Vakantie juni 2018, waarheen vanaf R'dam airport?

13-12-2017 14:02 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen in juni weg. Ons zoontje zal dan ongeveer 21 maanden zijn.
Ik heb echt geen idee waarheen? Hoelang maakt ook niet zoveel uit, minimaal 8 dagen.

Eisen:
- zon! Temperatuur +25
- mooie, groene natuur
- mooie stranden. Kiezel is prima, als er maar wel iets van zandstranden zijn waar heen gereden kan worden met een huurauto.
- goede wegen, willen graag een auto huren.
- niet te lang vliegen (max 4u oid?)
- vliegen vanaf R'dam (harde eis!)
- rustige ligging accommodatie, bij voorkeur op loopafstand van strand/meer
- klein zwembad bij accommodatie. Mag heel simpel zijn.

Appartement lijkt mij trouwens het meest praktisch.
Autovakantie is mogelijk, maar vliegen lijkt mij makkelijker (en goedkoper?).

Mijn eerste ingeving is Italië, Kroatië of Portugal. Want prima aan te vliegen vanaf R'dam.
Voorheen deed ik een hele research en was ik weken/maanden bezig, maar daar heb ik nu niet zo zin in :$ . Dus ik ben eigenlijk opzoek naar tips van andere die passen bij boven geschetst beeld.

Overdreven luxe hoeft niet. Budget is vrij klein; +/-2000 euro totaal.
Los boeken is ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Op Skyscanner kan je invullen van Rotterdam naar 'Overal' in de hele maand juni.
Dan worden automatisch alle opties (goedkoopste eerst) weergegeven.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je jezelf zo beperken en perse vanaf Rotterdam vliegen?
Ik zou kiezen voor Griekenland, voldoet aan al je eisen.
Alle reacties Link kopieren
Als je vanaf Rotterdam wil vliegen is het niet zo moeilijk...op hun eigen website staan alle bestemmingen. Simpel wegstrepen wat niet aan je eisen voldoet.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
13-12-2017 14:11
Waarom zou je jezelf zo beperken en perse vanaf Rotterdam vliegen?
Ik zou kiezen voor Griekenland, voldoet aan al je eisen.
Omdat dat voor ons heel dichtbij is en ik wel van het gemak ben. Dreumes is nu al een enorme wiebelkont en loopt nu nog niet eens. Dus zo dichtbij lijkt mij voor zijn 1e vliegvakantie ideaal.
AnAppleADay schreef:
13-12-2017 14:06
Op Skyscanner kan je invullen van Rotterdam naar 'Overal' in de hele maand juni.
Dan worden automatisch alle opties (goedkoopste eerst) weergegeven.
Ohja goede!
Flashy schreef:
13-12-2017 14:11
Waarom zou je jezelf zo beperken en perse vanaf Rotterdam vliegen?
Ik zou kiezen voor Griekenland, voldoet aan al je eisen.
Hoezo beperk je jezelf dan? Vanuit Rotterdam kun je ook naar bijvoorbeeld Griekenland vliegen hoor.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
13-12-2017 14:17
Hoezo beperk je jezelf dan? Vanuit Rotterdam kun je ook naar bijvoorbeeld Griekenland vliegen hoor.
Omdat je dan altijd op minder dagen kunt vliegen.

Ik zou zeggen Rhodos (dat kon voorheen vanaf R-dam. geen idee of dat nog zo is) of Kreta.
Mooie eilanden en alles wat je zoekt.
Griekenland, malaga, ibiza..
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
13-12-2017 14:17
Hoezo beperk je jezelf dan? Vanuit Rotterdam kun je ook naar bijvoorbeeld Griekenland vliegen hoor.
Griekenland is eerder goed bevallen. Vanaf R'dam kan je alleen vliegen naar Kreta, Kos en Rhodos. Wij zijn eerder naar Corfu en Zakynthos geweest en ik heb begrepen dat die andere 3 eilanden minder mooi zijn qua natuur en stranden.

Of iemand moet een prachtige locatie kunnen opnoemen. Ik denk overigens dat wij dat voornamelijk belangrijk vinden, een mooie en rustige locatie.
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
13-12-2017 14:20
Griekenland, malaga, ibiza..
Is Malaga niet heel massaal? Ibiza is denk ik te duur voor ons budget als ik iets wil vinden wat aan onze eisen voldoet.

Ik weet überhaupt niet zo goed wat een gangbaar vakantiebudget is bij onze eisen.
Alle reacties Link kopieren
Rhodos is een heel mooi groen eiland.
Kreta is vooral erg divers.
Beide hebben prachtige stranden en locaties om te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
13-12-2017 14:28
Rhodos is een heel mooi groen eiland.
Kreta is vooral erg divers.
Beide hebben prachtige stranden en locaties om te zitten.
Jammer, kan voor nu geen vliegtickets vinden naar Rhodos. Misschien moet dat nog komen.

Iemand ervaring met Sicilië?
Alle reacties Link kopieren
Fitzgerald schreef:
13-12-2017 15:38
Jammer, kan voor nu geen vliegtickets vinden naar Rhodos. Misschien moet dat nog komen.

Iemand ervaring met Sicilië?
Sicilië is heel mooi maar hou er rekening mee dat de wegen slecht zijn dus dat je best lang aan het rijden bent tussen plaatsen (de wegen die geen snelweg zijn duren dus langer dan google maps aangeeft). Wees dus niet te ambitieus voor wat je allemaal wilt zien.
Als je aan de zuid-west kant wilt zijn weet ik nog wel een leuk huis.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
13-12-2017 15:43
Sicilië is heel mooi maar hou er rekening mee dat de wegen slecht zijn dus dat je best lang aan het rijden bent tussen plaatsen (de wegen die geen snelweg zijn duren dus langer dan google maps aangeeft). Wees dus niet te ambitieus voor wat je allemaal wilt zien.
Als je aan de zuid-west kant wilt zijn weet ik nog wel een leuk huis.
Goede tip. Ik denk dat je met een dreumes toch niet zo ver zal rijden? Ik wil alleen niet helemaal gebonden zijn aan 1 locatie.
Wij zouden dan vliegen op Palermo, dus de westkant is dan het meest logisch om op te focussen.

Ik ben wel benieuwd naar het huis!
Alle reacties Link kopieren
https://www.akomgo.com/holiday-homes/it ... no-1155969

Ik had het via een andere tussenpartij gehuurd maar die kan ik niet meer vinden.
Heerlijk prive zwembad en buitenkeuken inclusief pizzaoven!
Fitzgerald schreef:
13-12-2017 14:27
Is Malaga niet heel massaal? Ibiza is denk ik te duur voor ons budget als ik iets wil vinden wat aan onze eisen voldoet.

Ik weet überhaupt niet zo goed wat een gangbaar vakantiebudget is bij onze eisen.
Malaga heeft wel een gezellige boulevard, ik denk dat het in die periode wel meevalt. In die regio zijn Nerja en Estepona ook erg leuk en veel kleiner.

Waarom denk je dat ibiza duur is? De vliegtickets zjn vaak goedkoper dan naar malaga en ik vind de accomodatie ook wel meevallen. Als je niet de bekende restaurants opzoekt dan betaal je vergelijkbare prijzen als elders in Spanje.
Ik vind het zelf een prachtig eiland en je bent in korte tijd overal. Ik denk alleen dat je in malaga net iets meer kans op mooi weer hebt.

Griekenland is mooi maar zeker niet goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Griekenland is echt wel goedkoper dan Spanje hoor.
Voor eigenlijk alles.
Eten etc is inderdaad wel goedkoper maar voor vluchten met accomodatie erbij vind ik het tegenvallen.
Alle reacties Link kopieren
Vluchten in juni 2018 voor onder de 100 euro retour vanaf Rotterdam (afhankelijk van je exacte data natuurlijk):

Italie: Pisa, Rome, Venetie, (Palermo 106e)

Kroatie: Dubrovnik, Pula, Split

Spanje: Barcelona, Palma, Girona, Ibiza, Valencia (Alicante en Malaga 108e, Tenerife 121e)

Hongarije: Boedapest

Oostenrijk: Wenen

Portugal: Faro (Lissabon 109e)

Frankrijk: Bergerac, Montpellier


Handigste is dus om even te kijken hoe flexibel je bent qua datum, leukste bestemming uitzoeken en kijken (skyscanner.nl) of er een geschikte datum voor tussen zit.
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Alle reacties Link kopieren
Kreta is heel divers en het westen is prachtig qu natuur, cultuur en zandstranden.
Alle reacties Link kopieren
In juni moet je voor een habbekrats een pakketreis kunnen vinden.
Anders wachten op een lastminute.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
13-12-2017 16:39
https://www.akomgo.com/holiday-homes/it ... no-1155969

Ik had het via een andere tussenpartij gehuurd maar die kan ik niet meer vinden.
Heerlijk prive zwembad en buitenkeuken inclusief pizzaoven!
Zoiets zou zeker een optie zijn. Zo'n buitenruimte met een simpel zwembad is echt ideaal.

Nu ga ik alleen zeuren dat ik het te ver van het strand vind. Ik wil er met dreumes binnen een halfuurtje lopen kunnen zijn. :) Voor onszelf had ik de afstand geen probleem gevonden.
Ik schiet hem overigens nog niet direct af hoor.

Ik ga zo nog eens een poging wagen met Skyscanner, want dat lukte gisteren niet?

Wat betreft Kreta, ik heb al heel vaak gehoord dat als je daarheen gaat dat je het beste naar het westen toe kan. Laat het nou alleen net zo zijn dat je vanaf R'dam naar Heraklion en vanaf daar is het wel een eind hé richting het westen?

Spanje trekt mij eerlijk gezegd niet zo. Geen idee waarom eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Fitzgerald schreef:
14-12-2017 14:09
Zoiets zou zeker een optie zijn. Zo'n buitenruimte met een simpel zwembad is echt ideaal.

Nu ga ik alleen zeuren dat ik het te ver van het strand vind. Ik wil er met dreumes binnen een halfuurtje lopen kunnen zijn. :) Voor onszelf had ik de afstand geen probleem gevonden.
Ik schiet hem overigens nog niet direct af hoor.

Ik ga zo nog eens een poging wagen met Skyscanner, want dat lukte gisteren niet?

Wat betreft Kreta, ik heb al heel vaak gehoord dat als je daarheen gaat dat je het beste naar het westen toe kan. Laat het nou alleen net zo zijn dat je vanaf R'dam naar Heraklion en vanaf daar is het wel een eind hé richting het westen?

Spanje trekt mij eerlijk gezegd niet zo. Geen idee waarom eigenlijk.
Van Heraklion naar Rethymnon ca. 1,5 uur als ik me het goed herinner.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga op Kreta eigenlijk altijd centraal zitten.
2x bij Cherso in de buurt en 1x in Sissi.
Maar ben zo`n beetje het hele eiland over geweest en het is overal mooi.
Al vond ik juist Chania wat minder.

Misschien is Agios Nikolaos of Rethymon iets voor je.
Alle reacties Link kopieren
Fitzgerald schreef:
14-12-2017 14:09
Zoiets zou zeker een optie zijn. Zo'n buitenruimte met een simpel zwembad is echt ideaal.

Nu ga ik alleen zeuren dat ik het te ver van het strand vind. Ik wil er met dreumes binnen een halfuurtje lopen kunnen zijn. :) Voor onszelf had ik de afstand geen probleem gevonden.
Ik schiet hem overigens nog niet direct af hoor.

Ik ga zo nog eens een poging wagen met Skyscanner, want dat lukte gisteren niet?

Wat betreft Kreta, ik heb al heel vaak gehoord dat als je daarheen gaat dat je het beste naar het westen toe kan. Laat het nou alleen net zo zijn dat je vanaf R'dam naar Heraklion en vanaf daar is het wel een eind hé richting het westen?

Spanje trekt mij eerlijk gezegd niet zo. Geen idee waarom eigenlijk.
Ja het is inderdaad niet te lopen naar het strand, is ongeveer 10-15min met de auto.
Dan zit je wel op een mooi strand trouwens met ook veel strandtentjes etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven