Zwitserland of Oostenrijk?

13-12-2017 15:31 22 berichten
Hoi,

Ik januari weer ik 6 nachten naar de sneeuw met m'n hondje.
In de ochtend lekker skiën en in de middag lekker met m'n hondje buiten ravotten.

Ik heb 2 leuke betaalbare hotels gevonden vlak bij de skilift. eentje in Oostenrijk voor 530€ en 963km rijden.

Zwitserland kost het hotel 362€ en 845km rijden.

Beide skipassen zijn evenduur. Allebei ontbijt.

Zwitserland klinkt dus aantrekkelijker, dichterbij en hotel is 170€ goedkoper.
Ik ben van plan om na het ontbijt in de middag een goede maaltijd te eten na de lunch drukte, dan hoef ik s'avonds ook niet zoveel meer en iets uit de supermarkt is dan voldoende.

Maar is het eten is Zwitserland nou echt zo extreem duur? Iemand enig idee hoeveel je daar betaald?
Die 170€ die ik 'bespaar' ben ik dat gelijk extra kwijt aan eten?
Alle reacties Link kopieren
dat kan ik niet zo zeggen. Voor mij zou het skigebied het belangrijkste zijn. Wat zijn de mogelijkheden? Wat voor soort pistes? Hoeveel pistes?

Wat is er verder? Wat voor restaurants, supermarkten, etc?

Je kunt op het internet kijken naar de kaart van restaurants.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk!
En een lastige keuze haha! Mijn man droomt er al jaren van om in Zwitserland te skiën. Maarhet eten is indd daar knetterduur! Voor een pakje kip betaal je al rustig omgerekend €10. Maar misschien kan je zelf wat meenemen? Je drukt het in de sneeuw en het blijft ook even goed. Je moet soen wat je het leukste lijkt en waar je een goed gevoel over hebt
Oostenrijk is voor mij veel vertrouwder, daar kom ik al jaren. Beide skigebieden zijn wel nieuw voor me.

Het liefst zit ik in een groot skigebied aan de piste maar dan ben je al snel minimaal 1500€ kwijt aan een hotel.

Oostenrijk voelt voor.mij wel vertrouwder, maar iets nieuws, ander land lijkt me ook wel leuk.

Skigebied in Oostenrijk heeft 93km piste en in Zwitserland 60km piste. Beide wel genoeg rode pistes die uitdaging bieden.

Een skigebied met honderden kilometers heb ik toch niet veel aan, aangezien ik tussendoor wel m'n hond even wilt uitlaten en spelen en na het skiën nog een flinke wandeling maken.
Alle reacties Link kopieren
Joy28 schreef:
13-12-2017 16:08
Wat heerlijk!
En een lastige keuze haha! Mijn man droomt er al jaren van om in Zwitserland te skiën. Maarhet eten is indd daar knetterduur! Voor een pakje kip betaal je al rustig omgerekend €10. Maar misschien kan je zelf wat meenemen? Je drukt het in de sneeuw en het blijft ook even goed. Je moet soen wat je het leukste lijkt en waar je een goed gevoel over hebt
Tuurlijk is CH behoorlijk duur... maar een beetje kip voor 10e is echt totale onzin.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er paar maanden geleden nog geweest. En ik heb het toch echt met me eigen ogen gezien. :)
Alle reacties Link kopieren
Joy28 schreef:
13-12-2017 16:55
Ik ben er paar maanden geleden nog geweest. En ik heb het toch echt met me eigen ogen gezien. :)
En ik ook... mijn man werkt daar met enige regelmaat.
Natuurlijk is alles duurder, maar je moet het niet overdrijven.
Alle reacties Link kopieren
Typisch NLds om over kip van een tientje te praten...... En ka, Zwitserland is duurder met eten, maar met andere dingen weer veel goedkoper.....

Ik woon er al 25 jaar met veel plezier!¨¨Daarbij, moet je iedere dag vlees eten?


Maar dat is niet de vraag.... kijk naar het gebied, en wat er te doen is.....
Alle reacties Link kopieren
De supermarkt in Zwitserland is duurder dan in NL, Restaurants hebben meestal een middag en avond menu tegen nette prijzen. Er zijn minder Nederlandse touristen in Zwitserland in vergelijk met Oostenrijk en als je via Basel gaat is het op de weg vaak ook rustiger. En er ligt nu al heel veel sneeuw in de Alpen.
Alle reacties Link kopieren
Ben in de zomer in Oostenrijk geweest en het voor jaar Zwitserland, in zwitserland viel ik echt stijl achterover van de prijzen in eten/drinken. Gelukkig zaten we in Basel en zijn we een paar keer over de grens gaan eten/boodschappen doen.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ga je met de auto?
Dan zul je de kosten van de vignetten ook mee moeten nemen.

En wat je ook kiest: veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
13-12-2017 17:01
En ik ook... mijn man werkt daar met enige regelmaat.
Natuurlijk is alles duurder, maar je moet het niet overdrijven.
Overdrijven doe ik niet hoor. Misschien net een andere supermarkt of plaats geweest.
Wat wil je met je hond doen als je zelf op pad gaat? Achterlaten op je hotelkamer? Als dat zo is dan zou ik eerst eens kijken of je een hotel kunt vinden waar dat mag. Denk dat je niet heel veel keuze zult hebben.
Alle reacties Link kopieren
hoi

alles in zwitserland is flink aan de prijs! oostenrijk heeft ook een bruisend apres ski

succes met je keuze
wittegeit schreef:
13-12-2017 23:02
Wat wil je met je hond doen als je zelf op pad gaat? Achterlaten op je hotelkamer? Als dat zo is dan zou ik eerst eens kijken of je een hotel kunt vinden waar dat mag. Denk dat je niet heel veel keuze zult hebben.
Als ik ga skiën blijft hij op de kamer ja. Zo gaat het denk ik bijna met alle honden die mee op wintersport gaan?
Kan die mooi z'n dutjes doen. De hele dag op pad is veel te veel, ook al heb ik een actieve hond. Hij is nog niet zo lang mee geweest een lang weekend weg, elke dag de hele dag mee op pad. Daar moest hij bijna een week van bijkomen.
Alle reacties Link kopieren
Joy28 schreef:
13-12-2017 20:05
Overdrijven doe ik niet hoor. Misschien net een andere supermarkt of plaats geweest.
Hi, een kilo Kipfilet kost meestal tussen de 27 en 35 Euro per kilo. De Coop heeft een eigen merk wat er minder smakelijk uit ziet en dat kost 13 euro per kilo. rundvlees kost als het niet in de aanbieding is tot 90 euro per kilo. Roomboter 225 gram kost 2.70 euro en Merk Chips is ook een leuke een zak van 30cm hoog kost 6 euro!
En een Kassiere verdient ongeveer 3000 netto ;-) ;-) ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik was pas geleden een lang weekend in Luzern, ik viel ondersteboven van de prijzen :proud:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan eigenlijk altijd naar Zwitserland, hebben er lang gewoond en het is over het algemeen een stuk rustiger dan Oostenrijk.

Het is daar gebruikelijk om 's middags warm te eten. Als je dat ook doet en een dagmenu neemt, kun je voor 25 franken 3 gangen+ drankje krijgen. 's avonds uit eten gaan kost het dubbele.

Supermarkten hebben ook budgetproducten, eigen merken en goede (50%) aanbiedingen. Goedkoop is het zeker niet, maar zeker als je alleen reist valt het allemaal best mee. Scheelt nogal of je 1 of 6 monden met dure producten moet voeden he ;) Voor 170 euro kun je daar zeker wel voor een week boodschappen doen hoor.

In jouw geval zou ik kijken wat het gebied/de omgeving je te bieden heeft. Denk ook aan wat je kunt doen als het echt slecht weer is, en je niet de sneeuw in kunt. (ook al eens meegemaakt)
Veel plezier iig
Alle reacties Link kopieren
gipfel5k schreef:
14-12-2017 10:20
Hi, een kilo Kipfilet kost meestal tussen de 27 en 35 Euro per kilo. De Coop heeft een eigen merk wat er minder smakelijk uit ziet en dat kost 13 euro per kilo. rundvlees kost als het niet in de aanbieding is tot 90 euro per kilo. Roomboter 225 gram kost 2.70 euro en Merk Chips is ook een leuke een zak van 30cm hoog kost 6 euro!
En een Kassiere verdient ongeveer 3000 netto ;-) ;-) ;-)
Hahaha ja als je in kilo's gaat rekenen kom je wel heel duur uit. Gelukkig had ik het over een pakje kip😅 Haha. Ach ja.. gelukkig wonen we in nederland😜
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk altijd wat de kilo prijs is want dan weet ik wat het kost... :-o :-o Wonen in Zwitserland is ook leuk hoor, maar een bezoek aan een Hollandse supermarkt is voor ons natuurlijk een feestje,,, :popcorn: :popcorn:
Zwitserland lijkt me wel veel mooier dan Oostenrijk, ander publiek ook. Ik zou dan wel zelf veel eten en drinken meenemen want de prijzen daar zijn echt niet leuk. Volgens een collega zelfs hoger dan in Noorwegen en daar vond ik alles al extreem duur.
Nou het wordt toch Oostenrijk! Maar dan in het Vorarlberg, niet al te groot skigebied 76km, maar wel hotel direct aan de piste,dus tussen het skiën door haal ik zo even m'n hondje naar buiten. Hotel heeft ook een terras en ook nog een x een hele goede prijs! Oh en ze hebben werkende wifi :)

Zo zin in, lekker met m'n hondje de sneeuw in. Zo genieten. Hij had het afgelopen weekend ook zo naar z'n zin!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven