Beschamende praktijken op Schiphol

12-12-2017 18:40 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schaam me dood voor Nederland als ik die beelden zie van Schiphol. Dat is toch niet normaal, dat ze mensen gewoon op de grond laten slapen en aan hun lot overlaten? En de mensen die een veldbedje hebben kunnen scoren, zijn ook haast bevroren.
Zijn er nou echt geen betere oplossingen voorbereid om te dealen met slecht weer en grote mensenstromen? Het lijkt wel of we leven in een ontwikkelingsland.

Misschien zitten hier mensen die er werken en die me kunnen uitleggen waarom het op deze beschamende manier moet.

Nou ja een klein voordeel, misschien weerhoudt dit een paar toeristen van een (volgend) bezoek aan Amsterdam, waar het toch al te druk is met toeristen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:37
99.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Stel je niet aan!
Nog nooit beelden gezien zeker van JFK in New York als dat gesloten wordt vanwege heftige sneeuwval.

Ik vind dat ze alles in het werk hebben gesteld om het zo goed en zo kwaad als het ging op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Tamboti, als wegen onbegaanbaar zijn en treinen niet rijden, dan houdt het op en kun je niet veel meer doen dan zo goed mogelijk voor mensen zorgen op de locatie waar ze zijn gestrand.
Is toch overal zo? Ik ken niet anders dan beelden van gestrande reizigers op vliegvelden, of het nou Bali, Europa, Amerika is. Dat gaat toeristen echt niet tegenhouden.
Het vliegveld is niet verantwoordelijk voor het regelen van een overnachting naar mijn weten.
Belachelijk.
Er is voor hotelkamers gezorgd, voor meer dan 1000 bedjes, dekens, eten, drinken.
Me dunkt dat er moeite gedaan is!
Alle reacties Link kopieren
Wat hadden ze volgens jou dan moeten doen? In ontwikkelde buitenlanden gaat het er ook zo aan toe.

Ik vind het knap dat ze nog zo veel hebben kunnen regelen.
Alle reacties Link kopieren
[...]

En ik schaam me voor zulke verwende uitspraken. Sjeempie neempie zeg. Strak georganiseerd op Schiphol juist. Ik ben trots :).
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-12-2017 09:46
Reden: quoten OP
73.89% gewijzigd
Goh er lag twee dagen iets te veel sneeuw en iedereen is aan het zeiken dat anderen het niet goed doen. Dat vind ik beschamend.

Niet alleen op sociaal media maar echt overal. Dat er niet goed gestrooid is, dat mensen hun stoepje niet schoonvegen want lastig voor mensen die slecht ter been zijn. Dat mensen hun stoepje wel schoonvegen want nu kunnen de kinderen niet sleeën. Etcetc.

Neem zelf verantwoordelijkheid en je problemen halveren.
Tja. Die sneeuw van gisteren was voor Nederland een uitzonderlijke omstandigheid, en bij een uitzonderlijke omstandigheid moet je roeien met de riemen die je hebt. Je kunt wel allerlei voorzorgsmaatregelen gaan treffen voor iedere uitzonderlijke omstandigheid die je maar bedenken kan, maar dat zou een beetje duur worden. Je verlangt toch ook niet van Zwitserland dat ze vast zeedijken gaan bouwen, voor het geval dat.

En van een nachtje bibberen op een vliegveld gaan de meeste mensen heus niet dood, zeker mensen niet die een vliegreis kunnen betalen. Beetje smakeloos om de 'toestanden' daar te vergelijken met de derde wereld.
Alle reacties Link kopieren
Ben heel benieuwd hoe jij het dan had willen zien Patsy en hoe je dat had willen organiseren
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Huilie.

De hele infrastructuur lag op zijn gat en jij vindt dat Schiphol het maar beter had moeten regelen. :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja, ik vind het niet zo heel ernstig. Droog, warm(achtig) en veilig. Dat is al meer dan heel veel mensen op deze wereld kunnen zeggen. En het was overmacht door onverwachte weersomstandigheden, dat kan overal gebeuren.
vrouwjagersma schreef:
12-12-2017 19:02
Ja, ik vind het niet zo heel ernstig. Droog, warm(achtig) en veilig. Dat is al meer dan heel veel mensen op deze wereld kunnen zeggen. En het was overmacht door onverwachte weersomstandigheden, dat kan overal gebeuren.

Zo heel onverwacht waren ze nou ook weer niet. Zaterdag was het al bekend. Dan vind ik overigens niet dat Schiphol nog meer veldbedden had moeten inslaan, maar zij die kans hadden dat hun vlucht vertraagde hadden zich daar natuurlijk wel op kunnen kleden of een fleecedeken in hun handbagage kunnen steken.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb ff een paar filmpjes van de NOS bekeken maar dat is me flink gemanipuleerd zeg. Erg koud.... eh neuh niet echt Ik ben een flinke koukleum maar schiphol is overal prima warm hoor. En de veldbedjes waren voor de liefhebber Ze hadden ook logies in amsterdam kunnen gaan zoeken of rond schiphol. De schipholbus sternet heeft namelijk nog lang doorgereden Die busbaan hebben ze lang schoongehouden blijkbaar. De rest van de bussen moesten naar de remise behalve sternet. (twitter) Vind het nogal biased (weet ff geen nederlands woord daarvoor) Het lijkt me niet neutraal die filmpjes.
Zaventum was dat ook zo. Gewoon overmacht.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft Schiphol aangeboden kosten voor hotel en de kosten daaromheen te betalen en zijn er bedden geregeld. Natuurlijk, het is niet optimaal, maar Schiphol is een heel net vliegveld (afgelopen zomer was ik in Addis Abeba en Lilongwe, die zijn echt heel wat minder fijn om gestrand te zijn) en volgens mij hebben ze alles gedaan wat in hun macht ligt.
Ik heb zelf een keer tot de gestrande reizigers behoord, samen met man en (toen) peuter. En man, wat heeft iedereen zijn best gedaan toen. Er werden gratis trams ingezet naar de RAI, een complete tentoonstellingshal werd inderhaast uitgeruimd, de gemeente Amsterdam zorgde voor een constante aanvoer van pizza's en spa blauw waar je de hele nacht vrijelijk in mocht zwelgen en de volgende ochtend werden we gratis met de tram weer naar het station gebracht (wel een beetje vroeg want de hal moest weer worden ingeruimd).

Maar nee, er waren nauwelijks veldbedjes. En voor de mensen die graag veganistisch aten of juist net zin hadden om een kratje bier weg te werken was er culinair gezien niet veel te beleven. En zo'n tentoonstellingshal laat zich ook al niet gauw warm stoken, dus sommige mensen zullen het best koud hebben gehad. Vreselijke omstandigheden inderdaad. Maar we maakten ervan wat ervan te maken viel, hebben het met enkele mede-gestranden reuze gezellig gehad die nacht en ik denk nog steeds met veel plezier terug aan die keer dat we zomaar ineens in mensonterende toestanden terecht kwamen.
Alle reacties Link kopieren
Je stelt je echt vreselijk aan TO...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo vaak mensen op de grond op het vliegveld of op een rij stoelen zien liggen slapen, en dat was dan bijv. in de zomer, mensen die misschien die nacht niet zo goed hadden geslapen en dat op het vliegveld wilden inhalen, niks nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Ben nu overigens in Belgie en kijk naar het Journaal. Zojuist spraken hier een aantal buitenlandse "toeristen?" schande van de manier van doen op het vliegveld Zaventem, ik vroeg me onmiddellijk af of het in hun land beter was.
Sciocco schreef:
12-12-2017 18:56
En ik schaam me voor zulke verwende uitspraken. Sjeempie neempie zeg. Strak georganiseerd op Schiphol juist. Ik ben trots :).
Dit dus. Als er iets goed georganiseerd is, is het Schiphol wel hoor. Stel je niet zo aan. Wat moeten ze anders doen dan?
Oh en het is altijd bloedheet op Schiphol hoor, koud is het er echt nooit. Kan het weten, heb er mijn halve leven gewerkt.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 12-12-2017 19:39
16.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even kijken. Zo'n 150 vliegtuigen geschrapt. Laten we zeggen 150 passagiers per vliegtuig. Dat zijn zo'n 22.500 mensen. Nu zal niet iedereen moeten blijven slapen, maar misschien 50% wel. Dan moet Schiphol gewoon even 11.250 hotelbedden realiseren. Die een groot deel van het jaar leeg zijn. Ik neem aan dat TO best wel heel veel extra voor een reis wil betalen (de kosten moeten immers worden verdisconteerd in de landingsrechten) zodat we een fatsoenlijk land worden.
Ik vind het ook wat overdreven. Natuurlijk, het kan altijd beter. Maar om nou het hele budget om te gooien voor die paar dagen chaos per jaar lijkt me wat overdreven. Ik heb liever dat het door het jaar heen goed geregeld is, dan dat er enorme reservepotjes zijn voor het geval er door sneeuwval vluchten worden geannuleerd. Dat geld kan beter besteed worden.

Verder is het sowieso onzinnig om je te schamen voor iets waar je zelf geen verantwoordelijkheid hebt.

Google voor de grap eens op "Heathrow airport flights cancelled" en je ziet hoe het er elders aan toe gaat. Of Berlijn, Zaventem.

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/uk ... w-11673030
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171212_03238261

Overal hetzelfde gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Dit topic komt echt over als 'in het buitenland is het allemaal zoooo veel beter'. Ik zie ook echt niet in wat men nou fout heeft gedaan op Schiphol. Natuurlijk is het niet fijn als je strandt en op de grond moet slapen, maar inderdaad, ze kunnen moeilijk ter plekke een paar hotels bouwen, of stapelbedden uit de grond toveren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven