Strandvakantie Maart?

18-11-2017 13:07 14 berichten
Hallo,
Te veel mogelijkheden als ik google... dus mijn vraag aan jullie om tips voor strandvakantie midden Maart, liefst niet meer dan 6 uur vliegen.

Welk lang/gebied of welk apartement/aparthotel kunnen jullie aanbevelen?
Doel is vooral zon/uitrusten/zwemmen/strand , geen kids bij ons.
Ivm snurken zou apartement met 2 slpk ideaal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoelang? Budget?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ong 8 a 10 dagen, budget ong 1600,= totaal
Thailand (10 uur)
Florida (9,5 uur)
Gezien budget Thailand ipv Florida
Alle reacties Link kopieren
Eilat?
Langer vliegen maar de de ABC eilanden. Eerder in maart geweest en dat was perfect. Aankomend jaar gaan we een maandje eerder. Met een last minute of mooie aanbieding kom je daar wel voor dat bedrag.
Egypte is 5 uur vliegen. Ik ben helemaal weg van El Gouna.
Alle reacties Link kopieren
Kaapverdië!
Alle reacties Link kopieren
Lanzarote of Fuerteventura. Wellicht hadden wij mazzel maar afgelopen jaren in januari steeds 23-25 graden. Kan me niet voorstellen dat maart kouder is.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Egypte. Gegarandeerd zon en warm, zeer vriendelijke mensen, en prachtig snorkelen. Wel meestal hotels.

El Gouna is zeer veilig en gezellig (vooral centrum en haven) maar klein. Marsa Alam mooi snorkelen maar verder niets te doen.

Hurghada vind ik vreselijk.

Mooiste vind ik Sharm el Sheikh, daar wordt nu weer op gevlogen. Mooie stranden, lekker eten en de onderwaterwereld is prachtig. Gewoon via strand te bereiken. Daar is evt ook nog wat te doen b.v. Soho Square, Old Sharm en Naaama Bay. Het eerste is chiquer bij de laatste 2 wel wat lastig gevallen worden door verkopers. Vriendelijk nee blijven zeggen dan heb je geen problemen met ze. Ook gezellige terrasjes.
Alle reacties Link kopieren
Malediven :), maar dat haal je niet. Ik zou ook naar Eygpte gaan, maar dan een lekker luxe hotel in Marsa Alam. Sharm el Sheik is nog niet veilig op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ooit in maart naar Lanzarote geweest. Het was lekker weer voor terrasje en wandelen maar je waaide van het strand en de zee en zwembad was te koud.
Als je dat niet erg vindt is de Canarische eilanden ideaal.

Iets langer vliegen maar wel zeker van warm weer en fijne zee en prachtige stranden is Aruba, dat zijn we ook ooit in maart geweest. Heerlijk s’avonds buiten nog in een hemdje en korte broek, dat was er op Lanzarote s’avonds niet bij.

In april ooit naar Hurghada in Egypte geweest en het was warm maar de eerste paar dagen was zwemmen in de zee er niet bij die was nl steenkoud. De tweede helft van de vakantie was het ok maar nog niet heel lekker warm water.

Dus wil je verzekerd van echt warm weer en lekkere zee zul je denk ik wel langer moeten vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ook Egypte. Transavia vliegt sinds kort weer op Sharm, maar kijk ook even bij de zuiderburen (TuiFly), meestal behoorlijk wat goedkoper vanaf Brussel.

Sharm en Hurghada allebei prima om te snorkelen, maar persoonlijk houd ik niet van die grote steden. Vlieg je op Hurghada dan zou ik kiezen voor El Gouna, daar is snorkelen langs de kust echter niks, dan moet je met een bootje het water op. Wel spotgoedkoop en prachtig en grote kans op zwemmen met dolfijnen.
Vlieg je richting Sharm, dan zou ik kiezen voor Dahab. Prachtig authentiek dorpje, goedkoop, geen massatoerisme en prachtig snorkelen. Wel weinig stranden met bedjes enzo. Wel bedjes bij de restaurantjes langs het water.

In mijn ervaring is Egypte het hele jaar prima te doen qua temperatuur. Eind van d zomer is het water inderdaad wel lekkerder (richting 30 graden), maar ook begin van de zomer goed te doen. Kiezen voor een hotel met verwarmd zwembad kan natuurlijk ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven