tips zomervakantie oostenrijk met kleine kinderen ?

15-12-2017 10:16 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
welk gebied raden jullie aan (met meeste garantie op mooi weer!),
leuk meertje waar we naar toe kunnen op loopafstand?
leuk huisje met liefst drie slaapkamers.. ? we hebben 3 kinderen van dan 7,5 en 3..
we houden van mooie natuur met leuke dorpjes/stadjes dus wel wat reuring..
zwembad zou ook erg fijn zijn!
2 weken oostenrijk of 1 week oostenrijk en 1 week italie :-)
Wij hebben fijne ervaringen met karintihie. Wij zijn al een paar keer naar camping alpenferienpark reisach geweest. Erg fijne camping, mooi schoon sanitair, leuk zwemmeertje op de camping en genoeg te doen in de omgeving. Deze camping heeft ook huisjes en stacaravans.
Alle reacties Link kopieren
ziet er werkelijk waar fantastisch uit! wel ver rijden, ruim 1100 km. Misschien ergens een tussenstop maken?
zijn er ook leuke dorpjes/stadjes in de buurt?

meer tips zijn welkom! bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de omgeving Kirchberg/Kitzbuhel leuk voor kinderen. Er is veel te doen voor elke leeftijdscategorie. Wij zaten in een appartement voor 2 personen dus dat is voor jullie geen optie, maar genoeg campings daar in de buurt waar je een stacaravan kunt huren. De meeste campings liggen sowieso aan een meertje.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
dank je wel.
misschien eerst een week bij tirol / salzburg.. dat is nog wel in een keer te rijden en dan een week naar karinthie...

een mooi huisje op een camping bij een meertje in een mooie omgeving waar wel genoeg te doen is, ook leuke dorpjes met terrasjes etc zijn een must of waar je lekker fietsen kan huren... of veel mooie meertjes en leuke korte kindvriendelijke wandelingen?
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen vroeger altijd naar Tirol in de omgeving van Seefeld en Innsbruck. Als kind vond ik het daar geweldig (en mijn ouders ook). We wisselden de activiteiten een beetje af: de ene dag wandelen, de andere dag naar een leuk zwembad, dan weer wandelen, dan een dagje naar Innsbruck of met de kabelbaan naar een gletscher etc. Ik ben er een paar jaar geleden nog een keer geweest en vond het nog steeds even leuk.
Wij zaten alleen altijd in een appartement van kennissen, dus qua accommodatie kan ik je niets aanraden.
Alle reacties Link kopieren
lief dat jullie de moeite nemen om te reageren zeg. erg fijn!
nu nog hopen op de gouden 'camping / huisjes' tip :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kijken naar een gebied waar een activiteitkaart bij zit zoals de jokerkaart. Zitten super veel gratis activiteiten bij waar wij normaal gesproken ook de volle met voor zouden betalen.
Alle reacties Link kopieren
hoe kan ik dit vinden dan... zegt me niets een activiteitenkaart zoals de jokerkaart?
is hier een site voor..
Alle reacties Link kopieren
Tirol, Salzburg, Kirchberg.
Oostenrijk is pracht! Als het lukt vooral lekker veel de bergen is.
Je kan ook rodelen en in een treintje (leuk voor de kinderen).
1 topic was niet voldoende :nooo:
Alle reacties Link kopieren
keuteltje schreef:
15-12-2017 11:26
hoe kan ik dit vinden dan... zegt me niets een activiteitenkaart zoals de jokerkaart?
is hier een site voor..
Via Google komt hij wel te voorschijn. De kaarten zijn gekoppeld aan een bepaald gebied. Ik ken de karintiekaart, jokerkaar, kaprunkaart.
Alle reacties Link kopieren
Camping Arneitz aan de Faakersee
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
keuteltje schreef:
15-12-2017 10:41
ziet er werkelijk waar fantastisch uit! wel ver rijden, ruim 1100 km. Misschien ergens een tussenstop maken?
zijn er ook leuke dorpjes/stadjes in de buurt?

meer tips zijn welkom! bedankt!

Wij rijden meestal 's nachts en zetten dan 's morgens de tent op. Daarna doet iedereen een dutje en kan de vakantie beginnen :P
Leuke plaatsen: Villach, Hermagor (wel vrij klein, super lekkere ijssalon in de stad) Lienz. Je kan ook een karnten pas krijgen, dan kun je in alle skiliften en geloof dat je op nog meer dingen korting krijgt. Wij komen er al een aantal jaar en blijven het een erg mooi gebied vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven