Vlucht naar Nieuw Zeeland, ervaringen met tussenstops?

11-12-2017 23:42 39 berichten
Hoi
Volgend jaar december wil ik voor 6 weken naar Nieuw Zeeland om met een camper te gaan rondtoeren.
Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met een vlucht naar Nieuw Zeeland: waar heb je je tussenstop gemaakt (Singapore, Hong Kong, Dubai of ergens anders) heb je daar een hotel geboekt om bv 1 of 2 dagen te verblijven en was dat de moeite waard? Of vloog je liever na een korte stop op een luchthaven halverwege de reis meteen verder? Scheelt het veel met de prijs, een korte tussenstop of bv de volgende dag pas verder gaan ?
Ik wil graag vliegen op Christchurch en terug vanaf Auckland.
Ben benieuwd naar ervaringen of tips. Wat kost gemiddeld een vlucht die kant op?
Vast bedankt voor de tips
Ik maak de reis altijd het liefst met een zo kort mogelijke tussenstop, gewoon in een keer die lange ruk maken, dan ben je er van af. Tenzij je kleine kinderen hebt (onder de 5 of zo), dan is een overnachting halverwege wel fijn, omdat het anders niet te doen is als je zelf al 30 uur wakker bent om ook nog kinderen te entertainen die doodmoe zijn.
Waar je stopt maakt ecth helemaal niets uit. Het zijn allemaal grote internationale vluchthavens, dus de faciliteiten die je nodig hebt zijn er. Singapore is wel een exceptioneel luxe luchthaven, maar voor die paar uurtjes maakt het wat mij betreft weinig verschil. Guangzhou bijvoorbeeld is echt wel wat minder luxe met weinig Engels sprekend personeel, maar met handen en voeten kom je er ook wel doorheen.

Dubai vind ik zelf voor naar NZ niet zo fijn, maar dat is met name omdat de overstap dan op een ongemakkelijk tijdstip is: eerst een korte vlucht van 7 uur en dan een super lange ruk van 22 uur, dan zou ik eerder in Oost-Azie of West-Amerika een overstap plannen, zodat de overstap ergens halverwege de reis is.

Qua prijs maakt het qua vluchten niet uit, al moet je natuurlijk wel dan nog overnachtingen boeken in de overstap plaats.

Over de prijs van de vlucht kan ik weinig zeggen, dat hangt heel erg af van wanneer je vliegt. December en Januari zijn de duurste maanden voor vluchten naar NZ, tenzij je bijvoorbeeld op eerste kerstdag of nieuwjaarsnacht vliegt.
Ik had toen Kuala Lumpur waar ik 's ochtends vroeg aan kwam en we laat in de avond weer door vlogen. Ik ben toen gewoon de stad in gegaan. Heb dat ook 'ns in Singapore en Hongkong gedaan onderweg naar Australie. Maar na de laatste keer heb ik besloten voor die overdaguren een hotel te nemen om te gaan slapen als ik nog 'ns die kant uit ga. Maar goed, ik heb nu die steden al meerder malen gezien (ook op terugweg een echte stopover van paar dagen e.d.) dus uitgeruster aankomen wordt steeds belangrijker.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt vaak goeie deals vinden voor 2 overnachtingen op een tussenstop. Hebben wij de laatste paar x gedaan en dat beviel prima. Mijn man wil dat graag omdat hij niet kan slapen in een vliegtuig (en dat voor een piloot :proud: ) en mij maakt het niet uit, in 1x of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd wel lekker om een tussenstop te hebben waarin je echt even er uit kan, dus een uur of 10 of zelfs een paar dagen.

Dan zou ik gaan voor Singapore, Kuala lumpur, Hongkong, Tokyo of Seoul.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor Singapore gaan, dat is echt zo’n fijne stad!

Voor wat betreft de kosten, hangt het ook af van de vliegtuigmaatschappij. Ik vloog bijv dit voorjaar via Dubai omdat je bij Emirates een retour naar de eindbestemming koopt en niets extra betaalt voor een stop-over in Dubai. Er waren echter ook maatschappijen die zo’n gebroken vlucht met 2 bestemmingen zien als twee losse retourtickets (van huis naar tussenstop en van tussenstop naar eindbestemming) en dan wordt het opeens wel een stuk duurder om een stop-over te maken. De prijzen goed met elkaar vergelijken is dus wel raadzaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren geleden eens een stopover van 2 dagen in Singapore gedaan toen ik die kant op vloog. Ik boekte mijn ticket bij Singapore Airlines en die gaven die optie tegen lage meerkosten. Was prima geregeld.

Wat ik daar fijn aan vond was dat je 2 nachten goed kon slapen voordat je weer verder ging. Ik heb altijd snel last van een jetlag als ik richting het oosten vlieg (had die ervaring al van vorige reizen) en die keer een stuk minder.

De terugvlucht doe ik wel altijd met een zo kort mogelijke overstap. Na 6 weken NZ heb je waarschijnlijk niet meer de puf voor een echte, lange stopover.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Er vlogen destijds veel minder vluchten op Christchurch dan op Auckland. Ik zou dat wel in de gaten houden. Misschien heb je meer keuze als je heen ook via Auckland vliegt en dan ook een binnenlandse vlucht naar Christchurch boekt (liefst op hetzelfde ticket).

Dit was wel jaren geleden, misschien is het intussen veranderd?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik vlieg zelf altijd het liefst zo snel mogelijk door, anders wordt het een trip op zich om er te komen :) als je lang moet wachten kun je de stad in. Heen zou ik een overnachting nog overwegen, terug hebben we een keer een hele dag Londen gehad wat tof was maar we waren kapot en dan wil je eigenlijk gewoon naar huis vanuit Verweggistan. Tickets wisselen qua prijs maar wacht niet te lang. Toen wij besloten naar Australie te gaan zaten we een maand voor vertrek en moesten we 1700€ per ticket aftikken :p
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
12-12-2017 05:16
. Mijn man wil dat graag omdat hij niet kan slapen in een vliegtuig (en dat voor een piloot :proud: ) .
vind dat wel een prettig gevoel juist ;-)
Alle reacties Link kopieren
Haha ja, in functie, maar niet als passagier!
Alle reacties Link kopieren
Singapore: mooie stad, lekker warm
Hong Kong: soort Manhattan.
Dubai: vond ik niet erg interessant
Kuala Lumpur: niet erg leuk. Wel fijn Hilton bij de monorail
Singapore is mijn favoriete stopover stad. En Singapore Airlines is ook super! De stopover is altijd gratis op homebase van de airline.
Ik maak steeds 1 tussenstop. Soms op Kuala Lumpur, soms op Dubai. Tegenwoordig zie ik dat je met Emirates (Dubai) vaak ook een extra stop hebt in Australië (omdat ze het samen doen met Qantas). Ik vlieg altijd gelijk door, dus blijf in transit hooguit een paar uur.

Als ik een ticket boek kijk ik goed naar de vluchtduur, ik ben bereid tot 33 uur te gaan. Meestal is het minimaal 26 uur, maar dat lukt lang niet altijd. Ik betaal het liefst rond de €1100/€1200, minder dan dat met een goede maatschappij wordt het niet in die periode.

Ik heb alleen één tip voor je, vermijd en tussenstop in Shanghai. Dat is echt onwijs irritant, je blijft daar namelijk niet in transit, maar moet eerst door de douane om China in te gaan, daarna je bagage ophalen, dan gelijk weer door naar de douane om weer te vertrekken uit China en je bagage opnieuw inchecken. En wéér door de security. Enorm vermoeiend en irritant, want het komt erop neer dat je continu in een saaie rij staat te wachten met je bagage te slepen voor niks. KLM neemt deze route en werkt daarop samen met Air New Zealand. KLM ervaar ik zelf ook als onwijs bagger en oncomfortabel voor lange vluchten.

Wat ook het overwegen waar is, is om eind januari te gaan. December/Januari is hoogseizoen (zomer) én schoolvakantie, dus druk. Wel hartje zomer, maar net als in Nederland kan het eind zomer ook prima weer zijn. Het is dan niet gelijk winter na januari ;-D
Dank voor alle tips.
We reizen zonder kinderen dus hopelijk lukt het om toch even te slapen onderweg. De tips komen wel overeen met wat we ook al in ons hoofd hadden (voorkeur voor een stop in Singapore of een stop in Dubai als we met Emirates gaan. Emirates vliegt ook door op Christchurch.
Wat betreft de tijd kan ik helaas niet switchen want ik zit vanwege mijn werk vast aan de tijd tussen 5-12 en 20-1.
Wanneer we een stop over maken in Singapore wat is dan leuk om te gaan zien om een indruk van de stad te krijgen?
Dubai kennen we al dus dat zou een stop zijn waarbij we op het vliegveld blijven (of evt een hotelkamer om even bij te slapen)
Alle reacties Link kopieren
Wil je ook echt nog wat gaan zien van de stad of dat hoeft niet per se?
Kuala lumpur bijv vind ik heel fijn omdat je snel in centrum bent. Bangkok altijd leuk voor langere overstap, massages, lekker eten en opzich ben je ook snel in centrum.
Taiwan is ook een leuke overstap voor paar dagen als je met China airlines wil vliegen. Soms hebben ze goedkope tickets, anders zou ik eerder voor andere airline gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hi

Ik vlieg graag gelijk door, gewoon omdat ik 1 dag te weinig vind in een stad.. dan wil ik weer teveel. Ik heb geen ervaring met nieuw- zeeland maar wel Australie
Heenreis:
Amsterdam - Londen (i know, scheelde toen €200,00) - (tussenstop) Bankok - Sydney - Cairns. dus behoorlijk wat wisselen.
Terug reis:
Perth - Singapore - Londen - Amsterdam.

ik vind overstappen nooit zo erg, zo lang het maar geen halve dag is. let wel op dat je vluchten niet te snel achter elkaar vertrekken anders grote kans dat je ze mist..

succes
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn via Seoul gevlogen. Heen overstap van een uur, in een keer door dus.
Terug een tussenlanding van 20 uur. We kwamen s avonds aan, geslapen in een hotel en s morgens wat highlights van de stad bekeken. Was erg leuk.

Maar ik vond de heenreis eigenlijk minder zwaar dan de terugreis. Ik zag er erg tegenop maar je bent er op ingesteld en het ging best snel voorbij.

Veel plezier, het wordt een geweldige reis!!
Na alle tips meegenomen te hebben (waarvoor dank!) denken we op dit moment toch het meeste aan Amsterdam-Singapore , tussenstop van 14 uur waarin we een hotelkamer nemen om even bij te komen, te douchen en even de stad in te gaan, en dan doorvliegen van Singapore naar Christchurch. Schijnt de kortste tijd te zijn in de lucht (11 uur en daarna nog 9 uur) . Het is niet de bedoeling om de stad echt goed te gaan verkennen maar ik hoop dat we na een paar uurtjes slaap toch even een paar uur kunnen proeven van Singapore.
Wat is leuk om voor die korte tijd te doen daar? Is er een goede verbinding van het vliegveld naar het centrum?
Alle reacties Link kopieren
Ja je kunt gewoon de metro pakken, of wellicht biedt Singapore airlines gratis tours aan?

Als je er s avonds bent: de food tour. Little India, botanische tuinen, gebied aan t water waarvan ik de naam kwijt ben...
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Clark Key of Boat Key voor 's avonds. Lau Pa Sat voor de lekkerste sate ter wereld!
Laatste keer dat ik van s ochtends 6 uur tot laat in de avond n overstap in Singapore had ben ik met de trein eerst naar Singapore Zoo geweest. Is zo ontzettend de moeite!! En daarna naar Bay of Gardens met die metalen bomen omdat dat er de keer ervoor nog niet was. Verder vind ik de Quays leuk om te eten, de Chinese wijk, botanische tuin, Sentosa, birdpark, Singapore sling en hightea in Raffles en zoveel meer. Ik heb er gelukkig ook een paar meerdaagse stopovers stuk mogen slaan.
Alle reacties Link kopieren
yanou schreef:
20-12-2017 20:59
Na alle tips meegenomen te hebben (waarvoor dank!) denken we op dit moment toch het meeste aan Amsterdam-Singapore , tussenstop van 14 uur waarin we een hotelkamer nemen om even bij te komen, te douchen en even de stad in te gaan, en dan doorvliegen van Singapore naar Christchurch. Schijnt de kortste tijd te zijn in de lucht (11 uur en daarna nog 9 uur) . Het is niet de bedoeling om de stad echt goed te gaan verkennen maar ik hoop dat we na een paar uurtjes slaap toch even een paar uur kunnen proeven van Singapore.
Wat is leuk om voor die korte tijd te doen daar? Is er een goede verbinding van het vliegveld naar het centrum?
Grappig, dit is precies wat vriend en ik 13 jaar geleden hebben gedaan. Wij vlogen ook naar Christchurch en vanaf Auckland weer terug. Tussenstop in Singapore omdat we om 06.00 uur ochtends daar aankwamen en pas avonds rond 22.00 uur verder zouden vliegen naar Christchurch. We hebben dus een extra dag geboekt zodat we anderhalve dag daar waren. We hadden een hotel op Orchard Road en hebben een toeristische busroute gedaan. Ondanks dat dat misschien suf klinkt kom je wel relatief makkelijk op de bekende plaatsen. Wij hadden al enorm veel uitzoekwerk voor NZ gedaan en wilden het dus makkelijk hebben in Singapore ;-)

Veel plezier!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Oh wacht, ik zie dat jullie niet een extra dag boeken. Het is mogelijk natuurlijk maar lijkt mij niet erg relaxed omdat ik steeds op de klok zou blijven kijken ;-)
Poep, wie heeft jou gescheten?
Wij zijn (toen zonder kind) in een keer gevlogen (dusseldorf via Maleisië naar Auckland). Korte tussenstop van 3 uur in Maleisië. Voordeel was dat we s avonds aankwamen in Auckland en meteen konden gaan slapen. Verrot ben je toch na zo een lange reis, dus slapen lukt wel. Waren ook meteen over onze jetlag heen, want je pakt meteen het goede ritme.

2 jaar later met kind naar Brisbane, dusseldorf naar Dubai en vanaf daar na 3 uur door naar Australië. Dus eerst korte vlucht en daarna hele lange. Ging perfect en ook daar meteen goed ritme te pakken.

Ik kies dus altijd voor een zo kort mogelijke overstap, omdat je anders 2 keer aan een tijdzone moet wennen.

En nieuw zeeland is fantastisch! Wij hebben 5 weken met de camper rond gereisd, van auckland naar christchurch. En vanaf christchurh met een binnenlandse vlucht weer terug naar Auckland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven