Backpacken met 3 kinderen

18-11-2017 10:51 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar anderen die ervaring hebben met backpacken met kinderen. En dan met name kleine kinderen. Wij willen deze zomer met ons gezin (Partner en ik, 3 kinderen van 6,5 & bijna 5 & bijna 3) gaan backpacken.

Welke landen zijn echt aan te raden?
Wat moeten we écht meenemen?

Het budget is niet heel groot, dus ver vliegen kan alleen als verblijf goedkoop is....

Groetjes Ubuntu
Poeh, dat is een uitdaging met een peuter en kleuter. Ik doe het je niet na.
Maleisie? Deze zomer geweest en best wel wat NL gezinnen met backpack gezien. Als je goed zoekt vlieg je voor 500 euro. Verblijfskosten en eten en drinken zijn goedkoop. Vervoer idem.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het budget dan?
Alle reacties Link kopieren
Thailand of Maleisie inderdaad. Geen ervaring mee. Wel heel benieuwd hoe het bevalt om te backpacken met zulke jonge kinderen.
bloesem1977 schreef:
18-11-2017 10:55
Als je goed zoekt vlieg je voor 500 euro.
.
Niet als je vastzit aan de schoolvakantie.
En TO, met 1 kind of misschien 2 lijkt het me nog wel te doen. Maar 3 wordt een enorme uitdaging. Jij en je partner zullen namelijk naast jullie eigen spullen ook die van de kinderen moeten meeslepen. En terwijl je dan zwaar beladen bent en met misschien wel een roltas ernaast wil je ook nog een peuter in de gaten houden en met lokaal vervoer reizen (want low budget).

Een vakantie waar je vlucht-transfer-huisje hebt of een rondreis met auto is veel praktischer.

Ik ben normaal niet zo negatief, maar dit lijkt me een onzalig plan.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 11:06
13.63% gewijzigd
Wat versta je onder backpacken?
Alle reacties Link kopieren
Dit stel reist al jaren met hun jonge kinderen overal heen, van India tot Georgië en België.

Met 2 peuters, dat wel. Maar je kunt er ongetwijfeld tips lezen en inspiratie op doen.

https://yvonnevanderlaan.nl/
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Volkomen geschift!
Zou er niet aan moeten denken. Is dit door het kleine budget? Ga dan gewoon lekker naar Centerparks met dat grut joh. Zwembad en blij zijn ze.
Erizon schreef:
18-11-2017 10:59
.
Niet als je vastzit aan de schoolvakantie.
Jawel hoor, deze zomer, in hoogseizoen met gezin geweest. 520 euro
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
18-11-2017 11:13
Volkomen geschift!

Omdat jij het niet wilt/kunt/durft? :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat ik nog weleens gedaan heb en wat goed te doen is met kinderen in die leeftijd, is bergwandelen in Zuid-Duitsland/Oostenrijk. Als je er zin in hebt, kun je een huttentocht maken (dan wandel je elke dag een aantal kilometers van berghut naar berghut). Op zich zou je niet opvallen met kinderen in die leeftijd, maar voor je jongste is het wellicht wel pittig (kan waarschijnlijk niet meer in een rugdrager?). Je hebt dan wel kinderen nodig die niet in ravijnen willen vallen.
Ik geef toe dat ik snel beren op de weg zie, maar backpacken met 3 kinderen in die leeftijd, dan ben je toch alleen maar bezig met 'gedoe'? Hoe kun je dan ontspannen en genieten, en het voor die kinderen leuk houden?
Ik denk niet dat een 3- en 5-jarige erop zitten te wachten om in zo'n onbekend land van hot naar her gesleept te worden. Die zijn toch gewoon blij als ze op een camping met vriendjes met waterballonnen kunnen spelen?
himalaya schreef:
18-11-2017 11:25
Omdat jij het niet wilt/kunt/durft? :sarcastic:
Omdat het te risicovol is met zulke kleine kinderen, en dan ook nog drie stuks.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
18-11-2017 10:59
.
Niet als je vastzit aan de schoolvakantie.

Je kan prima rond die prijs naar Azië vliegen, ook in de zomervakantie. Als je maar goed zoekt. Wij hadden 3 jaar geleden voor 600 euro een directe retourvlucht naar Bangkok, in de zomervakantie heen en terug. Mijn zusje is vorig jaar nog een stuk goedkoper gevlogen naar Azië rond die periode (met overstap).

Het is in Thailand laagseizoen in onze zomervakantie, ook de luxere verblijven zijn dan goed betaalbaar. Wij sliepen voor een paar tientjes in prachtige hotels die in het hoogseizoen dik over de 100 euro per nacht waren. De meeste hotels en b&b’s vonden we via tripadvisor en booking.com. Wij hadden toen nog geen kindje, maar we zijn veel gezinnen met kleine kinderen tegengekomen en die maakte ook gewoon gebruik van het locale vervoer, dat is daar echt allemaal prima geregeld.

Ik heb gehoord dat Vietnam ook heel leuk is met kleine kinderen, maar daar ben ik zelf nog nooit geweest. Staat wel op ons lijstje om met kind(eren) heen te gaan.
RégineFilange schreef:
18-11-2017 11:30
Ik geef toe dat ik snel beren op de weg zie, maar backpacken met 3 kinderen in die leeftijd, dan ben je toch alleen maar bezig met 'gedoe'? Hoe kun je dan ontspannen en genieten, en het voor die kinderen leuk houden?
Ik denk niet dat een 3- en 5-jarige erop zitten te wachten om in zo'n onbekend land van hot naar her gesleept te worden. Die zijn toch gewoon blij als ze op een camping met vriendjes met waterballonnen kunnen spelen?
En dit inderdaad.
RégineFilange schreef:
18-11-2017 11:30
Ik geef toe dat ik snel beren op de weg zie, maar backpacken met 3 kinderen in die leeftijd, dan ben je toch alleen maar bezig met 'gedoe'? Hoe kun je dan ontspannen en genieten, en het voor die kinderen leuk houden?
Ik denk niet dat een 3- en 5-jarige erop zitten te wachten om in zo'n onbekend land van hot naar her gesleept te worden. Die zijn toch gewoon blij als ze op een camping met vriendjes met waterballonnen kunnen spelen?
Dit. Ik hou zelf van backpacken maar zolang de jongste nog geen +/- 8 is gaan we naar campings en all-in resorts.
Ik ben zelf een keer door Europa gaan treinreizen met mijn zus en haar kinderen van toen 6 en 2 jaar. De kinderen vonden het prima om meegesleept te worden, en het was voor ons allemaal een fantastische reis + vakantie, maar het reizen was voor mij en mijn zus wel pittig. Inderdaad je eigen backpacks, die van de oudste + de buggy en natuurlijk de kinderen steeds weer op tijd en veilig en wel in de juiste trein krijgen kon weleens stressvol zijn. Het is allemaal goed gegaan hoor. Oh en natuurlijk zorgen dat de kindjes zich vermaken! Wij hadden een groot springtouw meegenomen zodat nichtje haar energie kwijt kon tussendoor. En van die handige compacte spelletjes voor op reis (magnetische Mens-erger-je-niet enzo) en boekjes om voor te lezen. We hebben onderweg heel veel moois gezien maar waren toch ook wel blij toen we onze eindbestemming hadden bereikt! De kinderen hebben daar ook heel erg genoten (Italië!). :heart:
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
18-11-2017 11:30

Ik denk niet dat een 3- en 5-jarige erop zitten te wachten om in zo'n onbekend land van hot naar her gesleept te worden. Die zijn toch gewoon blij als ze op een camping met vriendjes met waterballonnen kunnen spelen?

Als ik de verhalen lees en de foto’s bekijk van het blog wat ik hier boven postte, vermaken die meiden (van de leeftijd die jij noemt) zich prima. Met ándere dingen dan met waterballonnen spelen op een camping.
Niet iedereen gaat naar Frankrijk op vakantie, of all inclusive naar Turkije. Waarom zouden kinderen dan (allemaal) van ‘met waterballonnen op een camping’ blij worden?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
18-11-2017 11:45
Niet iedereen gaat naar Frankrijk op vakantie, of all inclusive naar Turkije. Waarom zouden kinderen dan (allemaal) van ‘met waterballonnen op een camping’ blij worden?

Nou ja, ik noem maar iets. Maar het is kind-eigen om te willen spelen. Dat backpacken door Azië is vooral voor papa en mama leuk, maar wat heeft zo'n kind daaraan? Die heeft toch nog totaal geen waardering voor tempel x en marktje y?
himalaya schreef:
18-11-2017 11:45
Als ik de verhalen lees en de foto’s bekijk van het blog wat ik hier boven postte, vermaken die meiden (van de leeftijd die jij noemt) zich prima. Met ándere dingen dan met waterballonnen spelen op een camping.
Niet iedereen gaat naar Frankrijk op vakantie, of all inclusive naar Turkije. Waarom zouden kinderen dan (allemaal) van ‘met waterballonnen op een camping’ blij worden?
Die hebben twee kinderen mee, geen drie.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
18-11-2017 11:46
Nou ja, ik noem maar iets. Maar het is kind-eigen om te willen spelen. Dat backpacken door Azië is vooral voor papa en mama leuk, maar wat heeft zo'n kind daaraan? Die heeft toch nog totaal geen waardering voor tempel x en marktje y?

Dan doe je ongetwijfeld andere dingen dan wat je met 2 volwassenen zou doen. Net zoals je in Frankrijk niet naar museum X en wijnproeverij Y gaat met kinderen.
In ieder land zijn voldoende dingen te zien, te doen en te ontdekken. Ik kan me ook zo voorstellen dat je wat langer op 1 plek blijft, en van daar uit dingen gaat ondernemen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Maar misschien dat de TO even kan verduidelijken wat ze precies van plan zijn, wellicht valt het mee voor die arme kids.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven