Zonvakantie in februari. Goede suggesties?

11-12-2017 17:27 18 berichten
In februari wil ik graag met mijn man op zonvakantie. Zelf hebben we al naar een vakantie in Marokko gekeken maar zijn nog een beetje rond aan het kijken. Egypte leek ons ook wel leuk maar ik weet niet hoe de situatie in het land nu is (ik heb geen zin om op mijn tenen te lopen op vakantie). Heeft iemand nog goede ideeën? Het moet natuurlijk wel een beetje in dezelfde prijscategorie vallen.
Alle reacties Link kopieren
Kaap Verdie
Wij twijfelden tussen Gambia, Dubai, Kaapverdië en Florida, voor januari. Het is overal warm en de eerste drie zijn niet zo gruwelijk lang vliegen (max 7 uur).
Marokko is nog niet echt warm in februari, maar als je 18 graden prima vindt lijkt het me erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar Aruba vliegen, zeker gegarandeerd warm weer.
MinkeDeWit schreef:
11-12-2017 17:32
Wij twijfelden tussen Gambia, Dubai, Kaapverdië en Florida, voor januari. Het is overal warm en de eerste drie zijn niet zo gruwelijk lang vliegen (max 7 uur).
Marokko is nog niet echt warm in februari, maar als je 18 graden prima vindt lijkt het me erg mooi.
Kaapverdie lijkt me ook erg mooi maar volgens mij zijn die tickets wel vrij prijzig. Dubai hebben wij ook overwogen maar heb toch het idee dat er naast de stad niet zoveel te zien is. Een beetje cultuur lijkt ons ook wel leuk.
Wendy63 schreef:
11-12-2017 17:52
Kaapverdie lijkt me ook erg mooi maar volgens mij zijn die tickets wel vrij prijzig. Dubai hebben wij ook overwogen maar heb toch het idee dat er naast de stad niet zoveel te zien is. Een beetje cultuur lijkt ons ook wel leuk.
Dubai heeft juist meer cultuur, volgens mij. Kaapverdië is vooral strand. De tickets zijn los belachelijk duur maar de pakketteizen, vaak hotel all-inclusive, vallen dan wel weer mee.
Essaouira in Marokko is erg mooi en relaxt, aan het strand. Combi met 2 dagen Marrakesh is een leuke reis en cheapo vliegtickets! Het zal niet bloedheet zijn maar 20 graden is best lekker. Marrakesh is nogal heftig dus ik zou daar niet enorm lang heen gaan, maar tis prachtig om gezien te hebben.
Alle reacties Link kopieren
De Canarische eilanden hebben ook best ok weer maar s'avonds koelt het erg af.
Alle reacties Link kopieren
estemmingen zijn leuk voor een rondreis in februari 2018?
1. Europese reisbestemmingen februari
Wil je naar zonnige bestemmingen reizen in februari, dan moet je kiezen voor een verre reis, m.a.w. je bent aangewezen op een vliegvakantie. In Europa zijn vooral wintersport bestemmingen populair, of de Canarische Eilanden, waar je wel kan genieten van de zon.
1. Lanzarote - Vulkanisch eiland
2. Gran Canaria - Goedkope vakantie in februari
3. La Palma - Prachtige natuur
4. Wintersport in Duitsland - Rustige skipistes
5. Noorderlicht reizen - Sprookjesreizen
Wintersport Scandinavië? Vraag de brochure van Buro Scanbrit aan.
2. Verre reisbestemmingen februari
Voor veel verre reisbestemmingen is februari de beste maand. Op Naturescanner vind je voor ieder van deze bestemmingen leuke tips voor een individuele rondreis of groepsreis in februari. Bekijk onze top 10 van verre februari bestemmingen of gebruik de zoekbalk voor andere landen en streken.
1. Australië reis - Echt ver weg? Ga Down Under
2. Brazilië reis - De jungle in!
3. Costa Rica - Puur Natuur
4. Florida vakantie - Pretparken, natuur en relaxen
5. India reis - Kleuren en geuren in een bijzonder land
6. Mexico reis - Mayaruïnes en bountystranden
7. Nieuw-Zeeland - Rondreis langs 100 landschappen
8. Suriname reis - Op survival in de jungle
9. Sri Lanka reis - Een land met alles binnen handbereik
10. Tanzania reis - Bijzondere safari
Top reistips: Wat te doen in februari?
Hou jij ook van een doe-vakantie en wil je leuke excursies maken tijdens een verre reis, bekijk dan deze tips voor leuke activiteiten die op zijn best zijn in de maand februari. Per bezienswaardigheid vind je leuke reistips op de betreffende pagina.
1. Beklimming van de Kilimanjaro - De kick van je leven
2. Zwemmen met walvishaaien - Onvergetelijke ervaring
3. Perito Moreno - Gletsjerwandeling op de mooiste gletsjer
4. Raften in Costa Rica - Wilde rivieren in dichte jungle
5. South Georgia - Oog in oog met pinguins
6. Panda's in China - Ontmoet echte reuzenpanda's
7. Junglereis in Maleisie - Prachtig land
8. Vogels spotten in Panama - Natuurreizen Panama
9. Duiken in Mexico - En Mayatempels bezoeken
10. Rondreizen in Thailand - Jungle tot bountystrand
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Tobago)) Schitterend.
If accidentally read, induce vomiting.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net uit Egypte, Sharm el Sheikh. Het was er stiller dan vroeger maar niet ongezellig stil meer. Er was heel veel beveiliging. Sommige mensen vinden dat vreselijk maar ik voelde mij juist veilig daardoor.

Bij het verlaten van het vliegveld wordt je bagage nog een keer gescand. Bij het binnenrijden van het hotelgebied waar wij zaten was er een blokkade en werd de bus en bagage gecontroleerd door honden en werd er onder de bus gekeken.

Bij ons hotel was opnieuw bagagecontrole door een hond en werd de bus ook verder gecontroleerd. bij binnenkomst moest je bagage ook door een scanner. Dat was maar bij een aantal hotels zo.

Verder op straat of in het centrum van Sharm el Sheikh ook zichtbare controle. Als je naar Barcelona, Parijs etc gaat loop je ook kans op ellende maar daar is het niet te doen om iedereen te controleren.

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad en voelden ons zeer welkom.
Alle reacties Link kopieren
Gambia is zeker een aanrader voor februari, ook qua prijs...
Alle reacties Link kopieren
Egypte is prima te doen.

Verder Zuid Afrika al overwogen?
Alle reacties Link kopieren
Als je echt in dezelfde prijscategorie zoekt dan zou ik ook voor Gambia kiezen. Gegarandeerd zon en rond de 32 graden https://bestereistijd.nl/gambia/ en je zult je daar niet onveilig voelen.
Alle reacties Link kopieren
Canarische eilanden (veel te doen, maar niet helemaal zonzeker in februari) of Florida (prijzen vallen mij mee in vergelijking met Can. eilanden, sowieso mooi weer en veel te doen).
Anders idd Kaapverdië of Gambia.
Ik ben helemaal weg van El Gouna in Egypte.
Alle reacties Link kopieren
Bonaire
Ik zou niet voor Gambia gaan, verdiep je eens in de recensies . Maar ieder zn eigen keus/verwachtingen van een vakantie.

Wij gaan zelf eind januari naar Mexico, Playa del carmen/isla holbox
Verder vind ik Bonaire en Curacao erg leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven