Boedapest: tips?

01-12-2017 19:59 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende zomer ga ik met een vriendin zaterdag-donderdag naar Boedapest, ik heb er heel veel zin in! Maar we zijn allebei nog nooit in die hoek van Europa geweest. Er staat nog niets vast, we hebben alleen nog maar vliegtickets geboekt.
Heeft iemand tips voor hotels, bezienswaardigheden en alles wat verder ook maar nuttig is om te weten als je naar Boedapest gaat? :)
Leuk! Ik weet niet hoe oud je bent, maar cafe Szimpla was ooit erg leuk, zeker voor begin twintigers/studenten. Daarnaast zou ik naar de Matthias kerk op Buda gaan. Is erg mooi. Daar in de buurt zit cafe Ruszwurm, daar hebben ze erg lekkere taartjes. Ik zou ook een boottocht over de rivier maken. Qua eten heeft Boedapest in mijn eigen weinig te bieden. Je hebt de langos, maar goed, heel bijzonder vind ik dat ook niet. Je kunt er wel op een aantal plaatsen goedkope pannekoeken met nutella eten. O en absoluut een dagdeel naar Széchenyi, de spa, gaan. Ik ben helemaal niet van de spas en sauna's, maar die vond ik erg leuk. Zeker in de winter (helaas of nou ja... gelukkig) ga je in de zomer. Margitsziget is ook leuk, daar kun je fietsen huren en een rondje rijden. Lekker picknicken. Misschien ben je er wel zelfs tijdens het Sziget festival? Veel plezier!
anoniem_68655 wijzigde dit bericht op 01-12-2017 20:27
0.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een aantal jaar geleden met mijn man geweest, prachtige stad. Soms een beetje vergane glorie maar dat vond ik juist wel zijn charme hebben. Wij hebben toen in een hotel/spa gezeten op margret eiland (weet niet zeler meer hoe je het schrijft) het hele eilandje ligt midden in de stad in de donau. De rest van het eilandje is omgetoverd tot stadspark en is erg mooi aangelegd en heel gezellig. Ook het hotel was een beetje verouderd maar wel goed hoor. We konden gebruik maken van de spa faciliteiten dat was wel erg relaxed!
Ook zijn er veel mooie zwembaden /badhuizen. Sziget festival is zeker een aanrader, al ga je maar 1 dagje. Verder hou ik ervan om de toerist uit te hangen dus dat hebben we dan ook gedaan, rondvaart en dat soort dingen. Lelker winkelen, goulash eten.
Was een mooie vakantie :) heel veel plezier alvast!!
Alle reacties Link kopieren
Danubius grand hotel margitsziget heet het.. (weet niet of ik dat mag zeggen hier?)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt alvast voor de reacties! Al een boel fijne tips waar ik zelf niet opgekomen was :). We zijn er helaas niet tijdens het Sziget festival, we gaan half juli.

@Nomad, we zijn allebei studenten, ziet er inderdaad uit als een leuk café!
Alle reacties Link kopieren
Neem de buda card kun je overal met het ov heen en veel musea gratis of met korting bezoeken. Kijken ook even of er een free tour is. Vind ik sowieso een aanrader in elke stad. En doe er dan 2. 1 in Boeda en 1 in pest. De dierentuin daar was ook vrij bijzonder, je komt in elk geval echt vlakbij de dieren.
Alle reacties Link kopieren
De dierentuin had ik echt nooit aan gedacht, ga ik naar kijken! Dank je wel :)

Koop je zo'n kaart van tevoren of in Boedapest?
Alle reacties Link kopieren
De overdekte markt is ook mooi, wel erg druk.
veel streekproducten
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval naar een badhuis, er zijn echt prachtige badhuizen in Budapest.
Ik ben in Gellérd baths geweest.

https://www.lonelyplanet.com/hungary/bu ... 79d2760252
enn wijzigde dit bericht op 28-12-2017 00:34
7.11% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
In boedapest zelf. Ik zou wel alleen naar de dierentuin gaan als je zeg maar een dag over hebt. Wij zijn sochtends gegaan en smiddags naar de warmwater baden want die zitten er tegenover. De dierentuin is meer raar bijzonder dan echt wow. We liepen tussen de kangaroes en in het vleermuizen verblijf zeg maar. De giraffen kun je aaien en het nijlpaard ook zo dicht bij ben je
Alle reacties Link kopieren
-
enn wijzigde dit bericht op 28-12-2017 22:03
0.00% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Boedapest:

- Pool party it is, neem zwemkleding mee
http://www.bathsbudapest.com/budapest-bath-parties

- oudste restaurant met zigeunermuziek en palenka
https://www.tripadvisor.nl/ShowUserRevi ... ngary.html

- Taartje eten als Sissy
https://www.budapestbylocals.com/gerbeaud-cafe.html

- In de avond naar de Vissersbastion voor een romantisch en geweldig uitzicht op de stad
https://www.tripadvisor.nl/Attraction_R ... ngary.html

- Als je de toeristen een beetje zat bent of tijd hebt voor iets anders
https://www.tripadvisor.nl/Attraction_R ... ngary.html
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke tips weer! De films van Sissy waren een favoriet toen van me toen ik klein was, die gaat op m'n todolijstje in ieder geval! :)

Iemand nog tips voor hoe het aan te pakken met geld? Ze hebben daar natuurlijk geen euro, wij hebben allebei geen creditkaart, is dat een probleem of kun je gewoon met een Nederlandse bankpas geld opnemen en pinnen daar?
Alle reacties Link kopieren
Tip voorde boot rondje sziget. Kijk even hoelaat het donker wordt en probeer dan de boot te nemen dat je in het licht heen vaart en in de schemer terug dan is alles erg mooi verlicht.
Wij hebben gewoon gepind met Nederlandse pas. Let wel op dat je dat activeert op je pas pinnen in het buitenland.
Wij hebben gewoon bijna overal betaald met bankkaart, maar hebben ook een paar keer afgehaald (kerstmarkt :) ). Denk er aan als je naar een badhuis gaat, badkleding en slippers mee te nemen. Een badmuts is soms voor sommige zwembaden binnen het complex verplicht. Handdoeken hebben wij gehuurd, maar daar kon je niet met bankkaart betalen. Ook in de cafetaria aldaar kon je niet cash betalen. Een beetje cash is dus wel handig. En een cabin huren is echt een aanrader, dan heb je je eigen kleedhokje.

Ons is gezegd dat je moet opletten met geld afhalen. Bij een reguliere pinautomaat gaat dat zonder kosten, maar bij eentje van Euronet moet je 10 procent commissie betalen naar het schijnt. Geld wisselen bij wisselkantoren is trouwens ook af te raden, want ze hanteren een slechte koers.

De free walking tour was ook interessant (er zijn er meerdere), een goede manier om de stad te leren kennen.
Ow ja, bijv. bij de matthias kerk was er een kortingstarief voor studenten. Studentenkamer zou ik dus in m'n portemonnee laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Boedapest is echt een geweldige stad! De badhuizen zijn, zoals al gezegd, echt een aanrader. Ook de rooftop bar (360 bar op de Andrassy út) is tof.
Verder:
- Fishermans bastion
- OV kaart kopen op het vliegveld, kost weinig en je kunt gebruik maken van alle metro, tram en bus in de stad. Wij hebben ook paar keer gewoon zomaar de gele tram langs de rivier gepakt, superleuk!
- ijs halen in de vorm van een roos bij Gelarto Rosa
- heel veel leuke restaurantjes en ruin bars in de Joodse wijk

Ik ben er nu twee keer geweest en zou zo terug willen en dat heb ik niet zo gauw bij een stad! Ben er de tweede keer ook ten huwelijk gevraagd dus misschien kleurt dat mijn beeld nog positiever ;)
Heel veel plezier!
Ik ben er vorig jaar in november geweest en heb van te voren alles uitgezocht en een persoonlijk reisgidsje gemaakt. Zal hem even voor je posten.
Dit was mijn reisgids, ik had het geschreven/gericht aan de vriendin met wie ik ging en het ging uit van ons appartement dat in de Joodse wijk lag. Niettemin genoeg tips lijkt mij.
Als je googlemaps op je telefoon gebruikt kun je gewoon de namen van de restaurants en bezienswaardigheden intypen, dat herkent ie en is super handig.

Openbaar vervoer en appartement

Op het vliegveld kun je een 5 daagse metrokaart kopen voor ongeveer 15,- euro (bij een BKK Costumer Service Point in de aankomst hal of bij een automaat, let op automaat bij de bus verkoopt geen meerdagen pas, automaat op vliegveld wel). Er is ook een driedaagse kaart, maar we hebben 4 dagen een kaart nodig en het scheelt maar 2,- euro. De 5 daagse kaart heeft een geldigheid binnen 30 dagen, dus we moeten waarschijnlijk elke dag de kaart activeren. Doe je dat niet dan kun je fikse boetes krijgen.

Vanaf het vliegveld nemen we bus 200 E naar het eindpunt van de blauwe metrolijn M3, halte Kobanya Kispest. We stappen uit bij halte Ferenciek Ter. We zitten dan in de binnenstad op ongeveer 1 km afstand van het appartement. Ik neem een uitgeprinte metro en tramkaart mee.



Dinsdagochtend


Uitstappen bij metrohalte Ferenciek Ter, 1 straat verderop ligt een meer dan 100-jaar oud Koffiehuis/ restaurant: Central Kavehaz (Karolyi Mihaly U9 ), hier kwamen vroeger de elite en kunstenaars en journalisten bijeen. Het is open vanaf 9.00 uur en we kunnen er koffie drinken en eventueel ontbijten (10,- euro voor uitgebreid ontbijt, of croissantje voor 3,50 euro).

Vervolgens ligt vlakbij de tramhalte Marcius 15 Ter op een plein. Hier rijdt tramlijn 2 die volledig langs de Pest- oever van de Donau gaat. Het staat in de top 5 oude en mooie tramritten van de National Geographic en wordt erg aangeraden aan toeristen. Ideaal dus om met ons koffertje in te gaan zitten en de eerste- sight seeing te doen. Het beste kunnen we de noordelijke richting op (richting Jaszai Mari)- of eerst naar het zuidelijke eindpunt en dan terug omhoog naar noordelijke eindpunt (het is niet een hele lange lijn), de tram gaat dan ook langs het Parlements gebouw heen. Eindpunt van de tram in het Noorden is Jaszai Mari, vlak bij de Margit brug. Dit schijnt een leuk buurtje te zijn.

Bij de halte Jaszai Mari gaan ook tramlijnen 4 en 6 (dit zijn de bekendste tramlijnen die dwars door de stad gaan). We kunnen op tramlijn 4 stappen richting Ujbuda Kozpont- dus niet over de brug heen. Uitstappen bij halte Blaha Lujza (de vijfde halte). Nu zitten we weer op dezelfde straat als ons appartement, dit is ongeveer 650 m westelijk van ons appartement.

Vlakbij de tramhalte (en dus niet tegenover appartement wat ik eerst dacht) zit:
New York Cafe (Erzsebet Krt 9-11) in het Boscolo hotel is beroemd om het prachtige interieur (foto van jouw link). Cappuccino kost 6,- maar wel de moeite waard nu we er zo vlak in de buurt zijn.

Lunchen zouden we kunnen doen in het buurtje achter het appartement, dat is de Joodse wijk en de uitgaanswijk met heel veel eettentjes.
Humusbar Wesselenyi (http://hummusbar.hu/hummusbar-wesselenyi/, Wesselenyi street 14). Voor 4-5 euro heb je een hummus-platter (met falafal of kip of gehaktballetjes en pittabrood) en een drankje is 1-2 euro.
Bors Gasztrobar, voor soep of sandwich maar daar kun je minder leuk zitten, maar wel snel soep en sandwich eten. Staat wel nr 1 bij Tripadvisor en mensen schijnen er in de rij te staan voor soep-on-the-go.
Sonka Arcok (Kecskemiti Utca 2) is 800 m zuidelijk (andere kant op over de straat van appartement), is een soort Spaans/Hongaars restaurantje, goede recensies. 3 gangen lunchmenu voor 5,- euro maar ook pasta voor 5,-. Is leuk als we nog wat tijd tot inchecken van appartement moeten overbruggen

Dinsdag, Woensdag en Donderdagmiddag

Behalve Castlehill dat aan de andere kant (de Buda-kant) van de rivier zit en waar we het beste donderdagochtend naar toe kunnen, zitten de meeste bezienswaardigheden in de Joodse wijk achter het appartement, op loopafstand. Alleen het Parlement is een stukje (1 km) verder, maar als we niet willen lopen dus ook bereikbaar met tram 2.

Dohany Synagoge, vlak achter het appartement is -buiten New York- de grootste Joodse Synagoge ter wereld. Gebouwd in 1859. Binnen zit het Joods Museum en een Holocaust Memorial Room, In de tuin is een holocaust begraafplaats en de tree-of-life, een holocaust monument. Entree is 10,- euro, maar het heeft niet echt geweldige recensies. Maar wel de moeite waard om van buiten te bekijken dus, zo vlak bij het appartement.

Opera: (Andrasy Ut 20) Dit is een tip van XXX. De Opera is van buiten en van binnen heel mooi, en schijnt voor keizerin Sissy gebouwd te zijn (1,5 km vanaf appartement) en ze hebben een leuke rondleiding om 15.00 en 16.00 uur met daarna een mini-optreden/aria van 5 minuten. Kosten rondleiding 11,50 euro en optreden 2,50 euro. Duurt ongeveer 1 uur.

House of Terror (Andrassy Ut 60), niet ver van de Opera zit dit museum (open 10-18.00 uur). Het is het gebouw vd voormalige geheime dienst en het gaat over het Nazi en Communistisch regime en hun martelpraktijken (martelkamers zijn nog te zien).

Rondom de Opera zit qua horeca: Anker't, (Paulay Ede U 33) een ruin pub in een vervallen gebouw, open vanaf 14 uur en zeker moeite waard om even te kijken (maar waarschijnlijk koud).
Ook in de buurt zit Most (Zichy Jeno U 17), een modern cafe/restaurant open vanaf 10.00 uur. Goed betaalbaar eten, maar ook om alleen iets te drinken.

St Stephen Basiliek: gebouwd in 1905 en neo-klassiek. Openingstijden 10-16.00 uur. Het is de moeite waard om de toren te beklimmen voor het mooie uitzicht (er gaat een lift tot 2e verdieping, dus dan valt het mee), kost ongeveer 2/3 euro. Ook kun je de gemumificeerde hand van de heilige Stephen zien.

Vlak naast de basiliek zit Mozaik Theehuis (Kiraly Utca 18), om thee/koffie te drinken.
Ook leuk voor thee: Arioso (Kiraly Utca 9), een cafe/meubelshop met paar meter verderop bloemenwinkel, sluit om 19.00 uur.

Parlement: Enorm groot Parlementsgebouw met 691 kamers aan de oever van de Donau, 2,2 km vanaf appartement, eventueel bereikbaar met tram 2. Open tussen 08.00 en 16.00 uur. Engelstalige tours van 50 minuten om 10/12/13/14 en 15.00 uur. Prijs: 7,50 euro. Kunnen lange wachtrijen staan (eventueel kaarten online boeken).
Omdat het iets meer uit de route ligt kunnen we misschien het beste donderdagmiddag gaan, want dinsdag en woensdag moeten we op tijd bij dinercruise (18.30 uur) en restaurant (18.00 uur) zijn.

Shoes on the Danube: langs de oever van de rivier tussen de Kettingbrug en het Parlement, monument voor de Hongaarse Joden die in 1944 door de nazi's werden doodgeschoten en in de rivier gegooid. Het zijn 60 paar ijzeren schoenen. Als we donderdag na Castle Hill naar het Parlement zouden gaan, lopen we er sowieso langs.

Dinsdagavond: Rivercruise en eten

Om 18.30 uur moeten we verzamelen bij het Duna Palota, Zrinyi Utca 5 (Duna paleis, vlakbij Four Seasons hotel dat ook in oud gebouw zit) en niet ver van de kettingbrug. Meeting point aan de cash deck van het paleis (paleis is een soort theater). Er is een buffet aan boord van de boot maar daar hebben wij niet voor geboekt, wel krijgen we een glas champagne en nog een ander drankje.

Eten moeten we dus voor of na de tour doen. Opties (naast hierboven genoemd Most):
Cafe Kor, (Sas U 17), zit vlak naast st. Stepen's basiliek. Soort eetcafe met hele goede recensies, hoofdgerecht 8-10 euro. Open tot 22.00 uur (dus misschien te laat voor na de cruise). Accepteren alleen cash.
Klassz restaurant (Andrassy Ut 41), stukje verder lopen, bij de Opera in de buurt. Restaurant met goede recensies, hoofdgerechten 10-15,-. Open tot 23.00 uur.
Casztro Bistro (Madach Ter 3), ligt weer dichterbij het uitstap punt van de boot. Open tot 24.00 uur. Soms moeilijk tafel te krijgen, druk en soms live muziek. A mustgo volgens Spottedbylocals
Pad Thai Wokbar (Kiraly U 13 en October 6 U4- naast st Stephen Basiliek) Open tot 22.30 (Basilica)/24.00(Kiraly). Waarschijnlijk beste optie als we voor de boottocht snel al wat willen eten (al heeft het op dit moment mijn voorkeur om dat wat uitgebreider te lunchen en na de boottocht ergens anders te eten). Rond de 6,- euro voor wokschotel.
Ruben Restaurant (Magyar Utca 12) zit vlak bij het appartement, in een klein straatje. Goedkoop eten in leuk interieur met goede recensies. Open tot 23.00 uur.
Attaboy Streetfood Bistro (Sip U 4), vlakbij appartement en open tot 23.30 uur. Goede optie om ook af te halen (burgers, pizza's en salades) als we moe zijn en in appartement willen crashen.

Woensdagochtend: Ontbijt en Badhuis en taart

Zoska (Ferenczy Istvan Utca 28) zit 400 m van appartement en is ontbijttentje (open vanaf 7.00 uur)
Szimply (Karoly Kurt 22, Rozer Utvar) is 400 meter andere kant op, bij een pleintje en heeft allemaal hippe ontbijtdingen op de kaart voor 4-5 euro.
Fekete (Muzeum Krt 5) op 200 meter van appartement, ontbijt vanaf 07.30 uur

Vervolgens opstappen op metrostation Astoria (naast appartement), metro richting Deli Palyaudvar en na 1 halte bij Deak Ferenc Ter (is heel ingewikkeld overstappunt, eigenlijk 3 aparte metrostations voor elke lijn) overstappen op metrolijn M1 (gele lijn) en naar metrohalte Szechenyi Furdo. In het park zit badhuis Szechenyi. Aangeraden wordt om in de ochtend naar het bad te gaan omdat het 's middags steeds drukker wordt. Het is het grootste thermale bad in Europa met 3 outdoor en 15 indoor baden. Toegang met locker in gezamenlijke kleedruimte (ipv cabin) is ongeveer 15,- euro. Aan een aparte balie, waar een lange rij kan staan kun je handdoeken en badjassen huren. Handdoeken rond de 2,- (maar 1000 Huf borg) en badjas rond de 8,50 (en 5.000 Huf borg). je kunt er alleen cash betalen dus we moeten genoeg Hongaars geld meenemen. Zelf bikini en slippers meenemen. Roken is overal- ook buiten- verboden.

Op de terugweg kunnen we voor of na het droppen van de zwemspullen in het appartement, taart eten. De patisserie van de foto uit jouw link zit 400 meter vanaf het appartement. Bedrijf is al 5 generaties in de familie en ze hebben 3 locaties :
Auguszt Cukraszda Belvaros ( Kossuth Lajos 14-16, is verlengde van de straat van ons appartement).

Vervolgens kunnen we het beste een van de dingen hierboven doen, hoewel het Parlement misschien net iets te ver is, omdat we om 18.00 uur bij restaurant hebben gereserveerd. st Stephen's Basiliek is wel vlak bij restaurant, dus zouden we kunnen doen en rondom de Basiliek kunnen we ook prima thee drinken of borrelen of gewoon wat slenteren.

Woensdagavond: diner bij Borkonyha Winekitchen 18.00 uur

Borkonyha Winekitchen (Sas Utca 3), ligt tussen st Stephen Basiliek en het Duna Palota in. Het is het enige Michelin-ster restaurant dat betaalbaar is (zolang je geen tournedos of foie gras neemt).

http://www.borkonyha.hu/?lang=eng

Als we nog energie hebben en het is niet te laat, kunnen we nog over de kettingbrug naar het Fisherman's Bastion lopen want uitzicht schijnt heel mooi in het donker te zijn (zie donderdag). Vanaf restaurant naar de Kettingbrug is 10 minuutjes lopen. Anders evt. nog naar een winebar of naar het appartement.

Donderdag: Castle Hill en eventueel Gellert Bath (en of Parliament)

Ontbijt bij een van de tentjes hierboven genoemd.

Vanuit het appartement de straat van het appartement omlaag naar de rivier en dan tramhalte Marcius 15 Ter, tram 2 nemen tot halte Szechenyi Istan Ter (derde halte) bij de Kettingbrug. Dit is de oudste -1849-en mooiste brug. De kettingbrug overlopen en bij de rotonde rechtdoor en dan zit daar het startpunt van het kabelbaantje dat omhoog gaat naar Castle Hill. Omhoog lopen kan ook, maar is 15-20 minuten zwaar klimmen, beter later naar beneden lopen. Probeer het achterste/laagste kabelbaanhokje te hebben voor mooiste uitzicht.

Op Castle Hill bevindt zich:

Royal Palace/Danube Castle: Het is een paleis en geen kasteel maar wordt soms wel zo genoemd. Het komt uit de 13 e eeuw maar is heel vaak herbouwd, de Habsburgse Koninklijke familie heeft er nauwelijks echt gewoond. In het paleis zit een National Gallery met Hongaarse kunst en een museum over het gebouw en de stad. De recensies daarvan zijn niet echt goed- beetje saai. De meeste mensen bekijken het paleis vooral aan de buitenkant met mooie omgeving en uitzicht.

Fishermen's Bastion: Neogotisch bouwwerk maar ziet er middeleeuws uit, het is in 1905 gebouwd als 'viewing platform' en heeft een prachtig uitzicht op de Pest-kant van de stad. Je kunt betalen om naar het tweede level te gaan (wat niet iedereen aanraadt, schijnt voor het uitzicht niet veel te schelen) en er is ook iets waar je wat kunt drinken/eten.

Matthias Kerk: Gedeelten van de kerk zijn 500 jaar oud, maar het grootste deel dateert uit 1896 is van dezelfde architect als het Vissersbastion. Tickets ongeveer 4,- euro en je kunt de toren beklimmen.

Gellert Baths
Ligt bij het Gellert Hotel aan de Buda-kant, vlak bij Gellert Hill wat ook een mooi uitzicht heeft. Te bereiken via Metrolijn M4, uitstappen op Szent Gellert Ter. Opstappen op Kalvin Ter en dat is weer 10 minuutjes de weg omhoog lopen vanaf halte Fovam Ter (1 halte verder dan Marcius Ter) van tram 2. Of vanaf Tram 2 halte Fovam Ter direct in 10 minuten de brug over lopen naar het Badhuis.

Badhuis is open tot 20.00 uur 's avonds, dus eventueel nog een mogelijkheid om te doen na bezoeken van het Parliament (met tour) op donderdagmiddag (Parliament is weer makkelijk te bereiken via de Kettingbrug, waarvandaan we vanuit Castle Hill teruglopen, vanuit daar lopend langs de shoes of the Danube of tram 2)
Mannen en vrouwen zijn gescheiden en ze hebben 8 baden in een Art Nouveau-gebouw. Toegang is 17,- euro en handdoeken en badjassen zijn ook weer te huur met borg. Donderdagochtend dus slippers en bikini mee in de tas.

Eten:
Zie een van de restaurants van dinsdagavond, of:
Kiosk (Marcius 15 Ter 4), vlakbij de tramhalte van tram 2 Marcius Ter op een groot plein, modern grand cafe, 12 euro voor pasta, 10,- voor burger, open tot 01.00 uur
Da Mario (Vecsey Utca 3), Italiaans restaurant, vlakbij het Parliament. Pasta en Pizza rond 8-10,- Open tot 23.30 uur.

Uitgaan

Budapest is bekend om de Ruinpubs, in vervallen gebouwen, loodsen etc. Misschien wel wat koud in de winter maar zeker de moeite waard om te kijken. Veel ruin pubs gaan 's middags al open en dan kun je er ook simpel eten:

Anker't: Zie hierboven, ligt vlak bij de Opera, open vanaf 14.00 uur. Niet te verwarren met Anker, wat ook een cafe/bar is.
Szimpla Kert (Kazinczy Utca 14), licht 400 m van appartement. Is de meest bekende ruin pub, open vanaf 12.00 uur, soort hipster loods
Ellato Kert (Kazinczy Utca 48), ook in Joodse wijk, open vanaf 17.00 uur, heeft in de winter overdekte tuin (is in de zomer leuker)
Fogas Haz (Akacfa Utca 51), zit ook Liebling winebar en een 'hidden rooftop' .
Op Kazinczy Utca liggen meer cafe's en ruin pubs zoals Mika Tivadar Mulato, Koleves Garden and Restaurant.

Doblo Winebar (Dob Utca 20) ligt 500 meter van het appartement, open vanaf 13.00 uur tot 2.00 uur (en 4.00
Alle reacties Link kopieren
Wauw, met dat samenstellen ben je vast lang bezig geweest! Bedankt voor het delen :)

En de rest ook bedankt voor alle tips :)

Het hotel moeten we ook nog boeken, zijn er bepaalde wijken die we beter kunnen mijden?
He Hilegonda, wij zaten ook in de joodse wijk en erg dicht bij New York Café! Het House of Terror is een aanrader, maar zonder audiotour is er niet veel aan, tenzij je goed Hongaars kan. Een vriend van me woont in Boedapest en hij raadde ook aan de synagoge te bezoeken.

Je hebt trouwens ook een tienrittenkaart voor de metro, als je een goede wandelaar bent is dat ook nog een optie. En de 100E rijdt elk half uur vanaf het plein nabij de synagoge direct naar de luchthaven en vice versa voor 900 HUF (ticketautomaat aanvaardt maestro).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer terug, het was heel erg leuk! We hebben niet alles gedaan, maar ik ga zeker nog een keer terug voor de rest van het lijstje!
Uiteindelijk hebben we de Gellert Hill beklommen, we zijn naar de dierentuin geweest, hebben ontspannen in badhuis Kiraly en hebben House of Terror (audiotours waren helaas op, maar in elke kamer lagen blaadjes met de Engelse tekst uitgeschreven, dus die misten we gelukkig niet heel erg) bezocht.
Het lijstje met dingen die ik wil doen is alleen maar langer geworden, dus ik absoluut nog een keertje terug! Nu hebben we ook vooral lekker ontspannen, waren we allebei erg aan toe :-).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven