Verrassingsbestemming met 18 jarige

12-11-2017 18:15 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze oudste wordt volgende maand 18 jaar.
We willen haar verrasssen met een leuke trip naar het buitenland.
Dit kan in de kerstvakantie of evt later maar dan wordt het een lang weekend.
In de voorjaarsvakantie gaan we skiën, dus deze periode is geen optie.
Ze is geen uitgaanstype maar wel echt sportief en vindt stedentrips ook erg leuk.
Parijs valt af omdat we hier al heel vaak zijn geweest (wel haar favoriete stad) en Barcelona ook (ook bezocht maar geen doorslaand succes)
Het mag een vliegbestemming zijn, maar is geen voorwaarde.
We hebben hier geen budgetlimiet voor, ligt er gewoon aan wat we leuk vinden.

Wie heeft er een leuk idee??
Alle reacties Link kopieren
New York
Is ze al in Berlijn geweest? Een hele diverse stad waar heel veel te doen is en in de winterperiode ook leuk aangekleed vind ik. Londen blijft ook leuk in mijn ogen, maar heeft in de winterperiode niet mijn voorkeur.
Kite surf les in de meivakantie?
Praag?
Istanbul?
Alle reacties Link kopieren
Valencia, lekker fietsen door het park.
Berlijn vind ik ook geweldig.
New York staat bovenaan mijn lijstje. Maar ik heb op VICE een documentaire gezien over St. Petersburg en dit lijkt me ook helemaal geweldig. Krakau moet ook ontzettend divers zijn. Het Vaticaan lijkt me ook erg mooi.
Lissabon? Porto?
Volgende zomer (of mei-vakantie) surfen op een Spaans eiland?

Een extra weekend skiën?
Waar liggen haar interesses verder?
Geschiedenis? Culinair? Natuur?

Aantal willekeurige ideeën;
Berlijn
Krakau
Praag
Edinburgh
Valencia
Lissabon
Alle reacties Link kopieren
Als ze sportief is zou ik daar iets mee doen: Edinburg, veel hike mogelijkheden in de buurt. Wenen, veel groene parken en mountainbiken in de heuvels. Anders Sevilla!

New York: houdt ze echt van moderne steden anders is het het niet waard.
Londen?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja Porto: kun je heel leuk surfen aan het strand. En daar kom je heel makkelijk met de tram.
Waarom was Barcelona geen succes? Dat helpt om wel iets leuks te bedenken
Alle reacties Link kopieren
PRaag.

Berlijn
Ik zou haar zelf laten kiezen. Dan weet je zeker dat ze iets krijgt wat ze leuk vindt. Mijn dochter kreeg ook een midweekje voor haar 18e verjaardag en ik heb erg gelobbyd voor Barcelona of Dublin, en we gingen naar Bath. Heel iets anders dus ;-)
Alle reacties Link kopieren
Rome, of is ze daar al met school geweest? Anders New York, een bijzondere bestemming. Kan alleen in de kerstvakantie wel duur zijn.

Aangezien ze sportief is, is abseilen in de ardennen niet ook een idee, of wat hier al eerder werd genoemd: kitesurfen?
OMG een hele midweek in Bath?

Ik was er één middag en die duurde al te lang.
MiniMe3 schreef:
12-11-2017 18:54
OMG een hele midweek in Bath?

Ik was er één middag en die duurde al te lang.
We hadden een hotel daar vlakbij en een huurauto dus we hebben wel meer gezien dan alleen Bath.
Alle reacties Link kopieren
Waarom Barcelona geen succes was ?
Dat hebben we heel vaak gevraagd, maar kunnen we niet echt zeggen.
Het was het gewoon niet..., alleen Sagrada vond ze indrukwekkend.
Ze zei, als ik Barcelona niet had gezien dan had ik niet iets gemist wat ik echt gezien zou moeten hebben.
Dat heeft ze wel (wij ook) met Parijs
Louvre, Eiffeltoren en Sacre Coeur, allemaal al een paar x bezocht en vindt ze prachtig.

Interessegebied : heel uitgebreid, van klassieke muziek tot aan vele popfestivals.
Ze is een beta met extra geschiedenis in haar pakket omdat ze dit een leuk vak vindt.
Culinair ook heel uitgebreid, houdt van lekker eten. (geen fastfood, meer gezond)
Zeker geen huisje oid in de prachtige natuur, daarvoor hoeven we alleen naar buiten te lopen.
Ze doet al veel aan watersport in de zomer zoals snorkelen, varen, kanoen en surfen.

Een stedentrip of kleine rondreis lijkt ons het meest....

Onze jongste weet nu al wat ie wil en heeft dat gelijk maar even doorgegeven; noorderlicht zien..... :yes:
Kunnen we even voor sparen..
Alle reacties Link kopieren
Geschiedenis leuk, en lekker eten, dat blijft toch Rome. Dan kun je natuurlijk ook naar Pompei. Of Venetie? Of wellicht Wenen?
Alle reacties Link kopieren
Hmmm als ze van eten houdt: San Sebastiaan, leuke stad waar je heerlijk kunt eten en surfen. Eventueel combineren met Bilbao voor het Guggenheim.
Ik zeg, nav je tweede post, Rome.
Geschiedenis, lekker eten...
Florence?
Londen vind ik ook helemaal geen gek idee. Rome zou ik doen als je meer tijd hebt. Is er geen stad die jullie zelf fantastisch vinden maar die zij nog niet gezien heeft?
Ik dacht ook aan Florence n.a.v. je laatste bericht.
Of heel wat anders, Wenen?

Krakau vond ik zelf een enorme verrassing. Heel veel goede restaurants. Heb er heerlijk gegeten en gezond eten kan ook prima. Mooie stad. Veel te doen en te zien qua geschiedenis mbt WOII.
Berlijn vind ik ook een aanrader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven