Safari Zuid- Afrika combineren met snorkelen. Waar?

16-10-2017 11:29 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar willen wij naar Zuid-Afrika met onze kinderen voor een rondreis in het noord-oosten (Johannesburg, Krugerpark, panoramaroute, Swaziland). Waarschijnlijk met een 4x4 met tent op het dak :-) Tips voor deze rondreis zijn natuurlijk welkom.

Het liefst sluiten we de vakantie af met een aantal dagen snorkelen/duiken (alleen wij duiken, kinderen nog niet). Heeft iemand ervaring met snorkelen aan de kust van Zuid-Afrika, bijvoorbeeld bij St Lucia of wat noordelijker in Mozambique? Of weet iemand een logische combinatie? Ik zag wel reizen die het combineren met de Seychellen, maar dan heb je weer een flink lange vlucht wat je een dag vakantie kost.

Ik hoor graag ervaringen en tips!
Alle reacties Link kopieren
Toch met de Seychellen combineren, was fantastisch!
Vlucht Johannesburg - Mahé is 4 uur. Dat is wel te doen hoor.
Alle reacties Link kopieren
hoi Groenebroek, hebben jullie dit in combinatie met Z-A gedaan? 4 uur is te overzien idd, maar voor onze heenvlucht zou er geen rechtstreekse vlucht zijn en dan doen we er een stuk langer over.

Kun je op Mahe echt vanaf het strand al snorkelen (huisrif), of moet je met een bootje ergens heen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zelf bij rocktail beach gezeten in Zuid-Afrika voor duiken maar je kon daar ook snorkelen. Bij ons zat in ongeveer dezelfde route die jij noemt. Dus misschien is dat wat. Wij vonden het echt een gave bestemming en supermooi onderwater leven.

Wij dachten ook bij st Lucia te kunnen duiken, maar dat kan dus niet. Verder wel een heel leuk plaatsje om te bezoeken als het in je planning past.
Alle reacties Link kopieren
Thx Banaaaana, rocktail beach zou zeker in de planning passen. St Lucia zie ik wel dat je zou kunnen surfen, maar ik twijfelde al over snorkelen. Was het snorkelen bij rocktail mooi? Heb je daar een huisrif waar het eea te vinden is?
Alle reacties Link kopieren
Ja wij hebben het in combi met ZA gedaan.

gevlogen A'dam - abu Dahbi - Joburg

Toen door ZA rond gereden en safari in privé-reservaat gedaan.

Daarna Joburg - Mahé
konden daar zowel bij hotel als op zee snorkelen en duiken. De natuur op de eilanden is ook prachtig.

Daarna weer terug via Mahé - Abu Dhabi - A'dam
Alle reacties Link kopieren
Bij rocktail hadden ze geloof ik 12 riffen maar omdat er maar 2 hotels met hun gasten heen mochten (het ligt in een nationaal park) heerlijk kunnen duiken.
Omdat het zo rustig is met duikers zijn de vissen en dieren ook erg relaxed en het rif is niet/nauwelijks beschadigd (itt bijvoorbeeld zuidoost Azië).

Wij hebben tijdens het duiken o.a. haaien, schildpadden (heel veel) en de mantis garnaal gezien.

Verder vanaf de boot dolfijnen en walvissen.

Snorkelen boden ze ook aan en claimen dat het prachtig is, maar weet dus niet. Of dat het rif misschien toch te diep ligt, dus daar durf ik veder niets over te zeggen.

Verder is het hotel (rocktail beach camp) een van de beste/leukste hotels geweest waar we hebben gezeten in Zuid Afrika. ik vind het echt een aanrader
Alle reacties Link kopieren
die sla ik even op Banaaaana! Goede tip!
Alle reacties Link kopieren
Thx voor de tip Banaaaana, bij dat Rocktail in de buurt zit ook een camping (we gaan waarschijnlijk met tent) dus dat zou helemaal mooi uitkomen. Hebben net weer even wat dingen opgezocht en ik krijg er echt zo'n in in.

Hebben jij en Groenebroek nog ervaring met de natuurparken? We willen richting Kruger, maar ik lees dat er vlak naast ook een aantal privat parks zijn en dat je die eigenlijk beter kunt doen voor een safari?
Alle reacties Link kopieren
Hier geen ervaring met snorkelen, maar ik vond Ithala geweldig (kamperen tussen de giraffen en zelf rondrijden), en Hluhluwe weinig aan toen wij er waren, maar dat kwam omdat net het halve park was platgebrand in het kader van natuuronderhoud. Alle dieren natuurlijk ergens anders :( Ik zou voor vertrek even kijken of het weer platbrandseizoen is. Ook sezoensgebonden maar wel heel leuk (ook voor kinderen) als ze er zijn: walvis safari in St Lucia!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn zelf in zo'n private reserve bij kruger geweest, achteraf had ik graag ook kruger zelf willen zien. Van andere mensen ook foto's gezien van Sabi sands in Zuid Afrika die waren echt heel gaaf (veel leeuwen om de auto ed).
Als ik nog een keer zou gaan staat Sabi sands bovenaan mijn lijstje om te bezoeken.

Als ik nog een keer zou gaan zou ik ook meerdere plekken in en rondom kruger aan doen. Omdat er toch nog best veel verschil zit in kans welke dieren je ziet op bepaalde plekken.
filerijden in kruger is niet leuk. Ga naar Addo. En dan kooiduiken met haaien
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips voor parken. Ik ga eens kijken wat een mooie route kan worden.

Kooiduiken ga ik niet doen Meds. Die dieren worden gelokt met vlees/vis voor de spectaculaire plaatsjes en ik ben meer van het duiken om dieren in hun eigen omgeving te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ga je in onze zomervakantie? Dan is het natuurlijk winter dus koud. Tenzij je snorkelen in een duikpak niet erg vindt. Ik vond Krugerpark wel te gek, helemaal niet druk, wij waren er vorig jaar augustus. Kijk ook even op de andere Zuid-Afrka topics, veel tips daar.
Deze zomer in ZA geweest en mijn man wilde gaan zwemmen met de haaien in Gansbaai, geen haai te vinden !
Alle boten lagen op de kant dus er werd ook niets aangeboden, vond ik helemaal niet erg...
In St. Lucia hebben ze een prachtig strand maar is wel onderdeel van een beschermd natuurgebied dus ik weet niet of je daar wel mag duiken/snorkelen. Niemand zien surfen in ieder geval, als je wilt surfen kan je beter naar Durban.
Hluhluwe was heel rustig en op het luipaard na de Big 5 gezien, vond het qua omgeving ook mooier dan Kruger.
In Kruger was het ook niet druk, soms was je zelfs een half uur de enige auto op de weg.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-10-2017 23:15
filerijden in kruger is niet leuk. Ga naar Addo. En dan kooiduiken met haaien

Als wij ergens file hebben gereden is het in Addo.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Mozambique wel een aanrader. Je kunt iig snorkelen bij vilanculous waar je ook de prachtige bazaruto archipel hebt. Duiken kan ook goed in tofo, snorkelen is daar vooral gericht op de walvishaaien. Zeer indrukwekkend maar misschien niet helemaal wat je voor je kids in gedachte had. Als je toch in Swaziland bent kun je overigens wel makkelijk doorsteken naar Maputo en dan verder naar de kust. In Swaziland even stoppen/overnachten bij Malandelas B&B leuke plek op het house on fire terrein. Je kunt ook vanuit kruger de grens over naar Limpopo park in Mozambique en dankbaar de kust doorsteken. Een alternatief in Mozambique is ten zuiden van Maputo waar je Ponta d’ouro hebt. Dit kun je vanuit Maputo via het elephant reserve bereiken of via ZA door een vrij ruig gebied met zandduinen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven