Alleen op reis met oud en nieuw

25-10-2017 17:10 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een tijdje enorm veel behoefte om alleen weg te gaan 4 a 5 dagen zou prima zijn.
Mijn kinderen zijn dan niet thuis en ik heb nog wat verplichte vrije dagen van mijn werk.

Nu ben ik al aan het zoeken geweest het liefst een single reis enigszins georganiseerd, en vanaf 29 dec dit vanwege de kinderen.

Kwam wel wat weekenden tegen maar dan is de max leeftijd 39 ik ben 42 geen idee of ze daar moeilijk over doen, maar kan me voorstellen dat ze bewust een grens trekken. En dit was vooral O&N georiënteerd en, leuk maar wil ook wat zien van een stad oid.

En een mooie reis naar Athene tegengekomen , Athene is gezien het feit dat dat over 2 maanden al is wat kort om bij elkaar te sparen totaal inclusief zakgeld komt dat neer op 1200 ,= als ik alles pas en meet zou het lukken hoor maar het voelt niet echt lekker zeg maar. En aangezien de kerstdagen er aan komen en met 4 kinderen is dat ook niet gratis, plus een van mijn kinderen is jarig.

Iemand nog tips?
Buiten O&N zou het me niet zo uitmaken, maar wil geen loner zijn in het buitenland met O&N en ik heb ook nog nooit alleen gereisd dat speelt ook een beetje mee.
Had ik meer tijd om te sparen dan was is zeker naar Athene gegaan.

Vraagje heeft er iemand tips of google ik toch niet goed?
Budget tot 500,= excl vakantie geld ik ben 42 vertrek op 29 dec terug 2 jan mag ook 3 jan zijn het liefst een mooie Europese stad met bezienswaardigheden en voorkeur toch wel enigszins georganiseerd of iemand die me kan overtuigen toch alleen te gaan, heb eerder nooit hotel/reis enz afzonderlijk geboekt ben een echt groentje zeg maar. Bus trein vliegtuig of eigen vervoer.

Alvast bedankt!
Kun je niet 8 dagen in de kerstvakantie?

https://www.effeweg.nl/kerstreis-8-dagen-toscane#prices
Alle reacties Link kopieren
srprs.me wellicht?
https://www.effeweg.nl/oudennieuwreizen
Overal is wel een flinke toeslag voor een 1 persoonskamer zeg.
Alle reacties Link kopieren
goede tip!
Wat een leuk vooruitzicht!
Alleen gaan? Doen! En zelf alles regelen? Ook doen! :-) als je alleen gaat kan ik je adviseren om een goed hostel te nemen. (Al dan niet in een privékamer) Daar is het (ja ook als je 42 bent) makkelijk om contact te leggen. Of Airbnb! Dan heb je al contact met de beheerder.

Heel veel lezen en reviews van steden en accomodaties doornemen voordat je iets boekt.
Zelf bekijk ik ook altijd Google streetview en maps.

Ik heb zelf nog nooit een georganiseerde reis geboekt.
Alle reacties Link kopieren
Daar liep ik ook tegenaan die eenpersoons toeslagen, en nee de kerstvakantie gaat niet dan zijn de kinderen bij mij en ik wil echt even helemaal alleen weg No kids allowed :proud:

Daar loop ik qua onzekerheid dus op vast Poerelie dat alles zelf doen ben echt heel zelfverzekerd maar op dit gebied, dan zoek ik een hotel/ of hostel oid oh shit een vlucht oh crap hoe kom ik bij het hostel vanaf het vliegveld. Ben echt een groentje :'(
Lilith75 schreef:
25-10-2017 17:38
Daar liep ik ook tegenaan die eenpersoons toeslagen, en nee de kerstvakantie gaat niet dan zijn de kinderen bij mij en ik wil echt even helemaal alleen weg No kids allowed :proud:

Daar loop ik qua onzekerheid dus op vast Poerelie dat alles zelf doen ben echt heel zelfverzekerd maar op dit gebied, dan zoek ik een hotel/ of hostel oid oh shit een vlucht oh crap hoe kom ik bij het hostel vanaf het vliegveld. Ben echt een groentje :'(
Google is je grootste vriend ;-)
Tijd voor een ontgroening! (Grapje)
Maar ik meen wel dat, juist als je hier onzeker over bent, het een heerlijk gevoel is om het zelf geregeld te hebben.
Maar ik snap ook wel weer dat “lekker een paar dagen alleen op vakantie”, misschien wel relaxter is voor jou om een georganiseerde trip te boeken.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ga wel een poging wagen, want dat "overwinning gevoel " is natuurlijk wel lekker.
Heb je misschien tips voor een beginner qua land/stad hostels enz?

Berlijn lijkt me echt heel gaaf overigens, Londen en Parijs ben ik al vaker geweest en Praag ga ik in het voorjaar met mijn oudste dochter naartoe.

Een lichte ontgroening is dat ook goed? als in wat tips en dan doe ik zelf de rest ;-)

srprsme leuk, alleen wil ik wel weten waar ik naar toe ga maak het voor dit groentje nou niet te spannend :rofl:
https://www.anwb.nl/vakantie/duitsland/ ... nbiedingen

Via ANWB Berlijn
https://www.anwb.nl/vakantie/oud-en-nie ... nd/berlijn

Berlijn Oud&Nieuw
Lilith75 schreef:
25-10-2017 17:54
Nou ik ga wel een poging wagen, want dat "overwinning gevoel " is natuurlijk wel lekker.
Heb je misschien tips voor een beginner qua land/stad hostels enz?

Berlijn lijkt me echt heel gaaf overigens, Londen en Parijs ben ik al vaker geweest en Praag ga ik in het voorjaar met mijn oudste dochter naartoe.

Een lichte ontgroening is dat ook goed? als in wat tips en dan doe ik zelf de rest ;-)

srprsme leuk, alleen wil ik wel weten waar ik naar toe ga maak het voor dit groentje nou niet te spannend :rofl:

Berlijn is gaaf!
Jaren geleden zat ik in Youth hostel Berlin-international. Destijds een goed hostel, geen idee hoe het er nu is. Je wandelt zo naar potsdammer platz en er zijn veel musea in de buurt. Genoeg excursies en rondleidingen te boeken en veel te zien en te shoppen. Én Berlijn is goedkoop. Musea en restaurants vond ik echt betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ben op een leuke Berlijn site terecht gekomen ( jaha google is je beste vriend ;-) ) Berlijn-blog.

Komt er een vriendin "ja euh zit je daar in een hostel met allemaal jonge mensen die al plannen hebben zit je alsnog alleen "
Nou dat lijkt me vrij sterk in een stad vol mensen die naar het vuurwerk kijken bedoel ben wel onzeker maar niet contactgestoord hoor.

Ik denk dat ik met de trein ga boek mee en wie weet wie weet ontstaan er tijdens de reis al contacten, ben er nog niet uit of ik voor een hostel of toch iets van airbnb of wimdu ga.
Jee krijg er echt lol in.
Alle reacties Link kopieren
Berlijn is een leuke stad en alleen reizen kan prima.

Maar alleen reizen met oud en nieuw lijkt mij niets.

Ik denk dat je je ontzettend eenzaam gaat voelen.
Alle reacties Link kopieren
hou er wel rekening mee (als je alles zelf regelt) dat met O&N je vaak kaarten etc nodig hebt voor evenementen/feesten of reserveringen moet maken. Dat lijkt me een groot voordeel met een georganiseerde reis> dan is dat allemaal geregeld.

Ik zou bang zijn om uiteindelijk met O&N in een hotelbar te eindigen omdat je a. niet weet waar je heen moet en B. als je dat wel weet, er niet in komt.

Zo ben ik ooit met kerst weggeweest maar had wel vooraf restaurant gereserveerd, op 1e kerstdag zelf konden we zonder reservering ook nergens terecht.
Alle reacties Link kopieren
Estivant.nl | Reisorganisatie die een aantal stedentrips voor singles in het pakket heeft. Met Estivant kun je vooral rond de december-feestdagen naar gezellige bestemmingen. Vier Oud & Nieuw met andere singles in bijvoorbeeld Antwerpen of Barcelona. Kerst vieren kun je in Berlijn of Praag. Schrijf je in voor de nieuwsbrief voor andere citytrip-bestemmingen van Estivant.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf iets regelt en met O&N niet alleen wilt eindigen: via couchsurfing of een facebookgroep van een stad/bestemming kun je vaak mensen ontmoeten!

Ik vertrek na de kerst naar Marokko voor 10 dagen en ik geef weinig om O&N, bovendien wordt het in Marokko ook niet (groots) gevierd, dus is het voor mij een avond als alle andere. Als ik echter ergens zou zijn waar het wel met vuurwerk ed gevierd zou worden, zou ik gezelschap toch wel gezellig vinden.
Alle reacties Link kopieren
Sugar Miss en daar ben ik dus ook een beetje bang voor, maar ook omdat er op 31/12 en 01/01 verder niet veel behalve horeca natuurlijk open is, zag mezelf al een beetje "verloren " door Berlijn lopen.

Maar Berlijn staat wel op mijn lijstje om naar toe te gaan, het alleen reizen al is het om te beginnen een weekend staat absoluut op mijn bucket list voor 2018!

Blijft gewoon Bianca, ik ben die sites ook tegengekomen en heb dat weekend naar Antwerpen geboekt.
Barcelona is net als Athene net iets te duur, als ik wat langer tijd had om te sparen was ik voor Athene gegaan. Daarnaast waren er nog enkele reizen in die periode wel binnen mijn budget, alleen die waren al volgeboekt.

Op de site van Onetoghetertravel staan heel veel leuke reizen en weekenden.
Ik kan vaak maar een weekend of een week, naast de vakanties die ik met mijn kinderen heb.
En dan is na de kerst het meest ideaal, de kinderen zijn dan bij hun vader en het bedrijf waar ik werk is dan gesloten. Volgend jaar dus op tijd iets boeken.

Voor maart staat er een weekend met een vriendin op de planning en in mei ga ik met mijn dochter naar Praag en daartussen of na Praag ga ik zeker iets alleen boeken.

Bedankt allemaal voor het meedenken en de tips!
Heb veel inspiratie opgedaan, alles los boeken, middels een single reis, weekendjes weg korte vakanties kortom genoeg om mijn bucket list af te gaan vinken.
Heb je al een trip geboekt TO?

Misschien nog leuke tips?

Ik schrik idd ook van die 1 persoonstoeslagen. Wil graag een paar dagen weg tijdens O&N (dag of 4 vanaf 28-12). Maakt niet zoveel uit waarheen.
Net als TO ook een groentje. Hotel moet niet te ver vanaf station of vliegveld zijn. Is het OV 'daar' een beetje om te doen etc.
Heb je al een trip geboekt TO?

Misschien nog leuke tips?

Ik schrik idd ook van die 1 persoonstoeslagen. Wil graag een paar dagen weg tijdens O&N (dag of 4 vanaf 28-12). Maakt niet zoveel uit waarheen.
Net als TO ook een groentje. Hotel moet niet te ver vanaf station of vliegveld zijn. Is het OV 'daar' een beetje om te doen etc.
Ik kom net uit op de site van de Thalys en Lille is goed te doen en niet zo duur, ook de hotels.

Iemand bekend in Lille? Is het wat om daar alleen naar toe te gaan?

Ben geen fan van oudejaarsavond, dus vuurwerk zal ik niet missen 😀.
1200 euro voor 4 of 5 dagen Athene o_o

Alleen maar omdat je op 31 dec klokslag 00.00 uur niet alleen wil zijn maar iemand om de hals wil vallen die je 2 dagen daarvoor ook nog niet kende?

Wat een geld.

Ik realiseer me dat ik makkelijk praten heb, want ik reis al heel lang alleen. Maar juist stedentrips in Europa zijn daarvoor zo ontzettend geschikt.

Neem een budgetvlucht naar een leuke stad. Boek via Airbnb een kamer (dus in huis bij locals- geen appartement voor jezelf alleen), dan heb je in ieder geval al wat aanspraak en iemand die weet dat je er bent. Kost tussen de 15,- en 40,- per nacht.

Met zo'n groepsreis moet je ook nog maar zien wie je treft en of dat leuke mensen zijn.
Bovendien is Athene helemaal niet zo'n toegankelijke leuke stad. Je hebt de Acropolis en aan de voet daarvan ligt 1 leuke wijk en dan heb je het wel gehad.

Voor 1200 voor 4/5 nachten zou het voor mij minstens Hilton en sterrenrestaurants moeten zijn en dan een gigolo voor de nachten.
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
23-11-2017 00:39
1200 euro voor 4 of 5 dagen Athene o_o


Voor 1200 voor 4/5 nachten zou het voor mij minstens Hilton en sterrenrestaurants moeten zijn en dan een gigolo voor de nachten.
waar kan ik boeken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven