We mogen op vakantie * verzorgd *

17-10-2017 15:02 64 berichten
Heel heel lief willen mijn ouders mijn gezin op vakantie sturen. In de zin van hun gaan sparen incl zakgeld en wij kunnen dan gaan ergens in t nieuwe jaar en grote kans hoogseizoen ivm leerplicht van de oudste.

Maar waar ga je dan naar toe?
We weten wat we willen.
Nu de vraag waar en hoever etc

T wordt sowieso een huisje huren of een stacaravan. Dus t wordt een auto vakantie.

T liefst ga ik naar Frankrijk. Ik ben er ooit 1 c geweest 13 jaar terug en beviel me prima.
Ikzelf ben al 13 jaar nergens geweest. Mijn man is in 2010 voor t laats geweest met zn ex.
Dus ja tips zijn welkom
T budget voor een weekje is 600€ en we gaan zelf ook nog sparen dus kan t ook wat hoger uitvallen maar ik dacht een huisje voor die prijs moet lukken. Daarnaast dus een zakcentje erbij
Zijn er lezers hier die aan aanbeveling kunnen doen. Of tips ik hoor ze graag
anoniem_6377554a73297 wijzigde dit bericht op 18-10-2017 12:26
2.01% gewijzigd
600 euro incl zakgeld in het hoogseizoen? Dat wordt dan nog wel heel goed zoeken. Ik denk dat je naar particuliere huisjes moet kijken, want via een organisatie is altijd duurder. Of een tent lenen en gaan kamperen.
Alle reacties Link kopieren
Hou je ook rekening met de reis ernaartoe? (tol, benzine enz)?
En wanneer wil je gaan? In de meivakantie zijn de huisjes en stacaravans meestal goedkoper dan in de zomervakantie, maar dan heb je misschien niet alle faciliteiten van de camping (bv. onverwarmd openluchtzwembad kan dan net te koud zijn)
Ik zou direct bij campings op hun website gaan kijken, en niet via een organisatie.

Of je kan op huisjessites kijken zoals Homelidays of AirBnb of Bookings o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
Voor dit bedrag zou ik zelf een beetje richting Oost-Europa gaan kijken, Kroatië ofzo. Schijnt mooi en goed verzorgd te zijn maar nog niet zo toeristisch dus nog redelijk betaalbaar.

Noord-Portugal is ook goed betaalbaar, ook qua eten, weet ik uit ervaring.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
600 euro inclusief alles in het hoogseizoen wordt een hele grote uitdaging.

hebben jullie de mogelijkheid om in het voorjaar of in het najaar te gaan? Dat is al iets goedkoper dan hoog zomer. Daarnaast het overwegen waard om misschien te gaan kamperen? Je moet er namelijk ook komen en ook je dagelijkse dingen en zo her en der eens een uitstapje betalen. Dat wordt een krappe aangelegenheid.
borboletas schreef:
17-10-2017 15:11
Voor dit bedrag zou ik zelf een beetje richting Oost-Europa gaan kijken, Kroatië ofzo. Schijnt mooi en goed verzorgd te zijn maar nog niet zo toeristisch dus nog redelijk betaalbaar.

Noord-Portugal is ook goed betaalbaar, ook qua eten, weet ik uit ervaring.
Kroatië is inderdaad heel betaalbaar maar de reis is duur. Het is ver, minimaal 1400 km, dus dat rijd je niet in een dag. En je moet door drie landen met tol of vignet.
Alle reacties Link kopieren
Thüringen in Duitsland is leuk en betaalbaar. Al is jullie budget erg krap.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in Duitsland kijken voor een leuk huisje. Dan gaat het wel lukken voor 600 euro. Wij kijken altijd op marktplaats en hebben zo al hele leuke huisjes gevonden! Als je een dagje uit wil is dat in Duitsland ook heel betaalbaar.

Wat lief trouwens van je ouders!
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op L'esplanade in midden Frankrijk. Aangename camping, met 2 mooie huurtenten, speeltuintje en geweldig riviertje. Hier gestaan en heerlijk weer gehad.
Ik vind het super krap.... Buiten het hoogseizoen kostte een trekkershutje op de camping in Zeeland mij al 200 euro. Daar past geen gezin in.

Je zou eens kunnen kijken op natuurhuisje.nl. Daar zitten leuke dingen tussen. Ook in Frankrijk etc. Maar ik zou zelf misschien dan een jaar langer doorsparen. Als je toch jaren niet geweest bent... is dat misschien niet zo'n ding. En dan kun je net wat leuker weg en ook wat leuke dingen doen.
Alle reacties Link kopieren
Met de auto is niet altijd goedkoper, houd daar goed rekening mee. Brandstof, tol en de tijd die je kwijt bent eventueel onderweg overnachten..
Kijk ook eens bij last minute vliegvakantie. En waarom een huisje? Dan moet je ook je eten nog eens betalen. Gewoon lekker zo'n goedkoop hotel met buffet. Je zit toch buiten bij het zwembad of strand.
En als ik spanje neem daar is een autootje huren bij bv victoria echt niet zo duur dus uitstapjes kunnen altijd.
Kroatie schijnt heel leuk te zijn maar kwa prijzen weet ik er niet veel van. Moeders zit daar tegenwoordig regelmatig maar die eten daar vaak wat duurder.
Alle reacties Link kopieren
Is de meivakantie goedkoper?

Je zou ook nog kunnen kijken naar zo'n vooropgezette tent om het budget wat te drukken.
Alle reacties Link kopieren
http://www.campingleslibellules.com/nl/

Ik kwam hier vroeger als klein meisje met mijn ouders en broer! Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar er word super veel georganiseerd, het ligt aan een rivier waar je heerlijk ik kan zwemmen. Nederlandse eigenaren.

Er is een aantal jaren terug een overstroming geweest over de hele camping en ze hebben het toen weer op moeten bouwen. Ik ben er in 2008 nog voor het laatst met mijn pa geweest.
We hadden een caravan en een Pipo wagen. Met buiten douche en buiten keuken! Heerlijk!

Zeker een aanrader. Als je met de auto bent kan je zo naar leuke steden rijden. Het dorp daar in de buurt in heel gezellig met restaurants, maar verder niet veel te beleven! Uzes zit in de buurt, op rij-afstand. Een hele mooie stad met markjes en mooi uitzicht enz.

Zeker even de moeite waard om op te zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel kinderen en in welke leeftijd?
Ik denk dat je in Duitsland wellicht nog een huisje kunt vinden voor dat geld, en dan hoef je ook geen tol te betalen en zo.
Ik denk dat het budget voor een week in een huisje of caravan echt te weinig is. Ik zou ook wat mee proberen te sparen.
Ik heb net gekeken bij Homeaway, en dan Beieren, en krijg best veel aanbod binnen het budget. Misschien is Frankrijk ook wel te doen, maar dan ben je natuurlijk meer kwijt aan benzine/tol.
De reis erheen kunnen jullie zelf wel bekostigen? Benzine en tol kunnen ook aardig oplopen.
Wat lief van je ouders zeg!

Vakantie NL ook een optie ?
Duitsland en dan bij particulieren huren...vaak hele leuke huisjes bij een boerderij bv. Maar graag wat mer info...hoe oud zijn d ekids? Waar houden jullie van etc?
Groningen? In de buurt van het Lauwersmeer?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook niet-tolwegen rijden.
En boeken vanuit Duitsland is in perioden waarin NL wél en Duitsland géén vakantie heeft soms goedkoper.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Via Natuurhuisjes kun je best wel heel leuke huisjes huren Duitsland België Nederland binnen jullie budget.
Zelf huur ik regelmatig via NH. Een enkele keer kun je dan ook nog googlen of er nog een eigen website is heb ik ook een keer geluk mee gehad scheelde ongeveer 100,=
Ik ben geen kampeerder voor hetzelfde geld zit je in een huis met alles er op en er aan.
Zuid Limburg ook best veel via NH.

Ik overweeg volgend jaar naar Frankrijk te gaan scheelt ook veel via Wimdu kun je ook cottages huren is ook niet duur.

600,= is geen groot budget maar je kan er wel iets van huren en ik neem aan dat je zelf ook nog zal sparen/geld hebt om bij te leggen.
Wel echt super lief van je ouders.
Alle reacties Link kopieren
Sorcha_ schreef:
17-10-2017 15:56
Is de meivakantie goedkoper?

Je zou ook nog kunnen kijken naar zo'n vooropgezette tent om het budget wat te drukken.
Als je in de meivakantie wil gaan, boek dan via een Belgisch bureau. In België kennen ze geen meivakantie en liggen de prijzen in die periode aanzienlijk lager
Alle reacties Link kopieren
Als je naar buitenland gaat zou ik je budget 2x of 3x doen, 600 is wel heel krap incl alles.
Alle reacties Link kopieren
600 euro voor 4 personen in het hoogseizoen?
Inclusief transport, verblijf en eten en uitjes?
Begin maar vast met sparen. Want vooral het woord 'hoogseizoen' is tricky.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven