Tas handbagage

30-11-2017 19:59 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Hier zijn vast mensen die veel vliegen te vinden! Binnenkort gaan wij (2 volwassenen en 1 dreumes) een lang stuk vliegen (2x overstappen). Wat zijn jullie favoriete tassen of koffers als reisbagage? Ik twijfel omdat we eerder weleens zon klein koffertje hadden (die echt net mag) maar dat was zon gedoe om die in het vliegtuig open te maken. En hij moet wel met momenten open om kleine spullen te pakken voor de dreumes..

Dus, iemand goeie tips?
Thanx!
Alle reacties Link kopieren
Rugzak. Een trolley is inderdaad niet handig om uit dat vak te pakken en om er iets Uit te halen.
Of een tas met een rits aan de bovenkant, een soort weekendtas maar dan kleiner.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een voetbalschoenentas daarvoor! Die is klein, en gaat met een rits op de bovenkant open, zodat je alles in een oogopslag ziet. Ik vlieg vrij veel, en dat ding is voor mij onmisbaar. Tablet, wat te eten, flesje drinken, oordopjes, koptelefoon, boek... en hij past makkelijk onder de stoel voor je.
Alle reacties Link kopieren
Rugzak inderdaad. Zeker met een dreumes. Dan heb je in elk geval je handen vrij als je een stuk moet lopen bij de overstappen.
Als ik vlieg met dreumes doen we vaak een kleine tas mee die onder de stoel past (handtas, kleine rugzak of soms een Tote bag) en een iets grotere tas of trolley voor bovenin.

In de kleine tas zit eten, wat speeltjes, ipad, vochtige doekjes, ... kortom alles wat je vaak nodig hebt. In de grotere tas wat reservekleren, draagzak of -doek, hydrofieldoeken, luiers, nog wat meer eten, soms onze jassen, eventueel laptop of andere dingen die in de handbagage moeten.
Alle reacties Link kopieren
Kleine speeltjes, doekjes ed mag in de handbagage van dreumes. Verder mag je dus nog 2 stuks meenemen. Een met de dingen die je niet in het bagageruim wil maar niet direct nodig hebt en eentje waar je makkelijk wat uit kan pakken. Snoep/eten, vermaak voor jullie, opblaaskussentjes (die heb ik iig altijd bij me) Doe de knuffel als dreumes die heeft niet in de bagage maar neem die onder de arm mee. Scheelt weer in wat er in je tas kan.
Deze is de exacte maximum handbagagemaat van veel luchtvaartmaatschappijen. Handig als je je handen vrij wilt houden, maar wel zoveel mogelijk wilt meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
01-12-2017 21:09
Deze is de exacte maximum handbagagemaat van veel luchtvaartmaatschappijen. Handig als je je handen vrij wilt houden, maar wel zoveel mogelijk wilt meenemen.

Dank voor alle tips! Wat bedoel jij met ‘deze’? Had er een plaatje bij gemoeten of?
Bij echt lang vliegen neem ik voor de kinderen een extra setje kleding mee, en voor ons ook een shirt en ondergoed. Dat gaat in een kleine trolley want dat gebruik je als het goed is weinig en/of tijdens overstap.
En verder ieder (man en ik) een rugzak die onder de stoel voor je past met wat speelgoed, boek, vochtige doekjes, luiers etc.
Ik houd er trouwens ook rekening mee wat we ter plekke gaan doen en welke tas/koffer dan handig is. Ga je bv rondreizen, dan is een kleine trolley vaak niet handig om bij je te hebben.
zussel schreef:
06-12-2017 12:22
Dank voor alle tips! Wat bedoel jij met ‘deze’? Had er een plaatje bij gemoeten of?


Als je met je muis over 'deze' gaat zie je dat je dat woord kunt aanklikken. Had je ook kunnen zien in de quote, dat dat woord een link is ;)
Alle reacties Link kopieren
lilapie schreef:
30-11-2017 20:11
Als ik vlieg met dreumes doen we vaak een kleine tas mee die onder de stoel past (handtas, kleine rugzak of soms een Tote bag) en een iets grotere tas of trolley voor bovenin.

In de kleine tas zit eten, wat speeltjes, ipad, vochtige doekjes, ... kortom alles wat je vaak nodig hebt. In de grotere tas wat reservekleren, draagzak of -doek, hydrofieldoeken, luiers, nog wat meer eten, soms onze jassen, eventueel laptop of andere dingen die in de handbagage moeten.
dit. Een trolley en 1 tas met spullen die je voor het grijpen wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou deze nemen: https://www.shelfpack.com/

Bij dit soort filmpjes denk ik altijd. 'waarom kom ik daar nou niet op?!'
Mijn kinderen hadden zo'n klein kinderkoffertje met een rits. Geen echte reiskoffer maar zo zag het er wel uit. Afspraak was dat ze alleen speelgoed mochten meenemen op vakantie dat in die koffer paste. Zoiets:
http://webwinkel.brikenbrak.nl/a-451709 ... -1524-w16/
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
01-12-2017 21:09
Deze is de exacte maximum handbagagemaat van veel luchtvaartmaatschappijen. Handig als je je handen vrij wilt houden, maar wel zoveel mogelijk wilt meenemen.
Die is handig! Heet dat een "cabin bag" ?
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
06-12-2017 12:52
Als je met je muis over 'deze' gaat zie je dat je dat woord kunt aanklikken. Had je ook kunnen zien in de quote, dat dat woord een link is ;)
Viva is niet zo slim geweest om even in de code aan te merken dat links vetgedrukt moeten zijn. Het is dus niet te zien dat het een link is. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat ik trouwens zelf wel handig vond toen zoon klein was was een uitvouwbare tas. Met instappen 3 tasjes, 1 voor zoon, 1 met spul voor onderweg en 1 bovenin. Die bovenin was uitvouwbaar en daar konden de andere 2 bij in. Met uitstappen handig als je maar één tas om je nek of op je rug hebt hangen.
nina1966 schreef:
07-12-2017 09:16
Viva is niet zo slim geweest om even in de code aan te merken dat links vetgedrukt moeten zijn. Het is dus niet te zien dat het een link is. ;-)

Nou idd, ik zie het ook niet. Vroeg me ook af wat ze bedoelde.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben recent overgestapt op een weekendtas als handbagage als ik ook een koffer incheck. Als ik eerder wel een trolley als handbagage meenam, deed ik de crossbody bag die ik tijdens de vakantie wilde gebruiken in mijn trolley met daarin alles wat ik tijdens de vlucht nodig heb. In het vliegtuig tas uit trolley halen en onder de stoel voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven