Edinburgh, Dublin of kopenhagen

18-10-2017 09:42 39 berichten
Hallo iedereen,

In december heb ik enkele dagen vrij en zou ik 4 dagen op citytrip gaan met een vriendin. Qua vluchten komen Edinburgh, Dublin en Kopenhagen goed uit. Iemand ervaring met 1 of meerdere van deze steden? Sfeer, bezienswaardigheden, architectuur en musea zijn voor ons belangrijk. Ook een dagtrip (naar de natuur) vanuit 1 van deze steden lijkt leuk. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Edinburgh heel leuk! Veel historie, mooie architectuur en een aantal (gratis) musea. De mensen vind ik ook erg vriendelijk. Arthur's Seat is prachtig en dan heb je meteen je natuur (inclusief klimmen). Daarnaast kan je ook makkelijk een bustourtje regelen die voor een dag meer de Highlands in gaat. Wij hebben dat gedaan via de Heart of Scotland tours en dat was erg leuk. De weg er naar toe was al prachtig en tussendoor heb je meerdere stops en kan je zelf vrij rond lopen.

Het gaat wel erg koud zijn, dus goed warm aankleden met veel laagjes.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alledrie geweest, alledrie geweldig. En je wensen kunnen bij alledrie....
Ook alledrie geweest. Maar als ik moest kiezen zou ik weer naar Edinburgh gaan. Ontzettend leuke stad en leuke dingen te doen. Echt de 'underground ghost tour' doen....
Ik ken Edinburgh en Dublin. Vanuit Dublin kun je gemakkelijk een excursie doen naar de Wicklow Mountains (dat is georganiseerd waarschijnlijk het handigst), maar je kunt ook met het OV in een stadje aan de kust ergens fish en chips gaan eten.
Edinburgh ligt inderdaad ook schitterend. Zijn beide leuke steden en over Kopenhagen hoor ik ook veel positiefs.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken alle 3 de steden. Als ik moest kiezen zou ik weer terug gaan naar Dublin. Vond dit zeker in december heel erg gezellig!
blauwuiltje schreef:
18-10-2017 09:49
Alledrie geweest, alledrie geweldig. En je wensen kunnen bij alledrie....
+1

Hoewel ik vanuit Dublin zou zeggen dat je het gemakkelijkst op de mooiste natuurplekken komt (Plaatsje Howth en wicklow mountains). Dat vond ik echt heel tof.

De stad edinburgh vond ik dan weer leuker qua sfeer dan Dublin. Ik vond het een mooie beetje mystieke stad.

Kopenhagen is weer heel anders qua sfeer. Ik vind Kopenhagen een ontzettend relaxte stad.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken alleen Dublin, de stad hadden wij vrije snel bekeken (2 dagen) en vonden we wat tegenvallen, maar Howth en de Wicklow Mountains vonden wij mooi en de moeite waard.
Het wordt waarschijnlijk Edinburgh. Jullie mogen gerust nog verder tips geven! Heel handig!
Ik ga ook in December naar Edinburgh! :cheer2:

Voor de vijfde keer.. dat zegt genoeg denk ik ;)
(drie keer met een rondreis, 1x als citytrip)

Ik hou ontzettend van die stad, het is alsof ik thuiskom.

Maar, ik ben vorig jaar in Dublin geweest en hier had ik hetzelfde gevoel. Geweldige stad!

Het is voor mij de sfeer, de mensen, het middeleeuwse, de historie, de gebouwen.
De pubs, het bier :)

Maar ook de omgeving, de ruigheid, de schoonheid. Ik krijg gewoon kriebels als ik eraan denk.

Ik ben gewoon verliefd :heart:
viva888 schreef:
18-10-2017 11:22
Het wordt waarschijnlijk Edinburgh. Jullie mogen gerust nog verder tips geven! Heel handig!

Mary King's close.
De Pubs! (The last drop, grass market. Whistle Binkies)
Gost tour of stadstour.
Princess street gardens.
Camera Obscura aan de Royal Mile.
Royal Mile is altijd wat te doen, straat theater, muzikanten, heerlijk om daar gewoon te lopen en de stad in je op te nemen.
New town is ook heel gezellig, veel leuke winkels en eettentjes.

Er is in december een grote kerstmarkt, daar kijk ik zelf naar uit.
Wil zelf Carton Hill op deze keer.

Wanneer ga je? ;)
Alle reacties Link kopieren
alledrie geweest, maar in December ben ik echt fan van Edinburgh :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je ongeveer kwijt voor eten /drinken en sightseeing in Edinburgh en Dublin? Zit toevallig ook naar die bestemmingen te kijken.
@ flashy - Dublin is in mijn beleving net wat duurder dan Edinburgh.

Ik hoop binnenkort ook terug te gaan naar Edinburgh, ben er eerder een halve dag geweest en dat smaakte naar meer. Vond de mensen ook leuk(er dan in Engeland).
Flashy schreef:
19-10-2017 00:07
Wat ben je ongeveer kwijt voor eten /drinken en sightseeing in Edinburgh en Dublin? Zit toevallig ook naar die bestemmingen te kijken.

Iets duurder dan hier? Alhoewel ik denk gelijk met randstad (kom zelf uit de provincie).
Eten doe ik in een pub. Vind ik prima en is betaalbaar. Bier is per pint rond de 5/6 euro. Dat lijkt veel maar vind ik meevallen. Doe best lang met een pint ;)
Excursies zijn wel redelijk betaalbaar volgens mij. Ligt er wel aan wat je wil doen. Een hop on hop off is leuk en je ziet veel.
Edinburgh castle is wel prijzig. Ben er dan ook nog nooit in geweest.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt.
Heb in Dublin gewoond maar vond het helemaal niks. Veel te duur en sfeerloos.
De Ieren zijn helemaal niet zo open als ik van tevoren dacht. Qua bezienswaardigheden stelt het ook niks voor. Stad is niet mooi ook.
Edinburgh is mijn broer helemaal gek van maar ben ik zelf nooit geweest.
Ik vond Dublin geweldig!

Het is dus echt wel heel persoonlijk ;)
Ja zoals met elke stad. Barcelona vind ik ook een verschrikking.
Voor mij was Dublin vooral achterlijk duur. Je bent in je uppie zo honderd euro kwijt per dag, alleen al aan de bus en eten drinken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Edinburgh wel leuk, mooi en met vriendelijke mensen, maar was er verder niet kapot van. Wel blij dat ik het een keer gezien heb, maar hoef niet terug.

Persoonlijk zou ik voor Kopenhagen kiezen. Zelf nooit geweest, staat nog op de lijst, maar volgens mij moet dat een heel fijne stad zijn. Wel al vaak in Zweden geweest en dat heeft wel mijn hart gestolen, daarom denk ik dat Kopenhagen ook heel leuk kan zijn. (Maar is natuurlijk maar een idee)
Alle reacties Link kopieren
In alledrie geweest maar ik kies voor Edinburgh of Kopenhagen.

Kopenhagen heel
Relaxed. Edinburgh alles op loopafstand. Kopenhagen wat duurder dan Edinburgh qua eten.
Vanuit Edinburgh kun je misschien ook naar Alnwick Castle? Wij waren met de auto dus deden het zelf maar het was echt een mooi kasteel.

Vanuit Kopenhagen kun je bijv naar Roskilde, veel vikinggeschiesenis, mooi museum. Maar ik vind de Deense natuur niet zo spectaculair verder.
Mag ik hier even aanhaken? GIster besloten om samen met een vriendin in maart naar Edinburgh te gaan. Wat zijn voor jullie echt punten gezien die je aanraad om te gaan doen/bezoek/zien etc?
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
31-10-2017 14:10
Mag ik hier even aanhaken? GIster besloten om samen met een vriendin in maart naar Edinburgh te gaan. Wat zijn voor jullie echt punten gezien die je aanraad om te gaan doen/bezoek/zien etc?
Camera Obscura
Edinburgh Castle
National Galleries of Scotland
St Giles Cathedral Cafe
Royal Mile
Ja dat zijn de punten die standaard in de lijstjes staan, ik hoop eigenlijk op iets wat niet op het lijstje staat :P
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
31-10-2017 14:50
Ja dat zijn de punten die standaard in de lijstjes staan, ik hoop eigenlijk op iets wat niet op het lijstje staat :P
Graag gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven