Bagage controle wizzair Eindhoven jaszakken en kgs etc.

16-12-2017 14:59 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii,
Ik ga dus binnenkort (in m'n eentje 😱😬) een retourtje vliegen. Ik vertrek vanaf Eindhoven en reis met Wizzair. Ik heb alleen grote handbagage mee. Nu heb ik wat vraagjes: wordt er ook in je handbagage gekeken naar wat je allemaal mee hebt. Mag je ook bijvoorbeeld pincetten of scheermesjes meenemen? En moet je je jaszakken ook leegmaken bij controle?
Als er iemand is die hier wat over weet, ik heb je nodig!!😅
Thanks alvast
Ja je handbagage wordt ook gecontroleerd. Scheermesjes mag je niet mee nemen in je handbagage. Een pincet wel.
Alle reacties Link kopieren
Oehh...ook geen wegwerpmesjes met dat plastic beschermding dr nog om heen?🙈
Alle reacties Link kopieren
Je mag geen scherpe voorwerpen meenemen in je handbagage, dus geen pincet, scheermesje, nagelschaartje etc.
Ook geen vloeistoffen boven 100 ml, dus kijk goed naar je producten in je toilettas, een potje creme wat niet voldoet wordt gewoon weggegooid.
Je jaszakken hoef je in principe niet leeg te maken, ligt eraan wat je erin bewaart... vanwaar die vraag?
Alle reacties Link kopieren
Pincet wel? Die heb ik ooit achter moeten laten...
Alle reacties Link kopieren
Oehh...ook geen wegwerpmesjes met dat plastic beschermding dr nog om heen?🙈
Alle reacties Link kopieren
Helemaal geen scherpe dingen idd.
Volgens mij staat er op de site van WizzAir precies wat mee mag en niet.
Alle reacties Link kopieren
Of je wel gewoon mobiel met oortjes en oplader in je jas mee mag nemen. Kans is namelijk dat ik m'n handbagage niet bij me mag houden in de cabine
Alle reacties Link kopieren
kipsateetje schreef:
16-12-2017 15:08
Of je wel gewoon mobiel met oortjes en oplader in je jas mee mag nemen. Kans is namelijk dat ik m'n handbagage niet bij me mag houden in de cabine
Ja tuurlijk mag dat.
Je moet het alleen tijdens de controle allemaal los in een bak leggen, die wordt gescand. Dus jas uit en er in, oordopjes los, telefoon los, portemonnee los, sleutels los, alles. En alles waar vloeistof in zit (ook lippenstift) moet in een zakje, en mag max. 100 ml per stuk zijn en in totaal max. 1000 ml geloof ik. Dus die dingen moet je ook uit je koffer halen en in een zakje doen. En ook laptop enz. Dus let daar op bij het inpakken!
Alle reacties Link kopieren
Scheermesjes mogen wel. Niet zo’n open scheermes als bij een barbier maar wel een gewoon mesje van Gilette bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
http://www.handbagage.org/mogen-scheerm ... andbagage/

Ik neem altijd een wegwerpmesje mee( bij Ryanair en Transavia geen problemen mee gehad). Stel dat ze ineens zeggen dat het niet mag ben je niet je “dure” apparaat kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Aah oké. Dankjewel.
Vind het namelijk doodeng 😱🙈 tweede x vliegen ooit en dan gelijk in m'n eentje😅😬
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
16-12-2017 15:17
http://www.handbagage.org/mogen-scheerm ... andbagage/

Ik neem altijd een wegwerpmesje mee( bij Ryanair en Transavia geen problemen mee gehad). Stel dat ze ineens zeggen dat het niet mag ben je niet je “dure” apparaat kwijt.

Dat is zeker waar😅
Thanks
Kijk gewoon even op de website, staat precies wat je wel en niet mee mag. Vloeistoffen tot een max en geen scherpe dingen of ander dingen die als wapen gebruikt kunnen worden.
Je haalt 2 dingen door elkaar: de controle bij de douane (die doet Eindhoven Airport en niet WizzAir) en de "controle" bij de gate door WizzAir.

Bij de douane maakt het ze geen drol uit hoeveel je meeneemt, als er maar geen scherpe voorwerpen bij zitten etc. Dit zijn algemene regels en makkelijk op te zoeken. Ik ben deze week op en neer gevlogen (ook met WizzAir vanaf Eindhoven) en ik had een scheermesje in m'n tas en die is er gewoon doorheen gekomen.

Bij de gate checkt WizzAir of je ook maar echt 1 stuks handbagage hebt en of het voldoet aan de maten. Heenweg had ik gewoon mijn koffertje in het vliegtuig bij me, op de terugweg moest ie in het ruim. Dan komt er een sticker op en voordat je vliegtuig instapt buiten leggen ze je koffer op een kar die dan mee gaat. Je kunt gewoon een katoenen tasje oid meenemen, doe je daar de spulletjes in die je in het vliegtuig wilt hebben zodat je die meteen uit je koffer kunt pakken en door kunt lopen. Daar doen ze niet moeilijk over.

Je mag niet een koffer + een handtas mee, dus zorg dat alles in je koffer past. Na de check bij de gate kun je eventueel je handtas of katoenen tasje uit je koffer halen.
Alle reacties Link kopieren
pangea schreef:
16-12-2017 15:21
Je haalt 2 dingen door elkaar: de controle bij de douane (die doet Eindhoven Airport en niet WizzAir) en de "controle" bij de gate door WizzAir.

Bij de douane maakt het ze geen drol uit hoeveel je meeneemt, als er maar geen scherpe voorwerpen bij zitten etc. Dit zijn algemene regels en makkelijk op te zoeken. Ik ben deze week op en neer gevlogen (ook met WizzAir vanaf Eindhoven) en ik had een scheermesje in m'n tas en die is er gewoon doorheen gekomen.

Bij de gate checkt WizzAir of je ook maar echt 1 stuks handbagage hebt en of het voldoet aan de maten. Heenweg had ik gewoon mijn koffertje in het vliegtuig bij me, op de terugweg moest ie in het ruim. Dan komt er een sticker op en voordat je vliegtuig instapt buiten leggen ze je koffer op een kar die dan mee gaat. Je kunt gewoon een katoenen tasje oid meenemen, doe je daar de spulletjes in die je in het vliegtuig wilt hebben zodat je die meteen uit je koffer kunt pakken en door kunt lopen. Daar doen ze niet moeilijk over.

Je mag niet een koffer + een handtas mee, dus zorg dat alles in je koffer past. Na de check bij de gate kun je eventueel je handtas of katoenen tasje uit je koffer halen.

Aah jaa, dus klein extra tasje maakt dan niet uit?
Alle reacties Link kopieren
kipsateetje schreef:
16-12-2017 15:25
Aah jaa, dus klein extra tasje maakt dan niet uit?
https://www.skyscanner.nl/nieuws/inspir ... in-cabine/

Je mag 1 tas/koffer mee dus geen handtas of klein tasjes erbij, en hier zitten afmetingen aan. Je moet je hier wel aan houden want ze controleren dit.
Alle reacties Link kopieren
kipsateetje schreef:
16-12-2017 15:25
Aah jaa, dus klein extra tasje maakt dan niet uit?
Wat ik altijd doe: alle dingen die ik tijdens de vlucht bij me wil houden (paspoort, telefoon, ipad, tijdschrift, wat te eten e.d.) in een klein tasje stoppen. Zorgen dat ik in mijn koffertje genoeg ruimte heb om dat tasje in te stoppen, en bij de controle stop ik dat kleine tasje dus in de koffer, zodat ik maar 1 stuk handbagage heb. Na de controle kan je dat tasje er dan weer uithalen. Koffertje in de opbergvakken in het vliegtuig, kleine tasje bij je voeten.
Pincet mag wel mee. Ik heb altijd een setje mee. Nagelknipper schaar en veil mag gewoon mee. Scheermes ook. Aardappelschilmesje mag niet. Een gewoon mes mag wel, een mes waarmee je eet. Geen scherpe punt. Willen ze het weggooien mag je er wat van zeggen. Vloeistof max 100 ml max 1 liter pp. En dat is behoorlijk veel. Verder op de plaats van bestemming zijn er vast ook supermarkten voor shampoo douchegel etc.
Oh en ja je jaszak wordt gechecked want je jas gaat ook door de scanner.
Btw ik heb een mini handtasje altijd om met vliegen, echt er is nog nooit wat van gezegd. Daar heb ik dan telefoon en portemonnee en oortjes in die heb ik kruislings om. Mocht er wat van gezegd worden dan kan dat altijd in het handbagage koffertje.

Ik vlieg meestal met alleen handbagage. Nog een tip van mij mocht je nog geen koffertje hebben. Het koffertje maat s van Eastpak is echt een heel fijn koffertje en past ontzettend veel in!
Alle reacties Link kopieren
Tessa44- schreef:
16-12-2017 16:19
Btw ik heb een mini handtasje altijd om met vliegen, echt er is nog nooit wat van gezegd. Daar heb ik dan telefoon en portemonnee en oortjes in die heb ik kruislings om. Mocht er wat van gezegd worden dan kan dat altijd in het handbagage koffertje.
Ze worden daar steeds strenger op, bij de laatste 2 vluchten moest ik m echt in mn handbagagekoffertje doen. Past dat niet, dan mag je alsnog voor ruimbagage betalen. Dus ik zou het er niet op wagen met een koffertje + tasje, hoe klein ook. Of de tas moet in je koffer passen indien nodig, dan is er natuurlijk geen probleem.
Inderdaad, ze zijn strenger geworden met controleren. Bij ons werd er deze week ook echt op gelet. Ik denk echter dat als ze zien dat je kleine handtas makkelijk in je koffer past ze je wel laten gaan. Maar als je een koffer plus handtas maat A4 hebt dan moet je bijbetalen. Alleen als je priority boarding hebt mag je een extra tas meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Bij wizzzair waren ze inderdaad erg streng, handtas in de koffer proppen. En de afmeting van de koffer/handbagage was ook kleiner dan bijvoorbeeld bij Ryanair. Even goed nakijken.
Alle reacties Link kopieren
kipsateetje schreef:
16-12-2017 15:05
Oehh...ook geen wegwerpmesjes met dat plastic beschermding dr nog om heen?🙈
Die kunnen gewoon mee. Mijn vriend neemt altijd zijn scheerspullen (incl. Gilette Fusion) mee in zijn handbagage. Nooit problemen gehad.
(zo'n scheermes dat je open kunt klappen zal niet mee kunnen denk ik/hoop ik).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven