Wat zijn jouw reisplannen voor 2018?

04-01-2018 20:26 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar terug was hier ook een topic over, veel leuke ideeën opgedaan.
Erg benieuwd wat jullie dit jaar van plan zijn qua reizen!

TO trapt af:

- Januari: weekend naar Landal park in Nederland met vrienden
- Januari: week naar Lanzarote
- Juni: 2 weken "kamperen" in Oostenrijk. Zijn nog op zoek naar stacaravan/huisje/hutje ergens op een camping < 1000 km van Utrecht, dus in Tirol/Salzburg/Vorarlberg.
- Najaar: (hopelijk) nog een midweek/lang weekend weg in Nederland/België/Duitsland

En hopelijk ergens nog een keer een weekend/nachtje weg met man samen (zonder zoon).

Fijne plannen dus, maar behalve januari nog niets concreet gepland/geboekt. En plannen zijn er om te veranderen ;-)
Woehoe reisplannen!

Ik ga in mei een lang weekend naar Schotland. Ik hoop in juni een paar dagen naar de camping in Zeeland te kunnen. In september naar Bali en dan in november nog een weekendje Londen.

Behalve Zeeland is alles al geboekt. Nu nog even uitrekenen hoeveel vakantiedagen ik over heb....
anoniem_211718 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 23:25
Reden: Bali, niet Bai
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ow heerlijke plannen MiniMe3!
Mei is geloof ik qua weer ook altijd het beste moment om naar Schotland te gaan. Want vond het er prachtig, maar 9 van de 10 dagen regen was niet zo mijn ding (was in augustus, en iedereen zei dat we in mei/juni hadden moeten gaan).
En Bali! Daar zou ik graag nog eens naar terug willen..
Voor het eerst sinds jaren geen reisplannen. Het hangt van zoveel dingen af dit jaar.
In ieder geval ga ik in juni een weekend naar Zuid-Frankrijk voor een verjaardagsfeest.
anoniem_332525 wijzigde dit bericht op 09-01-2018 21:34
12.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Na mijn afstuderen (de vraag is wanneer dat is, loopt niet al te soepel) wil ik naar Cuba.
Helemaal niets! Ik hou niet van reizen of weggaan in vakanties.
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort een week naar Lanzarote en ik wil dit voorjaar een lang weekend met man naar Rome. Waarschijnlijk in maart.
In juni waarschijnlijk 4 dagen naar Texel.
Dan misschien in augustus of september naar noord Spanje of Andalusië en als we nog vrije dagen over hebben wil ik in november ook nog een weekje /10 dagen naar de zon. Tenerife bijvoorbeeld.
En we zullen vast nog wel 1a2x een weekendje in Nederland ofzo naar een hotel gaan. Gaan ook nog naar 2 concerten en misschien nog een paar festivals.
Alle reacties Link kopieren
Mijn 2018 is heerlijk begonnen met 10 dagen Marokko, het is hier zo'n 20 graden en alleen maar zon :sun:

Eind februari een week naar Fins Lapland, eind april twee weken naar Flores (Indonesië) en als de verkoop van mijn huis loopt zoals ik hoop, stop ik rond juli met werken en ga ik weer voor onbepaalde tijd reizen. In ieder geval India vanaf oktober ergens en dan tegen eind 2018 naar Nieuw-Zeeland voor zeker een half jaar. Kans dat ik over land naar India ga, dus vanuit Nederland via de Balkan richting Iran en vanaf daar een vlucht naar India, door Pakistan is me even iets te riskant op dit moment. Overigens kan de politieke situatie in Iran ook nog alle kanten op, dus ook dat staat nog niet vast.

Genoeg om lekker naar uit te kijken dit jaar :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Mei korte vakantie
Augustus Cananda
Tussendoor citytrip
In juli weekendje den haag/scheveningen
Ergens dit jaar wil ik ook een paar dagen naar belgië.
Verder nog niks gepland.
Ghana stond op de planning maar ben bang dat niet meer door gaat =(
Dit jaar een en al Frankrijk: skiën in Frankrijk, Parijs, Middellandse zee (Nice), Provence, zowel aan zee als in binnenland. En we sluiten het jaar skiënd af in een frans skigebied, hoop ik....
Miss.Speeseend schreef:
04-01-2018 20:32
Ow heerlijke plannen MiniMe3!
Mei is geloof ik qua weer ook altijd het beste moment om naar Schotland te gaan. Want vond het er prachtig, maar 9 van de 10 dagen regen was niet zo mijn ding (was in augustus, en iedereen zei dat we in mei/juni hadden moeten gaan).
En Bali! Daar zou ik graag nog eens naar terug willen..
Wij gaan in mei ook naar Schotland! De maand met de minste regenval! Nou ben ik al 2x eerder in Schotland geweest (1x in dezelfde periode en 1x in September en beide keren geen druppel regen gehad!) Of is dit de goden verzoeken??

En dan van de zomer nog een ruime week in Oostenrijk! Hippie...fijn om ergens naar uit te kijken!
Alle reacties Link kopieren
Januari midweek duitsland
Maart/april weekend weg met man
Juni Mallorca
Hopelijk in de herfstvakantie nog een weekje landal ofzo in Nederland
Alle reacties Link kopieren
April weekend Zandvoort
Juni 2 weken Curaçao
Alle reacties Link kopieren
In de voorjaarsvakantie gaan we een midweek naar Disneyland in Disney's Hotel New York.

Rond mei een zussenweekend Volendam.

In de zomervakantie gaan we weg maar ik heb nog geen concrete plannen.
Als geld geen issue was zat ik dan in het westen van de Verenigde Staten of Japan maar dat is voor mij (single werkende moeder met 3 opgroeiende kinderen en ik wil niet zelf rijden in die landen) wat aan de dure kant.
Misschien doen we Schotland, Wales of Luxemburg en gaan dan met de trein (liefst zo'n nostalgische).
Live long and prosper
Begin maart 10 dagen Andalusie.

Eind mei een congres in Praag en denk dat ik daar nog 4 nachtjes aan vast plak.

In de zomer wil ik in Nederland elke mooie dag op het strand pakken. Ik heb heel flexibel werk en kan best veel schuiven dus meestal lukt dat redelijk.

Als het financieel heel erg meevalt misschien nog een kort stedentripje in november met een vriendin. Wenen of Rome.
Alle reacties Link kopieren
Begin februari citytrip met een paar vriendinnen naar Krakau, Polen. Willen oa Auschwitz doen en Birkenau, maar wel pas de laatste dag van de reis.

In de zomer een paar weken rondtrekken in Italië met een vriendin. Daarna ga ik wellicht voor een viertal maanden in een ander land wonen en studeren. Telt dat ook? :P Zal waarschijnlijk ergens in Nederland zijn of Frankrijk.
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Hoop eind dit jaar naar Patagonie te gaan, zuiden van Chili en Argentinië. Staat al lang op mijn lijstje en lijkt er dit jaar toch echt van te komen!
Alle reacties Link kopieren
janena schreef:
04-01-2018 21:44
In de voorjaarsvakantie gaan we een midweek naar Disneyland in Disney's Hotel New York.

Rond mei een zussenweekend Volendam.

In de zomervakantie gaan we weg maar ik heb nog geen concrete plannen.
Als geld geen issue was zat ik dan in het westen van de Verenigde Staten of Japan maar dat is voor mij (single werkende moeder met 3 opgroeiende kinderen en ik wil niet zelf rijden in die landen) wat aan de dure kant.
Misschien doen we Schotland, Wales of Luxemburg en gaan dan met de trein (liefst zo'n nostalgische).
Hou mij op de hoogte van je treinreis? Zou ik zo graag willen doen met de kinderen..
83angel schreef:
04-01-2018 21:44
April weekend Zandvoort
Juni 2 weken Curaçao
Hotel of het vakantiepark? In dat laatste geval hoop ik dat je een fatsoenlijk huisje hebt. Toen wij er waren was het echt een drama. Nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
In februari 2 weken duiken in de Filipijnen

In april aantal weken naar Nederland (woon in het buitenland), en in juli & augustus naar Nederland.

En hopelijk dit jaar: rondreis en duiken in Jordanie, stedentrip naar Istanboel, en een trip naar Abu Dhabi (met de auto).

Heb ook nog een boek liggen met off road routes in Oman - weet niet wanneer dit wordt.

En ik wil wat lokale trips maken, (lange) weekenden weg, in Saudi (waar we wonen). Genoeg plannen, maar zie wel wat er komt.
Over 6 weken zit ik in Las Vegas :mrgreen: ik ga met een vriendin naar een concert van the backstreet boys. En we hebben er wat dagen bij geplakt, dus we gaan van maandag t/m zaterdag. Echt zo’n zin in!!

Eind april/begin mei (meivakantie) ga ik met man en dochter een week naar Center parcs Bispinger heide. Dochter mocht kiezen, week hierheen of 3 dagen Europa park. Het werd dit :) ook veel zin in, want we gaan sowieso ook een dag naar pretpark Heide park daar. En ik vind cp ook gewoon tof! Veel zwemmen en op het park zelf rondhangen dus.

In juli/augustus gaan we nog 2,5 week naar een camping in Nederland met onze caravan. Dit jaar niet zo ver, aangezien we momenteel zelf geen auto hebben die de caravan kan trekken dus we moeten familie lief aankijken om hem te brengen en halen. En heb ook wel zin in Nederland eigenlijk! Afgelopen jaren vooral in Bretagne gekampeerd en voor het weer hoef je dat ook niet te doen. Dat is hier hetzelfde. En voor onze dochter zijn Nederlandse kinderen op de camping ook wel fijn. Vorig jaar in Frankrijk had ze de laatste dagen weinig Nederlandse kindjes en dat vond ze toch wat saai. Dus denk dat ze het hier wel naar d’r zin zal hebben! Drenthe is de planning als er plek is. Kunnen we ook een dag slagharen en wildlands mee pikken :)

En dat was het voorlopig voor 2018.
Alle reacties Link kopieren
Mei: Zakynthos
Oktober: Rhodos of Kreta

Leuke vooruitzichten
In februari 3 weken rondreis Costa Rica.
Rond de herfstvakantie nog een paar daagjes met mijn twee neefjes van dan 11 jaar weg. Weet nog niet waar naar toe. Met mijn nichtjes ben ik 4 dagen naar Londen geweest. Een stad lijkt me voor de jongens wat minder. Alle tips zijn daarom welkom.
Ze haden samen bedacht dat ze wel naar Ibiza zouden willen 😉 Wat ze daar zouden willen doen dat wisten ze dan weer niet!😄

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven