Stedentrip Londen

14-10-2017 13:13 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week is het herfstvakantie en ik heb het spontane idee gekregen om een stedentripje te boeken. Londen wil ik heel graag nog een keer naartoe, maar het stukje 'veiligheid' zit me een beetje dwars. Twee jaar terug was het geen probleem om alleen door Londen te lopen, nu weet ik het niet zo goed.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan en ervan genieten.

Met veiligheid bedoel je mogelijk een aanslag dan in deze context? Dat kan net zo goed in je eigen land gebeuren. Het risico om een auto ongeluk te krijgen is nog steeds groter. Ik ben er afgelopen oud en nieuw geweest en er was ( ondanks zware beveiliging)niks aan de hand. Toen was de dreiging ook al aanwezig.
Alle reacties Link kopieren
Gáán, absoluut. Laat dat soort dingen je aub niet tegenhouden om je leven leuk te laten zijn.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen en lekker genieten, en geen dingen doen waar jij je echt niet veilig bij voelt. Als je overdag door Londen lopen al eng vindt, ga dan 's avonds niet te ver weg van je hotel om alleen over straat te lopen of naar uitgaansgelegenheden, want dan kun je er toch niet van genieten omdat je het zo eng vindt. Tenzij je daarheen gaat voor het nachtleven natuurlijk, dan moet je gewoon gaan. Maar het is wel zo dat het 's avonds onveiliger is dan overdag als je als vrouw alleen loopt dus je zou daar rekening mee kunnen houden als je toch al niet zo'n nachtbraker bent. Het komt echt wel goed hoor. En kies een hotel met een gunstige en veilige ligging zodat je daar in ieder geval geen extra zorgen aan hebt.

Als het aanslagen zijn waar je bang voor bent dan zou ik daar al helemaal niet aan gaan denken.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met heel plezier aan het aftellen naar volgende week, vier dagen Londen. Vrienden vroegen mij ook of ik dat wel durfde nu. Maar ik laat me niet tegenhouden door angst. Welke grote stad kun je anders nog bezoeken? Aanslagen komen helaas op diverse plekken voor, inmiddels. Ik ga gewoon weer genieten.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Absoluut gaan! Londen is mijn meest favoriete stad (buiten Amsterdam). Ik ga bijna elk jaar wel een keer en vaak ook alleen. Ik ga wel altijd naar een vast hotel in het centrum, dus niet in een buitenwijk die ik niet ken. In de jaren 70, 80 en 90 was er ook al terrorisme, maar toen was het van de IRA. Het houdt mij in geen geval tegen. Er is veel te zien en te doen. Gewoon doen!
Alle reacties Link kopieren
Toevallig net geboekt voor de 1e week van december. Helemaal niet bij stil gestaan tot dat ik dit berichtje lees. Ik ga dus gewoon!
Alle reacties Link kopieren
Daar zou ik nou echt niet bij nadenken. Gewoon lekker gaan en genieten. Er kan je overal wel iets gebeuren, ook in Nederland kan een aanslag oid voorkomen. Het risico is klein en het leven te kort om je daar druk over te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onderweg naar london, kom morgen aan. :flirting:
Mij zien ze daar voorlopig niet.
Net als een aantal andere grote steden.

En in mijn ééntje daar rondlopen voor langer dan 4 uur zou mij al helemaal niet aanspreken.
Gewoon gaan. Als het je tijd is, is het je tijd.

Ik ga dolgraag naar Londen. Einde van de maand weer! Ben dan ook voornamelijk alleen maar ik vind dat heerlijk. Lekker struinen en shoppen en lekkere dingen eten. Super veel zin in en ik maak me geen moment zorgen om een aanslag. Dat heeft geen zin.
Alle reacties Link kopieren
Twee jaar geleden was het toch ook hommeles in Londen? Het is er al jaren lang onrustig.... Maar zoals gezegd: Londen is groot en de kans (erg) klein. Goede reis!
Minime als het je tijd is is het je tijd?! Dat pleit iedereen die een ander ombrengt dus vrij?! Was immers z'n tijd. Maargoed dat is een andere discussie.

Ik zou ook gaan. London is geweldig leuk ♡ je wil alleen gaan begrijp ik?
Als je denkt niet meer te kunnen genieten van de stad door je angst dan is het zonde en kun je beter een tripje ergens heen boeken waar jij je wel relaxt bij voelt. Maar in andere gevallen zou ik me niet laten tegenhouden en heerlijk genieten in Londen!
Alle reacties Link kopieren
de kans, dat je onderweg naar Londen plat gereden wordt, of daar onder een bus komt, of beroofd wordt etc is groter dan dat je daar een aanslag meemaakt
Als je je bang laat maken, kom je nooit meer ergens.
Alle reacties Link kopieren
Londen is zó leuk! Ben er al minstens 25 x geweest. Ten tijde van IRA-aanslagen en ten tijde van IS-aanslagen.
En a.s. voorjaar ga ik weer!
Laat je niet bang maken voor een aanslag. De kans dat je onder een auto komt omdat je je vergist bij het oversteken van een straat waar links gereden wordt is groter dan de kans op een aanslag.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Londen en het is écht heel leuk hier (al valt het weer momenteel wel wat tegen). Laat je niet bang maken!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Londen is gaaf! Eind augustus met de kids geweest! Lekker slenteren langs de Theems, door Hyde Park.
Geweldige high tea in het Sanderson Hotel met als thema Alice in Wonderland.
En ‘s avonds ben ik met kids naar een musical geweest. Betekende dat we om 23u de metro rerug naar de jeugdherberg hadden. Ik heb mij geen moment onveilig gevoeld!

Kans dat er wat gebeurd én dat je er bij betrokken raakt is zoooo klein!

Gewoon lekker gaan en genieten. Vind het een prachtige stad!
Alle reacties Link kopieren
Hè? Wij gaan ook volgende week vijf dagen met het gezin. Voor de zoveelste keer. I love Londen. Echt geen seconde nagedacht over veiligheid. Then again, we zaten ook in Japan toen Noord-Korea en de VS aan het bekvechten waren afgelopen zomer. Ook dat heeft mij geen moment bezig gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Nou, je moet natuurlijk wel naar rechts kijken bij het oversteken, anders is het onveilig.

“If you are careful enough, nothing bad or good will ever happen to you”
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips! Mijn budget laat het helaas toch niet toe, maar mocht het er weer van komen zal ik gewoon gaan!
Ik ga gewoon naar Londen hoor. Fijn juist nu het pond wat lager staat ;)
patsy--stone schreef:
22-10-2017 00:14
Nou, je moet natuurlijk wel naar rechts kijken bij het oversteken, anders is het onveilig.

“If you are careful enough, nothing bad or good will ever happen to you”
Precies, dat vind ik dus het meest gevaarlijk aan Londen. Ze rijden er aan de verkeerde kant van de weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven