Welke vakantiebestemming trekt je helemaal niet aan?

21-11-2017 17:23 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geïnspireerd door het topic over tegenvallende vakantiebestemmingen :)

Ik ben nieuwsgierig genoeg om álle landen ter wereld een keer te zien, maar over sommige landen/streken heb ik een negatiever vooroordeel dan over andere.

Ik trap af:

- Ibiza: heb zomaar het idee dat als je niet van electro&drugs houdt, het eiland vooral duur en saai is......
- Australië! hoewel het qua landschap echt tof moet zijn, trekt het land mij qua cultuur, eten en mentaliteit helemaal niet. Ik heb ook het idee dat het vol met Europese backpackers zuipjeugd is... Én het is ver vliegen.
- Thailand: nu ben ik al geen fan van ZO Azië, maar over Thailand heb ik een vooroordeel dat het te vol en te toeristisch is. Én ik háát koriander :mrgreen:

Ben benieuwd :)
Alle reacties Link kopieren
Geen enkele vakantiebestemming trekt mij aan. Lange lijst dus. ;)
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ibiza trekt me inderdaad niet! Heel Noord-Afrika en het Midden-Oosten mogen ze van mij ook houden, net als India. Verder trekt Rusland me ook niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Syrië
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Marokko, Emiraten, Tsjetjenië, Albanië, Somalië, ABC eilanden, Mexico, Malediven (die moet ik misschien uit leggen maar heb al zo veel mooie stranden en zo gezien en alleen een mooi plaatje met warm weer vind ik niet voldoende), Bali, Zweden.
viva-amber schreef:
21-11-2017 17:28
Syrië
Ik snap de grap maar zonder oorlog (en liefst ook gewoon zonder de inwoners) trekt Syrië en ook Irak mij fantastisch.
Thailand.
Alle reacties Link kopieren
Thailand enzo ook idd. Doe mij maar Amerika ofzo
Internagelaktisch
Bijna heel Azië. Dus Thailand, Maleisië, China, Indonesië, Vietnam, die hoek. Daar hoef ik echt niet heen. Alleen Japan wil ik wel ooit heen, dat lijkt me dan weer wel een heel gaaf land. Vooral Tokio :) India hoef ik ook niet heen trouwens, lijkt me zo'n smerig land. Zuid-amerika trekt me ook niet, Argentinië, Brazilië, hoef ik allemaal niet heen.
Mij trekken vooral de westerse landen zoals Noord-amerika, Canada, Australië en het caraïbisch gebied.
Star² schreef:
21-11-2017 17:31
Thailand.
Ja klopt helemaal, trok me al niet enorm en nu ik er ben geweest is de liefde voorgoed over haha.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
21-11-2017 17:29
Ik snap de grap maar zonder oorlog (en liefst ook gewoon zonder de inwoners) trekt Syrië en ook Irak mij fantastisch.
Eens.

Strikjemetstippels, wat was er zo ellendig aan Thailand?

Ik hoef echt nooit naar van die oorden waar ik Oompa Loompa-achtige oranje (zelfbruiner?) gebakken types tegen kan komen. Denk aan zuipeilanden (jongeren), Sunny Beach in Bulgarije, Antalya en Hurghada (waar Britse cougars armlastige jongemannen aan de haak proberen te slaan). Ook bestemmingen die zich compleet hebben aangepast op de Nederlandse toerist, met toko's waar je frikandellen en friet met mayo kunt bestellen, hebben op mij bijzonder weinig aantrekkingskracht.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met Matisse.

Met India heb ik een love/hate ding. Ben er nog nooit geweest, de Taj Mahal lijkt me écht fantastisch en ik hou op zich veel van Bollywood (de kleuren... :heart: ) maar tegelijkertijd denk ik dat het té vies en té druk is voor mij, en dat ik na een paar dagen gillend wegwil.
Ik weet het dus nog niet, misschien maar 's 20 jaar wachten en even kijken of het land zich moderniseert :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
21-11-2017 17:29
Ik snap de grap maar zonder oorlog (en liefst ook gewoon zonder de inwoners) trekt Syrië en ook Irak mij fantastisch.
Irak het Assyrische volk maar het is deels weg gebombardeerd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Whomi schreef:
21-11-2017 17:32
Bijna heel Azië. Dus Thailand, Maleisië, China, Indonesië, Vietnam, die hoek. Daar hoef ik echt niet heen. Alleen Japan wil ik wel ooit heen, dat lijkt me dan weer wel een heel gaaf land. Vooral Tokio :) India hoef ik ook niet heen trouwens, lijkt me zo'n smerig land. Zuid-amerika trekt me ook niet, Argentinië, Brazilië, hoef ik allemaal niet heen.
Mij trekken vooral de westerse landen zoals Noord-amerika, Canada, Australië en het caraïbisch gebied.
Dit heb ik net zo, al lijken Tibet en Nepal me ook erg gaaf. Maar de landen die jij noemt en Sri Lanka, wat ik veel hoor momenteel, neuh.
Matisse schreef:
21-11-2017 17:34
Eens.

Strikjemetstippels, wat was er zo ellendig aan Thailand?

Ik hoef echt nooit naar van die oorden waar ik Oompa Loompa-achtige oranje (zelfbruiner?) gebakken types tegen kan komen. Denk aan zuipeilanden (jongeren), Sunny Beach in Bulgarije, Antalya en Hurghada (waar Britse cougars armlastige jongemannen aan de haak proberen te slaan). Ook bestemmingen die zich compleet hebben aangepast op de Nederlandse toerist, met toko's waar je frikandellen en friet met mayo kunt bestellen, hebben op mij bijzonder weinig aantrekkingskracht.
Ik ben er gewoon achter dat ik niet voor mijn lol tussen die Zuid Oost Aziaten wil zitten. Sue me ;-) Natuur is wel mooi overigens.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk een hoop landen waar de mensen en vrouwenrechten met voeten worden getreden.....
Blijf het liefst in Europa
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
viva-amber schreef:
21-11-2017 17:39
Irak het Assyrische volk maar het is deels weg gebombardeerd.
Ja dat vind ik echt vreselijk, zo veel geschiedenis weg.
Azië
Spanje
Midden- en Zuidamerika
Midden-Oosten
Alaska
Alle reacties Link kopieren
Australië sinds ik gehoord heb dat daar de meeste giftige slangen en spinnen ter wereld wonen.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
21-11-2017 17:40
Ik ben er gewoon achter dat ik niet voor mijn lol tussen die Zuid Oost Aziaten wil zitten. Sue me ;-) Natuur is wel mooi overigens.
Dat kan toch?
Ik heb altijd veel gereisd en heb een fascinatie voor Oost-Europa, ook vanwege de prachtige natuur. Ik kan mij best redden met wat minder comfort als daar een prachtige en weinig bevolkte omgeving tegenover staat. Denk bij minder comfort aan sanitaire voorzieningen in een onverlicht houten hok buiten in de bergen. Maar enige vorm van hygiëne is wel vereist en ik vrees dat India niet voldoet aan mijn voorwaarden (enige vorm van hygiëne en rust).
Alle reacties Link kopieren
Cherilee schreef:
21-11-2017 17:43
Azië
Spanje
Midden- en Zuidamerika
Midden-Oosten
Alaska
Blijft er niet veel over :mrgreen: Noord-Amerika, Afrika en Europa (buiten Spanje dan)?
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
21-11-2017 17:44
Australië sinds ik gehoord heb dat daar de meeste giftige slangen en spinnen ter wereld wonen.
Dat dus. Het lijkt me prachtig hoor, maar de meest dodelijkste dieren wonen daar :proud:
maleficent wijzigde dit bericht op 21-11-2017 17:48
2.14% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
cosima schreef:
21-11-2017 17:46
Blijft er niet veel over :mrgreen: Noord-Amerika, Afrika en Europa (buiten Spanje dan)?
Yup. En Oceanië.

Afrika ook maar deels bedenk ik me nu. (O)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Ibiza. Heb het idee dat dat een soort must is ofzo, volgens mij zwaar overrated en daardoor veel te duur. Die mooie stranden en leuke dorpjes heb je ook in pakweg Dalmatie in Kroatie wel.

Turkije trok en trekt me niet, dat hele all-inclusive met handdoekje leggen vind ik niks. Natuurlijk is er ook veel moois te zien, maar met Erdogan daar ga ik zeker niet. India trekt me ook niet, lijkt me echt enorm smerig en vies.
Matisse schreef:
21-11-2017 17:45
Dat kan toch?
Ik heb altijd veel gereisd en heb een fascinatie voor Oost-Europa, ook vanwege de prachtige natuur. Ik kan mij best redden met wat minder comfort als daar een prachtige en weinig bevolkte omgeving tegenover staat. Denk bij minder comfort aan sanitaire voorzieningen in een onverlicht houten hok buiten in de bergen. Maar enige vorm van hygiëne is wel vereist en ik vrees dat India niet voldoet aan mijn voorwaarden (enige vorm van hygiëne en rust).
Ik kan ook erg goed tegen minder comfort. India trekt me ook niet, de mensen niet, de cultuur niet, en dan is de smerigheid (nummer 1 buiten schijt land ter wereld) alleen maar nog een reden waar om ik niet hoef te gaan. Het is m'n vrije tijd en geld dus ik ga er niet politiek correct over doen haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven