Met de camper door west usa

21-11-2017 13:21 130 berichten
Na een geweldige reis door Maleisie met ons gezin hebben we de smaak te pakken en willen graag als volgende verre reis met de camper door het westen van de VS reizen.
Route heb ik al min of meer uitgestippeld, nu ben ik aan het kijken naar camperprijzen. Maar jeetje, wat een verschillen en wat een enorm verschil tussen bijvoorbeeld april en juli.
Als we in de meivakantie zouden gaan betaal je nog niet de helft voor de camperhuur dan in juli, maar dan zouden we maar 2 weken kunnen, in de zomer 3. Ik ben benieuwd naar ervaringen en of ik verkeerd zoek....ik kom namelijk op dik 3000 euro aan camperhuur voor 18 nachten in de zomervakantie.
Als dit een normale prijs is dan is dat zo maar ik ben benieuwd naar ervaringen en waar jullie dan geboekt hebben. Vertrek kan zijn vanaf LA, Las Vegas of San Fransisco.
Dank!
Alle reacties Link kopieren
Gave plannen Bloesem ! Voor meivakantie/zomer 2018 alweer?
Super zeg, twee jaar op rij een verre reis ! (hier helaas nog zeker 1 á 2 jaar wachten.....)

Wel duur zeg, die camper, al hoor ik het wel vaker om me heen. Kijk ook eens op het forum www.allesamerika.com. Daar zitten mensen met heel veel ervaring, die kunnen je goede tips geven.
Vliegtickets al geboekt?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor , je kijkt niet verkeerd. Juli en aug zijn hartstikke hoogseizoen en dus betaal je zo een kleine 4000 eur voor nog geen 3 weken camperhuur.

Ik ben benieuwd naar je route. Wij hebben dezelfde plannen maar dan met auto.
mamaonbekend schreef:
21-11-2017 13:26
Gave plannen Bloesem ! Voor meivakantie/zomer 2018 alweer?
Super zeg, twee jaar op rij een verre reis ! (hier helaas nog zeker 1 á 2 jaar wachten.....)

Wel duur zeg, die camper, al hoor ik het wel vaker om me heen. Kijk ook eens op het forum www.allesamerika.com. Daar zitten mensen met heel veel ervaring, die kunnen je goede tips geven.
Vliegtickets al geboekt?
Nee nee, 2019! 2018 gaan we naar de Provence ( durfde westkust Frankrijk toch niet aan ivm weer)
Wij zijn destijds gaan kamperen met een tent, hoognodige spullen meegenomen en daar de rest gekocht. Bij vertrek de dingen weer weggegeven of verkocht wat we niet mee terug konden/wilden nemen (zoals koelbox met aansluiting op de auto-accu). Ging perfect. In de steden een hotelletje (Motel 6 bijvoorbeeld), in de natuurgebieden kamperen. Een auto huren is ook duur, maar stukken minder duur dan een camper. We waren al wel gewend om heel minimalistisch te kamperen, dat scheelt misschien?
rascalles schreef:
21-11-2017 13:26
Nee hoor , je kijkt niet verkeerd. Juli en aug zijn hartstikke hoogseizoen en dus betaal je zo een kleine 4000 eur voor nog geen 3 weken camperhuur.

Ik ben benieuwd naar je route. Wij hebben dezelfde plannen maar dan met auto.
Inmiddels een vergelijkingssite gevonden (camper.nl) en mijn prijs klopt wel ja. Wij willen 16,17 of 18 dagen met de camper. Uit en thuis hebben we 3 weken maar we willen ook even acclimatiseren in een hotel bij aankomst.

Route idee:
Los Angeles-Monterey-San Fransisco-Yosemite-Dead Valley-Las Vegas-Zion-Bryce-Page-Grand Canyon-Los Angeles

Iets in die trand😀
Roggenbrood schreef:
21-11-2017 13:37
Wij zijn destijds gaan kamperen met een tent, hoognodige spullen meegenomen en daar de rest gekocht. Bij vertrek de dingen weer weggegeven of verkocht wat we niet mee terug konden/wilden nemen (zoals koelbox met aansluiting op de auto-accu). Ging perfect. In de steden een hotelletje (Motel 6 bijvoorbeeld), in de natuurgebieden kamperen. Een auto huren is ook duur, maar stukken minder duur dan een camper. We waren al wel gewend om heel minimalistisch te kamperen, dat scheelt misschien?
Dat klinkt heel gaaf maar voor ons te avontuurlijk met de kinderen😉
Heb op het allesamerika forum gelezen dat het onderaan de streep nauwelijks uitmaakte of je een camper huurt of een auto en dus overnacht in motels/ hotels
Man wil erg graag met de camper , mij maakt het niet uit, dus vandaar de keuze😀
Onze kinderen waren ook mee, dat maakte niet uit. Maar goed, jullie keuze. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Zomer 2018 zijn de beste prijzen al weg. Campers gaan op dagprijs.
Ik ga naar Canada komende zomer ( met zoon ) met huur auto en tent. Is echt minder spannend dan je denkt hoor. En budget vriendelijk
poldervrouw schreef:
21-11-2017 13:49
Zomer 2018 zijn de beste prijzen al weg. Campers gaan op dagprijs.
Ik ga naar Canada komende zomer ( met zoon ) met huur auto en tent. Is echt minder spannend dan je denkt hoor. En budget vriendelijk
We gaan in 2019. Ik ga inderdaad vroeg boeken ivm de vroegboekkorting en hoop dan inderdaad nog iets onder de 3000 uit te komen.
Canada staat ook op ons lijstje. Veel plezier! Maar de tent laten we echt thuis. Elke keer op en afbreken zien we echt niet zitten. Met 4 personen willen we wel een beetje comfort, dus geen klein tentje dat zo staat.
anoniem_61390 wijzigde dit bericht op 21-11-2017 13:55
0.08% gewijzigd
Roggenbrood schreef:
21-11-2017 13:49
Onze kinderen waren ook mee, dat maakte niet uit. Maar goed, jullie keuze. Veel plezier!
Haha, ieder zijn ding. Wij hebben nog nooit gekampeerd (behalve een stacaravan gehuurd) dus het lijkt me geen goed idee om juist op zo’n reis daarmee te beginnen . Ik voorzie een huwelijkscrisis als we ruzie krijgen met het opzetten van die tent😂
Alle reacties Link kopieren
bloesem1977 schreef:
21-11-2017 13:35
Nee nee, 2019! 2018 gaan we naar de Provence ( durfde westkust Frankrijk toch niet aan ivm weer)
Nog steeds super toch :-D
Ik heb ook van verhalen gehoord dat een camper toch wel degelijk duurder is dan hotels/motels. Maar het kan ook een stukje beleving zijn waarvoor je dan wellicht bereid bent om iets meer uit te geven, toch?
Maar Canada... budget vriendelijk????? :nope: Hoorde van een kennis die daar net 3 weken met een camper en gezin geweest is, dat zij toch nog een stuk duurder uit waren dan wij ruim 3 weken in Amerika. Maar goed, wat je uitgeeft ter plaatse en of je vaak/weinig uit eten gaat speelt allemaal mee in je totale uitgaven toch.


OFFTOPIC: (welke camping ga je komende zomer heen, als ik vragen mag? Volgens mij houden wij wel van hetzelfde soort hihi. Wij gaan nu trouwens naar Domaine des Ormes, op de grens van Bretagne/Normandië. Camping/Landgoed ziet er geweldig uit, nu hopen op ook geweldig weer, maar dat is een gok, dat weten we. Maar nu wel erg goedkope vakantie omdat we met de caravan gaan namelijk, scheelt enórm !)
mamaonbekend schreef:
21-11-2017 13:57
Nog steeds super toch :-D
Ik heb ook van verhalen gehoord dat een camper toch wel degelijk duurder is dan hotels/motels. Maar het kan ook een stukje beleving zijn waarvoor je dan wellicht bereid bent om iets meer uit te geven, toch?
Maar Canada... budget vriendelijk????? :nope: Hoorde van een kennis die daar net 3 weken met een camper en gezin geweest is, dat zij toch nog een stuk duurder uit waren dan wij ruim 3 weken in Amerika. Maar goed, wat je uitgeeft ter plaatse en of je vaak/weinig uit eten gaat speelt allemaal mee in je totale uitgaven toch.


OFFTOPIC: (welke camping ga je komende zomer heen, als ik vragen mag? Volgens mij houden wij wel van hetzelfde soort hihi. Wij gaan nu trouwens naar Domaine des Ormes, op de grens van Bretagne/Normandië. Camping/Landgoed ziet er geweldig uit, nu hopen op ook geweldig weer, maar dat is een gok, dat weten we. Maar nu wel erg goedkope vakantie omdat we met de caravan gaan namelijk, scheelt enórm !)
We gaan naar camping les lacs du verdon. Met enorme glijbanen sinds dit jaar. Recensies op zoover dateren nog van voor het grote nieuwe zwembad. Mooie omgeving, grote stacaravan en ivm vroegboekkorting en vaste klantenkorting betaal ik voor 14 nachten maar 1100 euro. Je begrijpt dat we daardoor wat extra opzij kunnen zetten voor de reis naar Amerika.

Jullie camping heb ik ook gezien en ziet er idd heel goed uit. Enige reden waarom we toch niet die kant op gaan is de onvoorspelbaarheid van het weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niet dat Canada budget vriendelijk is ;-). Ik zeg dat tent en auto budget vriendelijk is. Voor de goedkopigheid ga ik niet naar Canada.
Ticket en auto ( fullsize SUV) is ong 3500 voor 4 weken :). Dan de rest nog ...
Alle reacties Link kopieren
bloesem1977 schreef:
21-11-2017 14:02
We gaan naar camping les lacs du verdon. Met enorme glijbanen sinds dit jaar. Recensies op zoover dateren nog van voor het grote nieuwe zwembad. Mooie omgeving, grote stacaravan en ivm vroegboekkorting en vaste klantenkorting betaal ik voor 14 nachten maar 1100 euro. Je begrijpt dat we daardoor wat extra opzij kunnen zetten voor de reis naar Amerika.
Wauw, dat doe je érg goed zeg ! Bij welke organisatie heb je dat gevonden ?! (PB mag ook hoor ;) )
Misschien moet ik ook maar annuleren en jouw camping boeken hahaha !
mamaonbekend schreef:
21-11-2017 14:14
Wauw, dat doe je érg goed zeg ! Bij welke organisatie heb je dat gevonden ?! (PB mag ook hoor ;) )
Misschien moet ik ook maar annuleren en jouw camping boeken hahaha !
Eurocamp! Maar weet niet of de korting er nu nog op zit
Alle reacties Link kopieren
Staat nog steeds vroegboekkorting op, maar dat scheelt nog geen 100,--.
De prijs voor een 2-slaapkamer caravan is nu volgens de site toch ruim 1.880,--. Maar zelfs als je daar nog 10% vaste klantenkorting eraf haalt zit je toch nog ruim op 1.680,--
Dus dan heb jij wel een hele goeie korting ergens vandaan getoverd zeg !
Maar ga jij misschien juist vroeg of juist laat? Ik zit altijd vast aan de duurste periode (bouwvak) en dat scheelt soms wel heel veel.

Jammer dat ik zulke goeie prijzen nou nooit kan vinden :-? Dan ging ik ook niet met de caravan hoor, maar liever in een stacaravan.
Maar voor jou heel fijn hoor ! :applause:
mamaonbekend schreef:
21-11-2017 14:30
Staat nog steeds vroegboekkorting op, maar dat scheelt nog geen 100,--.
De prijs voor een 2-slaapkamer caravan is nu volgens de site toch ruim 1.880,--. Maar zelfs als je daar nog 10% vaste klantenkorting eraf haalt zit je toch nog ruim op 1.680,--
Dus dan heb jij wel een hele goeie korting ergens vandaan getoverd zeg !
Maar ga jij misschien juist vroeg of juist laat? Ik zit altijd vast aan de duurste periode (bouwvak) en dat scheelt soms wel heel veel.

Jammer dat ik zulke goeie prijzen nou nooit kan vinden :-? Dan ging ik ook niet met de caravan hoor, maar liever in een stacaravan.
Maar voor jou heel fijn hoor ! :applause:
Wij gaan 10 juli al en had 5 procent vroegboekkorting en 10 procent vaste klantenkorting omdat ik vorig jaar al een keer bij hen had geboekt.
Ik denk dat het met name komt omdat wij al vroeg gaan.
Alle reacties Link kopieren
Deze prijzen kloppen wel hoor. Ik denk zelf dat dit zelfs vrij gunstig is. Wordt alleen nog maar hoger. Wij zijn afgelopen zomer geweest met onze kinderen en het was echt geweldig.
\
Oja uiteindelijk camper van roadbear. Ook heel veel cruise America gezien, maar die kon bij ons niet omdat wij in Las Vegas wilden beginnen en in Denver wilden eindigen. Ook Minnie Winnie veel zien rijden, maar die kende ik niet bij boeken. Allemaal vergelijkbare campers.

Wij hebben in Nederland geboekt bij Tioga en ook een Nederlandse verzekering genomen. We hebben ook gekeken voor boeken in Amerika, maar kwamen toen niet goedkoper uit.

Wij waren daar eind juli en augustus dus wel de topdrukte maanden, maar wij gingen o.a. voor de zonsverduistering afgelopen 21 augustus.
Wij hebben dat rondje afgelopen zomer gedaan maar wel met de auto. Ik denk dat auto en camper ongeveer even duur is. Alleen, ik hou niet van zelf koken tijdens een vakantie en dat moet je wel doen om de camper betaalbaar te houden. Verder, een camper in de stad is niet fijn. Dus dan zouden we in SF, LV en LA weer apart een auto moeten huren. Daarbij zit je met een camper altijd aan de rand van de stad. Hou er ook mee rekening dat je in de zomer met een camper niet zomaar door death valley mag rijden. Voor ons in ieder geval te veel minpunten
Carry_lm schreef:
21-11-2017 15:55
Deze prijzen kloppen wel hoor. Ik denk zelf dat dit zelfs vrij gunstig is. Wordt alleen nog maar hoger. Wij zijn afgelopen zomer geweest met onze kinderen en het was echt geweldig.
\
Oja uiteindelijk camper van roadbear. Ook heel veel cruise America gezien, maar die kon bij ons niet omdat wij in Las Vegas wilden beginnen en in Denver wilden eindigen. Ook Minnie Winnie veel zien rijden, maar die kende ik niet bij boeken. Allemaal vergelijkbare campers.

Wij hebben in Nederland geboekt bij Tioga en ook een Nederlandse verzekering genomen. We hebben ook gekeken voor boeken in Amerika, maar kwamen toen niet goedkoper uit.

Wij waren daar eind juli en augustus dus wel de topdrukte maanden, maar wij gingen o.a. voor de zonsverduistering afgelopen 21 augustus.
Gaaf! Hoe is het jullie bevallen? En de hitte? Goed te doen? Dead valley mag je volgens mij niet rijden in de zomer met een camper dus ik moet nog uitzoeken hoe je dan moet rijden van LA naar Las Vegas.
Hebben jullie veel gekookt in de camper? Supermarkt qua prijzen net zo als hier? En campingplaatsen betaalbaar? Wil graag regelmatig campingplaats met zwembad, lukt dat voor zeg 40 dollar?
lisbeth schreef:
21-11-2017 16:03
Wij hebben dat rondje afgelopen zomer gedaan maar wel met de auto. Ik denk dat auto en camper ongeveer even duur is. Alleen, ik hou niet van zelf koken tijdens een vakantie en dat moet je wel doen om de camper betaalbaar te houden. Verder, een camper in de stad is niet fijn. Dus dan zouden we in SF, LV en LA weer apart een auto moeten huren. Daarbij zit je met een camper altijd aan de rand van de stad. Hou er ook mee rekening dat je in de zomer met een camper niet zomaar door death valley mag rijden. Voor ons in ieder geval te veel minpunten
Ik ken de nadelen inderdaad maar plan is om de steden met de trein te doen. Hebben ooit de oostkust met de auto gedaan, voor de kinderen er waren. Reden dan naar treinstation in buurt van de stad en gingen vanaf daar met OV verder. Dat is nu ook het idee. Camper stallen aan de rand van de stad of in een naburige stad en dan met trein de stad in. Maar ik snap dat een auto wat dat betreft makkelijker is. Wij vinden echter het nadeel van de auto dat je echt uit de koffer leeft, elke keer weer een ander bed etc. En we zouden dan een behoorlijk grote auto nodig hebben voor 4 personen plus bagage en dat is ook aan de prijs.
Het is wat iedereen prettig vind, ik vind het prettig om makkelijk naar mijn hotel te kunnen lopen rijden en zou van het ov afhankelijk zijn niet prettig vinden. In SF hebben we bijna alles te voet kunnen doen. Auto hebben we komende zomer voor 650 euro, een grote SUV. We reizen ook met twee kinderen maar meer dan twee koffers gaan niet mee. Het uit mijn koffer leven viel me mee. Scheelde dit jaar ook we dat beide koffers op de heenreis kwijtraakten. Eerste kwam pas na twee weken aan en de tweede heeft Amerika helemaal niet bereikt :lol:
lisbeth schreef:
21-11-2017 16:36
Het is wat iedereen prettig vind, ik vind het prettig om makkelijk naar mijn hotel te kunnen lopen rijden en zou van het ov afhankelijk zijn niet prettig vinden. In SF hebben we bijna alles te voet kunnen doen. Auto hebben we komende zomer voor 650 euro, een grote SUV. We reizen ook met twee kinderen maar meer dan twee koffers gaan niet mee. Het uit mijn koffer leven viel me mee. Scheelde dit jaar ook we dat beide koffers op de heenreis kwijtraakten. Eerste kwam pas na twee weken aan en de tweede heeft Amerika helemaal niet bereikt :lol:
O jee, en toen? Meteen shoppen? En jullie slapen in motels ? Of hotels? Of camping?
Ik houd alle opties nog open dus ook een auto....
Ik zie dat je opziet tegen het opzetten van een tent, maar mijn ervaring is dat dit vaak sneller gaat dan het parkeren en uitklappen van een camper. Misschien heb je als kind gekampeerd met een tent die uit honderd verschillende delen bestond, maar de moderne tent heb je echt zo opgezet. Ik heb zelf een tent waar maar twee stokken doorheen hoeven. Die staat binnen een paar minuten. Matje erin en klaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven