Stedentrip

22-10-2017 08:18 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forumleden,

Over een paar weken wil ik een paar dagen er tussenuit. Ik zat zelf te denken aan een stedentrip. Nu twijfel ik tussen Rome, Wenen, Dublin en Berlijn.

Hebben jullie tips en welke stad zouden jullie aanraden? Of zijn er nog andere steden of plekken waarvan jullie zeggen daar moet je echt heen. Zelf ben ik al in Londen, Parijs en Edinburgh geweest.

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt :)
Tja, ik denk dat het afhangt van wat je graag wil! Wat vind je zelf leuk om te zien/doen en heb je bepaalde eisen?

Ik ben zelf een enorme fan van Rome, maar dat is zo persoonlijk :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou Berlijn doen. Interessante en veelzijdige stad. Veel te beleven.
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van mij zijn laatst in Berlijn geweest en hoewel het zeker een aanrader is, gaven ze zelf al aan dat het ook heel indrukwekkend is ivm de diverse oorlogsmonumenten en musea. Daar moet je wel zin in hebben.

Praag is 1 van mijn favoriete stedentrips. De verschillende stromingen van architectuur, soms in hetzelfde gebouw, de kunst en cultuur in de stad, erg mooi! Heerlijke stad om doorheen te dwalen.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel een heel algemene vraag. Wat zoek je in een stad?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Daar hebben jullie gelijk in. Mijn vriend en ik zijn meestal gauw klaar met dingen bekijken in de zin van dat wij vrij snel door steden heen gaan. Dus eigenlijk ben ik op zoek naar voldoende afwisseling. Eventueel een leuk uitstapje tussendoor. Daarnaast hoeft het niet enorm een massa ding te zijn. Tuurlijk is een stad druk maar bijvoorbeeld niet dat je een uur in de rij moet staan om iets te zien. Ik hoef ook niet te shoppen, ik wil echt dingen zien en beleven :)
Alle reacties Link kopieren
OpenHaardVuur schreef:
22-10-2017 08:58
Vrienden van mij zijn laatst in Berlijn geweest en hoewel het zeker een aanrader is, gaven ze zelf al aan dat het ook heel indrukwekkend is ivm de diverse oorlogsmonumenten en musea. Daar moet je wel zin in hebben.
Maar je bent toch niet verplicht om al die oorlogsmonumenten en gerelateerde dingen te gaan kijken?
Ik ben nu in Berlijn en heb nog geen stuk muur gezien. Ook niet naar het Joods Museum geweest eigenlijk.
Er is hier zoveel meer!

Maar goed, welke stad voor TO geschikt is, hangt een beetje af van wat je zoekt. Berlijn en Rome zijn totaaaaal verschillend, Dublin ook trouwens. En die andere stad weet ik niet meer, want Viva zet me bij een quote reactie (nog steeds) op een zijspoor waar ik eerdere berichten niet kan terug lezen (6)
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
22-10-2017 09:03
Maar je bent toch niet verplicht om al die oorlogsmonumenten en gerelateerde dingen te gaan kijken?
Ik ben nu in Berlijn en heb nog geen stuk muur gezien. Ook niet naar het Joods Museum geweest eigenlijk.
Er is hier zoveel meer!

Maar goed, welke stad voor TO geschikt is, hangt een beetje af van wat je zoekt. Berlijn en Rome zijn totaaaaal verschillend, Dublin ook trouwens. En die andere stad weet ik niet meer, want Viva zet me bij een quote reactie (nog steeds) op een zijspoor waar ik eerdere berichten niet kan terug lezen (6)
De andere stad is Wenen ;)
reizen/wat-is-jouw-favo-citytrip/list_messages/316041
reizen/stedentrip/list_messages/251147
reizen/last-minute-stedentrip/list_messages/380727
reizen/stedentrip-welke-stad/list_messages/373905
reizen/stedentrip-nice-alle-tips-zijn-w ... ges/352981
reizen/alleen-weg/list_messages/380753
Praag is een van mijn favorieten, kan niet uitleggen waarom eigenlijk.
Heeft tegenwoordig wel concurrentie van Istanbul. Daar is zeker genoeg te doen en te beleven. Ook buiten alle bezienswaaridgheden en de binnenstad.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de links, ik had natuurlijk ook even goed kunnen zoeken :facepalm:
Ik vind zelf Rome een van de mooiste steden waar ik ooit ben geweest. Het is een groot openlucht museum. Super veel te zien, niet duur, heerlijk eten, prachtige gebouwen en aardige mensen. En alles is op loopafstand van elkaar. Voelde me er ook erg veilig.
eilandje2015 schreef:
22-10-2017 09:10
Bedankt voor de links, ik had natuurlijk ook even goed kunnen zoeken :facepalm:
:-D
Staan vast heel veel tips in (naast de tips die je hier krijgt)
In deze tijd van het jaar zou ik naar Rome gaan, want daar heb je nu nog kans op lekker weer. Zonnetje, beetje warm nog.
Alle reacties Link kopieren
Overweeg Boedapest! Verrassend leuk!! :heart:

https://3opreis.bnnvara.nl/bestemming/boedapest-2
Alle reacties Link kopieren
https://www.anwb.nl/vakantie/hongarije/ ... -boedapest
Wenen is het mooist, Rome het warmst en je kunt er lekker eten,. Dublin en Berlijn staan hoog op mijn wensenlijst maar daar is het nu wel koud en nat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in Rome, Dublin en Berlijn geweest. Rome vond ik prachtig, maar wel heeeeel vermoeiend (veel lopen, zoveel te zien!) en aan de dure kant. Berlijn vond ik prachtig, ook om te shoppen (wat ik dan graag doe). Echt een stad die je eens gezien moet hebben.

Dublin is echter m'n favoriet: leuke barretjes (met live muziek al vanaf s middags!), prachtige wandelroutes, niet te toeristisch, voldoende te ontdekken.
Alle reacties Link kopieren
inky12345 schreef:
22-10-2017 09:44
Overweeg Boedapest! Verrassend leuk!! :heart:

https://3opreis.bnnvara.nl/bestemming/boedapest-2
Eens!! Dat is, net als Praag, echt zo'n fijne stad!
Alle reacties Link kopieren
Voor deze tijd van het jaar lijkt me Rome het meest aangenaam. Het is er in november niet heel erg druk. Overweeg ook deze steden voor lekker weer: Madrid, Lissabon, Porto, Nice. Lissabon is erg leuk als je ook nog om de stad heen wat wil gaan ondernemen (Cascais, Sintra).
Ik heb vorig jaar ons reisje in november geselecteerd op temperatuur. Rome is dan warmer dan Barcelona, Dubrovnik en Lissabon. Verrassende uitkomst vond ik zelf.
Alle reacties Link kopieren
eilandje2015 schreef:
22-10-2017 09:03
Daar hebben jullie gelijk in. Mijn vriend en ik zijn meestal gauw klaar met dingen bekijken in de zin van dat wij vrij snel door steden heen gaan. Dus eigenlijk ben ik op zoek naar voldoende afwisseling. Eventueel een leuk uitstapje tussendoor. Daarnaast hoeft het niet enorm een massa ding te zijn. Tuurlijk is een stad druk maar bijvoorbeeld niet dat je een uur in de rij moet staan om iets te zien. Ik hoef ook niet te shoppen, ik wil echt dingen zien en beleven :)
Dan zou ik steden aanraden waar het gewoon heerlijk is om rond te slenteren en van het ene terrasje naar het andere te gaan, en waar je ook wat heuvels of hoge bruggen hebt voor mooie uitzichten vanaf de hoge punten. En waar het waarschijnlijk ook nog mooi weer is. Bijvoorbeeld Porto, Lissabon, Málaga. Als je wilt kun je naar musea of kathedralen, maar ook buiten op straat kom je genoeg leuke dingen tegen zoals parken, pleintjes, terrassen, straatkunst. Google maar eens plaatjes van Porto.
Málaga heeft een strand op loopafstand; Porto op 15 minuten fietsen of tram; Lissabon ik geloof op een halfuurtje.

Sevilla is ook erg leuk.

Berlijn is erg wijds, enorme afstanden... dus of erg veel lopen, of metro's gebruiken, of fietsen, dat is ook wel leuk. Het is wel mijn favoriete stad van de wereld maar ik weet niet of het wat voor jullie is. Het is als geheel niet een 'mooie' stad maar wel een heel coole, links geörienteerde, kunstzinnige, homovriendelijke stad, met hipster-koffietentjes, openlucht-karaoke, vlooienmarkten, tentjes waar je zelf kiest wat je betaalt voor een brunch, stadsstrandjes, veel straatkunst, dat soort gekke dingen. Een dagje naar Potsdam is ook leuk.

In Rome was ik laatst weer eens maar ik heb het niet echt met die stad. Wel veel mooie oude gebouwen, maar qua sfeer, ik weet niet. Heeeeeel veel toeristen, van die groepen, en veel luidruchtige Amerikaanse studenten die daar dan een tijdje wonen en de hele boel 'overnemen' met hun ge'-Oh My God'. En wel erg veel steen en weinig groen.
patsy--stone wijzigde dit bericht op 23-10-2017 00:18
2.59% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
22-10-2017 11:24
Ik heb vorig jaar ons reisje in november geselecteerd op temperatuur. Rome is dan warmer dan Barcelona, Dubrovnik en Lissabon. Verrassende uitkomst vond ik zelf.
Oh ja oeps, 'over een paar weken' is het alweer november. Dan is er in Portugal wel aardig wat kans op regen. Dan blijft van mijn bovenstaande aanraders vooral Málaga en Sevilla staan.
En Berlijn, als de beschrijving TO wel aanstaat.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Het is Rome geworden. Al heb ik hele leuke tips gezien voor een volgende stedentrip :)

Heeft iemand nog een tip over hoe je het beste van de luchthaven naar het centrum komt?
eilandje2015 schreef:
23-10-2017 22:52
Het is Rome geworden. Al heb ik hele leuke tips gezien voor een volgende stedentrip :)

Heeft iemand nog een tip over hoe je het beste van de luchthaven naar het centrum komt?
Wij hebben een über genomen, was rond de 40 euro volgens mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven