Welke vakantiebestemming viel je heel erg mee?

11-11-2017 18:00 70 berichten
Je kent het wel, er wordt ergens een goedkoop reisje aangeboden, je hebt niet al te veel geld om te besteden, er kunnen allerlei redenen zijn waarom je ergens heen gaat en er weinig van verwacht.
TO trapt af: Venetie!
Oke, het is ontzettend toeristisch en duur en echt lekker eten is er moeilijk te krijgen, maar dat stadje, die sfeer.
Je kijkt om heen en alles is gewoon prachtig om te zien. Onverwacht een belevenis.
Lucca (Italië)

Lag eigenlijk gewoon op de weg tussen de vorige en volgende stop.
Prachtig oud stadje én prachtige omgeving.
Londen! Naartoe geweest als stedentripje en we dachten dat het mwa zou worden maar we waren verrast door het lekkere eten en de leuke sfeer. Het was ook niet zo druk natuurlijk in oktober/november.
St. Maarten
Had simpelweg minder verwacht van 'n tropisch eiland omdat ik op reis altijd 'n wervelwind ben die héél veel afwisseling wil. Maar dit Caribische pareltje had toch genoeg moois, leuks en lekkers te bieden om na 8 dagen eigenlijk nog niet weg te willen.
Alle reacties Link kopieren
Tunesië

Dichtbij en je krijgt toch het gevoel dat je ver weg bent omdat het gewoon heel anders is dan Nederland.

Mooi strand dat elke dag werd schoongemaakt. Mooi groot zwembad. Lekker eten al heb je soms geen flauw idee wat je precies eet. .
Genoeg te zien om 1 a 2 weken door te brengen. Daarna heb je alles ook wel gezien maar langer waren we er toch niet. Leuke souvenirs gekocht.
Laos: fantastisch land, lieve mensen, heerlijk relaxt. Ik vond het geweldig! Maar het is inmiddels ook al bijna 10 jaar geleden .
Tijdens een rondreis door Zuid-Afrika belandden we in Swaziland in een min of meer primitief onderkomen op en berg. De kippen die in de avond op het menu stonden werden in de ochtend levend aangevoerd. Ik dacht dat ik het er vreselijk zou vinden maar dat uitzicht en de rust waren fantastisch.
China. Ik was voorbereid op veel viezigheid, dat ik een voedselvergiftiging zou krijgen en dat mannen de straat onder zouden spugen etc. Kortom al die bekende verhalen die je hoort over China wat mensen tegenhoud om te gaan.

Maar ik vond het er juist schoon, ja de standaard is anders dan hier maar over het algemeen kan ik het niet vies noemen. Heb er geen hond, sprinkhanen of andere dingen gegeten die ik niet wilde eten. Vaak worden die rare dingen in speciale restaurants geserveerd en niet in een standaard Chinees restaurant. Alles bij elkaar heb ik nog nooit zo lekker gegeten op vakantie dan in China en na thuiskomst ook nog eens 2 kilo kwijt. Niks voedselvergiftiging, op een enkeling na geen spugende mannen. De Chinezen waren e vriendelijk en behulpzaam. Aan de drukte wen je gek genoeg snel. Als ik een nadeel moet noemen dan is het wel dat je bekeken wordt en dat mensen zonder te vragen foto's van je maken of komen vragen of je met ze op de foto wilt.

Ik wil ooit nog eens terug naar China.
anoniem_129113 wijzigde dit bericht op 11-11-2017 18:32
0.10% gewijzigd
sugarmiss schreef:
11-11-2017 18:19
Tunesië
Dat land staat bij mij op nummer 1...van de áller náárste vakantiebestemmingen ever!
Alle reacties Link kopieren
Riga.

Met een groepje voor mijn studie heen gegaan, omdat het goedkoop was. Hele mooie stad, aardige mensen, spreken best goed Engels, klein maar perfect voor een weekendje. Mooie gebouwen, leuke musea, en goedkoop eten en drinken.
closednote schreef:
11-11-2017 18:22
China. Ik was voorbereid op veel viezigheid, dat ik een voedselvergiftiging zou krijgen en dat mannen de straat onder zouden spugen etc. Kortom al die bekende verhalen die je hoort over China wat mensen tegenhoud om te gaan.

Maar ik vond het er juist schoon, ja de standaard is anders dan hier maar over het algemeen kan ik het niet vies noemen. Heb er en hond, sprinkhanen of andere dingen gegeten die ik niet wilde eten. Vaak worden die rare dingen in speciale restaurants geserveerd en niet in een standaard Chinees restaurant. Alles bij elkaar heb ik nog nooit zo lekker gegeten op vakantie dan in China en na thuiskomst ook nog eens 2 kilo kwijt. Niks voedselvergiftiging, op een enkeling na geen spugende mannen. De Chinezen waren e vriendelijk en behulpzaam. Aan de drukte wen je gek genoeg snel. Als ik een nadeel moet noemen dan is het wel dat je bekeken wordt en dat mensen zonder te vragen foto's van je maken of komen vragen of je met ze op de foto wilt.

Ik wil ooit nog eens terug naar China.
Zelfde ervaring als jij! Ben niet echt 'n fan van Chinees eten zoals wij dat hier in NL kennen, maar daar heb ik er mijn vingers bij afgelikt!
En dat zonder vragen foto's nemen door de locals vond ik juist gewéldig want dat doe ik als toerist toch precies zo van hen! ;-D
Curacao, dacht is alleen maar strand en zon en cocktails (niks mis mee) maar is best veel te beleven en mensen zijn heel vriendelijk.
Hawelry schreef:
11-11-2017 18:33
Curacao, dacht is alleen maar strand en zon en cocktails (niks mis mee) maar is best veel te beleven en mensen zijn heel vriendelijk.
Hihi, dat vooroordeel had ik dus precies zo over St. Maarten ;-D
Alle reacties Link kopieren
Boedapest! Was met toenmalige schoonzus en schoonmoeder een paar dagen weg en zag alleen daar al enorm tegenop. Maar het hotel bleek prachtig, het eten uitstekend en de sfeer van die stad: fenomenaal! Tot dusver komt alleen Praag daarbij in de buurt. Ik zou graag nog eens terug, maar dan met m'n huidige lief.
redbulletje schreef:
11-11-2017 18:25
Zelfde ervaring als jij! Ben niet echt 'n fan van Chinees eten zoals wij dat hier in NL kennen, maar daar heb ik er mijn vingers bij afgelikt!
En dat zonder vragen foto's nemen door de locals vond ik juist gewéldig want dat doe ik als toerist toch precies zo van hen! ;-D
Ja dat is het nadeel, ik vind de Chinees hier nu niet meer zo geweldig ;-D
En dat men foto's maakte vond ik ook niet erg, wel grappig juist als je ze zag twijfelen :hihi: Maar had wel steeds zoiets van: hopelijk kom ik ze later niet op internet tegen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Zuid Duitsland, de dorpen vooral. Hele aardige mensen, relaxte sfeer en mooie natuur.

Liverpool. Meer sophisticated dan ik op voorhand had ingeschat.
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
11-11-2017 18:00
Je kent het wel, , er kunnen allerlei redenen zijn waarom je ergens heen gaat en er weinig van verwacht.
Ik ken dat eigenlijk helemaal niet. Hooguit wat betreft accomodaties die dan heel erg mee blijken te vallen maar van bestemmingen niet.
Ik probeer bij elk reisje dingen te vinden die me aanspreken en dat lukt eigenlijk altijd wel. Of ik ga er niet heen.
Alle reacties Link kopieren
Rimini! Dacht dat het een vreselijk platte toeristische toestand zou zijn, maar dat gold alleen voor het deel aan de kust. Het centrum was prachtig en gezellig.
't Is al met al een heel gedoe
Cardiff en zuid Wales. Het leek me niets. Maar ben er zelfs nog een keer teruggeweest voor een weekend. Alleen werd ik toen ziek..

Helsinki vond ik ook leuker dan verwacht, mazzel dat het prachtig zomers weer was ook al was het pas in mei.
Nashville! Ik heb niets met steden en ook niet met muziek maar omdat ik bij vrienden ging logeren in n dorp vlakbij Nashville moest ik natuurlijk wel ff die stad in. En ik bleek Broadway supertof te vinden! En buiten de stadskern heeft t ook weer echt n lekker dorps gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Na een vakantie in Sousse en Port el Kantaoui, heel veel jaren geleden, stond Tunesie ook niet hoog op mijn lijstje.
Maar een paar jaar geleden een hele leuke aanbieding geboekt naar Djerba.
Echt een superleuke vakantie gehad, mooi hotel, fantastisch weer en erg aardige mensen die verschrikkelijk hun best deden om het de gasten naar het zin te maken. En daarbij nog heerlijk eten, Afrikaans maar ook Franse invloeden.
Ook mijn kinderen hebben het geweldig gehad.

Deze vakantie is ons allemaal zo meegevallen en als het weer veilig is dan gaan we zeker een keer terug ...
Alle reacties Link kopieren
Turkije: Na mijn trauma van Tunesië hield ik mijn hart vast toen mijn ouders besloten dat we naar Turkije gingen. "Want dat is veel goedkoper dan Spanje of Griekenland." Een last minute via Corendon geboekt naar Antalya. We wisten niet in welk hotel we kwamen. Wij vonden dat geen 5 sterren waard, maar 3. Er waren ook gasten die naar het ziekenhuis moesten voor voedselvergiftiging. Wij werden niet ziek. We hebben een mooie trip naar Pamukkale gemaakt (kalkterassen), in een thermaalbad gezwommen, watervallen gezien en een Excursie Antalya by Night. De overige dagen lagen we aan het strand. Heel toevallig verbleef de zus van mijn geschiedenisleraar ook in ons hotel. Ik wist niet dat hij een zus had. De wereld is klein. En we ontmoetten een Belgisch stel waar we na thuiskomst nog 2 keer mee afgesproken hebben. Het was niet mijn aller leukste reis, maar viel erg mee bij wat ik ervan had verwacht. Ook de bevolking was veel anders dan de Nederlandse Turken die ik ken. Veel vriendelijker en rustiger. De meeste vrouwen droegen ook geen hoofddoek.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
11-11-2017 22:00
Ik ken dat eigenlijk helemaal niet. Hooguit wat betreft accomodaties die dan heel erg mee blijken te vallen maar van bestemmingen niet.
Ik probeer bij elk reisje dingen te vinden die me aanspreken en dat lukt eigenlijk altijd wel. Of ik ga er niet heen.
Dit inderdaad en dat geldt ook voor het andere topic vakantiebestemmingen die je tegenvielen. Er zijn wellicht een paar bestemmingen waar ik niet nog een keer heen zou gaan maar dat is meer omdat mijn bucket list nog eindeloos lang is.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
11-11-2017 22:00
Ik ken dat eigenlijk helemaal niet. Hooguit wat betreft accomodaties die dan heel erg mee blijken te vallen maar van bestemmingen niet.
Ik probeer bij elk reisje dingen te vinden die me aanspreken en dat lukt eigenlijk altijd wel. Of ik ga er niet heen.
Dat staat er in mijn ogen dan weer los van. Voordat je ergens heen gaat heb je toch een bepaald beeld. Dat kan tegenvallen of meevallen, wat niet betekent dat je er geen mooie herinneringen aan over kan houden.

Hoe veel je je ook inleest of voorbereid, je kan pas echt ervaren hoe iets is als je er zelf geweest bent.
Pivot! PIVOT!!!
Ik ga nooit ergens heen als het me niet meteen aantrekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven