Camping-resort in Andalusië

24-09-2017 16:19 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de meivakantie gaan wij meestal op vakantie. De laatste jaren hebben we meestal maar een week vrij, max 9 dagen vanwege werk. Een camping in Frankrijk/Italië (met de auto) zijn we al meermalen geweest, maar meestal niet zulk denderend weer. Dus wat mij betreft gaan we nu een stukje zuidelijker, en dan maar met het vliegtuig. Nu zat ik te denken aan Zuid Spanje. Nog nooit überhaupt in Spanje geweest, en ik denk dat de temperatuur dan daar wel aangenaam zal zijn (of in elk geval beter dan Gardameer/Ardèche/Vendee zeg maar).

Nu zit ik te kijken om bijv op Alicante of Malaga te vliegen, en zoek ik een fijne accomodatie in die regio.
Wij houden van het camping gevoel, fijne zwembaden met glijbaan, en een chaletje/huisje/stacaravan. Dat vinden wij prettig zodat wij dan lekker buiten kunnen zitten bij het huisje (ook 's avonds), de kinderen overdag lekker hun gang kunnen gaan en voetballen bijv, of spelen. Maar ook omdat we dan met een dergelijke accomodatie minimaal 2-3 slaapkamers hebben en dat is wel erg fijn! Natuurlijk kan met zijn vieren op een hotelkamer ook, maar dat vinden wij iets minder relaxt. Dan zit je ook de avonden weer mer z'n allen in één ruimte. Het kan allemaal wel, maar het andere vinden wij gewoon fijner.

Nu weet ik dat er in noord-Spanje van die resorts zoals Cambrils Park
en bijv. Sanguli bestaan. Mét de bovengenoemde faciliteiten dus. Daar zouden we nl. vorig jaar heengaan, maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan (weten sommige van jullie misschien nog wel).
Nu zoek ik een vergelijkbaar resort, maar dan dus in Zuid Spanje. Portugal zou trouwens ook nog kunnen, lijkt me ook leuk. Poging 2 en terug naar Cambrils zou kunnen, maar die is volgens mij pas medio mei open. En iets zuidelijker lijkt me ook wel fijn, mooie plaatsen te bezichtigen enzo.

Iemand die een tip heeft ergens tussen Alicante en Malaga zeg maar?
Ik ben wel eens in Cambrils geweest en heb toen echt k-weer gehad in juli. Storm, onweer, hagelstenen zo groot als eieren. En bij elke donderslag viel het licht uit.
In de omgeving was ook nog eens geen klap te doen dus het was een van mijn slechtste vakanties.
MinkeDeWit schreef:
24-09-2017 16:50
Ik ben wel eens in Cambrils geweest en heb toen echt k-weer gehad in juli. Storm, onweer, hagelstenen zo groot als eieren. En bij elke donderslag viel het licht uit.
In de omgeving was ook nog eens geen klap te doen dus het was een van mijn slechtste vakanties.
Hoezo in de omgeving niks te doen? Cambrills ligt vlak bij Salou en daar is zat te doen. Cambrills zelf heeft trouwens ook leuke restaurants en terrassen.

Ik ben eens 2 weken in mei in Portugal geweest waarvan 1 week regen.
Alle reacties Link kopieren
Mij leek Cambrils juist ook leuk hoor. Met Salou, Tarragona in de buurt en een uur vanaf Barcelona.

Maar Zuid Spanje, richting Malaga of Alicante, Benidorm lijkt me nu ook wel een goed plan. Natuurlijk blijft het weer ook dan een gok. Maar we zitten dan in elk geval stuk zuidelijker dan we ooit in de meivakantie zijn geweest, dus dan ben ik iets hoopvoller gestemd qua weer. Zongarantie heb je denk ik alleen bij de verre bestemmingen in die periode, en dat is niet de bedoeling qua budget hahaha.

Als iemand een dergelijk complex in Andalusië weet maar dan alleen appartementen, is dat ook nog een optie. Maar dan wel graag alleen laagbouw appartementen, begane grond dus eigenlijk, zodat je nog lekker buiten kunt zitten i.p.v. op een klein balkon.
Een grote camping met veel faciliteiten in die regio hoor ik ook graag!
Alle reacties Link kopieren
Rondom Malaga zij de badplaatsen niet echt met laagbouw. Torremolinos en Fuengirola bijvoorbeeld hebben flinke hoogbouw.
Volgens mij liggen er wel campings in de buurt maar verder geen ervaring mee .

De omgeving is verder wel echt aan te raden. Huur een auto en je bent zo in Cordoba en Granada.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat leek mij dus ook erg leuk. Ik hoor er van anderen ook enthousiaste verhalen over.
Hai mama onbekend. Ik lees mee. Ik heb al uren gegoogled voor een leuke acco in Andalusie. Niet gevonden tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Ha Bloesem, lief dat meezoekt! Lastig nog hè? Valt me eigenlijk wel tegen dat er in die regio geen grote campings zitten. In Noord Spanje is dit veel meer.

Heb er zelf inmiddels wel een gevonden, maar ik heb liever iets meer keus, stel dat deze vol zit t.z.t. dan heb ik niets achter de hand. E.e.a. hangt nl. ook een beetje van de ticketprijzen af en we weten nog niet welke week we vrij kunnen krijgen. Ik kan dus nog niets boeken.
Ik ga ook maar eens zoeken in Portugal denk ik. Of Malta of zuid Italië ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook geen appartementencomplexen met glijbanen in die regio? Of je zoekt een gewoon fijn complex en gaat een dagje naar een aquapark in de omgeving. Volgens mij zat er bij Torremolinos wel een in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Zag ook wel een hotel inderdaad, maar vond ik nogal aan de prijs. Dan kost een weekje weg toch algauw ca. 2000,= á 2.500,= en dat was niet de bedoeling.
En los daarvan vind ik een camping ook leuker, en dus ook een stuk goedkoper.

Ik hoop eigenlijk een niet te dure vlucht te vinden (max. 200-250 p.p. maar liever minder), en een accomodatie op een camping voor ca. € 450-700,= zoiets zeg maar.
Voor rond die prijs vind ik gemakkelijk leuke campings aan de Costa Dorade in N-Spanje en ook in Italië (wat ook leuk is!) maar heb eigenlijk bedacht dat ik Zuid-Spanje of Portugal, een leukere optie (ook qua weer hoop ik...) vind.
Griekenland, Malta, Cyprus ook allemaal leuk, maar daar vind je al helemaal geen grotere, luxe, campings........

Dus ik zoek nog effe verder, hopelijk met jullie hulp en tips!
Alle reacties Link kopieren
Regio Sevilla schijnt ook mooi te zijn, hoor ik. Iemand tips voor daar?
Alle reacties Link kopieren
Niet echt antwoord op je vraag mbt huuraccomodatie (wij stonden met onze eigen tent op verschillende campings) maar wel ervaring met Andalusië begin mei:

Prachtig weer, veel bezienswaardigheden (Alhambra, sierra Nevada, Cordoba, Sevilla).

Grootste nadeel was dat het vakantieseizoen nog niet was begonnen. Dus campings die bijna leeg waren, nog geen water in de zwembaden en geen brood verkrijgbaar op de camping enz....
Sevilla is mooi, en warm. Ik zou er niet op een camping willen staan ivm kakkerlakken. Je kunt toch googlen op campings in die regio?
Alle reacties Link kopieren
https://www.eurocampings.nl/spanje/anda ... ng-106639/

Niets kunnen vinden?

https://www.google.nl/search?q=camping+ ... e&ie=UTF-8


https://www.google.nl/search?q=camping+ ... vF6OTFCUrA
Alle reacties Link kopieren
Met alle respect en veel dank, veel van die campings heb ik bekeken en zijn het niet voor mij. Zijn vaak maar eenvoudige recht-toe-recht-aan zwembaden, en wij houden juist van een groot zwembadcomplex.
Er zijn er 2 bij die erg mooi zijn, die had ik al gevonden, en staat op mijn lijstje. Maar ik twijfel of één camping nog gesloten is in de meivakantie of wellicht al volgeboekt. Dat zal ik binnenkort es navragen bij ze.

En campings die leeg zijn in het voorseizoen, tja... dat klopt, hebben we zelf ook weleens meegemaakt. Een kleinere camping aan de Franse westkust, en waren nagenoeg de enigen. Sindsdien gingen we naar grote, levendige campings in Frankrijk/Italië en die waren toch altijd behoorlijk goed bezet (en de faciliteiten waar wij van houden). Helaas hebben het niet vaak getroffen met lekker weer en vandaar nu dus het plan om eens zuidelijker te kijken.
Omgeving Rome zitten ook een aantal mooie luxe campings, dat zou nog een optie kunnen zijn, maar mijn man had eigenlijk een voorkeur om nu eens naar Spanje te gaan, want daar zijn we nog niet geweest (en Portugal, Malta, Cyprus, Griekenland ook niet hoor hahaha).

Ik heb ook al gekeken voor de mooie en grotere hotels (met wat glijbanen), maar dat vind ik nog behoorlijk duur, eerlijk gezegd.
Dan ben je zomaar 2.000 á 2.500,= kwijt, vaak alleen nog maar vliegreis + hotel logies. Pfttttt.... het zullen best normale prijzen zijn, maar voor ons veel geld en wij zijn dergelijke prijzen niet gewend omdat we dus vaak voor autovakanties met campings kiezen.
Natuurlijk heb ik ook al gekeken naar een losse vlucht en hetzelfde hotel, maar dat maakt eigenlijk niets uit. En veel van de bekende grotere resorts zijn ook nog eens al vol in de meivakantie !
Dus..... we komen er maar niet uit...
Volgens mij zijn er in Zuid-Spanje veel minder van die grote campings zoals bekend in Frankrijk en Italië. Waarschijnlijk is dat dus de reden dat je ze niet vindt...

Afhankelijk van hoe jullie de dagen willen besteden, kun je er ook voor kiezen een (particulier) appartement te huren, niet al te ver van een waterpark. Of een huis met privézwembad. Al heeft die geen glijbanen natuurlijk. Maar dan mist het camping-gevoel natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk onderhand ook dat ik voor niets zo zit te zoeken. Jee zeg, wat een zoektocht.

Iemand dan een leuke tip voor een appartementencomplex met zwemparadijs, beschikbaar van ca. 27 april-5 mei?
Mag dus ook in alle andere genoemde landen, we vinden veel landen leuk. Spanje heeft een lichte voorkeur, maar sta voor veel open. Het 'probleem' zit em meer in het vinden van een geschikte accomodatie-/complex....en vervolgens dan ook wel in zowel de beschikbaarheid, maar zeker ook de prijs...
Alle reacties Link kopieren
In Andalusië is het in de zomer ontzettend heet, te heet voor een camping. Vandaar dat er daar niet zoveel zijn. Andalusië is wel spotgoedkoop. Je kan er makkelijk een huisje met zwembad huren (is ook een stuk goedkoper dan een hotel). Je hebt dat niet een heel zwembadencomplex (maar daar zou je een dagje naartoe kunnen gaan). Ook een huisje aan het strand is daar goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij Corendon, daar zie ik een all inclusive hotel naar Marbella voor een week voor minder dan 600€ pp.
Ik vind dat niet zo heel veel. Maar ja een camping in noord Spanje is vast goedkoper.

Ik kom toch ook wel glampings tegen in Andalusië, heb verder niet naar prijzen en faciliteiten gekeken maar er is dus wel wat.
Mamaonbekend, ik denk dat wat jij zoekt wel te vinden is op de Canarische eilanden. Vooral Tenerife en Gran Canaria hebben dit soort grote zwembadcomplexen bij het hotel. Maar dat zal ook zeker wel wat kosten...
En Turkije natuurlijk, maar dat moet je maar net willen. Wel heel goedkoop
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook kunnen zoeken op aparthotel , dus een appartement met meerdere kamers en de faciliteiten van een hotel en dan met glijbanen.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
26-09-2017 20:22
Je zou ook kunnen zoeken op aparthotel , dus een appartement met meerdere kamers en de faciliteiten van een hotel en dan met glijbanen.
Ja, daar kan ik ook eens naar zoeken, heb je toevallig wat concrete tips?
Alle reacties Link kopieren
bloesem1977 schreef:
26-09-2017 20:17
Mamaonbekend, ik denk dat wat jij zoekt wel te vinden is op de Canarische eilanden. Vooral Tenerife en Gran Canaria hebben dit soort grote zwembadcomplexen bij het hotel. Maar dat zal ook zeker wel wat kosten...
Ja, daar heb ik ook wel al naar gekeken, maar dat is inderdaad erg duur. Of de bekende zijn al vol helaas.
In Turkije is keus zat, net als Egypte, en goedkoper, maar ja...daar wil ik inderdaad niet zitten nu.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
26-09-2017 20:28
Ja, daar kan ik ook eens naar zoeken, heb je toevallig wat concrete tips?
Nee want wij gaan juist altijd in het tegenovergestelde soort accomodaties zitten :) geen glijbanen en geen animatie.
Meestal zitten wij in een vrij eenvoudig appartementencomplex.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven