Backpacken/interrailen Europa

23-09-2017 21:47 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,
Ik zit er over te denken om aankomende zomer te gaan interrailen door Europa. Graag zou ik naar het Oosten willen (Berlijn, Warschau, Krakau, Budapest, Boekarest, Wenen etc...) Ik ben nog nooit helemaal alleen op vakantie geweest dus ben opzoek naar advies van ervaren mensen.
Is het zo als je gaat interrailen richting deze landen en je boekt een slaapzaal in een hostel dat je dan ook andere backpackers tegenkomt? Ik ga graag met mensen om en zou dus zeker niet dagen alleen door steden willen zwerven. Verder ben ik benieuwd naar routes die mensen al is hebben gedaan?
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Echt lang geleden, naar Griekenland gedaan. Echt super top!
Ik was niet alleen maar samen maar super vaak mensen tegengekomen.
Toen (ha ha pre historie) was er een boek met ideale campings op loop afstand.
Was zo top!

Ga ervoor.
Twee jaar geleden op Interrail geweest. Beste vakantie ooit die ik heb gehad. Wij zijn echter in West-Europa geweest, dus aan mijn route heb je niet zoveel. Was Kopenhagen-Stockholm-Berlijn-Praag-München-Venetië-Nice-Barcelona-Parijs-Antwerpen mocht je die optie toch ook interessant vinden. Wij hadden het geluk dat we niet in hostels hoefden te slapen (althans ik vond het geluk), maar in hostels kom je echt wel genoeg andere reizigers tegen. Op de stations herken je elkaar ook snel genoeg aan de polsbandjes (en de backpacks overigens ook wel hoor). Dus ik zou er voor gaan!
Wij zijn dit jaar wezen interrailen door Scandinavië (en via Tjechie, Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland weer naar huis). Je komt echt genoeg mensen tegen. Al zal het er natuurlijk wel aan liggen of je in de zomer gaat of dat je dit 's winters doet.
Wij gaan in ieder geval volgend jaar weer interrailen. Hebben zoveel geïnvesteerd in materiaal dat het echt lonend is om nog een keer te gaan.
Vooraf gewoon niks plannen en zien waar de trein je brengt. Om overnachtingskosten te besparen kun je trouwens ook prima een nachttrein nemen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven