Supermarkt in België

21-10-2017 07:49 28 berichten
Beetje overdreven op pijler reizen maar goed...
Ik ben later in de buurt van bergen op zoom / breda en wil graag even naar een grote goede Belgische supermarkt om lekkere producten in te slaan. Wie weet waar ik het beste heen kan rijden en wat echt de aanraders zijn?

Ik zou eventueel ook richting Antwerpen kunnen gaan en daar nog even rondlopen, maar daar twijfel ik nog over.

Wie heeft een idee?
Alle reacties Link kopieren
Brasschaat ( waar de Pfaffs wonen :)) volgens mij zit daar een Delhaize en een Carrefour in de buurt.
Geen idee wat aanraders zijn. Vroeger reden we nog wel eens naar België voor aparte dingen en mayonaise maar de laatste keer ( 10 jaar geleden ofzo) vond ik alles zo ontzettend duur.
Delhaize en Carrefour zijn goede keuzes, ze zijn niet de goedkoopste winkels maar wel de aangenaamste om te winkelen. Zelf gaan we naar de Okay (dichtst), Aldi, Lidl en Colruyt, maar dat is puur op basis van de prijs.

Aanraders kan ik je ook niet mee helpen vrees ik.
Dank voor de reacties! Carrefour en Delhaize dus, is die in Brasschaat het dichtste bij bergen op zoom denken jullie?
Wij gaan wel eens naar Carrefour en kopen daar de kandijstroop (voor over pannenkoeken, door de yoghurg e.d.)
Een klein knijpflesje met donkerbruine siroop. Ik vind de smaak lijken op vloeibare bruine basterdsuiker.
Verder vinden we de eclairs van de gebakafdeling erg lekker.
We gaan niet vaak meer omdat de producten verder overeenkomen met onze eigen grote supermarkten, niks bijzondefs dus,
In Kalmthout zit er een AD Delhaize, in Essen een Carrefour (en proxy Delhaize, maar die zijn kleiner in het algemeen).

Zoom in op de grensregio van BoZ in Google en typ in 'supermarkt'. Dan vind je ze normaal gezien terug.
Alle reacties Link kopieren
Carrefour, en dan zien dat het een grote is, dat verschilt ook nog eens!
herfstappeltaart schreef:
21-10-2017 08:20
Wij gaan wel eens naar Carrefour en kopen daar de kandijstroop (voor over pannenkoeken, door de yoghurg e.d.)
Een klein knijpflesje met donkerbruine siroop. Ik vind de smaak lijken op vloeibare bruine basterdsuiker.
Verder vinden we de eclairs van de gebakafdeling erg lekker.
We gaan niet vaak meer omdat de producten verder overeenkomen met onze eigen grote supermarkten, niks bijzondefs dus,
Ok, ik begrijp dat het duur is en niet veel bijzonders. Mijn informatie dateerde idd van heel lang geleden. Toch nog maar eens heroverwegen of het de trip vandaag waard is. Bedankt iedereen voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Tussen Delhaize en Carrefour zit veel verschil.
Ik vind Delhaize veel verzorgder en kwalitatief beter.
Om speciale producten te vinden moet je een grote Delhaize vinden.
JapjapII schreef:
21-10-2017 08:59
Tussen Delhaize en Carrefour zit veel verschil.
Ik vind Delhaize veel verzorgder en kwalitatief beter.
Om speciale producten te vinden moet je een grote Delhaize vinden.

En welke producten vind je dan speciaal?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou idd ook gaan voor een grote Delhaize.
Qua variatie en wat specialere zaken zit je daar het beste.
Ik dacht dat België duurder was?
anoniem_203514 wijzigde dit bericht op 27-10-2017 03:16
79.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
21-10-2017 09:10
En welke producten vind je dan speciaal?
Het is vooral de variatie en je vindt er telkens ook de net wat andere (duurdere) versie van producten.

Bvb wildpate, of lekkere pannenkoeken etc...
fluttershy schreef:
21-10-2017 09:21
Waarom zou je gaan? Alle Belgen in de grensstreek die ik ken gaan in Nederland boodschappen doen vanwege prijzen en ruimer assortiment :P
Nou dan heeft het idd weinig zin :rofl:

Vroeger deden we dat maar misschien achterhaald!
Wij gaan zo nu en dan Belgie in en bezoeken dan idd ook een supermarkt. Prijzen zijn idd anders, echter assortiment ook. Om eens iets anders te kopen dan bekend en te neuzen is dat wel leuk daar. En wat voor mij echt een wauw-aankoop aldaar is.....de Cote D’or dubbele reep a 75 gram met stukjes hazelnoot. Weet even de hele naam niet, maar dat zijn die chocoladerepen verpakt zoals de Zwitsal zeep. Daar heb ik een soort sentimentgevoel bij en in NL nergens meer te koop. Dus die haal ik op voorraad als ik eens in Belgie kom.

Ik vraag mij af....de Belgische Lidl en de Belgische Aldi.....is dat zo veel verschil met Nederland?
Alle reacties Link kopieren
Benzine en bier. Maar waar de meest dichtbije pomp is vanuit Bergen op Zoom, geen idee. In ieder geval niet langs de autoweg.
Vanuit Roosendaal sta je wel snel in Essen, Kalmthout geen grote supermarkten, wel benzine. En het suske en wiske museum
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen zijn de Belgische supermarkten duurder dan in Nederland.
Delhaize heeft wel een uitgebreid assortiment maar is één van de duurdere supermarkten in België. Het is niet dat het compleet anders is of dat je een cultuurshock ervaart, maar ze hebben wel wat dingen die je bij ons niet ziet of die net even anders zijn.

Bijvoorbeeld bepaalde smaken chips.
Belgische mayo vind ik lekker, net als het Belgische brood (hoewel dat vaak wel snel hard wordt). Ga gewoon eens kijken, vanuit BOZ ben je toch zo op de grens? Kun je meteen even goedkoop je tank volgooien en bij een friettent stoppen om een lekker Belgisch frietje te eten met een Bicky burger.
Ik haal er Belgische mayonaise en eenpersoonskaasfondue (in NL nauwelijks te krijgen). Bovendien is er een ruimere keuze in Bonne Maman jam, zoals rabarber en reine claude, en Franse kaas.

Maar voor de prijs hoef je inderdaad niet te gaan.
Pickle chips!

Ik kom net van Carrefour vandaan.

De benoemde chocolade meegenomen en enkele smaken chips.
Een soort kipfilet voor brood met currykruiden.
Een verse kant en klaar maaltijd die man uitzocht.

Ik zag brood, echter dat voelde zo zacht. Ik hou van harde korst en zachte binnenkant.
Ze hadden er wel flink wat diverse soorten drank en broodbeleg en heeeeeeel veel verse kant en klaarmaaltijden. Van Hollandse pot tot buitenlandse keuken.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 21-10-2017 17:00
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
o wat kant en klaar betreft hebben ze in België echt veel, meer dan hier. Toen ik in Brasschaat was verbaasde ik me over het aantal traiteurs daar. Echt meerdere in een straat.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
En het zijn lekkere maaltijden. Kant en klaar riekt naar crap. Echter dit is goede kost hoor.
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
21-10-2017 17:02
En het zijn lekkere maaltijden. Kant en klaar riekt naar crap. Echter dit is goede kost hoor.
Vond ik in Frankrijk ook. Heb daar ooit heerlijke pasta voor uit de magnetron op, van Weight Watchers. Tagliatelle met roomsaus, gestoomde kip en lentegroente. Likte mijn vingers erbij af, zo heerlijk.
Voor sommige dingen ga je niet zelf in de keuken staan.
Hier eet man dat wel eens. Ikzelf kook wel voor mezelf dan.
nlies schreef:
21-10-2017 16:57
o wat kant en klaar betreft hebben ze in België echt veel, meer dan hier. Toen ik in Brasschaat was verbaasde ik me over het aantal traiteurs daar. Echt meerdere in een straat.
Brasschaat is dan ook zo'n beetje het Gooi van België he. Geen wonder dat al die traiteurs daar zitten :proud: :hihi:
Ik zou dan eerder voor een Hypermarkt Carrefour gaan, dat is een beetje te vergelijken met de Maxis destijds en heeft van alles.

Ik vind zelf trouwens de Delhaize goedkoper en beter dan Carrefour, maar dat is een kwestie van smaak en bovenal ga ik nog liefst naar de Albert Heijn in Gent. :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven