kinderen op camping in meivakantie in zuid europa?

18-10-2017 17:52 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik vraag me af: als we in de meivakantie (eerste twee weken mei 2018) bijvoorbeeld in zuid portugal op een kindvriendelijke camping gaan staan, is de kans dan groot dat er meer kinderen zullen zijn om vriendjes / vriendinnen mee te kunnen maken (voor dochter)?

tot nu toe gaan we in de zomer vakantie ( hoogseizoen) naar kindvriendelijke campings toe, en dan heeft onze dochter in een mum van tijd vriendjes, heel fijn natuurlijk...ik ben bang dat dit niet zo uitwerkt als we nu voor de meivakantie kiezen..... iemand hier ervaring mee?
Geen idee. Wij gingen vroeger nooit kamperen in de mei-vakantie. Vriendinnetjes ook niet. De koninginnedag viel daarin en meestal waren er ook genoeg andere activiteiten in die weken. Bovendien lijkt het me nogal gedoe om in 2 weken tijd naar zuid-europa te rijden en te kamperen. Dan is het wel erg krap allemaal lijkt me?
In de mei vakantie zijn er veel minder kinderen. Dat is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Houd er ook rekening mee dat de meivakantie niet overal dezelfde 2 weken zijn; sommige scholen hebben de laatste week april en eerste week mei, andere de eerste twee weken van mei. Dat maakt de spoeling nog dunner.
Alle reacties Link kopieren
je weet dat portugal een takke eind rijden is ? En in mei vakantie zullen er heus kinderen zijn alleen niet op camping in portugal.. die zitten in een appartement
In portugal betwijfel ik dat wel, in Duitsland of Frankrijk meer kans denk ik.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
18-10-2017 19:04
je weet dat portugal een takke eind rijden is ? En in mei vakantie zullen er heus kinderen zijn alleen niet op camping in portugal.. die zitten in een appartement
Je weet dat er ook vliegtuigen naar Portugal gaan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
18-10-2017 19:15
Je weet dat er ook vliegtuigen naar Portugal gaan?

Ze schrijft Camping. Lees nergens iets over vliegen
Je kan ook tenten en caravans huren.....
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
18-10-2017 20:18
Ze schrijft Camping. Lees nergens iets over vliegen
Ik lees nergens iets over de auto. :biggrin:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
"In de mei vakantie zijn er veel minder kinderen. Dat is mijn ervaring."..

Dit bevestigt mijn vermoeden inderdaad, dank voor jullie antwoorden, dan wachten we gewoon tot de zomer :-)
Alle reacties Link kopieren
Ligt er een beetje aan wat voor camping je gaat. Op van die grote van vacance soleil etc zijn echt wel nederlandse kinderen. Ga je naar iets kleins en onbekends dan niet.
Alle reacties Link kopieren
Bubblegum1 schreef:
18-10-2017 20:55
Ligt er een beetje aan wat voor camping je gaat. Op van die grote van vacance soleil etc zijn echt wel nederlandse kinderen. Ga je naar iets kleins en onbekends dan niet.
Dit. Wij gaan al een paar jaar met de meivakantie naar Frankrijk of Italië. Eerste jaar naar een kleinere, onbekende camping aan de Franse westkust. We stonden samen met nog 1 Nederlands stel op de camping! Echt vreselijk, zo niks an. Ook nog rotweer dus het was geen fijne vakantie.
Voor gezellige drukte moet je wel echt de grotere en vooral bekendere campings hebben, dan is het prima.

Welke camping in Portugal had je op het oog? Wij overwegen nl. om in de meivakantie naar een camping in Zuid-Spanje, Portugal, Griekenland te vliegen, maar kan maar weinig grote campings vinden zoals die vergelijkbaar in Frankrijk/Italië wel kennen (met meerdere zwembaden, glijbanen, voetbalkooi etc.). Dus wij zijn er nog niet over uit.
Meeste mensen kiezen in die landen kennelijk toch voor een hotel/appartement ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Hoi mamaonbekend, ik heb nog geen specifieke camping op het oog... alle leuke campings die ik vind als ik via 'glamping portugal' zoek zijn inderdaad allemaal kleinschalig.

"Voor gezellige drukte moet je wel echt de grotere en vooral bekendere campings hebben, dan is het prima." > hmm. misschien zijn die er inderdaad niet zo veel in zuid-spanje er portugal, ik ga hier ook eens naar op zoek
Alle reacties Link kopieren
Als je leuke campings in Portugal/Zuid-Spanje vindt, wil je het hier dan even laten weten.a
Als je alleen voor vriendjes en vriendinnetjes op vakantie gaat dan kun je toch beter thuisblijven? Ik vind de meivakantie bij uitstek geschikt om wat van de omgeving te zien. Minder druk en minder warm.
Alle reacties Link kopieren
Daar gaat het toch niet om?
Wij vinden het bijv. heerlijk om samen koffie te drinken, boekje lezen bij de stacaravan, terwijl de kinderen graag naar de voetbalkooi gaan. Dan is het wel leuk als er ook andere kinderen zijn i.p.v. alleen samen. Tuurlijk spelen ze ook wel samen, maar met zijn tweeën voetballen of een partijtje te kunnen doen met andere kinderen is natuurlijk leuker!
En zulke rustige campingdagen met alleen lekker voetballen, spelen en zwemmen wisselen we ook graag af met de omgeving bekijken.
sushilala schreef:
19-10-2017 16:10
Als je alleen voor vriendjes en vriendinnetjes op vakantie gaat dan kun je toch beter thuisblijven? Ik vind de meivakantie bij uitstek geschikt om wat van de omgeving te zien. Minder druk en minder warm.
Dus omdat jij dat vind kan TO beter thuis blijven? Dat vraagt ze toch niet?

To, volgens mij hebben veel landen rond de Pasen vakanties, immers hebben ze in NL alleen maar vrij rond die tijd vanwege Koningsdag en Bevrijdingsdag. Dus ik denk niet dat er heel veel kinderen zullen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven