Kind 2 jaar volle pond betalen vliegtuig?

07-10-2017 15:34 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met het volgende. Ik ga binnenkort naar het buitenland, samen met mijn kindje van twee jaar. (Word begin volgend jaar drie) Nu zat ik op tickets te zoeken maar het word mij niet echt duidelijk of ik nu het volle pond betaal voor mijn kindje? Je moet invullen, hoeveel volwassenen, hoeveel kinderen van 2-11 en hoeveel babies. Waar valt mijn kindje dan onder? Het is nl nog twee wanneer wij gaan vliegen. Ik dacht zelf bij de kinderen van 2-11 jaar.

En is het dan zo dat je met een kindje wel naast elkaar zit? Of moet je dat weer extra bijboeken/aangeven? Sorry heb nog maar 1x in mijn leven gevlogen en dat was zonder kinderen, dus ben een echte leek.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Er staat toch 2-11, en je kind is 2, kan niet missen toch? Wat snap je niet? Je moet wel 2 stoelen naast elkaar boeken als je naast elkaar wilt zitten idd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Je kind is twee zeg je. Lijkt mij dan dat hij in de catogerie 2 tot 11 hoort. Begrijp niet wat je daar niet duidelijk aan vindt, maar misschien mis ik iets?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik al zei, ben een leek. Er staat babies 0-2 dat is toch ook 2. Maar ook 2-11 dus denk ik niet zo raar dat ik beetje in de wat was, wil wel goede dingen doen.
Alle reacties Link kopieren
Een streepje betekent ‘tot’, niet tot en met. 0 tot 2 is dus alles van 0 tot en met 1 jaar en 364 dagen. Als je kind 2 is, valt ze dus in de categorie 2-11. Lijkt me weinig met vlieg-ervaring te maken hebben en veel met common sense.
gojohnnygo wijzigde dit bericht op 07-10-2017 15:50
5.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Met mijn gezonde verstand zit het wel goed hoor maar mij is altijd geleerd dat domme vragen niet bestaan. Vandaar mijn vraag.
gojohnnygo schreef:
07-10-2017 15:42
Een streepje betekent ‘tot’. 0 tot 2 is dus alles van 0 tot 1 jaar en 364 dagen. Als je kind 2 is, valt ze dus in de categorie 2-11. Lijkt me weinig met vlieg-ervaring te maken hebben en veel met common sense.
Oh, dus 2-11 betekent 2 jaar en 0 dagen tot en met 10 jaar en 364 dagen? Valt een kind van 11 dan onder volwassen?
gojohnnygo schreef:
07-10-2017 15:42
Een streepje betekent ‘tot’, niet tot en met. 0 tot 2 is dus alles van 0 tot 1 jaar en 364 dagen. Als je kind 2 is, valt ze dus in de categorie 2-11. Lijkt me weinig met vlieg-ervaring te maken hebben en veel met common sense.
0 tot 2 is dus alles van 0 tot 1 jaar en 364 dagen...tot en met bedoel je in deze zin denk ik? :P Tot en met 1 jaar en 364 en tot 2 jaar.
Alle reacties Link kopieren
regenworm schreef:
07-10-2017 15:47
Oh, dus 2-11 betekent 2 jaar en 0 dagen tot en met 10 jaar en 364 dagen? Valt een kind van 11 dan onder volwassen?
Nee, want dan had er wel tot en met 11 in plaats van tot 11 gestaan. Dus ja, dan valt een kind van 11 onder volwassen.
Alle reacties Link kopieren
Caar24 schreef:
07-10-2017 15:49
0 tot 2 is dus alles van 0 tot 1 jaar en 364 dagen...tot en met bedoel je in deze zin denk ik? :P Tot en met 1 jaar en 364 en tot 2 jaar.
Scherp. ;-D
regenworm schreef:
07-10-2017 15:47
Oh, dus 2-11 betekent 2 jaar en 0 dagen tot en met 10 jaar en 364 dagen? Valt een kind van 11 dan onder volwassen?
Als er geen andere categorie na 2-11 komt dan volwassene....dan moet een kind van 11,12,13 etc onder volwassene lijkt me.
Caar24 schreef:
07-10-2017 15:51
Als er geen andere categorie na 2-11 komt dan volwassene....dan moet een kind van 11,12,13 etc onder volwassene lijkt me.
Dat blijkt toch niet zo te zijn:

"In de luchtvaart spreekt men over een kind dat de leeftijd van twaalf jaar nog niet heeft bereikt, dit geldt zowel voor de heen- als de terugreis."

2-11 betekent dus wel degelijk 2 tot en met 11.
Jouw kind boeken in de categorie 2-11 jaar.
Prijs hangt een beetje af van de luchtvaartmaatschappij, soms een kleine korting voor kinderen. Maar als dat al is, dan scheelt het niet veel met de prijs van een volwassene.
In principe zitten de personen in één boeking naast elkaar. Bij sommige maatschappijen moet je betalen om je stoel zelf uit te kiezen.

Waarheen vlieg je en bij welke maatschappij kijk je?
Domme vragen bestaan wel gewoon hoor to.
Net als vragen naar de bekende weg.
Maar soms,
dan is de domste vraag ineens de slimste.
Dus.
Helemaal niet erg.
Maar alleen maar leuk!
Alle reacties Link kopieren
Maar betaal je voor een kindje wat 2 (categorie 2-11) is dan ook minder als een volwassene? En als je aangeeft dat je graag naast elkaar wilt, betaal je daar dan ook weer voor?
regenworm schreef:
07-10-2017 16:08
Dat blijkt toch niet zo te zijn:

"In de luchtvaart spreekt men over een kind dat de leeftijd van twaalf jaar nog niet heeft bereikt, dit geldt zowel voor de heen- als de terugreis."

2-11 betekent dus wel degelijk 2 tot en met 11.
Dat is bijzonder....of bijzonder verwarrend? :P
Alle reacties Link kopieren
Oh Haha toch al beantwoord. Ik wil het liefst met Transavia vliegen.
Dwarrel75 schreef:
07-10-2017 15:46
Met mijn gezonde verstand zit het wel goed hoor maar mij is altijd geleerd dat domme vragen niet bestaan. Vandaar mijn vraag.
die bestaan wel, geloof me
Dwarrel75 schreef:
07-10-2017 16:26
Oh Haha toch al beantwoord. Ik wil het liefst met Transavia vliegen.
Van waar naar waar?
En de prijs zie je vanzelf als je de personen selecteert.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
07-10-2017 16:25
Maar betaal je voor een kindje wat 2 (categorie 2-11) is dan ook minder als een volwassene? En als je aangeeft dat je graag naast elkaar wilt, betaal je daar dan ook weer voor?
Ja, je moet op tijd je stoel reserveren. Let op: met een kind mag je niet bij de nooduitgang zitten.
De tickets zijn vaak zo goedkoop omdat ze op andere manieren weer geld genereren.
Stoelreservering
Extra beenruimte
Ruimbagage
Alle eten en drinken aan boord
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
07-10-2017 16:25
Maar betaal je voor een kindje wat 2 (categorie 2-11) is dan ook minder als een volwassene? En als je aangeeft dat je graag naast elkaar wilt, betaal je daar dan ook weer voor?

Je betaald toch voor de stoel?
Of daar een kind of volwassene op zit, maakt de vliegmij. Niet uit.

Tot twee jaar mogen ze op schoot, maar dan moet je ze ook de hele vlucht op schoot houden, tenzij ze nog licht genoeg zijn voor een wiegje.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Pfff... ik dacht dat het wettelijk verplicht waar dat kinderen onder de 12 naast een volwassene (ouder of verzorger) moet zitten, maar een rondje Google leert dat dit bij de low cost airlines inderdaad niet het geval is. Weer een reden waarom ik als het even kan toch met KLM of een andere "volwaardige" maatschappij vlieg.
Alle reacties Link kopieren
Ok dank jullie wel! Ik weet nu een beetje beter de gang van zaken, denk dat het nu wel goed komt.
Alle reacties Link kopieren
Het is tot 2 (dus nog geen twee jaar oud ) en vanaf 2 tot 11. Boven 11 ben je volwassen.

Het verschilt per maatschappij wat het kost. Tot 2 is meestal gratis en op schoot. Vanaf 2 moet je eigen stoel boeken en gelden er allerlei kortingen. Eea afhankelijk van leeftijd en maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
https://www.transavia.com/nl-NL/service ... -kinderen/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven