Enge dingen meegemaakt in een vliegtuig?

16-11-2017 18:30 106 berichten
Ik heb vooral enge dingen als hele erge turbulentie en luchtzakken en hele harde landingen meegemaakt. Dat vond ik wel genoeg engs voor een mensenleven. Ik ben geen vliegheld zeg maar. Hebben jullie ook wel eens iets creepy meegemaakt? En wil je daarover vertellen? Misschien helpt exposure mij wel ;-)
Een monteur met een mega moersleutel die voor het koffiezetapparaat zou zijn. Geloofde er geen fuck van.
Alle reacties Link kopieren
Dit soort topics helpen je vliegangst niet echt denk ik zo...
afgelopen jaar, dat de zuurstofmaskers echt naar beneden vielen. En dan merk je, dat zolang je rustig blijft, de kans het grootst is er ongedeerd uit te komen.
Alle reacties Link kopieren
Een blikseminslag tijdens het opstijgen. Lichten vielen uit, vliegtuig hing stil maar na een paar tellen vlogen we door.
Natte tosti..
In 2010, voetbalde Nederland tegen Spanje in de finale. Tijdens die finale zat ik in het vliegtuig, een lange vlucht uit Azië.

Naast mij zat een man waar ik mee aan de klets raakte. Over voetbal, het land waar we vandaan vlogen enz.

Op een gegeven moment was het ‘slaaptijd’, de lampen gingen op nachtstand en meerdere mensen gingen slapen. Ik kreeg het koud dus ik pakte ook een dekentje. Dat was voor die creep naast het teken om met zijn handen onder mijn dekentje te gaan... daar had meneer de verkeerde aan mij, heb hem gezegd dat ik er niet van gediend was. Heb een stewardess erbij gehaald en mocht eerste klas verder vliegen. Brrr de griezel. Vond het best eng.

Ik had mijn oranje t shirt aan, bij het overstappen op het vliegveld van onze oosterburen werd mij door meerdere beveiliging en ander personeel gecondoleerd met het verlies van Nederland. Dat was dan wel weer aardig :$
Alle reacties Link kopieren
Ja een vent die liep te ruften en een geur waar het hele vliegtuig gewoon bang van werd. Ik geloof dat ie last had van vliegangst.
Alle reacties Link kopieren
Flinke luchtzakken en motorpech Vond het zelf niet zo eng, zo'n vliegtuig kan echt wel wat hebben. Maar vriend die naast me zat wilde daarna nooit meer vliegen :D Ikzelf ben niet zo'n angsthaas en er gebeuren meer ongelukken met de fiets combi tram dan met een vliegtuig.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
16-11-2017 18:32
Een monteur met een mega moersleutel die voor het koffiezetapparaat zou zijn. Geloofde er geen fuck van.
Waar kwam ie dan wel voor volgens jou ?
Op 22/09/2001 zat er een Arabisch uitziende man achter me met zijn net gekochte digitale horloge te spelen. Te piepen dus. Ik wist echt zeker dat het vliegtuig opgeblazen zou worden.
Alle reacties Link kopieren
Ook een keer iets wat ik iig erg grappig vond en gelukkig een aantal andere passagiers ook.
We konden niet landen waardoor wilde ze niet zeggen. We bleven maar cirkelen en na een minuut of 20 begon er iemand over brandstof... dat dat altijd krap was.... etc. We kwamen echter steeds langs hoofddorp en op een gegeven moment riep iemand "laat mij er hier maar uit, scheelt weer een taxi"
Ik lag krom maar de mensen met wit weggetrokken koppies niet zo :D
rascalles schreef:
16-11-2017 18:44
Waar kwam ie dan wel voor volgens jou ?

Ja voor iets wat Heel Erg Stuk was natuurlijk, de motoren ofzo :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Een keer opgestegen terwijl het stormde en bliksemde, dat vond ik wel spannend.

En een keer met een maatschappij gevlogen die nu op de zwarte lijst staat. Voor we vertrokken hebben ze een kwartier gedaan over de deur die niet goed sloot. Heb de hele reis onafgebroken die deur in de gaten gehouden ;-D
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
16-11-2017 18:45
Ook een keer iets wat ik iig erg grappig vond en gelukkig een aantal andere passagiers ook.
We konden niet landen waardoor wilde ze niet zeggen. We bleven maar cirkelen en na een minuut of 20 begon er iemand over brandstof... dat dat altijd krap was.... etc. We kwamen echter steeds langs hoofddorp en op een gegeven moment riep iemand "laat mij er hier maar uit, scheelt weer een taxi"
Ik lag krom maar de mensen met wit weggetrokken koppies niet zo :D
:rofl: Dat soort humor valt wel te waarderen. Niet die zogenaamde grappers met opmerkingen over wapens en bommen e.d. Zo'n arabier met een piepend horloge zou mij nerveus maken. :wtf:
Houd sowieso niet van vliegen in grote kisten, te veel mensen, geluiden, geuren en vaak te koud. bleh. Vliegen in kleine toestellen vind ik wel tof, dan heb je een veel beter zicht op alles.
Alle reacties Link kopieren
1x vanuit London naar Amsterdam 3 uur vertraging wegens slecht weer boven Amsterdam. Toen we dan toch eindelijk boven Amsterdam cirkelden (na de nodige luchtzakken) hebben de piloten een paar keer een doorstart moeten maken (landen lukte niet goed vanwege de wind).

Op St. Maarten gecrashed met de KLM op doorreis naar Curacao. We hebben er een nacht gedwongen doorgebracht omdat het vliegtuig echt stuk was na die landing.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
16-11-2017 18:46
Ja voor iets wat Heel Erg Stuk was natuurlijk, de motoren ofzo :bonk:
Ghehe

In de cabine toch..... ?
rascalles schreef:
16-11-2017 18:56
Ghehe

In de cabine toch..... ?

Ja :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
16-11-2017 18:54
:rofl: Dat soort humor valt wel te waarderen. Niet die zogenaamde grappers met opmerkingen over wapens en bommen e.d. Zo'n arabier met een piepend horloge zou mij nerveus maken. :wtf:
Houd sowieso niet van vliegen in grote kisten, te veel mensen, geluiden, geuren en vaak te koud. bleh. Vliegen in kleine toestellen vind ik wel tof, dan heb je een veel beter zicht op alles.
Grapjassen die over wapens en bommen beginnen worden zo van een vlucht afgehaald. Kmar erbij en op de zwarte lijst van de maatschappij.
Niet echt vervelend maar meer een raar gevoel, ooit een keer met een Boeing 737 vijf minuten gevolgen tussen twee verschillende landen, gepland. Dat voelde heel onwerkelijk omdat een vliegtuig normaal na het opstijgen gaat klimmen en dat deed hij nu niet.

Wel mooi uitzicht over het gebied waar we overheen vlogen, dat dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
100 rondjes rond schiphol omdat het te hard waaide om te kunnen landen. vliegtuig de hele tijd scheef, ik scheet wel in m'n broek
Alle reacties Link kopieren
ik zie nu dat je dezelfde bent van het vorige topic ! LEES DIT NIET , je maakt je angst alleen maar erger !
Alle reacties Link kopieren
Blikseminslag en een keer vlogen we door een orkaan ( of vlakbij). Hevige turbulentie, stroom ging uit, maskers naar beneden en opeens zakte het vliegtuig een stuk naar beneden ( zo’n achtbaan gevoel in je buik). Toen dacht ik echt dat dit het was. Mijn einde. Ik was echt vreselijk bang, heb me aan vriend vastgeklampt, ogen dicht en hem helemaal fijngeknepen. Dat duurde voor mijn gevoel heel lang maar was in werkelijkheid maar kort. Daarna ging alles weer aan, stem van de captain die zei dat het onder controle was. Man man man, ik was echt doodsbang.
Ik zit sowieso al nooit lekker rustig in een vliegtuig maar door die spannende momenten helemaal niet. Ik kijk ook teveel air crash investigation.
Alle reacties Link kopieren
Noodlanding.
Zalmsnipper schreef:
16-11-2017 18:55
1x vanuit London naar Amsterdam 3 uur vertraging wegens slecht weer boven Amsterdam. Toen we dan toch eindelijk boven Amsterdam cirkelden (na de nodige luchtzakken) hebben de piloten een paar keer een doorstart moeten maken (landen lukte niet goed vanwege de wind).

Op St. Maarten gecrashed met de KLM op doorreis naar Curacao. We hebben er een nacht gedwongen doorgebracht omdat het vliegtuig echt stuk was na die landing.
Oh wat eng!! Wat was er aan de hand?
Frizz schreef:
16-11-2017 19:22
Noodlanding.
Waarom?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven