Vergoeding bij vertraging vlucht.

20-09-2017 11:54 33 berichten
Vorig jaar hadden we meer dan zes uur vertraging op een vlucht, geboekt via klm. Voor de betreffende vlucht is echter een andere maatschappij ingezet. Op de heenweg vlogen we wel met klm. Als ik nu op verschillende sites kijk dan zouden we geen recht hebben op vergoeding omdat die maatschappij waarmee we op de terugweg vlogen niet Europees is. Maar we hebben dus wel via een Europese maatschappij geboekt.
Ik heb hier nu een verzoek voor ingediend maar een reactie zal wel even duren.
Iemand dit meegemaakt? Ik ben zo benieuwd hoe het zit.
Geen idee of er een vergoeding komt.

Wel denk ik dat je wat laat bent...vorig jaar: meer dan 9 maanden geleden...
Klopt ingelise, ik wist het niet...
Alle reacties Link kopieren
Gewoon je verzoek indienen bij KLM. Dan regelen zij het voor je. Over het algemeen gaat dat prima hoor.
Je hoort het vanzelf.
Vraag me af of ze er überhaupt iets mee doen, een jaar na dato.
sushilala schreef:
20-09-2017 11:58
Klopt ingelise, ik wist het niet...
Ach...niet geschoten is altijd mis...
Succes!
sushilala schreef:
20-09-2017 11:54
Vorig jaar hadden we meer dan zes uur vertraging op een vlucht, geboekt via klm. Voor de betreffende vlucht is echter een andere maatschappij ingezet. Op de heenweg vlogen we wel met klm. Als ik nu op verschillende sites kijk dan zouden we geen recht hebben op vergoeding omdat die maatschappij waarmee we op de terugweg vlogen niet Europees is. Maar we hebben dus wel via een Europese maatschappij geboekt.
Ik heb hier nu een verzoek voor ingediend maar een reactie zal wel even duren.
Iemand dit meegemaakt? Ik ben zo benieuwd hoe het zit.
Heb je rechtstreeks bij KLM een verzoek ingediend of via zo'n tussenhandelaar?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt 2 jaar de tijd, niet te laat dus. Alleen in deze situatie weet ik niet of je er recht op hebt.

Ik heb het wel ooit gekregen bij een vlucht die overboekt was. Ik heb toen het geld meteen op Schiphol gekregen en ben met een vlucht van een andere maatschappij naar de bestemming gevlogen. Ook upgrade naar business class gekregen. Maar dat is echt heel lang geleden (nog in de guldentijd).
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel uur was je te laat op bestemming? Want dat is waar Ze naar kijken.
Heb weleens gehad 3.5 uur te laat vertrokken maar landde binnen die 3 uur
8,15 uur vertraging met transavia omdat er ene ..... met zijn bagage kar tegen het vliegtuig aan had gereden.. Wij kregen een dag terug en eten voor het moment dat we op het vliegveld waren. ( we hebben 6 uur gewacht op het vliegveld)
Zomerelfje schreef:
20-09-2017 18:34
8,15 uur vertraging met transavia omdat er ene ..... met zijn bagage kar tegen het vliegtuig aan had gereden.. Wij kregen een dag terug en eten voor het moment dat we op het vliegveld waren. ( we hebben 6 uur gewacht op het vliegveld)
Heb je daadwerkelijk een claim ingediend of was dit wat je standaard van de vliegmaatschappij/reisverzekering kreeg? Claims gaan namelijk met standaard bedragen, al naar gelang de afstand van de vlucht (250 euro, 400 euro etc.)
Wij hadden eens 14 uur vertraging toen we met Transavia vlogen. We zaten al in het vliegtuig toen er iets mis bleek te zijn wat niet snel op te lossen viel. Toen moest er een vliegtuig vanuit Nederland komen naar Turkije. Wij werden naar een goedkoop hotelletje gebracht waar we een karige maaltijd kregen ( was niet te eten). Toen we eindelijk gingen vliegen volgen we naar A'dam ipv Rotterdam. Het was na middernacht en ze mochten niet meer landen in Rotterdam. Toen weer met bussen van A'dam naar Rotterdam gebracht. Wij hadden een claim ingediend via ARAG maar hebben niks vergoed gekregen. Het bleek overmacht te zijn van Transavia.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
21-09-2017 09:03
Wij hadden eens 14 uur vertraging toen we met Transavia vlogen. We zaten al in het vliegtuig toen er iets mis bleek te zijn wat niet snel op te lossen viel. Toen moest er een vliegtuig vanuit Nederland komen naar Turkije. Wij werden naar een goedkoop hotelletje gebracht waar we een karige maaltijd kregen ( was niet te eten). Toen we eindelijk gingen vliegen volgen we naar A'dam ipv Rotterdam. Het was na middernacht en ze mochten niet meer landen in Rotterdam. Toen weer met bussen van A'dam naar Rotterdam gebracht. Wij hadden een claim ingediend via ARAG maar hebben niks vergoed gekregen. Het bleek overmacht te zijn van Transavia.
Technische mankementen vallen al lang niet meer onder overmacht, wordt keer op keer door rechters afgewezen. Gewoon indienen dus.
En uiteraard is KLM verantwoordelijk. jij hebt een overeenkomst met hen, niet met een derde partij die zij hebben ingeschakeld
Alle reacties Link kopieren
Voor ingewikkelde situatie raad ik euclaim aan. Vrienden hebben op eigen houtje ingediend maar kregen niks. Wij wel. Het duurt lang maar ze gaan als het moet tot het uiterste. Nadien hebben onze vrienden natuurlijk euclaim ook geraadpleegd.
Bam!!!!
Lady_Vintage schreef:
20-09-2017 13:03
Heb je rechtstreeks bij KLM een verzoek ingediend of via zo'n tussenhandelaar?
Via klm!
Robinson schreef:
20-09-2017 18:24
Hoeveel uur was je te laat op bestemming? Want dat is waar Ze naar kijken.
Heb weleens gehad 3.5 uur te laat vertrokken maar landde binnen die 3 uur
Ik was ook meer dan zes uur te laat op eindbestemming.
Ycjoo- schreef:
22-09-2017 00:31
Voor ingewikkelde situatie raad ik euclaim aan. Vrienden hebben op eigen houtje ingediend maar kregen niks. Wij wel. Het duurt lang maar ze gaan als het moet tot het uiterste. Nadien hebben onze vrienden natuurlijk euclaim ook geraadpleegd.
Dank je, ik zal het onthouden mocht het zo niet lukken.
zitterd81 schreef:
21-09-2017 10:42
Technische mankementen vallen al lang niet meer onder overmacht, wordt keer op keer door rechters afgewezen. Gewoon indienen dus.
En uiteraard is KLM verantwoordelijk. jij hebt een overeenkomst met hen, niet met een derde partij die zij hebben ingeschakeld
Dit is dus het lastige! Bij ons zeggen ze dus ook dat er geen vergoeding gegeven wordt omdat voor de vlucht een andere maatschappij is ingezet.
Volgens mij maakt het uit of een deel van het traject vanaf een Europees vliegveld is.

Ik heb wel eens 24 uur vertraging gehad (we werden in een hotel gezet en konden volgende dag vliegen).
Ik zou recht hebben gehad op ik meen 600 per persoon (de tickets waren net iets goedkoper dan dat). Maar ik heb een schikking aangenomen: een ticket waarmee we binnen 2 jaar gratis konden met deze maatschappij, naar een bestemming van deze maatschappij naar keuze. We zijn het jaar erop dus mooi met kerst naar Bali gegaan! Dat zou anders meer dan 1000 euro per ticket zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Meer dan 1000 euro per ticket naar Bali? Welnee joh, of businessclass?
Robinson schreef:
23-09-2017 16:47
Meer dan 1000 euro per ticket naar Bali? Welnee joh, of businessclass?
Dat betaal je makkelijk tijdens het hoogseizoen.
Alle reacties Link kopieren
www.claimingo.nl/nl
-
Alle reacties Link kopieren
DogFish schreef:
23-09-2017 18:24
Dat betaal je makkelijk tijdens het hoogseizoen.
Nee zelfs hoogseizoen niet..
toch wel. er was een extra persoon mee namelijk, en die betaalde meer dan 1000 euro om bij ons in het vliegtuig te zitten. En nee, niet business class.
Robinson schreef:
23-09-2017 19:42
Nee zelfs hoogseizoen niet..
Jij houdt wel van een spelletje zo te zien.
Welles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven