Hebben jullie dan voor hotels gekozen of waar hebben jullie geslapen?
Alle reacties Link kopieren
Rondreis door Andalusië is echt een aanrader. Spanjaarden zijn ook heel kindvriendelijk en behulpzaam.

Nu kan je nog in het voorjaar of najaar. In het hoogseizoen vind ik het daar te heet.

Wij hadden een auto gehuurd en zaten met kind in hotels en kleinschalige bed @ breakfast.
Alle reacties Link kopieren
Naar het noorden zijn we met de auto gegaan. Naar het zuiden op malaga gevlogen en een auto gehuurd via sunnycars, was goed geregeld ook met zitjes.

Wij verbleven meestal 3 of 4 nachten per plaats in een huisje of appartement soms in de stad een familiekamer in een hotel.
Alle reacties Link kopieren
Spanje. Hét land om met kleine kindjes naar toe te gaan. Krijsend van oorontsteking in de taxi...geen probleem Boel onderspugen, geen probleem. Te veel bagage aaah para el bebe? géén probleem.
Echt nog nooit een land meegemaakt dat zo tolerant naar kinderen is.
2 halve maaltijden op 2 bordjes etc Weer is fijn en je kan er goedkoop eten.
Alle reacties Link kopieren
mommy2014 schreef:
20-09-2017 15:08
Dank jullie voor de reacties :)

@Protocol, hebben jullie dan een auto gehuurd of zijn jullie met de auto naar Spanje gegaan? Ik ben bang dat die twee van ons hahaha niet zo voorstander zijn van heel lang in de auto. Maar Spanje klinkt inderdaad heel goed, ben onlangs nog naar Barcelona gegaan maar dan zonder de kinderen. Hebben jullie dan voor hotels gekozen of waar hebben jullie geslapen?
Gewoon vliegen en op het vliegveld een autootje van victoria huren Goedkoop en goede service. Brengen je bv nog ff ergens heen als je de auto weer inlevert.
Alle reacties Link kopieren
En in welke periode zouden jullie gaan?
Alle reacties Link kopieren
mommy2014 schreef:
21-09-2017 08:41
En in welke periode zouden jullie gaan?
beetje afhankelijk van de bestemming, maar ik vind zelf september een fijne vakantiemaand
Ik sluit me aan bij Spanje!
Tot we aan de schoolvakanties vast zaten gingen wij daar ieder jaar naartoe, eind augustus/begin september. Dat waren echt heerlijke vakanties.
Wij gingen altijd met de auto omdat we dan via schoonouders in Zuid Frankrijk konden. We reden dat eerste stuk (1100 km) 's nachts. Voor ons wel even zwaar, maar de kinderen sliepen lekker.
Wij gingen altijd naar een huisje met vaatwasser en wasmachine, groot afgesloten terras, van waaruit je naar een groot grasveld kon met zwembad. Supermarkt vlakbij, zee 10 min met de auto, veel restaurantjes in de buurt. Ook genoeg restaurants waar de keuken om 19.00 open gaat en je met je kinderen dus prima een beetje op tijd kan eten (wij deden 's middags uitgebreid siesta).
Alle reacties Link kopieren
Ahh leuk! Wij waren al enthousiast over Spanje en nu dit allemaal te lezen lijkt het me wel echt een goed ideetje! Ik denk dat we toch willen vliegen want met de auto is voor hun echt te ver weg. Heb al wat plaatsen gehoord maar wat raden jullie nog meer aan voor de kinderen? Huisje huren klinkt ook erg goed, adviseren jullie dat zelf te doen of toch via een reisbureau?
http://www.torrevellaproperties.com/Welcome.aspx

Bijvoorbeeld...

Er zijn ook organisaties als Belvilla via wie je huisjes kan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Voor huisjes vind ik Micazu ideaal. En gemakkelijk zoeken op plaats of regio. Ook op HomeAway en Airbnb is veel keus.
Vorig jaar zijn wij met 2 kleine kindjes naar ile de re in Frankrijk geweest. Was goed te rijden, 850 km (vanaf Breda) Het is een super mooi eiland met 10 leuke dorpjes en mooie stranden. Ideaal dat je voor uitstapjes nooit ver hoeft te gaan, zeker met de kinderen. We hadden een heel fijn huisje vlakbij strand en dorp (gehuurd via Micazu) Bedje en kinderstoel en zelfs speelgoed was aanwezig. Net als Nederlandse tv en een wasmachine. Is absoluut een aanrader met jonge kinderen.
Juni vind ik zelf een ideale maand om weg te gaan. Nog voor de drukte en lange avonden. Helaas zijn we inmiddels aan het hoogseizoen gebonden.
Alle reacties Link kopieren
Vakantiehuis met een prive-zwembad lijkt me het beste. En dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Als je ziet wat voor particuliere huizen je kunt huren voor de prijs van een Landal of Centerparcs huisje...
Alle reacties Link kopieren
Mallorca, nog nergens zo'n kindvriendelijk land gezien als daar.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ideale vakantie met kinderen?

Nee, zonder.
Alle reacties Link kopieren
Spanje, Italië. En dan inderdaad een huisje of appartement huren zodat je nog in jouw eigen tijdelijke tuin/op eigen terras kunt zitten als de kinderen op bed liggen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het inderdaad Spanje gaat worden, nu even uitzoeken welke plaats :) Dank jullie wel allemaal.

En vlaamsevink, wij zijn onlangs al zonder kinderen even weggeweest :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Mallorca heel erg leuk, we zaten zelf toen in Alcudia in een heel gezellig hotel op 5 minuten van het strand. Leuke omgeving, van alles te doen, mooi zandstrand en water loopt geleidelijk af. Menorca gaan ook heel veel mensen met kleine kinderen heen, maar daar ben ik zelf nooit geweest.

Mallorca is maar 2,5 uur vliegen, ik weet alleen niet of het weer hetzelfde is als bijv. de Costa Brava. Wij zaten in een all-inclusive hotel, wat ik zelf erg handig vond met kids (mijn jongste was toen 5 en kon zelf al dingen opscheppen van het buffet).

Veel plezier met zoeken, altijd leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde eigenlijk een nieuwe topic openen maar probeer het eerst via deze weg of ik nog reacties krijg. Spanje was geweldig! Het scheelt inderdaad wel dat we nog buiten de schoolvakantie konden gaan en dat willen we nu nog een keer gaan doen, periode september/oktober. Wat zijn jullie adviezen en aanraders? Willen wel graag vliegen of met de auto. Liefst wel een appartement of een eigen huisje.

Noem maar op :)
Misschien is het handig als je even vertelt waar jullie nu waren en wat er zo goed beviel, ook qua accommodatie etc.
En budget?
Alle reacties Link kopieren
Greieknland/Kreta vond ik erg kindvriendelijk, wij zaten in een appartement beneden, vlakbij het zwembad. Maar heel eerlijk gezegd..vind ik vakanties met kind(eren) weinig aan als ik het vergelijk met mn eerdere vakanties.
Ook al zit je ergens comfortabel, ik vind het zo'n gedoe met kleine kinderen..Niet kunnen uitslapen, buiten in de hitte,middagslaapje, savonds niet meer laat een restaurant of terrasje kunnen pakken (die van ons sliep niet in de buggy)..
Vind het zwaar tegenvallen, vakantie met kinderen.
Herkent iemand dit? Want ik hoor het nooit :) Maar vakantie met kinderen hoeft voor mij eigenlijk niet, terwijl ik altijd een vakantieganger was..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven