BACKPACKEN zomer 2018

13-12-2017 14:13 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!
Afgelopen zomer heb ik met 2 vrienden gereisd in ZO Azië en we hebben een fantastische reis gehad. Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja gezien en beleefd.

Nu we in de collegezalen zitten komen de kriebels toch weer op om dat vliegtuig weer in te stappen en zijn de speculaties begonnen! Probleem is nu dat we een bestemming moeten zoeken om weer zo’n heerlijk avontuur neer te zetten.

Iemand ideeën waar je rond juli dik een maand goed kan backpacken? We horen veel goeds over Indonesië (maar zijn bang dat we dan weer een zelfde soort wereld gaan zien omdat we een groot deel in ZO Azie al gedaan hebben) en Mexico (of andere landen in die regio) trekt ons ook erg aan!

Tips worden zeer gewaardeerd :)
Alle reacties Link kopieren
China vond ik erg leuk en is goed te doen qua backpacken. Betaalbare tickets. Wel op tijd visum aanvragen. Is niet moeilijk maar moet wel op tijd.
Alle reacties Link kopieren
Mexico!!! Heerlijk eten, superlieve mensen en ook super makkelijk reizen.
Probeer wel wat spaanse zinnetjes te leren.
Ik vond Brazilië geweldig.
Maar geen idee of dat in juli een goed idee is, wij gingen in de winter.
Alle reacties Link kopieren
Colombia is toch wel een beetje backpacker's heaven van Zuid-Amerika en is momenteel ook één van de goedkopere verre bestemmingen.

Ethiopie is prachtig en goed te doen in een maand (let wel op het reisadvies over welke gebieden je moet vermijden). Kyrgizie is heel mooi en weer een compleet andere cultuur. Voor de momenteel goedkope tickets buiten Europa moet je in Iran zijn of Georgie (kun je combineren met Azerbaijan). Of als je liever toch zuidoost Azie kiest, maar met een totaal andere cultuur: Filippijnen! Ik weet alleen niet hoe het weer is in de zomer. Ik was er zelf in januari.

Indonesie is trouwens een prachtig en heel divers land en behoorlijk anders dan de landen waar je vorig jaar bent geweest.
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Sidhe1 schreef:
13-12-2017 20:06
Colombia is toch wel een beetje backpacker's heaven van Zuid-Amerika en is momenteel ook één van de goedkopere verre bestemmingen.

Ethiopie is prachtig en goed te doen in een maand (let wel op het reisadvies over welke gebieden je moet vermijden). Kyrgizie is heel mooi en weer een compleet andere cultuur. Voor de momenteel goedkope tickets buiten Europa moet je in Iran zijn of Georgie (kun je combineren met Azerbaijan). Of als je liever toch zuidoost Azie kiest, maar met een totaal andere cultuur: Filippijnen! Ik weet alleen niet hoe het weer is in de zomer. Ik was er zelf in januari.

Indonesie is trouwens een prachtig en heel divers land en behoorlijk anders dan de landen waar je vorig jaar bent geweest.
Ethiopië en Filipijnen in de zomer? Jij houdt erg van veeeeel regen, begrijp ik?
En Europa?
Alle reacties Link kopieren
Indonesië is echt wel heel anders dan de landen waar je al geweest bent, dus daar zou ik me niet zo druk om maken. Verder eigenlijk geen tips, in de zomer blijf ik het liefst in Europa.
Alle reacties Link kopieren
In welk opzicht vind je Indonesie zo anders dan?
Ik zou een ander werelddeel pakken, midden of zuid amerika en dan een land wat je aanspreekt.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
13-12-2017 20:45
Ethiopië en Filipijnen in de zomer? Jij houdt erg van veeeeel regen, begrijp ik?
Ja, ik liet me even gaan in al m'n enthousiasme :D Schrap die twee maar. Of gewoon wachten tot oktober en alsnog naar Ethiopie :P
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Peru, Bolivia, Costa Rica, Argentinië, Colombia, Brazilië en Chili zijn allemaal gaaf. Chili en Argentinië zijn wel wat duur. En in die regio is het in onze zomer wat minder weer, maar daarom niet minder mooi!
Alle reacties Link kopieren
Mexico! Geweldig land, combinatie van leuke steden, mooie natuur, stranden etc. Je kan super makkelijk reizen met het openbaar vervoer. Eventueel kan je het combineren met een stukje Guatemala. Zou het zeker aanraden!
Alle reacties Link kopieren
Lees eens wat meer over Peru, Bolivia, Colombia, Argentinië, Malawi, Tanzania + Zanzibar....

Bijvoorbeeld Nicaragua is ook heel geschikt maar ik weet niet wat het klimaat in onze zomer is.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Peru! Ook cool om bijv. 6 weken te gaan en ook het Noorden mee te pakken, wat lang niet iedereen doet!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook redelijk wat van ZO-Azië gezien, maar vind de verschillen onderling best groot! Zo vond ik Indonesië (Lombok, Bali, Java) niet te vergelijken met bijv. Thailand of Maleisië.

Het leuke aan Indonesië vind ik de verscheidenheid tussen de verschillende eilanden. Op Lombok en Bali kun je heel fijn duiken, op Java heb je prachtige hikes bij de vulkanen (Dieng Plateau, Ijen, Bromo NP), Lombok heeft fijne stranden. Er is echt zo'n verscheidenheid en dat is de reden dat ik in mei weer terug ga, ditmaal voor twee weken Flores. Ik vind de Indonesiërs fijn volk, op Bali enigszins opdringerig naar toeristen, maar ik vond Bali sowieso het minst leuk. Verder is het veilig, eten is heerlijk, goed te bereizen, prima betaalbaar!
Alle reacties Link kopieren
ik ben nu in thailand echt super
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor alle tips, zijn allemaal nuttig!

Na wat dingen uit te zoeken spreekt Colombia ons heel erg aan! alles wat er over te vinden is lijkt ons heel erg gaaf, alleen hebben we een aantal dingen waar we sceptisch over zijn. We zijn buiten mooie en onvergetelijke ervaringen ook op zoek naar een plek waar veel gezelligheid met andere backpackers is en waar we leuke feestjes kunnen vieren, wat natuurlijk ook erbij hoort. Er zullen ongetwijfeld feestjes zijn maar omdat je toch minder vaak hoort dat mensen backpacken in Colombia ben ik erg benieuwd hoe het daar zit met gezellige feestjes en leuke backpackbarretjes/gebieden!

Alle tips zijn welkom :cheers:
Alle reacties Link kopieren
Colombia vond ik heel leuk. Volgens mij wel feestjes in medellin, cartagena en santa Marta.

Guatemala ook heel leuk, volgens mij ook wel feestjes te vinden.

Er is wel een andere sfeer dan in ZO Azië vond ik, had zelf het idee dat er iets minder partyvibe was, maar misschien word ik zelf oud en heb ik niet goed genoeg gezocht ;)
Alle reacties Link kopieren
bckpckskp schreef:
14-01-2018 23:22
Heel erg bedankt voor alle tips, zijn allemaal nuttig!

Na wat dingen uit te zoeken spreekt Colombia ons heel erg aan! alles wat er over te vinden is lijkt ons heel erg gaaf, alleen hebben we een aantal dingen waar we sceptisch over zijn. We zijn buiten mooie en onvergetelijke ervaringen ook op zoek naar een plek waar veel gezelligheid met andere backpackers is en waar we leuke feestjes kunnen vieren, wat natuurlijk ook erbij hoort. Er zullen ongetwijfeld feestjes zijn maar omdat je toch minder vaak hoort dat mensen backpacken in Colombia ben ik erg benieuwd hoe het daar zit met gezellige feestjes en leuke backpackbarretjes/gebieden!

Alle tips zijn welkom :cheers:
Ik kom net terug van een maand Colombia. In bijna alle grote steden heb je wel een actief nachtleven. In Bogotá heel veel technofeestjes in clubs (met Europese DJ's, techno is daar ontzettend populair), in Medellin heb ik wat salsa/reggaeton feestjes gepakt maar ook daar hebben ze techno/house/dance. Heb in hostels geslapen en daar natuurlijk veel andere backpackers ontmoet. In de steden dus ruim voldoende aanbod aan leuke bars, restaurants, clubs. Colombia is echt fantastisch om te reizen en de mensen ontzettend vriendelijk.
Mocht je nog meer willen weten let me know!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven