Londen

22-10-2017 21:37 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar aan het begin van de zomervakantie wil ik met mijn dochter van 12 twee nachten naar Londen. Wie heeft een tip voor een wijk (of hotel) waar we goed kunnen gaan zitten? Beetje centraal, veilige buurt en bij de metro in de buurt zou fijn zijn.
juultje wijzigde dit bericht op 22-10-2017 21:51
22.26% gewijzigd
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Bayswater. Daar zit ik altijd, hotel Phoenix. Twee metrostations op loopafstand van verschillende lijnen, erg handig. Levendige buurt.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan aankomende week heen. Zitten gewoon in een Holiday Inn. Niet helemaal in het centrum maar ook niet ver er buiten. En goed qua OV. Als we terug zijn laat ik je wel weten hoe het was.
Kent ze Londen al of is het allemaal nieuw? Wat vindt je dochter leuk? 12 is net zo'n leeftijd waar je het helemaal fout kunt doen. Sommige meisjes zijn dan nog best kind en anderen al helemaal ondergedompeld in een bepaalde stroming.

Wat handig is hangt ook af op welk vliegveld je vliegt. Voor Luton is rond St Pancras Station / Russel Square makkelijk, voor Stansted rond Liverpool Street Station.
Ik heb afgelopen zomer vlakbij tube station Earl's Court gezeten. Wel in een hostel, dus geen ervaring met hotels daar in de buurt. Prima wijk en lekker centraal (met de tube ben je zo bij Victoria Station).
Alle reacties Link kopieren
Erizon, ze is er nog nooit geweest, maar wil er ontzettend graag een keer heen. Ze weet nog van niks, wordt een verrassing aan het eind van groep 8. Ze houdt erg van shoppen, maar wil ook graag de hele sfeer van zo'n grote stad meemaken. Musical gaan we denk ik ook doen en een beetje sightseeing. Vliegveld weet ik nog niet, ik moet nog tickets zoeken.

Ik ga in ieder geval eens kijken in Bayswater.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net in kensington forum Holiday Inn geweest. Staat naast Gloucester metro station met 3 lijnen. Prima verblijf gehad.
Juultje schreef:
22-10-2017 22:04
Erizon, ze is er nog nooit geweest, maar wil er ontzettend graag een keer heen. Ze weet nog van niks, wordt een verrassing aan het eind van groep 8. Ze houdt erg van shoppen, maar wil ook graag de hele sfeer van zo'n grote stad meemaken. Musical gaan we denk ik ook doen en een beetje sightseeing. Vliegveld weet ik nog niet, ik moet nog tickets zoeken.

Ik ga in ieder geval eens kijken in Bayswater.
Wat ontzettend leuk! Dat wordt een paar drukke dagen in Londen ;) Musicals zijn altijd leuk (heeft ze een bepaalde voorkeur voor een bepaalde show?) en shoppen in Covent Garden of Soho en natuurlijk Oxford Street :)
Let bij het boeken ook op eventuele transferkosten van het vliegveld naar het centrum (kan soms hoog oplopen, omdat sommige vliegvelden redelijk ver uit het centrum zijn) en anders is de trein misschien ook nog een optie? Met de internationale trein rij je binnen op London St. Pancras, centraler kan bijna niet ;)
Alle reacties Link kopieren
Als je graag niet zo duur uit wilt zijn: Easyhotel Victoria (via de site zelf, was duurder via bv. booking.com). Goedkoop en in het centrum. Wel een beetje een sfeerloze kamer, maar alleen om te slapen lijkt mij het prima.
anoniem_357185 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 22:13
11.62% gewijzigd
dutchsuzanne schreef:
22-10-2017 21:51
Bayswater. Daar zit ik altijd, hotel Phoenix. Twee metrostations op loopafstand van verschillende lijnen, erg handig. Levendige buurt.
Eens! Er zijn veel hotels in deze wijk. Paddington station in de buurt voor verbinding met Gatwick AirPort. Binnen no-time zit je in Oxford street/ Piccadilly of de andere high lights. Maar ook de andere kant op richting notting Hill voor gezellige marktjes.
Ik woonde zelf in de buurt van de London Bridge/ south bank. Prima buurt en ook veilig. Tower bridge en Tate modern op loopafstand, Maar net even wat vaker overstappen als je echt de toeristische trekpleisters wil zien.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten altijd in een hotel vlakbij Liverpool street station. Is bij Spitalsfield en Bricket. Lekker centraal en ideaal voor ov.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Poerelie schreef:
22-10-2017 22:11
Paddington station in de buurt voor verbinding met Gatwick AirPort. Binnen no-time zit je in Oxford street/ Piccadilly of de andere high lights. Maar ook de andere kant op richting notting Hill voor gezellige marktjes.
.
Je bedoelt Paddington voor Heathrow en Victoria voor Gatwick, denk ik? Maar hoe dan ook, Bayswater is een goede locatie voor een eerste bezoek. Ik vind zelf Kensington leuker, dan kun je winkelen in Kensington High Street, daar heb je van alles dat ook op Oxford Street zit maar dan prettiger (Primark op Oxford Street is imo pure marteling voor ouders). Je kunt 's avonds per dubbeldekker Oxford Street doorrijden, dan krijgt ze toch die sfeer mee.
Erizon schreef:
22-10-2017 22:56
.
Je bedoelt Paddington voor Heathrow en Victoria voor Gatwick, denk ik? Maar hoe dan ook, Bayswater is een goede locatie voor een eerste bezoek. Ik vind zelf Kensington leuker, dan kun je winkelen in Kensington High Street, daar heb je van alles dat ook op Oxford Street zit maar dan prettiger (Primark op Oxford Street is imo pure marteling voor ouders). Je kunt 's avonds per dubbeldekker Oxford Street doorrijden, dan krijgt ze toch die sfeer mee.
Nee ik bedoel de trein van Gatwick naar Paddington... en dan niet de gatwickexpress.
Alle reacties Link kopieren
Juultje, even iets heel anders, maar mocht je ook naar de Harry Potter studio's willen, (die wel echt heel gaaf schijnen te zijn) dan moet je daar al maanden van te voren kaartjes voor kopen.
Alle reacties Link kopieren
Bubblegum1 schreef:
22-10-2017 23:27
Juultje, even iets heel anders, maar mocht je ook naar de Harry Potter studio's willen, (die wel echt heel gaaf schijnen te zijn) dan moet je daar al maanden van te voren kaartjes voor kopen.
Bedankt voor de tip, maar dochter vindt helemaal niets aan Harry Potter ;-)

Fijn zoveel reacties, ik ga eerst in ieder geval eens rondneuzen in Bayswater, daar heb ik met man ook wel eens gezeten geloof ik.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
dutchsuzanne schreef:
22-10-2017 21:51
Bayswater. Daar zit ik altijd, hotel Phoenix. Twee metrostations op loopafstand van verschillende lijnen, erg handig. Levendige buurt.
Daar ben ik al minstens 10x geweest ! Vanwege de ligging bij 2 metrolijnen, div. buslijnen, Queensway, Notting Hill, Portobello Road, enz.enz.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit vaak in het amba hotel charing cross. Fijn hotel!
Alle reacties Link kopieren
Alles in zone 1 is wel veilig/goed, eigenlijk, en daar zit je ook nooit ver van een metrostation. Bayswater is inderdaad erg leuk.

Ik zit meestal in hostels/groepsaccommodatie of buiten het centrum, maar de laatste keer dat ik er was zaten we in het Guoman Tower Bridge Hotel. Best een fijn hotel maar wel heel massaal en een beetje zakelijk (fantastisch ontbijt, met uitzicht op Tower Bridge en pal naast een metrostation, dat wel). Misschien is een klein hotelletje leuker met je dochter.

Veel plezier!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geboekt! Tickets bij British Airways vanaf Dusseldorf en een hotel vlakbij Hyde Park, het Columbia hotel. We gaan 3 nachten.

Als iemand tips heeft die leuk zijn voor een 12-jarig, die houdt van shoppen (zowel winkels als marktjes), gezelligheid, lekker eten en sfeer snuiven van een stad, dan hoor ik het graag :-)
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Juultje schreef:
02-12-2017 17:22
Ik heb geboekt! Tickets bij British Airways vanaf Dusseldorf en een hotel vlakbij Hyde Park, het Columbia hotel. We gaan 3 nachten.

Als iemand tips heeft die leuk zijn voor een 12-jarig, die houdt van shoppen (zowel winkels als marktjes), gezelligheid, lekker eten en sfeer snuiven van een stad, dan hoor ik het graag :-)
Camden!
The Cleveland is ook een fijn hotel in Bayswater, heeft een kitchenette op de kamer met waterkoker en broodrooster zodat je zelf je ontbijt kunt regelen. Er zijn vast meer van dit soort hotels en ik vind het erg handig omdat je geen tijd verspild aan het ontbijt maar dat snel en goedkoop op je kamer eet. (En in de koelkast past ook evt een fles wijn voor als je dochter al slaapt en jij nog even wakker blijft met je boek of zo)
Alle reacties Link kopieren
Als je op zondag in Londen bent:
Camden High Street en de Stables Market. Hippe kleding, veel vintage, sieraden en hebbedingetjes
Eetstalletjes uit alle windstreken.
Wandelen langs de Thames met alle straatartiesten!

Deze zomer met 11 en 14 jarige naar de musical Boots geweest. Ze vonden het geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Meer blijft welkom :-)
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
02-12-2017 18:04
Als je op zondag in Londen bent:
Camden High Street en de Stables Market. Hippe kleding, veel vintage, sieraden en hebbedingetjes
Eetstalletjes uit alle windstreken.
Dat hoeft niet alleen op zondag, Camden Market is over het algemeen elke dag wel leuk.

Wel op zondag: Petticoat Lane en Brick Lane, allebei markten. Een mix van kleding en hippe, zelfgemaakte producten. Lunchen bij een eettentje of anders met Salt Beef Beigels bij de Beigel Shop. Ook leuk: een rondleiding in deze wijk langs alle straatkunst (bijvoorbeeld via shoreditchstreetarttours.co.uk). Shoreditch was ooit een rauwe arbeiderswijk (het is ook waar Jack the Ripper zich ophield) maar nu wonen er veel hipsters en kunstenaars, die prachtige en opvallende kunstwerken in de buurt achterlaten. Heel gaaf om te zien!

Het Thames Path is ook leuk; je loopt langs de Thames af en zo kom je op onverwachte plekken. Zeer de moeite waard. Je kunt ook een klein stukje doen.

Koude kak en mooie huizen bekijken? Maak een rondwandeling door Chelsea. Als je toevallig teveel geld hebt kun je het kwijt op King's Road.

Als je kind van mode houdt is het V&A ook leuk, daar hebben ze een expositie over kleding door de jaren heen. Toegang tot de meeste grote Londense musea is gratis (exposities uitgezonderd).

Veel plezier!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven