Stacaravan OP het strand of 1e rij langs kust

04-12-2017 15:47 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan al een aantal jaar naar campings en huren dan een stacaravan. Dit is meestal een flink eind lopen vanaf de zee. (15 minuten lopen in 30+ graden met bepakking is werk, geen vakantie)

Weet iemand campings/bungalowparken waar er accommodaties (vrijwel) direct aan zee staan?

Eisen:
- Er moet een keuken+badkamer+WC in zitten.
- Land: Spanje/Italie/Kroatie (geen park Umag of Bijela Uv.)
- Geen mini-campings

Vliegen is geen optie. We gaan buiten de vakanties om. Prijs speelt geen rol. Stel 31 jaar.

Zoeken op internet is echt een drama. Ik krijg 100 campings die "aan zee" liggen. Ik kan er maar enkele vinden waar de stacaravan ook daadwerkelijk aan zee ligt..
Alle reacties Link kopieren
Wil je echt aan zee of is een meer ook goed? Want dan weet ik nog wel wat aan het meer van Bolsena.
Alle reacties Link kopieren
Zonder kinderen ? Dan snap ik uberhaupt niet dat je in een sta caravan gaat zitten. Al helemaal niet als geld geen rol speelt , zoals je zegt.
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
04-12-2017 16:00
Zonder kinderen ? Dan snap ik uberhaupt niet dat je in een sta caravan gaat zitten. Al helemaal niet als geld geen rol speelt , zoals je zegt.
Ja er zijn zeker in de Spaanse badplaatsen genoeg appartementen recht aan het strand te vinden.
als geld geen rol speelt zou ik naar bali gaan, of naar de malediven. of een appartement op een ander tropisch eiland aan het strand huren.
Ik heb weleens op een stacaravan in kroatie gestaan direct aan het strand. (nouja, 4e rij),
Met 31 jaar op een camping willen zitten als geld geen rol speelt.
Brrrrrrrrrr.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik vind kamperen best leuk hoor en ik ben 43 maar als de eis direct aan het strand is zou ik ook eens iets anders proberen.
Alle reacties Link kopieren
Camping la ballena alegre in Spanje.. Camping met huisjes. Zo goed als direct aan het strand aangezien de camping over dezelfde lengte als het strand is gebouwd.
Ik kampeer als sinds mn 19e. Geld speelt ook geen rol, we vinden het gewoon leuk. In een hotel zitten vinden we niks aan.
Dat je in een stacaravan wilt en niet in een hotel daar kan ik me nog (vaag) iets bij voorstellen.
Maar dat je een kwartiertje lopen met lekker weer 'werk' noemt op je 31ste lijkt me behoorlijk zorgelijk.
Alle reacties Link kopieren
Camping Belverdere in Kroatie heeft stacaravans direct aan het strand, te boeken bij TUI. (als je bovenin op de site de acco zoekt op 'belvedere', kies dan voor de 6e in het rijtje met de plaatsnaam Seget Vranjica)
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
04-12-2017 17:00
Dat je in een stacaravan wilt en niet in een hotel daar kan ik me nog (vaag) iets bij voorstellen.
Maar dat je een kwartiertje lopen met lekker weer 'werk' noemt op je 31ste lijkt me behoorlijk zorgelijk.
Nou ze lopen met bepakking,wat dat dan ook mag zijn, naar het strand. Dan kan 15 minuten als het 30+ is best pittig zijn.
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
04-12-2017 16:04
Met 31 jaar op een camping willen zitten als geld geen rol speelt.
Brrrrrrrrrr.
Inderdaad onze kinderen gaan nog paar jaar mee op vakantie naar de camping , en no way dat wij dan met tweeën gaan kamperen
Alle reacties Link kopieren
Playa Montroig, alleen de accommodaties van de camping zelf. Heten ook seaside of zoiets. Wel tussen de 300-400 per nacht, hoogseizoen. Met schoonmaak en beddengoedwissel, 2x per week.
Alle reacties Link kopieren
Camping in Zuid Frankrijk : Prairies de La Mer.
Verhuren stacaravans die direct aan/op het strand staan.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal bedankt voor de tips, ik zal deze zeker bekijken.

Zoals gezegd: vliegen is geen optie, dus Bali etc. is uitgesloten. Stacaravan t.o.v. appartement/hotel is een persoonlijke keuze, er zijn meerdere redenen, maar wij vinden de sfeer op een camping meer hebben dan een hotel. Wat betreft dat "werk"; je sjouwt toch met luchtbedden, handdoeken, eten/drinken, boek, etc.. en alle eet-tentjes / terrasjes zijn vaak ook aan het strand. De meeste campings tot nu toe zijn ook plateau-campings en dan is het best zwaar om 3 keer per dag een half uur (heen+terug) te lopen.. Het is geen enorme 'straf' maar toch fijner om dichter bij het strand te zitten.

Wat betreft dat meer; dat is ook prima, mits geen slootje. :)
Alle reacties Link kopieren
Kontiki in Ramatuelle (Frankrijk). Heerlijk. Als geld toch geen rol speelt
;-D
Ik vind het bijzondere wensen. Bij een ondoenlijke wandeling naar het strand, van een kwartier, stel ik me een volksverhuizing voor met buggy en drie dreinende peuters. Niet twee jonge dertigers in de bloei van hun leven. Zelfs met een luchtbedje en een koelbox onder de arm is dat prima te doen (mits in goede gezondheid). Waarom moet je trouwens drie keer per dag heen en weer? Je kunt toch ook lunchen op het strand en siëstaen onder je parasol?
On topic, volgens mij zijn bij de grote aanbieders zoals Vancancesoleil en Vacanceselect ruime keuze aan strandcampings met caravans nabij het strand. Je kunt ook vaak je voorkeur opgeven, en veel campinggangers willen juist niet aan het strand vanwege kleine kinderen.
Wat is daar vreemd aan? Het lijkt me heerlijk om echt aan het strand te zitten.
Ik heb geen tips, ik heb wel eens gezocht naar een camping met staanplaatsen op het strand maar die had als kritiek dat er ochtends en savonds honden uitgelaten werden op het strand. Daar zou ik dus wel op letten.
Alle reacties Link kopieren
We zijn in Rabac in Kroatie geweest. Het was aan het strand helaas wel een kiezelstrand. Met eigen auto geweldig hadden een eigen stacaravan. maar het was niet iets voor kleine kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Camping Gavina in Creixell, Spanje, vlak boven Tarragona. Gelijk aan het strand.
Kijk eens op deze site; https://www.yellohvillage.nl/?gclid=Cjw ... h0QAvD_BwE

Top campings op mooie locaties, ook direct aan zee.
Le boucanet in zuid frankrijk, cqravans direct aan het strand. Ik moet zeggen het was prachtig. Wakker worden, op je terras zitten met een kop koffie en uitzicht over de zee.
Ik snap best dat je niet wil lopen. Maar waarom een mens een sta-caravan wil huren op locatie gaat mijn voorstelling te boven. Dat is net zo iets als een boot huren in de winterstalling: what's the point?
Alle reacties Link kopieren
Ga langs een reisbureau en laat hen het voor je uitzoeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven