Zomervakantie Andalusi met gezin

16-11-2017 09:58 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Via het viva-forum heb ik al vaak goede tips gevonden voor vakanties, dus wie heeft er voor ons goede tips?
We (2 volwassenen en twee kinderen van 4 en 6) willen in de zomervakantie vliegen op Malaga en een auto huren. We hebben maximaal drie weken vakantie en willen in die periode ongeveer drie a vier accomodaties bezoeken. In de voorgaande jaren hebben we 'eliza was here'-achtige accomodaties bezocht, die zijn goed bevallen. Zwembad en twee slaapkamers zijn een must, massaal resort of schreeuwerige omgevingen zijn niet aan ons besteed.

Wie heeft er tips/ervaringen?
Geen tips qua huisjes, maar mocht je richting Sevilla rijden, dan is Medina Sidonia een prima stadje om te verblijven. Ik was er in La Casa de la Alameda, letterlijk bovenop het centrale plein. Geen zwembad, wel een prachtig dakterras en heerlijke (banket)bakker aan het plein. Misschien handig als tussenstop.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit gelijk te denken, wil je daar zijn in die hitte?

En wat zoek je Cultuur? Of natuur?

El Torqal de Anquetera is leuk om met kleintjes te wandelen, is lekker klaueren en klimmen en ook leuk om te zien. Ik vond Anquetera sowieso wel leuk. Lekker kneuterig en niet te groot, maar wel echt spaans. En de wijnbar op het plein is fantastisch!

Mirador de los Cahorros is ook leuk met die kleintjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet zo snel in de zomer naar dat gebied gaan, inderdaad vanwege de temperaturen. Ik denk dat de meivakantie geschikter is voor dat gebied.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in de meivakantie een leuk huis gehuurd in Frigliana, bij Nerja, via de site BBNerja.com. Een Nederlands stel verhuurt huizen daar in de omgeving, ze hebben voor elk wat wils en zijn supergastvrij en behulpzaam. Het huis waar wij zaten heet Punta Lara, ligt aan een rustig straatje in de wijk Frigliana (ook allemaal witte huisjes, trapjes en terrasjes tegen de berg aan gebouwd, heel pittoresk) en recht tegenover is een zwembad, waar je gebruik van mag maken en waar ook een restaurantje/bar bij is. Het strand is op loopafstand.
Kijk maar eens op hun site.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Erizon schreef:
16-11-2017 10:20
Geen tips qua huisjes, maar mocht je richting Sevilla rijden, dan is Medina Sidonia een prima stadje om te verblijven. Ik was er in La Casa de la Alameda, letterlijk bovenop het centrale plein. Geen zwembad, wel een prachtig dakterras en heerlijke (banket)bakker aan het plein. Misschien handig als tussenstop.
Een dakterras met 40+ graden ga je geen gebruik van maken. Een zwembad is noodzaak in de zomer. Net als een airco.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips tot nu toe, ziet er leuk uit!
Naar aanleiding van de opmerkingen over de temperatuur ga ik wel twijfelen.... misschien is het inderdaad verstandiger om de plannen om te gooien en in de meivakantie naar dit gebied te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond zelf vakantiehuizenspanje.nl een erg fijne site om een vakantiehuis te vinden.

Hoe ver moeten die accommodaties uit elkaar liggen, en hoe ver ben je bereid om te reizen voor een dagtripje vanaf een accommodatie? Welke plaatsen/gebieden wil je zeker bezoeken? Nerja is inderdaad een aanrader, Ronda ook, Granada is als stad matig maar het Alhambra is erg mooi. Gibraltar is leuk om te bezoeken, en Malaga en Sevilla zijn prachtige steden. Of ga je meer voor de natuur? Dan zijn de Alpujarra een aanrader, en de Sierra de las Nieves.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in dat gebied een huis gehuurd via vakantiemalaga.nl
‘Ons’ huis lag wat in het binnenland, wat minder handig is als je dichtbij alle bezienswaardigheden wilt zitten, maar als je dat geen punt vindt, was het prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven