Ervaringen Estivant Italie

19-10-2017 21:34 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Na jaren camping in Nederland (stacaravan) wil ik weer eens naar het buitenland met mijn kind. Ik verheug me vooral op zon:-).
Nu zat ik bij Estivant te kijken en spraken met name de vakanties in Italië me aan. Maar als ik dan bij zoover de campings check vind ik ze niet echt bijzonder goed scoren (een 7).

Heeft iemand misschien ervaring hiermee?


Overigens staat de reisbestemming nog niet helemaal vast. Ik heb ook zitten denken aan een paar weken interrailen door een land of 3. Maar Italië met Estivant is ook een prima optie dus ik hoor heel graag ervaringen!

Bedankt vast.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen zomer met Estivant naar Kroatië (Rovinj) geweest, ook omdat ik graag zon wilde. Met de bus. Was een topvakantie. De camping, en dan vooral het sanitair, kwam er op Zoover slecht uit, maar in de praktijk viel dat heel erg mee en de rest van de camping was fantastisch. Wat ik zelf het fijnste vond was het feit dat het Estivant veld pal aan zee stond. Een vriendin was het jaar daarvoor naar Viareggio geweest en de camping daar ligt op 2 km van het strand, waardoor zij vrijwel niet in zee geweest was. Terwijl wij elke dag minstens twee keer lekker gingen zwemmen!
Ik zeg, doen! Heerlijk naar de zon!

(Overigens dreigt Rovinj uit het aanbod te gaan omdat het Estivant-veld daar zo mooi ligt dat de camping het wil gaan inrichten als luxe glamping-veld...)
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Estivant is super, ik heb altijd goed geregelde vakanties gehad met hen.
Maar wat zo opmerkelijk is... Ik heb op booking.com 600 resorts en hotels bekeken en de leukste uitgekozen. En vervolgens kom ik dat dus overal tegen, nu zelfs bij Estivant.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 3 keer met Estivant op vakantie geweest, maar dit waren singlereizen. Ik kan even niet opmaken of je hier ook mee gaat?

Ik ben dus 2 keer in Italië met ski geweest en 1 keer Ibiza.

Hun grote tak ijs de eenoudervalantie.

Voordat ik dus op de specififieke ski in Italië uit ga weiden: welke smaak is van jou van toepassing??
Alle reacties Link kopieren
Overall wel mijn plus en minpunten.

Het gaat en staat natuurlijk wel met de reisleidster, maar daar hoor ik van alle kanten erg goede geluiden over.

Mijn positieve ervaring:

Mijn pinpas was in Italië ingeslikt en dacht geen pincode van mijn creditcard te hebben: zij hebben al mijn rekeningen voorgeschoten.

Het hotel, het eten: het is goedkoperig maar goed. Laatste valt meer op: mijn reisleidster moest in Ibiza week vooraf gaan ‘leuren’ om goedkoop buiten de deur te eten. Nu begreep ik wel dat dat een beetje standaard is, ook bij andere organisaties: probeer voor laag busget jezelf er gratis bij te krijgen. Het eten was dan (Ibiza) gewoontjes (Lasagna) maar ach....

Nadeel bij eten vond ik dan dat je zelf je drankjes moest betalen. Meestal 3 consumpties en dan kreeg je al dat geëmmer weer aan eind van het eten. Wellicht kan je beter een pot afspreken, bedenk ik me nu ook pas!

Slecht was de skipas! Je moest dus daar contant betalen aan je reisleidster en die ging dan bij het loket de pas kopen. Duurde de hele ochtend en daar stond je dan de eerste ochtend: te hunkeren om te doen waar je voor gekomen was met de pistes in zicht😫

Voordeel is wel, dat de doorslag voor mij, dat zij de enige zijn waar je in Den Bosch op de bus kan.

Veel plezier!!
Alle reacties Link kopieren
Oeps,

Lezen doe ik erg slecht, ik zie nu de eenoudervakantie als je met kind gaat.... schijnt (wat ik zo hoorde van reisleidster) onwijs leuke formule te zijn!! Kinderen spelen met elkaar, ouders spelen met elkaar....
Hebben ze Creuse nog in hun aanbod? Dat vond ik echt de allerleukste bestemming bij Estivant (en eerder Cirkel volgens mij). Daar heb je dan weer geen strand, maar wel een mooi meer in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel allemaal voor jullie reactie!
Fijn om.positieve ervaringen te lezen. Het wordt sowieso estivant. Denk ik ;-).

Alleen de bestemming is nog niet helemaal duidelijk.
Hotel in Italië zou ik top vinden, maar die hebben ze volgens mij niet.

@minkedewit: die stond nog wel erbij geloof ik. Wat is er zo bijzonder aan creuse? Ik erover gelezen, maar op basis van wat ik las sprak het me niet extra aan ofzo. Maar ervaringen zijn altijd welkom!

We zijn jaren naar een vaste plaats op de camping gegaan, daar hoefde ik verder nooit bij na te denken. Het is voor mij nu echt even zoeken waar we naartoe gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven