Plek in Amsterdam met veel kantoren, langs het spoor

09-12-2017 13:50 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar weken terug reisde ik met de trein door Amsterdam. Kwam vanuit noordelijker en heb de volgende haltes gehad: Sloterdijk, Centraal, Amstel.
Ergens op die route kwamen we door een gedeelte met heel veel kantoorgebouwen, het was echt volgebouwd. Alleen heb ik niet goed opgelet waar dat was. Weet ook geen namen meer van bedrijven.

Weet iemand welk deel ik bedoel?
Alle reacties Link kopieren
Westpoort Sloterdijk?
Dat is ongeveer overal op dat stuk. Wat zoek je precies?
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
09-12-2017 13:52
Westpoort Sloterdijk?
Ik denk het niet, wat ik bedoel was geen industriegebied, en minder ruim van opzet.
Bedoel je misschien de Piet Heinkade vlakbij CS: stuk tussen het Muziekgebouw en Panama? Westpoort / Sloterdijk vind ik niet direct ‘echt volgebouwd’.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 09-12-2017 14:04
7.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
zeeuwsmeisje1981 schreef:
09-12-2017 13:57
Dat is ongeveer overal op dat stuk. Wat zoek je precies?
Ik heb het idee dat het een wat ouder stuk is, met heel dicht op elkaar allemaal kantoren. Dus geen modern kantorenpark.
Alle reacties Link kopieren
Het ziet er bijv. ook helemaal niet uit zoals bij Amsterdam Arena, waar ook heel veel kantoren e.d. zijn. Veel meer op elkaar gepakt.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, als ik Piet Hein kade google en foto's bekijk is dat het ook niet.

Ik denk dat ik gewoon een dagje Amsterdam moet doen, nog een keer met de trein erlangs rijden en dan goed opletten.
Mooie reden om gelijk nog even naar een leuk museum te gaan ofzo. :-D
Ouder? Dan gok ik Amstel Business Park.

Maar wat is je interesse? Ik vind dat soort gebieden vooral saaaai.
https://www.youtube.com/watch?v=Ww8vvn2hWCo

Kijk anders dit filmpje. vanaf minuut 13.52 komt de machinist amsterdam binnen rijden. Als je ongeveer een seconde aangeeft kunnen de meeste wel zeggen waar dat ongeveer is. Dit is tot adam centraal, dus komt het er niet in voor, ligt wat je bedoeld op t traject amsterdam centraal - zaandam.
Alle reacties Link kopieren
Martje2801 schreef:
09-12-2017 14:12
https://www.youtube.com/watch?v=Ww8vvn2hWCo

Kijk anders dit filmpje. vanaf minuut 13.52 komt de machinist amsterdam binnen rijden. Als je ongeveer een seconde aangeeft kunnen de meeste wel zeggen waar dat ongeveer is. Dit is tot adam centraal, dus komt het er niet in voor, ligt wat je bedoeld op t traject amsterdam centraal - zaandam.
Bedankt voor de link! Helemaal goed zie ik het niet, maar ik heb nog een filmpje gevonden van tussen sloterdijk en centraal, en dat is het zeker niet.
Ik vermoed dat het bij Amstel of tussen Amstel en Centraal is.
WilliamBlake schreef:
09-12-2017 14:48
Bedankt voor de link! Helemaal goed zie ik het niet, maar ik heb nog een filmpje gevonden van tussen sloterdijk en centraal, en dat is het zeker niet.
Ik vermoed dat het bij Amstel of tussen Amstel en Centraal is.
Deze is daar goed voor.

https://www.youtube.com/watch?v=NtnNKwj9BCs
Alle reacties Link kopieren
Martje2801 schreef:
09-12-2017 14:53
Deze is daar goed voor.

https://www.youtube.com/watch?v=NtnNKwj9BCs
Het is niet helemaal goed te zien, maar het zou best dichtbij Amstel station kunnen zijn. Jammer dat er zoveel bomen staan aan de kant die ik bedoel.
Dank je voor het mee zoeken! Ga binnenkort maar eens de trein naar Amsterdam pakken.

Ik laat wel weten waar ik precies bedoelde als ik het heb gevonden, ik heb nu in ieder geval een aanknopingspunt.
Alle reacties Link kopieren
Amsterdam Bijlmer arena
Ik vraag me enorm af waarom je dat wilt weten. Meestal kan ik wel een reden verzinnen, maar in dit geval helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
09-12-2017 15:43
Ik vraag me enorm af waarom je dat wilt weten. Meestal kan ik wel een reden verzinnen, maar in dit geval helemaal niet.
Ik ook, maakt me heel nieuwsgierig.
Alle reacties Link kopieren
Het Rietlandpark dan wel Zeeburg waar ook SBS een kantoor heeft?

Afbeelding
Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
[quote=viva-amber post_id=27879278 time=1512832578 user_id=148529]
Het Rietlandpark dan wel Zeeburg waar ook SBS een kantoor heeft?

Alle reacties Link kopieren
Bullewijk, iets voorbij Amstel (de stad uit)?

Kijk anders gewoon eens op Google maps, daar staat de spoorlijn gewoon op en daar kun je met streetview steeds een nieuw stukje route bekijken. Overal langs het spoor liggen wel wegen...
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Alle reacties Link kopieren
Spaklerweg bij het oude V&D kantoor?
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
09-12-2017 15:43
Ik vraag me enorm af waarom je dat wilt weten. Meestal kan ik wel een reden verzinnen, maar in dit geval helemaal niet.
Dit...
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
09-12-2017 15:43
Ik vraag me enorm af waarom je dat wilt weten. Meestal kan ik wel een reden verzinnen, maar in dit geval helemaal niet.
Tja, helaas weigert ze dat te beantwoorden. Misschien zat haar droomprins achter het raam van een van die gebouwen?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Tussen CS en Muiderpoort zijn wat kantoren en stadsstrand Roest. Kan me voorstellen dat je dat er wel gezellig uit vindt zien en wil weten wat dat is

Afbeelding

Maar volgebouwd met kantoren kun je dat niet noemen. Bedoel je misschien de Zuidas?
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
WilliamBlake schreef:
09-12-2017 14:48
Bedankt voor de link! Helemaal goed zie ik het niet, maar ik heb nog een filmpje gevonden van tussen sloterdijk en centraal, en dat is het zeker niet.
Ik vermoed dat het bij Amstel of tussen Amstel en Centraal is.
Ook niet als je dit filmpje bekijkt? Duurt maar 30 seconden, en geeft een goede indruk van hoe volgebouwd het rond Sloterdijk is.
http://www.aerophotostock.com/-/galleri ... am-sloterd

En ik ben ook nieuwsgierig waarom je het wilt weten. ;-)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Hm ik denk eigenlijk dat je de Omval bedoelt. Hier staan oa de Rembrand toren en Phillips toren bedoelt. Dat zit rondom het Amstel Station gebouwd, en lijkt inderdaad allemaal heel dicht op elkaar te staan. Maar als je er doorheen loopt is het best ruimtelijk.

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven