Reizen door Zuid-Afrika

08-01-2018 11:43 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil binnenkort met mijn vriend een reis naar Zuid-Afrika maken, maar we komen
er niet uit welke reis te kiezen....

We hebben ongeveer 19 dagen de tijd en daar zijn wel reizen voor te vinden
(zowel groepsreis als fly and drive), maar we vinden de afstanden die je moet afleggen
erg groot en de programma´s erg vol. We houden er zeker van om vanalles te bekijken,
maar gewoon relaxen is ook heerlijk en we hebben bij thuiskomt weinig tijd om bij te komen.

We hebben 2 reizen op het oog (Van NRV):
1 Adembenemend Zuid-Afrika
dag 1tm10: Johannesburg, Krugerpark,Panorama Route, Swaziland, Hluhluwe National Park, St Lucia,
dag 11tm 18: vliegen naar Port Elisabeth, en dan Addo, Tsitsikamma Park, Knysna, Oudssthoorn Stellenbosch, Kaapstad.

2 .Safari en De Kaap
dag 1 tm 8: Johannesburg,Krugerpark,Hoedspruit, Panaramaroute,Hazyview, Johannesburg,
dag 10 tm 18: Port Elizabeth,Francis Bay,Tsitsikamma Park, Knysna, Oudssthoorn, Stellenbosch, Kaapstad.

Dus bij reis 1 zit Swaziland en bij reis 2 iets meer tijd in het zuiden.
3 Reis zelf samenstellen.

Mijn vragen:
1.Wat zijn de voor en nadelen groepsreis en zelf rijden in Zuid-Afrika?
(alleen 1 van ons heeft een rijbewijs, maar we zijn wel zelfstandig reizen gewend en gesteld op vrijheid)
2. Voor welke reis (1 of 2) zou jij kiezen?

Of zelf een route samenstellen? Zo ja, wat weglaten? We hoeven niet per se "alles" te zien.

Alvast bedankt voor het meedenken!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lekker zelf gaan rijden als je gesteld bent op vrijheid en flexibiliteit. En misschien kiezen tussen noord of zuid. Wanneer ga je? Zuiden van Zuid-Afrika is in juni/juli koud en kan echt miezerig zijn. Noorden is dan beter. Andersom, in de ZA winter kan het noorden wel heel erg warm worden.

Port Elizabeth kun je overslaan.
Johannesburg ook - meteen verlaten
Kruger, Panaramaroute, Hluhluwe en St Lucia zijn prachtig. Swaziland is voor mij heel lang geleden. Echt een beetje Afrika.

Addo is leuk, je ziet veel dieren - meer ws dan in Kruger omdat dat zo uitgestrekt is, Tsitsikamma is mooi voor een dag/twee dagen. Knysna, Oudtsthoorn (woestijnachtig met struisvogels) Stellenbosch (jaaa! Net Italie) , Kaapstad (must!).
Alle reacties Link kopieren
Koop een simkaart met data en dan kun je onderweg alle accomodaties boeken via safarinow of lekkeslaap. En je kunt navigeren met google maps. Rijden is echt prima te doen. Johannesburg is niet echt veilig helaas. Kaapstad wel - gewoon niet de townships/arme gedeelten bezoeken.
Ik geniet van het rijden van lange afstanden. Het brengt zoveel rust!
Er zijn diverse aanbieders die een reis op maat voor je kunnen maken, wij hebben een reis van 24 dagen laten samenstellen en hebben heel veel gezien en zelf gereden. We hebben 1 binnenlandse vlucht gehad van Kaapstad naar Durban. We hebben 1 dag heel veel gereden en dat was van Durban naar Swaziland, achteraf hadden we dat kunnen skippen want ik vond het persoonlijk niet geweldig in Swaziland. Afgelopen zomer gedaan en zou de reis zo weer maken !
Koop een simkaart met data bij MTN, die zijn de goedkoopste
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een 4x4 met een rooftop tent gehuurd en hebben zelf een route uitgestippeld. Heerlijk! Zit je nergens aan vast en kun je je plannen ter plekke wijzigen.
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
08-01-2018 15:33
Wij hebben een 4x4 met een rooftop tent gehuurd en hebben zelf een route uitgestippeld. Heerlijk! Zit je nergens aan vast en kun je je plannen ter plekke wijzigen.
Dat is super leuk!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf de route bepalen en niet een georganiseerde reis boeken. Echt niet nodig in Zuid-Afrika. Als je gewend bent zelfstandig te reizen, lijkt een groepsreis me helemaal een no go.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook zelfstandig gaan, prima te doen. Wij hadden ook simkaartje met internetbundel gekocht en hebben alles ter plekke geregeld. (Gewoon met Booking en Airbnb app) Dat ging prima. Wij waren er in juli. Klimaat technisch betekende dit echt herfstig (regenachtig en fris, truien en jassen weer) in Kaapstad en vrij warm (28/30 graden) in de parken/noord oost.

Z-Afrika is idd groot, afstanden zijn behoorlijk. De routes die je noemt zijn idd flink doorrijden. Ik zou bij een vrij korte periode ook het gebied beperken zodat je iets relaxter/rustiger kan reizen. Beide gebieden (Kaapstad/zuidkust Vs parken van oosten) zijn volledig anders. Dus ik zou keuzes maken afhankelijk van reistijd (klimaat) en je voorkeuren. Ik vond de kaap regio wat minder Afrikaans aandoen. Kaapstad vond ik erg leuk. Mooie omgeving ook voor dagtochten of een paar verblijfplekken(rondje kaap de goede hoop, pinguïns, struisvogels, leuke gekleurde strandhuisjes, wijnstreek in de buurt, walvissen spotten, dit laatste kan trouwens ook bij huhluwe). Swaziland idd wat meer het afrika gevoel en de parken in het oosten is veel wildlife. Fantastisch land! Het wordt vast prachtige reis!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! het wordt iig zelfstandig reizen, dat past het beste bij ons!
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op de site van Bushlore, daar hebben wij toen gehuurd en dat is prima bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Hazyview daar is toch die enorme shoppingmall? Het afrikagevoel was daar ver te zoeken vond ik.
Swaziland vond ik erg leuk, maar zeker ook Hluhluwepark, Dat park vond ik misschien nog wel mooier dan Kruger. Niet zo massaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven