Op vakantie met een 2 jarige en een baby van 4 maanden

07-12-2017 12:01 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Aankomende zomer zijn wij een gezin met een 2 jarig meisje en een baby meisje van dan bijna 4 maanden. (ben nu 21 weken zwanger).

Nu het weer zo druilerig en koud is, schiet de zomervakantie steeds weer door mijn gedachten.

Ik zit echter super erg te twijfelen.

Het afgelopen jaar zijn we in een huisje in zeeland geweest in de herfst, maar de zon trekt mij toch wel heel erg.

Zijn er mensen met ervaringen tips qua vervoer (auto/vliegen), accommodatie (hotel/appartement), locatie (toch Nederland of ergens anders).

Ik hoor het graag! :)
Toen ik in die situatie zat, boekten we een stacaravan op een camping in Zeeland (ons buiten), de week na de zomervakantie. Dus ook lager tarief, maar wel vaak nog mooi weer.
Lekker naar een warm land in september, net na het hoogseizoen. Die kleintjes hebben het meest aan gewoon elders thuis spelen, dus een appartement met aparte slaapkamer is dan het fijnst. Kun je zelf ook lekker buiten zitten als de kinderen slapen.
Ons Buiten, superleuk voor kinderen! Wij gingen idd ook binnen Nederland in ee huisje of stacaravan.
Alle reacties Link kopieren
We gingen toen aan de kust in Frankrijk ( Vendee) op vakantie
Wij zijn toen naar de languedoc geweest. Stacaravan. Strand in de buurt. Ging prima eigenlijkp
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn toen in september naar frankrijk gegaan, met de tent. Hadden een grote auto gehuurd zodat de kinderwagen makkelijk meekon.
We hadden niets gepland, zodat we makkelijk konden stoppen als een van de kinderen het zat was. Jongste sliep in de kinderwagenbak in de tent, dat ging prima.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren
O jah, ik werk in het basisonderwijs, dus september zit er helaas niet in...ik ben gebonden aan de schoolvakanties.

En zijn er ook die zijn gaan vliegen?

Dank voor jullie tips! :D
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn met 2 kleintjes naar het eiland Ile de Ré in Frankrijk geweest. Is goed te rijden, nog geen 900 km vanaf Breda. Huisje lag vlakbij zee en het dorp was ook maar klein stukje lopen. Wat ideaal is met 2 kleintjes. Huisje is goed ingericht op kinderen. Bedje, badje zelfs speelgoed. Vond het ideaal. Geboekt via www.realux.nl
Afgelopen jaar wezen vliegen maar vond het geen succes. Onmogelijke vertrektijden, lang wachten op de vliegvelden, appartement op complex waar ik mijn kinderen niet alleen in de kamer wilde achterlaten etc. Nee, ik vind zelf een huisje veel relaxter. We wachten wel met de vliegvakanties tot mee ze wat groter zijn. Maar dat is voor iedereen weer anders natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Als je graag zon wil zou ik gaan vliegen naar Spanje of Frankrijk en daar een huisje nemen. Niet te ver dus max 2/2.5 uur vliegen, dat is wel te overzien met kleintjes. In een huisje heb je wat meer ruimte en een eigen kamer voor de kinderen. Met kleintjes die nog slapen vond ik dat wel heel erg fijn altijd. Je kan ook wat makkelijker je dag indelen en gewoon ontbijt voor je peuter maken als die altijd om zes uur wakker is en het ontbijtbuffet pas om acht uur open gaat. Een vrijstaand huisje is ook erg fijn omdat je de buren geen overlast bezorgd als je kinderen kabaal maken op rottige tijden. Dat je je daar niet druk om hoeft te maken scheelt een hoop stress op vakantie vind ik.

Wij gaan elk jaar minimaal een keer naar mijn vaderland dus ik heb regelmatig met (hele) kleine kinderen gevlogen. De afstand is ongeveer hetzelfde als naar Spanje en ik vond het wel goed te doen. Zorg voor afleiding voor de oudste en een snoepje of lolly (of speen als ze die nog heeft) om op te zuigen tijdens het dalen en stijgen, voor de baby ook een speen of voeden tijdens het stijgen en dalen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Fijn al die reacties en tips...dank jullie!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn afgelopen zomer met onze dochter van toen 9 maanden naar Mallorca gevlogen in 2-2,5 uur. Zaten all in en ik vond het ideaal.
Met vliegen: al weken van tevoren goed het neusje schoon houden, eventueel met babyneusspray. Anders wordt het een jankpartij tijdens het vliegen omdat die oortjes pijn doen.

Verder, je bent een ervaren moeder - je weet wat je allemaal nodig hebt voor een baby van 4 maanden, houd daar rekening mee.

En tot slot: ga ergens naar toe waar je verder niet zoveel meer hoeft. Met kinderen in die leeftijd ben je sowieso druk, waar je ook bent. Dus ga voor een resort o.i.d, ergens waar "just being there" al heel fijn is.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn zoontjes 21 maanden en 3 maanden waren, zijn wij met de slaaptrein op vakantie geweest naar Italië. Wel veel bagage mee (twee wandelwagens, twee koffers en twee grote rugzakken, voor ons viertjes en mijn schoonmoeder) en dat was dus flink sjouwen op de stations, maar het had ook wel met minder spul gekund. De trein vonden wij ideaal, omdat de oudste zo lekker wat rond kon lopen (onder begeleiding uiteraard) en je onderweg ook heerlijk naar buiten kunt kijken.
Op de terugreisdag was er een hittegolf. Ik heb heel wat boze blikken gehad van Italiaanse vrouwen, hoe ik het toch in mijn hoofd haalde om naar buiten te gaan met zo'n jonge baby, met dat weer. Maar hij kon er eigenlijk nog het beste tegen van ons allemaal, haha.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven