Engeland (Avebury en omgeving)

23-09-2017 22:12 16 berichten
In oktober gaan we een paar dagen naar Engeland (eerst een dag Londen ivm een voetbalwedstrijd). Sowieso staat Avebury hoog op de wishlist, maar wat in de buurt is nog meer interessant om te bezichtigen?

We hebben een auto. Tips voor eventuele goedkope overnachtingsplekken zijn ook welkom :)
Oxford! Zeker als je een Potter-fan bent.

Musea zijn trouwens veelal gratis in de UK.
Prachtige omgeving! Ik kwam er jarenlang omdat mijn partner er woonde.

Bath is een aanrader. En leuke plaatsjes als Castle Combe, Lacock, Bourton on the water, Stow, Lower and Upper Slaughter. Cotswolds dus.

Aanraders voor pubs: the red Lion in Avebury (het kan er spoken 😉). Om gewoon in een restaurantpub the eten: the Churchill in Royal Wootton Bassett. Maar mijn favoriete pub is absolute the Quarrymans Arms in Box (Hill). In the middle of nowhere maar tegenwoordig goed aangegeven.

Geniet van je reis. Wiltshirethe Cotswolds zijn prachtig. Ga je ook naar pubquizes? Zeker aan te bevelen 😊
Leuk al die tips!

Vervallen of oude kerken en begraafplaatsen staan ook op de wensenlijst, dus als iemand nog tips heeft, graag!

De quizes zijn op zaterdag denk ik? Dan zitten we in het stadion.
Nee de pubquiz is meestal op woensdagavond of donderdag. Leuk om een keer mee te maken,

Naar welke wedstrijd gaan jullie?
Swindon vermijden :hyper: , maar Oxford, Bath en ook Winchester zijn mooi. Omgeving ook, dus als je inderdaad een auto hebt lekker gaan ronddwalen en ergens bij een ouderwetse tearoom stoppen.
Swindon moet je inderdaad alleen naar toe gaan voor praktische zaken. Tenzij je van treinen houdt. De kleine dorpjes zijn veel leuker.
Dauntsey schreef:
23-09-2017 23:10
Nee de pubquiz is meestal op woensdagavond of donderdag. Leuk om een keer mee te maken,

Naar welke wedstrijd gaan jullie?
Brandfort-Millwall
Erizon schreef:
23-09-2017 23:18
Swindon vermijden :hyper: , maar Oxford, Bath en ook Winchester zijn mooi. Omgeving ook, dus als je inderdaad een auto hebt lekker gaan ronddwalen en ergens bij een ouderwetse tearoom stoppen.
Tearoom is een leuk idee! Ik denk niet dat ik het voor elkaar krijg, maar leuk om het toch te laten gebeuren :proud:
[quote=MoirenPhae
Brandfort-Millwall
[/quote]

Oooh, die zag ik niet aankomen. Had Arsenal of Chelsea of zo verwacht. Of een uitwedstrijd van Man Utd 😬
Qua begraafplaatsen ken ik er maar 1, om de verkeerde reden. 😕

Weet 1,2,3 niet iets.. misschien bij Lacock? Daar heb je ook de Abbey (nog meer Harry Potter). Lacock is vaker gebruikt in film en tv series. Mocht je ooit Pride & Prejudice gezien hebben, de BBC serie met de enige echte Mr Darcy 😉, dan is Merryton Lacock.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Bath ook heel mooi en leuk. En Salisbury. En Cheddar ook.
Is het verstandiger om vooraf te boeken, of gewoon op de bonnefooi gaan en afdingen?
Ik zou vooraf boeken, maar het hangt er ook vanaf wat je wilt en wanneer. Een B&B kun je eventueel bij de plaatselijke vvv regelen. Een hotel of huisje beter online. Afdingen is volgens mij niet gebruikelijk in Engeland, behalve bij een car boot sale 😉.
Qua hotel check ik altijd eerst bij bijv Trivago, maar boek ik bij het hotel zelf. Bij een keten als Holiday Inn, krijg je vaak korting als je voor de newsletter registreerd of gratis lid wordt van een loyaltyprogramma.

Wat zoek je precies?
Thanks.

Eigenlijk eenvoudig en goedkoop, maar liever ook weer niet een kale cel met plastic meubels.
Ontbijt hoeft niet. Gordijnen zijn een must. Ooit in Duitsland eens een kamer zonder gehad :'(
Alle reacties Link kopieren
Geen idee natuurlijk of er een huisje beschikbaar is in de periode dat jij er bent, maar wij hebben gezeten in een huisje op deze parken:

http://www.zoover.nl/engeland/south-wes ... kantiepark

en

https://www.spindlewoodlodges.co.uk/

Destijds geboekt voor buro scanbrit, maar volgens mij kun je ook rechtstreeks bij de parken boeken. Allebei geen grootschalige parken, zoals je soms wel eens treft (met complete gokhallen enzo). Heel rustig, maar van alle gemak voorzien. Is al weer een paar jaar geleden, dus weet niet hoe de prijzen nu zijn.

Avebury vonden wij trouwens niet heel bijzonder. Stonehenge is mooier. Voordeel van Avebury is dat je tussen de stenen kunt lopen en ze kunt aanraken, maar het is er zo groot dat je de samenhang van de stenen veel moeilijker ziet. Stonehenge is retecommercieel en vaak superdruk, maar veel overzichtelijker vind ik. Zeker met de audioguide.

Weet niet of je van de echte Engelse landhuizen houdt, maar dan zit je in die regio zeker goed! Stourhead is een absolute aanrader, mooi huis, maar de tuin is spectaculair. Zijn ook scenes opgenomen voor Pride and Prejudice met Keira Knightley. Lacock is al genoemd, erg mooi dorp met abbey die later landhuis is geworden. En bij Avebury staat ook een manor. Niet meer helemaal authentiek, maar je kunt alles aanraken en proberen. Eten aan tafel in Tudor stijl, snookeren in de Edwardian kamer en het bed proberen uit de Stuart(?)periode.

De al genoemde plaatsjes in de Cotswolds zijn erg mooi en typisch Engels. De Cheddar Gorge is ook indrukwekkend. Koop alleen niet het uitgebreide ticket. Alleen de eerste grot vonden wij echt interessant. Het is wel een leuke klim naar de top van de heuvel, je hebt er een goed uitzicht over de omgeving (mits je helder weer hebt). De wandeltocht is erg pittig, moet je wel een getrainde wandelaar voor zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven