Alles over Curacao!

25-09-2017 19:57 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helloo! Morgen ochtend het dan zo ver, dan vertrek ik met mijn vriend naar Curacao voor 10 dagen! Oo en ik ben zo slecht met voorbereiden, alles komt pas op het laatste moment..
Omdat dit eikand zeer bekend is onder de Nederlanders en er dus ook al veel zijn geweest, wat zijn de dingen die we echt MOETEN doen? Of juist de dingen die zonde zijn van je tijd..

We willen graag elke dag wel iets doen, we houden niet zo van de hele dag op strand liggen. Heel veel mensen raden de boottocht naar klein Curacao aan, maar daar twijfel ik erg aan! Bootje naar dat onbewoonde eiland, hele dag daar leggen want er is daar verder niks, eind van de dag weer terug. Of zie ik dat verkeerd? Ook willen we 1/2 dagen een auto huren, dus waar moeten we naartoe? We willen graag schildpadden (of dolfijnen als het kan!) zien, had iets gehoord over de Jan Thiel baaij? En wat is nou een leuke kroeg voor savonds een cocktail met wat (live) muziek?

Dus alle tips zijn welkom!!

We zitten trouwens op Mambo beach, het hotel heet Lions Dive, voor als dat handig is om te weten!:)
tvp ga daar in oktober heen op huwelijksreis
Als je echt dingen wilt doen zou ik de hele vakantie een auto huren. Het eiland is groter dan je denkt.
Als je schildpadden wilt zien is klein Curacao zeker een aanrader. Verder het slavernij museum in Willemstad, wel een gids nemen.
Er zijn heel veel mooie kleine strandjes, waar je super goed kan snorkelen. Als je iets actiefs wilt doen is het ook leuk om de Christoffelberg te beklimmen, wel 's ochtends, anders is het te warm. Verder vooral lekker ontspannen, genieten en zien wat de dag je brengt!
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten er nu. Als je van snorkelen houdt zijn Playa Grandi (schildpadden), Playa Santa Pretu en Tugboat Beach heel leuk. Vooral die laatste is qua strand niets bijzonders, maar dat bootje is wel heel leuk en zitten veel vissen.
Shete Boka is een leuk park, maar daar ben je ook wel zo doorheen.
Wij wilden de Christoffelberg nog gaan beklimmen maar het is echt heel, heel erg warm dus dat slippen wij.
Klein Curacao wordt wel door veel mensen als heel mooi gevonden, wij gaan woensdag. Je vaart een paar uur, hebt daar een lunch en kunt het eiland over en ook erg mooi snorkelen.

Wij hebben ook nog een rondje strandjes gedaan en hebben oa Playa Jeremi, Playa Kalki, Kleine Knip en Cas Aboa aangedaan.

Op vrijdag en zaterdag is het Happy Hour hier bij Zanzibar aan de Jan Thiel Baai, dat was afgelopen zaterdag errrrg leuk. Op Mambo Beach schijnt het dagelijks wel los te gaan.

Wij hebben ook een snorkeltour gedaan maar die vonden wij bijzonder weinig toevoegen op de plekken die we zelf al bezocht hadden.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, wij gaan in oktober met ons gezin!
Alle reacties Link kopieren
Iemand die in Chogogo Beach resort zit toevallig? :)
Wij vonden de trip naar Klein Curacao erg leuk! Is echt een prachtig eiland waar je kan luieren, zwemmen, snorkelen of wandelen. Koop wel écht pilletjes tegen zeeziekte, want vriend was kotsmisselijk, een man of drie heeft overgegeven en ik - die echt wel tegen een stootje kan - was ook op het randje van niet lekker (mede door de kotsende medepassagiers). De terugweg is trouwens veel rustiger.

En verder: alles wat NurseMel zegt :applause:
Eten bij plaza in Willemstad! Echt heimwee naar.
En aan locals vragen in het weekend waar je barbeque kan kopen s ochtends. Het idee is dat je dat rond 11 uur op de meest onooglijke plekken ( achter een benzinepomp ofzo) afhaalt.
Dan koop je heerlijk gemarineerd en gebarbequed vlees, zo lekker.
Je ziet waar mijn liefde ligt :lol:.
Alle reacties Link kopieren
Een duikbril is er wel een must, wat een onderwaterwereld!!!

Klein Curacao vond ik leuke trip hoor, zeker met de catamaran.

De dolfijnen is er ook bijna een must, maar dat vond ik achteraf best een beetje tegenvallen, ze zijn zo geconditioneerd, weinig spontaans meer aan, maar dat was mijn eigen gevoel, mijn man vond het prachtig.

Veel plezier.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
petram schreef:
25-09-2017 20:42
Iemand die in Chogogo Beach resort zit toevallig? :)
Ik nu!
Alle reacties Link kopieren
Oh echt NurseMel? En? Ik ben zo benieuwd hoe het in het echt is!
Alle reacties Link kopieren
Het is hier echt heerlijk! Fijn appartement (wij hebben met 2 een appartement met slaapkamer los), wel alleen airco in de slaapkamer. Fijn zwembad, dichtbij het Jan Thiel Strand, suuuuper aardig personeel en overall gewoon heerlijk.
Wij hebben voor de volle 2 weken een auto gehuurd via Chogogo en dat is toch wel een aanrader hoor. Maakt je veel mobieler en vrijer en zo hoef je niet alle uitstapjes in een paar dagen te proppen.
Alle reacties Link kopieren
Er zit hier trouwens een Albert Heijn (Van Der Tweel) om de hoek maar dat is niet persee een aanrader: een beperkt, duur aanbod. Dan kun je beter naar Vreugdenhil of Hypermarket rijden, vooral die laatste is enorm.
Alle reacties Link kopieren
Oh en laatste tip qua eten: Pirate's Nest (5 minuten van Jan Thiel) is heerlijk en goed te betalen. Meen 50 gulden voor 3 gangen.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan met onze 3 kinderen, hebben een bungalow met 2 slaapkamers geboekt. Ik heb er zoveel zin in en door deze verhalen alleen maar meer!
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste tip zou ook zijn: huur die auto voor een week...

Wij waren vaak op tijd wakker, gingen dan 's morgens op pad en 's middags (vanwege de warmte) aan het zwembad). We hebben bijna iedere dag wel ergens gesnorkeld (zonder vinnen, dus met alleen bril) en porto Mari was favoriet!

Veel plezier. Het is er heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik raad je zeker aan om een auto te huren voor de gehele vakantie.Er rijden ook wel bussen maar je weet nooit wanneer ze langs komen en het is geen pretje om een uur in de zon te wachten op de bus. Ook zonde van je tijd.
Ik sluit me zeker aan bij de tips die al genoemd zijn maar ik heb nog wat aanvullingen.
Als je ergens naar toe wilt ben je al gauw een half uur onder weg. Willemstad moet het natuurlijk gezien hebben. Goedkoop en lekker eten in Willemstad kan je op het Wilhelminaplein bij eetcafe de buren of pleincafe wilhelmina. Bij de Buren is elke dag happy hour van 16:00 - 18:00 uur.
Bij het Maritiemmuseum kun je een boottocht boeken door het Schottegat, erg interessant.
s'Avonds worden er vaak wandelingen georganiseerd door Punda en Otrobanda. Google hierna dan krijg je verschillende mensen die dat doen. Erg leuk en je hoort veel over de geschiedenis.
Richting Westpunt zit Kunuku huisje dat voor toeristen is open gesteld. Een leuk klein huisje waar men vroeger en soms nu nog in woont.
Chichi zijn zwarte welgevormde beeldjes, echt iets van Curacao. Je kunt ze kopen oa in Punda maar ook bij factory zelf richting de struisvolgelfarm (Serena's artfactory). Hier is ook elke vrijdag een inloopworkshop die begint om 9 uur smorgens. Je kunt dan zelf je chichi schilderen als souvenir in je huis.
Kokomo beach is een erg leuk strand en je kunt er ook lekker lunchen en lounchen.
Chobolobo, hier wordt de curacaose likeur gemaakt. Een rondleiding met de gids is interessant en je krijgt naderhand een cocktail die je zelf mag kiezen.
Quard rijden is erg leuk om te doen. Ik zal dat doen aan de westkant van het eiland, bijvoorbeeld bij landhuis ascension.
Zondag de 1e zondag van de maand heeft landhuis ascension een open huis van 11 uur tot 14 uur. Er zijn leuke kraampjes, life muziek en je kunt er iets eten.
Plaza Bieu is zeker de moeite waard om een keer te lunchen. Het is tot 15 uur geopend en zit in Punda dicht bij de drijvende fruit markt.
Zo is er genoeg te doen, het eiland is groter dan je denkt. Maar denk er wel om doe rustig aan en geniet. Je kunt beter een keer terug komen dan alles nu proberen te doen 8-)

Groetjes en een fijne vakantie op ons eiland!
Alle reacties Link kopieren
Ik raad je zeker aan om een auto te huren voor de gehele vakantie.Er rijden ook wel bussen maar je weet nooit wanneer ze langs komen en het is geen pretje om een uur in de zon te wachten op de bus. Ook zonde van je tijd.
Ik sluit me zeker aan bij de tips die al genoemd zijn maar ik heb nog wat aanvullingen.
Als je ergens naar toe wilt ben je al gauw een half uur onder weg. Willemstad moet het natuurlijk gezien hebben. Goedkoop en lekker eten in Willemstad kan je op het Wilhelminaplein bij eetcafe de buren of pleincafe wilhelmina. Bij de Buren is elke dag happy hour van 16:00 - 18:00 uur.
Bij het Maritiemmuseum kun je een boottocht boeken door het Schottegat, erg interessant.
s'Avonds worden er vaak wandelingen georganiseerd door Punda en Otrobanda. Google hierna dan krijg je verschillende mensen die dat doen. Erg leuk en je hoort veel over de geschiedenis.
Richting Westpunt zit Kunuku huisje dat voor toeristen is open gesteld. Een leuk klein huisje waar men vroeger en soms nu nog in woont.
Chichi zijn zwarte welgevormde beeldjes, echt iets van Curacao. Je kunt ze kopen oa in Punda maar ook bij factory zelf richting de struisvolgelfarm (Serena's artfactory). Hier is ook elke vrijdag een inloopworkshop die begint om 9 uur smorgens. Je kunt dan zelf je chichi schilderen als souvenir in je huis.
Kokomo beach is een erg leuk strand en je kunt er ook lekker lunchen en lounchen.
Chobolobo, hier wordt de curacaose likeur gemaakt. Een rondleiding met de gids is interessant en je krijgt naderhand een cocktail die je zelf mag kiezen.
Quard rijden is erg leuk om te doen. Ik zal dat doen aan de westkant van het eiland, bijvoorbeeld bij landhuis ascension.
Zondag de 1e zondag van de maand heeft landhuis ascension een open huis van 11 uur tot 14 uur. Er zijn leuke kraampjes, life muziek en je kunt er iets eten.
Plaza Bieu is zeker de moeite waard om een keer te lunchen. Het is tot 15 uur geopend en zit in Punda dicht bij de drijvende fruit markt.
Zo is er genoeg te doen, het eiland is groter dan je denkt. Maar denk er wel om doe rustig aan en geniet. Je kunt beter een keer terug komen dan alles nu proberen te doen 8-)

Groetjes en een fijne vakantie op ons eiland!
Alle reacties Link kopieren
Ik raad je zeker aan om een auto te huren voor de gehele vakantie.Er rijden ook wel bussen maar je weet nooit wanneer ze langs komen en het is geen pretje om een uur in de zon te wachten op de bus. Ook zonde van je tijd.
Ik sluit me zeker aan bij de tips die al genoemd zijn maar ik heb nog wat aanvullingen.
Als je ergens naar toe wilt ben je al gauw een half uur onder weg. Willemstad moet het natuurlijk gezien hebben. Goedkoop en lekker eten in Willemstad kan je op het Wilhelminaplein bij eetcafe de buren of pleincafe wilhelmina. Bij de Buren is elke dag happy hour van 16:00 - 18:00 uur.
Bij het Maritiemmuseum kun je een boottocht boeken door het Schottegat, erg interessant.
s'Avonds worden er vaak wandelingen georganiseerd door Punda en Otrobanda. Google hierna dan krijg je verschillende mensen die dat doen. Erg leuk en je hoort veel over de geschiedenis.
Richting Westpunt zit Kunuku huisje dat voor toeristen is open gesteld. Een leuk klein huisje waar men vroeger en soms nu nog in woont.
Chichi zijn zwarte welgevormde beeldjes, echt iets van Curacao. Je kunt ze kopen oa in Punda maar ook bij factory zelf richting de struisvolgelfarm (Serena's artfactory). Hier is ook elke vrijdag een inloopworkshop die begint om 9 uur smorgens. Je kunt dan zelf je chichi schilderen als souvenir in je huis.
Kokomo beach is een erg leuk strand en je kunt er ook lekker lunchen en lounchen.
Chobolobo, hier wordt de curacaose likeur gemaakt. Een rondleiding met de gids is interessant en je krijgt naderhand een cocktail die je zelf mag kiezen.
Quard rijden is erg leuk om te doen. Ik zal dat doen aan de westkant van het eiland, bijvoorbeeld bij landhuis ascension.
Zondag de 1e zondag van de maand heeft landhuis ascension een open huis van 11 uur tot 14 uur. Er zijn leuke kraampjes, life muziek en je kunt er iets eten.
Plaza Bieu is zeker de moeite waard om een keer te lunchen. Het is tot 15 uur geopend en zit in Punda dicht bij de drijvende fruit markt.
Zo is er genoeg te doen, het eiland is groter dan je denkt. Maar denk er wel om doe rustig aan en geniet. Je kunt beter een keer terug komen dan alles nu proberen te doen 8-)

Groetjes en een fijne vakantie op ons eiland!
Alle reacties Link kopieren
Zo mega lang ben je niet op klein curacao. Ik houd ook niet van strand liggen. Heb daar gesnorkeld en schildpadden gezien en de vuurtoren en scheepswrakken bekeken. Wij gingen met Breeze.

Verder auto huren inderdaad zodat je het eiland rond kunt toeren. Alhoewel de lokale busjes ook geinig zijn. We huurden onze auto vaak pas op de derde dag, de eerste paar dagen bleven we op en rond Mambo Beach, of we pakte een lokaal busje naar Willemstad.

Als je op Lions Dive zit dan kun je op loopafstand lekker eten bij Hemmingway en Chill (die laatste is echt mijn favoriet) en natuurlijk happy hour op vrijdag en zondag bij Wet 'n Wild. Heel gezellig, absolute aanrader. De tijden weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar moet je even navragen.
De vismarkt bij Cabana is ook top, weet alleen niet meer op welke dag die was. Ook Augusto's aan de overkant van Lion's Dive, op het Royal Seaquarium beach Resort (daar kun je ook als niet gast naar toe), was heerlijk.
In Willemstad lunchen bij Plaza Bieu. Tussen de locals! Echt heel leuk, wel op tijd zijn.

Mijn favo strandjes zijn Cas Abou, Porto Mari en Playa Kalki.
Snorkelen is daar heel mooi. Of neem een proefdruik.

Aan de noordkust zit een surfstrand met heftige golven. Playa Kanoa. Allemaal verlaten gebouwen er omheen. Heel typisch.

Wij vonden het vooral leuk om per auto het eiland te verkennen, snorkelspullen mee. En maar zien wat je tegenkomt. De Boca's zijn wel mooi om ook gezien te hebben.

Boodschappen deden wij bij Vreugdenhil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven