Polen in december

18-11-2017 17:56 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn neef en ik hebben besloten over een maand naar Polen te gaan voor een paar dagen. Willen sowieso Auschwitz bezoeken maar verder ook dingen bekijken, doen.

Wie is er al eens in Polen geweest en wat zijn leuke plekken om naartoe te gaan? We verblijven in een hotel op ongeveer 60km vanaf Auschwitz. We gaan met eigen auto.

En hoe is Polen tegen de kerst? Ook leuke markten?
Houdt rekening met heel veel sneeuw op de wegen en fikse kou.

Ik zou het uitstellen tot het voorjaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen oktober drie weken in Polen geweest. Prachtig land!
Houdt in december rekening met beperkte openingstijden, Auschwitz sluit dan bijvoorbeeld om 3 uur 's middags. Ik denk dat er hier en daar wel kerstmarkten zijn en veel versiering, het is een erg katholiek land.

Als je maar een paar dagen gaat, zou ik me beperken tot Auschwitz en bijvoorbeeld Krakau. Of Wrocław, dat vond ik eigenlijk leuker dan Krakau.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-04-2018 20:42
Reden: spam
99.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gdansk en Wroclaw schijnen ook mooie steden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
[...]

Rotterdam vind ik een vreselijke lelijke stad, maar dat vind ik ook van Den Haag, Amsterdam en Utrecht. Steden zoals het Duitse Bremen trekken me meer aan.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-04-2018 21:16
Reden: quote verwijderd
76.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
FieGijs schreef:
26-11-2017 14:33
Gdansk en Wroclaw schijnen ook mooie steden te zijn.
Gdansk heb ik al veel over gehoord, vanaf Groningen Airport Eelde gaat er tegenwoordig een goedkope vlucht naar Gdansk. Meerdere vrienden van mij zijn er al geweest, goedkope vliegticket en ook hotels, restaurants, winkels e.d. zijn er een aanrader en spotgoedkoop zeiden ze.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar ben ik de week vóór kerst in Poznan geweest. Het was niet bijzonder koud, het was Nederlands weer, met een beetje natte sneeuw en motregen. In het centrum was alles feestelijk versierd, er waren op diverse plekken kerstmarkten met gezellige kraampjes, waarvan veel met (Poolse) lekkernijen. Ik ging elke dag even naar de kerstmarkt waar live muziek was, voor jong en oud. Hele gemoedelijke sfeer, met mensen van alle leeftijden. Er waren vuurkorven met staantafels daaromheen, grote buitenbbq's, kraampjes met allerlei soorten warme gerechten en dranken en een soort van treintjes die je langs de mooiste plekken van de stad nam.

Winkels (in Poznan dan) hadden ruime openingstijden en waren ook op zondag open. Musea hebben wel beperkte openingstijden. Het OV is goed geregeld en taxi's zijn prima betaalbaar.

Wat ik begrepen heb is dat er met kerst zelf weinig open is (de kerstmarkten zijn dan al opgeruimd) en dat kerst echt een familie aangelegenheid is. Informeer vooraf hoe dat zit bij de locaties die jullie willen bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Leuk ! Verblijf je in Krakau ? Dat is een prachtige stad met veel bezienswaardigheden (Stare Miastro, Kazimierz, Podgorze, Jagiellonische universiteit, ghetto, veel kerken, musea) .
Ik ben vorige week teruggekomen uit Krakau. Rond die tijd staat er een kerstmarkt en op zondag is alles ook geopend (fijn!).

Het is er wel behoorlijk koud (in november al en ik had prachtig weer). In december is dat nog kouder en hou er rekening mee dat het vroeg donker wordt.

Als je naar Auschwitz wilt, zou ik vroeg gaan en van te voren je toegang regelen, anders kan het zijn dat je niet binnenkomt of erg lang staat te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op dit moment in Polen. Ben afgelopen weekend in Krakau en auschwitz (erg indrukwekkend!) geweest. Ook Wroclaw en Gdansk zijn mooie steden. Krakau was dit weekend al prachtig aangekleed voor de kerst +markten. Zelf woon ik in Warschau, leuke stad maar minder mooi in vergelijking met bovengenoemde steden. Overal is kerst + markten. En ja het is koud, dus thermo kleding is geen overbodige luxe!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan joh koud weer of warm weer. De Polen redden het toch ook in de winter en die zullen ook wel lekker plezier maken. GA ERVOOR TO Polen is een superleuk land en vast ook sprookjesachti g in de winterse periode. Lekker dikke jas aan enzo
groetjes, slagtandje
Alle reacties Link kopieren
Krakau is een erg leuke en gezellige stad!
Misschien is de Wieliczka zoutmijn wel iets voor je. Ik vond het erg mooi om door de gangen van een oude zoutmijn, diep onder de grond, rond te lopen. Alles (meubels, lampen, ondergrondse kerk) is er van zout gemaakt.

Zakopane (niet ver van Auschwitz) is ook leuk in de winter, helemaal als je van wintersport houdt.
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven