Vakantie baby 3 maanden

13-12-2017 14:05 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen tegen het einde van mijn zwangerschapsverlof (eerste kindje) er nog even tussenuit. Het is eind januari, dus overal erg koud vrees ik. Wellicht Canarische eilanden, maar dat is wel weer een stuk vliegen met zo’n kleintje. Zat ook te denken aan een citytrip naar Londen, daar woont ook familie. Natuurlijk is een Centerparcs in NL het makkelijkste, maar nu die kleine nog redelijk gemakkelijk overal mee naartoe te nemen is in draagzak of kinderwagen, wil ik daar ook wel graag gebruik van maken.

Hebben jullie ervaring met vakantie met een baby van die leeftijd? Wat neem je allemaal mee? Is vliegen te doen? En hoe doe je het als je uit eten wilt, neem je de baby mee en kan die slapen in de wagen, of een appartement en elke avond koken?

Sowieso wacht ik nog even met boeken, even aankijken hoe het gaat met de kleine (nu 1,5 maand). Maar wil graag alvast een plan maken.
Alle reacties Link kopieren
geen ervaring met een baby, sorry, maar vriendin van mij ging naar de Griekse eilanden met een baby van 6 maanden, beviel erg goed. Wellicht een optie?
Zuid Frankrijk misschien? is in januari een stuk warmer dan hier iig :) en ook wel rustig.
Wij zijn gran canaria geweest toen dochter 3 mnd was. Sliep de hele vlucht, tijdens t opstijgen een fles erin en snurken maar.

Tijdens het eten lag ze te snurken in de buggy die helemaal plat kon en hetzelfde met de avond entertainment, lekker knorren.

Overdag bij het zwembad ook liggen knorren onder de parasol.

Top vakantie gehad.
Zon jonge baby heeft nog niet echt een ritme of dag-nachtritme, dus kan prima mee uit eten ed. Zou alleen wel proberen wat te beschermen tegen alle prikkels las je dagen de hort op gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook op vakantie geweest naar Portugal met een baby van toen gecorrigeerd 4.5 maand. Kleine heeft de hele vlucht liggen snurken. Net zoals Gate_Keeper fles gegeven tijdens opstijgen en landen, tegen druk op de oortjes.

Hele relaxte vakantie gehad, baby heeft veel geslapen. Huisje aan het zwembad, babyfoon meegenomen en onwijs relaxte vakantie gehad.

Ik denk alleen dat het moeilijk is om in januari zonder lange vlucht de zon op te zoeken. Canarische eilanden in januari kan ook echt fris zijn, dus als je alleen maar op het stand wil zitten wordt dat moeilijker.

Zelf zou ik een citytrip in de winter met zo een jonkie niet zien zitten. Misschien is het voor jou anders omdat je er ook familie hebt wonen. Met z'n drietjes in een hotelkamer gepropt lijkt mij niet heel relaxt.

Zoon is gelukkig een goeie slaper, dus wij konden elke avond gewoon uit eten gaan. Zoon in de kinderwagen naast ons op het terras, tot nu toe geen probleem geweest. Savonds ging hij dan vaak in de draagzak mee, zodat hij zich wat makkelijker kon afschermen van prikkels.
anoniem_360350 wijzigde dit bericht op 13-12-2017 14:51
Reden: Aanvulling
5.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn met onze 10 weken oude baby een weekje naar Normandie geweest met de auto. Ging hartstikke goed!
Onderweg vond hij het prima en eenmaal daar hebben we hem in de draagdoek rondgedragen.

Onze baby is een erg lieve baby maar slapen was (zeker toen niet) niet zijn sterkte punt. Uit eten hebben we daarom niet gedaan want stilstaan of zitten was stom volgens baby, maar we hadden een huisje met eigen keukentje waar we prima gekookt hebben.

Kinderwagen hadden we trouwens niet meegenomen en waren we heel erg blij om, je kon daar toch nergens met dat ding rijden. Draagdoek was veel praktischer!
Wij zijn rond die leeftijd naar Barcelona en naar België gevlogen (wonen zelf in Zweden).

Vliegen ging heel gemakkelijk. Baby was vooral tevreden omdat hij de hele tijd dicht bij ons zat. Ik vind het eerlijk gezegd veel lastiger nu ons kind een actieve dreumes is :)

Ik gaf borstvoeding en dat was erg handig op de vlieger en op reis. Geen kinderwagen mee, enkel een draagdoek. Zoon zat rond die leeftijd bijna de hele dag in de doek. Hij sliep als we wandelden, dus daar stelden we onze dag op af.

Ik geloof niet dat we ‘s avonds uit eten gingen, maar dat lag er vooral aan dat onze zoon dan niet wou slapen (met een ander kind zou dit prima gelukt zijn). In Barcelona hadden we een airBnB, ‘s avonds maakten we wat klaar of we haalden wat om te eten. Sowieso vond ik het handig dat je dan niet gebonden bent aan de standaard ontbijt/lunch/diner uren.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor al jullie reacties. Neig nu wel naar Canarische eilanden, is natuurlijk geen 30 graden, maar toch iets geprop met die kleine jasjes, mutjes, dekentjes bij een graad of 15-20. Dan daar inderdaad een huisje oid, waar we lekker buiten kunnen zitten als de baby slaapt. En ‘s avonds kunnen koken. We gaan verder oriënteren! Nogmaals dank :worship:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven