November, zon en warm

19-10-2017 17:11 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een bestemming voor weekje (8 dagen) weg. Moet lekkere temperatuur zijn (hoef niet in zee te zwemmen maar lekker zwembad is goed genoeg). Ik hoef niet persé iets te zien of te ondernemen. Ik wil gewoon met mijn man even weekje bijkomen en even tijd voor 2. We kunnen weg vanaf 30 oktober.

Ik kom zelf uit bij;

Egypte uit (trekt me helemaal niet qua land, maar als ik toch niet veel wil doen en alleen wil relaxen is het misschien optie, zit wel met veiligheid)
Gambia (maar trekt me niet zo qua volk en opdringerigheid)
Kaap verdische eilanden
Mexico (maar gezien de stormen die er geweest zijn weet ik niet zo goed hoe het daar nu is)
Florida (maar is dat wel een strand bestemming)
Thailand maar dan kom ik uit bij Phuket.. en dat trekt me nu net niet..
Afstand vliegen boeit me niet zo

kortom... geen idee.. Budget .. geen idee.. hoef niet voor prikkie weg iig, wil wel fatsoenlijke accommodatie. Mag all inclusive (nog nooit gedaan) maar is zeker geen must

Tips ? Tops ? Ben al de hele middag aan het kijken maar kan maar niet iets vinden waarvan ik denk ja !
Alle reacties Link kopieren
Dominicaanse?
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
19-10-2017 17:12
Dominicaanse?
o die had ik nog niet bedacht..
Kaapverdie is leuk als je een weekje all inclusive (en luxer dan bijv turkije) wilt relaxen. Florida is leuk. Of Cuba.
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
19-10-2017 17:21
Kaapverdie is leuk als je een weekje all inclusive (en luxer dan bijv turkije) wilt relaxen. Florida is leuk. Of Cuba.
cuba is ook toch net flink getroffen door de Hurricane ?
Bali? Hoewel daar ook veel te zien en te doen is ;-)
[Edit] misschien vind je dat wel te lang reizen
Alle reacties Link kopieren
Eve87 schreef:
19-10-2017 17:25
Bali? Hoewel daar ook veel te zien en te doen is ;-)
[Edit] misschien vind je dat wel te lang reizen
vliegtijd maakt me niet uit.. 10 of 12 6 of 8.. als je zon wil in november kan je niet 2 uur vliegen ;-)

bali vind ik meer een doe bestemming..en ik wil liever relaxen. Ik zou het zonde vinden. Thailand ben ik pas geweest ;-) dus Phuket was een optie
Alle reacties Link kopieren
Als je niet veel wilt doen is Egypte echt een prima optie. Relatief goedkoop en niet lang vliegen.
Als je grote stad wilt vermijden, dan kiezen voor El Gouna of Marsa Alam ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Kaapverdië is ook prima als je een weekje wilt niksen, maar qua prijs 2 keer zo duur als Egypte...
Je hebt in Thailand toch ook wel andere plaatsten die bijv minder toeristisch zijn.
Of zijn de perhentian islands (Maleisië maar net onder Thailand) wat voor jullie?
Eén van de Canarische eilanden is op zich ook nog wel prima te doen denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
19-10-2017 17:31
Als je niet veel wilt doen is Egypte echt een prima optie. Relatief goedkoop en niet lang vliegen.
Als je grote stad wilt vermijden, dan kiezen voor El Gouna of Marsa Alam ofzo.
hotels zijn daar ook fatsoenlijk? Veiligheid wel in orde ? Het is idd heel betaalbaar en aangezien mijn man echt enorm aan rust toe is..
Ik zou zeggen Kaapverdië. Gegarandeerd mooi weer. En voor een week niet te lang vliegen en geen jetlag.
Verder weinig te beleven, maar dat hoeft ook niet.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
19-10-2017 17:43
hotels zijn daar ook fatsoenlijk? Veiligheid wel in orde ? Het is idd heel betaalbaar en aangezien mijn man echt enorm aan rust toe is..
Ja hoor, ben afgelopen zomer twee keer geweest. El Gouna (via Hurghada) en zelfs in de buurt van Sharm, maar daar bieden de NL touroperators niets aan momenteel, dan moet je via België.

El Gouna zou ik je aanbevelen, uurtje rijden vanaf Hurghada (bij pakketreizen zit er een transfer bij). Klein dorpje, goed beveiligd, alles op wandelafstand of even goedkoop met de tuktuk. Minder opdringerige verkopers dan in Sharm of Hurghada.
Enige nadeel is dat de huisriffen niet zo mooi zijn,, maar als je mooi wilt snorkelen moet je even met de boot de zee op (kost zo goed als niks). Tip: met dolfijnen zwemmen bij Coral tours (https://www.facebook.com/coraltourselgouna/?fref=nf)
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
19-10-2017 17:43
hotels zijn daar ook fatsoenlijk? Veiligheid wel in orde ? Het is idd heel betaalbaar en aangezien mijn man echt enorm aan rust toe is..
En qua hotels, ik heb in alle keren dat ik geweest ben geen klachten gehad. Maar het blijft een Afrikaans land natuurlijk. Wil je safe zitten, neem dan een 5 sterren hotel. Bevalt je kamer niet, vraag dan gerust een andere (vaak renoveren ze in gedeeltes).
Alle reacties Link kopieren
Zanzibar. Lekker weer en zitten mooie resorts.
Alle reacties Link kopieren
Of een van de Canarische eilanden en dan met verwarmd buitenbad of Aruba.
De laatste is gegarandeerd van een lekkere temperatuur en fantastische stranden.
En er is niet heel veel te zien qua cultuur etc dus ik was op en top relaxed en had niet constant de drang om er op uit te gaan wat ik bij andere bestemmingen wel had/heb.
Alle reacties Link kopieren
Egypte is heerlijk in November. El Gouna heeft veel goede hotels, ik ga zelf graag naar het Tree Corners Ocean View. Heel rustig en alleen volwassenen. Ligt heel mooi aan de haven en heeft nog gezellige barretjes en restaurantjes rond de haven. Het is helemaal niet duur in november.

Zelf ga ik eindelijk weer een keer naar Sharm el Sheikh. Lang niet mogelijk geweest. El Gouna is heel veilig, schoon en je wordt niet lastig gevallen buiten het hotel.

Sharm el Sheikh is veel mooier voor het snorkelen. Bij elk hotel kan je voor de deur een geweldig rif vinden. In Sharm el Sheikh is ook wat meer te doen. Je wordt er wel snel lastig gevallen door verkopers. Wij lachen altijd vriendelijk en zeggen nee en lopen door.

Marsa Alam kan ook maar daar is echt niets te doen. Wel mooi voor snorkelen.

Sharm el sheikh staat voor mij op nr 1, daarna El Gouna. Hurghada vind ik vreselijk.
Kaapverdische eilanden ook prima maar stuk duurder dan Egypte. Ook zeer weinig te doen.
Alle reacties Link kopieren
Dominicaanse en Mexico is hurricane season in november. Zou ik niet snel doen.

Ocean View heeft overigens een klein strandje aan de haven, niet een echt strand. Ze hebben wel een groot strand op 5 minuten met de Tuktuk of met de bus van het hotel. Het is daar doodstil en heeft een erg breed strand. Het water blijft heel erg lang ondiep. Het barretje/restaurantje heeft hamburgers etc. Lang niet zo uitgebreid als in het hotel zelf. Ze hebben ook nog een zwembad in de haven.
Eilat!
Alle reacties Link kopieren
thanks..

ik ben nu Egypte aan het uitpluizen. veel is al vol zie ik..

Het is idd maar een weekje dus enige eis is luxe hotel en mooi weer...
Alle reacties Link kopieren
Waarom kom je bij Thailand uit in Phuket? Er zijn ook heel veel andere mooie eilanden. Met lekker eten en lieve mensen. Ik zou t wel weten :).
Alle reacties Link kopieren
Dubai, ik zit er nu. In november is het ook nog 30 grade +het is maar 6 uur vliegen en prima voor weekje relaxen. Eten is goed, beetje shoppen en eventueel wat tripjes als je zin hebt. Zou dan hotel nemen bij jumeirah strand
Alle reacties Link kopieren
Met Dubai moet je oppassen als je niet getrouwd bent. Je kan dan opgepakt worden als je in dezelfde kamer slaapt. Kan echt veel problemen geven. Ook alcohol drinken is verboden. Soms kan je het wel ergens drinken maar als je betrapt wordt met alcohol in je bloed kan je ook weer de gevangenis ingaan.

Laatst een Engelse jongen van 21 die in het voorbijgaan een man bij zijn heup aanraakte om er langs te kunnen, die is in de gevangenis beland. Nu mag hij erbuiten het proces afwachten maar hij is al blut en zijn ouders ook aan advocaatkosten en aan verblijfskosten. Hij kan iets van 2 jaar krijgen.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
19-10-2017 19:53
Waarom kom je bij Thailand uit in Phuket? Er zijn ook heel veel andere mooie eilanden. Met lekker eten en lieve mensen. Ik zou t wel weten :).

Omdat phuket relatief makkelijk te bereiken is. Ik weet dat er meer moois is (ben in december een maand geweest ) maar Thailand was slechts een van de bestemmingen die voorbij kwam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven