suggesties gevraagd verre reis met kinderen

21-09-2017 12:17 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allen,

Wij een gezin met 2 kinderen dan 9&7 jaar willen volgend jaar graag een verre reis gaan maken.
heb al een beetje hier op het forum zitten lezen en zag dat er veel mensen zijn die verre reizen met kinderen maken en dacht misschien zijn er mensen die ons een beetje op weg weten te helpen en komen misschien wel met ideeën waar wij nooit aan zouden denken..
wij zelf en de kinderen is het verste waar we geweest zijn geweest Egypte (en andere landen binnen Europa) erg mooi willen nu totaal wat anders

onze eisen en budget

maximaal 6000 euro voor de reis en het hotel

Hygiëne (dit miste we heel erg in Egypte bij het eten (kip 1,5 uur in de zon bbrr)

liefst all in (voor het drinken met de kinderen gemakzucht eigenlijk)

niet afgelegen dus winkeltjes eettentjes in de buurt

aan het strand/op het strand

max 1 tussen landing

niet islamitisch (sorry maar even geen zin in eet beperkingen vind varkensvlees erg lekker)

cultuur omgeving kunnen verkennen mag ook met een gids of iets dergelijks zijn

wifi of een sim kaart die je daar kunt kopen met internet (werk van man gaat altijd door ook in vakanties)

geen Amerika, Australië of Canada (dit omdat ik geen Esta krijg jammer genoeg dus ook geen tussen landing in deze landen)


hoop dat er mensen zijn met leuke en vooral verrassende reistips
Even nieuwsgierig, waarom krijg je geen esta?
Ik zou overigens kiezen voor een Afrikaans land.
Alle reacties Link kopieren
waarom wil je ver weg als je vooral all-in wil en aan het strand?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Florida! Westers, hygienisch, strand, pretparken, natuur, steden, shop till you drop. Veeeeel keuze uit restaurantjes!
Huh, waarom krijg je geen esta?
Ook geen visum? Je hebt nog tijd zat om dat te regelen als het pas voor volgend jaar is.
Mexico kan ook nog. Strand, cultuur en zon.
rosanna08 schreef:
21-09-2017 12:23
waarom wil je ver weg als je vooral all-in wil en aan het strand?
Precies mijn vraag.
En all in vanwege het drinken voor de kinderen? Die snap ik niet.

Thailand een optie? Al weet ik niet eens of je daar all in kunt doen. En of het hygienisch genoeg voor je is. Vergeleken met Egypte is het daar brandschoon ;-D Mexico?
ABC-eilanden. Zuid-afrika. Namibie. Thailand.
Alle reacties Link kopieren
mieke en redbulletje

ik krijg geen esta omdat ik een strafblad heb met een iets kleins er op maar op de esta aan vraag moet in dit wel vermelden en word die automatisch afgewezen


rosanna omdat wij ook andere dingen willen zien en niet alleen de winkeltjes in turkije 1 winkel gezien en je hebt alles gezien...
het all in vinden wij gewoon makkelijk met de kinderen dat ze zelf ook wat te drinken kunnen pakken bestellen.
wat ik al zei gemakzucht
Alle reacties Link kopieren
Maar wat jij wil is toch het allerleukste in Europa? Wat zoek je dan, als je een verre reis wilt maken, maar toch all-in wilt zitten, en daar voornamelijk Europees vakantievermaak wil? Ik ben echt benieuwd. Mijn man en ik denken er ook weleens aan om met de kinderen ver weg te gaan, maar wij zouden dan met een camper een land willen verkennen of met een georganiseerde reis bijvoorbeeld door de wildparken van Zuid-Afrika. Jij wilt eigenlijk een strandvakantie, maar dan verder weg. Maar dat is dan toch vooral zonde van je tijd? Lang in het vliegtuig zitten, en dan vervolgens hetzelfde doen als wanneer je naar de Spaanse Costa's zou gaan.

Maar goed, heb je weleens gedacht aan:
Noorse of Zweedse kust
IJsland
Malediven
Dominicaanse Republiek
Thailand
Israel
Nieuw-Zeeland
Zuid-Afrika
Gambia
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Lijkt me te krap met dat budget.
Sri Lanka
Alle reacties Link kopieren
All in en ver weg is onzinnig m.i.

En 6000€ voor 4 incl vliegen all in en ver weg idem.

Ga lekker binnen Europa all in. Ik zie de toegevoegde waarde van ver weg in deze niet eigenlijk

Ik zou zelf naar Thailand of zuid Afrika gaan. Niet all in (gruwel ) maar lekker zelf bedenken waar je eet
twinkelme schreef:
21-09-2017 12:33
rosanna omdat wij ook andere dingen willen zien en niet alleen de winkeltjes in turkije 1 winkel gezien en je hebt alles gezien...
het all in vinden wij gewoon makkelijk met de kinderen dat ze zelf ook wat te drinken kunnen pakken bestellen.
wat ik al zei gemakzucht
Ik snap het nog steeds niet, van dat drinken.
En als je mn aan strand wilt zitten en af en toe een uitstapje doen, waarom dan buiten Europa? Zelfs in Turkije zijn prachtige dingen te zien. Turkije zou nu niet mijn keuze zou zijn, maar om aan te geven dat ook daar veel meer dan één winkeltje is.
Een verre reis met kinderen kan fantastisch zijn, maar ik zou dan ook graag wat van de cultuur/natuur van het verre land willen zien. En dus niet de hele vakantie in een all in aan het strand gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Aruba? Bonaire?
Alle reacties Link kopieren
Dit.
En dat je geen zin hebt in een islamitisch land omdat je van varkensvlees houdt is natuurlijk bullshit.
poldervrouw schreef:
21-09-2017 12:46
All in en ver weg is onzinnig m.i.

En 6000€ voor 4 incl vliegen all in en ver weg idem.

Ga lekker binnen Europa all in. Ik zie de toegevoegde waarde van ver weg in deze niet eigenlijk

Ik zou zelf naar Thailand of zuid Afrika gaan. Niet all in (gruwel ) maar lekker zelf bedenken waar je eet
Alle reacties Link kopieren
waarom zo ver vliegen en extra kosten maken voor wat jij zoekt? de kinderen zijn nog jong, en jullie klinken niet als mensen die de bush ingaan of allerlei culturele uitstapjes maken. kinderen zijn daar ook jong voor.

ik zou gewoon voor een all-inclusive kiezen in Nederland of Europa. Veel minder reistijd, geen jetlag en een stuk goedkoper.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Gambia? Ik weet alleen niet of je er varken kunt eten, maar als dat al het belangrijkst is.
Alle reacties Link kopieren
Gek is dat, bij een verre reis heb ik gelijk een associatie van een rondreis. Dus bij de titel dacht ik, oh daar kan ik wel wat over zeggen. Wij hebben de laatste jaren een paar mooie rondreizen gemaakt. Eigenlijk nooit bij stil gestaan dat een verre reis ook een strandvakantie kan zijn, maar dan verder vliegen. Volgens mij hebben ze wat jij zoekt wel in het Caribisch gebied, maar dat is 20 jaar geleden dat ik daar heb gekeken, toen wilden we een rondreis door Mexico afsluiten aan het strand. Ik zag toen heel veel all inclusive daar. Was nog in de tijd dat je een stapel reisgidsen haalde en uren doorbladerde. Oa in Domenicaanse Republiek, Cubu, Jamaica etc. zag je dat soort resorts. In het verre Azie is het een onbekend fenomeen volgens mij. Wel staat er altijd gratis water en koffie en thee op je kamer in de luxere hotels, dus veel geld aan drinken hebben wij daar nooit uit gegeven.
Kaapverdische eilanden
Zuid Afrika
Argentinië
Brazilië
Alle reacties Link kopieren
Shine_bright101 schreef:
21-09-2017 12:59
Dit.
En dat je geen zin hebt in een islamitisch land omdat je van varkensvlees houdt is natuurlijk bullshit.
Islamitische landen waar ik afgelopen 2 zomers ben geweest kon je het gewoon krijgen trouwens. In Dubai ligt het wel in een aparte hoek in de supermarkt en in Java kun je bij Chinese restaurants of op de Chinese foodmarkets gewoon saté babi halen.
Alle reacties Link kopieren
Op basis van het eerste gedeelte van je OP zou ik Costa Rica aanraden. Gemakkelijk te bereizen met kinderen, redelijk westers en bijna iedereen spreekt Engels omdat er veel Amerikanen komen. En volgens mij biedt KLM sinds kort rechtstreekse vluchten.

Maar dat land heeft zoveel nationale parken en zulke prachtige natuur dat het echt eeuwig zonde is om daar all-in aan het strand te gaan zitten.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Bij de Tui staan veel All inclusieve vakanties. Jamaica, Zanzibar, Senegal en noem maar op. Voor 1000 euro zit je er al.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat je tegenwoordig in een hoop Aziatische hotels ter plekke een all in pakket kunt kopen in het hotel. Soms al voor €5 p.p. per dag. Misschien als je een reis op het oog hebt, die niet all in is, een mailtje naar het hotel sturen en vragen of dat mogelijk is?
PattyJupiter schreef:
21-09-2017 13:12
Bij de Tui staan veel All inclusieve vakanties. Jamaica, Zanzibar, Senegal en noem maar op. Voor 1000 euro zit je er al.

Ja Zanzibar in november. Gezien de leeftijden van de kinderen zit TO vast aan schoolvakanties, dus een stuk duurder vermoed ik.
Goedkoopste Jamaica in juli is 1483,- voor 9 dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven