Bangkok

13-01-2018 12:31 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
(Ik weet dat er een actief Thailand topic is, meer zeer veel info, ben al een eindje op weg maar is veel om te lezen! Voor deze meer specifieke vraag daarom toch even een apart topic)

In maart zijn vriend en ik (beiden eind 30) van plan voor 2.5 wk naar Thailand te gaan. Het is een relatief last minute plan, we hebben ook nog niet geboekt. We zouden willen beginnen in Bangkok voor 3 of 4 nachten (daarna naar Kao Sok, en dan door naar Koh Tao en Koh Phangan; als iemand commentaar heeft op deze reisroute, ook welkom :D)

Welke wijk zouden jullie aanraden om te verblijven in Bangkok? Na wat lezen op internet neig ik naar Sukhumvit. Is dat een goede keuze? Of toch meer Banglamphu/Khao San Road, of een heel andere wijk? We willen gewoon een fijn hotel met met goede bereikbaarheid, evt een zwembad om af te koelen. Druk is het overal het ik begrepen. We gaan wel backpacken (beetje de luxe, dus geen shabby hostels) maar zijn zeer zeker niet op zoek naar alcohol per emmer enzo.
Misschien hebben jullie ook nog wel tips voor een specifiek hotel? Ik heb me nog niet verdiept in prijzen per nacht maar tot 50 euro ongeveer is wel prima.

Ook de dagvulling moet ik me eerst nog verder in verdiepen maar als we 3 hele dagen hebben, dacht ik aan een dag paleis/grote bezienswaardigheden/tempels, een dag fietsen bij Co van Kessel wat overal wordt genoemd en een dag .... Wat zouden jullie aanraden voor een extra dag? Boottocht? Markten? Iets net buiten Bangkok?

Dank!!
Wat doe je aan het eind van de route? Ik vind het zelf altijd wel leuk om, als ik toch naar en van dezelfde stad vlieg, de eerste 2 dagen in de ene wijk en de laatste 2 dagen in dezelfde stad maar dan in een andere wijk te zitten.
Dan zie jeniet continu hetzelfde stuk stad als je eropgaat (ik wandel graag om het dagelijkse leven te zien in zo'n stad) en proef je sfeer in vaak heel verschillende wijken.
Ik vind Banglamphu het leukst om te verblijven en tegelijkertijd Khao San Road verschrikkelijk :proud: , maar dat stukje kun je gelukkig prima mijden.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 13-01-2018 13:45
23.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben vorig jaar september een week in Bangkok geweest. Was vooral om te wennen aan temperatuur en luchtvochtigheid (ben longpatiënt) voor mijn 'echte' reis, een fietsvakantie in Vietnam. Ik heb gelogeerd in het Praya Palazzo (een boutique hotel), dat heerlijk rustig lag en een fijn zwembad had. Ik had een goede aanbieding, waardoor het erg goedkoop was. Met een bootje ga je naar de overkant. Omdat ik nog wat dagen wilde verlengen, maar het verblijf zonder die aanbieding aan de dure kant was, heb ik in het hotel aan de overkant (Navalai River Resort, heeft ook online aanbiedingen en een fijn zwembad) ingecheckt. Voordeel van deze hotels is dat ze aan de pier van een express boat liggen, handig als je de trekpleisters van Bangkok wil bezoeken, maar ook op loopafstand van Khao San Road liggen. Nog een kleine toevoeging: hotels liggen in de wijk Banglamphoo, aan pier 13 (Phra Athit).
greeneyedcoco wijzigde dit bericht op 13-01-2018 13:43
Reden: Aanvulling
5.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook 3 dagen in Bangkok geweest, maar niet wezen backpacken verder.
Ik zou Sukhumvit aanraden. (Arte Hotel is heerlijk + zwembad!) en je zit ongeveer op 70 euro per nacht. Tints of Blue is ook prima en erg gezellig. Als je wat vertier wil, zorg dan dat je dicht bij Skytrain Asok (Terminal 21). We hebben veel tempels bezocht en zijn veel savonds op stap gegaan, Nana, Soi Cowboi etc. (Moet je van houden uiteraard)
Verder op Koh Tao geweest. Ik zou daar niet een hotel/hostel in het centrum nemen. Veel muziek en lawaai van Sairee Beach. Wij zijn ergens achter in Sairee in een hotel/appartement gaan zitten waar de duikinstructeurs ook zaten vanwege de herrie op t strand s'avonds. Wel een heel leuk eiland! Veel plezier :)
Alle reacties Link kopieren
Hotel lamphu house. Fijn en simpel

Fietsen met Bangkok biking i.p.v. co van Kessel

Koninklijk paleis

En ga gewoon eens aan de wandel. Je komt zoveel tegen.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
13-01-2018 13:28
...
En ga gewoon eens aan de wandel. Je komt zoveel tegen.
Eens! Ik wilde perse de liggende Buddha zien (dacht die in Wat Arun te kunnen zien, dus moest een extra tripje maken) en het koninklijk paleis. Fietsen in Bangkok is door tijdgebrek niet meer gelukt. Maar het was geweldig om zonder enig plan door de smalle steegjes te dwalen. Een avontuur! Soms eindigde een straat, werd je gewezen op een trapje dat door een huis ging, en kwam je aan de andere kant weer totaal ergens anders uit. Heel leuk was dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zowel in het gebied rond KSR als Sukhumvit (soi 21) geslapen. Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar Sukhumvit. Geen hordes toeristen, alleen bij de malls een beetje, maar daar heb je dan weer geen zuipende backpackers. Als je in de buurt van de skytrain zit, kun je je makkelijk verplaatsen door de stad.

Ik sliep er in een wat luxer hostel, dus geen concrete hoteltips.

Voor de extra dag zou ik een of meerdere musea pakken. BACC heeft wisselende tentoonstellingen (een deel gratis), Jim Thompson House is de moeite waard of MOCA (contemporary art) bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Met stip op 1: Novotel platinum.

Ruime kamers, uitgebreid ontbijt en super vriendelijk en behulpzaam personeel.
Gunstige ligging, sky train en bushalte op loopafstand. Watertaxi direct voor de deur.

Je kunt binnendoor naar de platinum mall, leuke snuffelwinkeltjes, een foodcourt en een Mac Donald in de mall. Starbucks gelijk naast de hotelingang en foodtrucks voor de deur.

Via een overdekte loopbrug loop je naar Central world en vandaar binnendoor naar de sky train of Siam paragon. Loop je nog een stukje verder dan kom je bij de MBK Mall.

Via de loopbrug kom je ook bij de bushalte voor de bus naar China town of de bus naar de Chao Phraya rivier. Je kunt ook met de sky train naar de Chao Phraya.
Stap daar op de boot bij de halte taksin en ga naar het eindpunt. Je hebt daar een lokale markt die zeker de moeite waard is. Je zult er weinig toeristen zien.
Je kunt ook met de boot uitstappen bij halte nummer 5. Je bent dan in China town. Loop een stukje rechtdoor en ga halverwege de straat naar links de drukke steeg in. Gewoon rechtdoor blijven lopen, je zult je niet vervelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook Sukhumvit zeggen. Hebben wij ook paar keer tijdje gezeten, leuke afwisselende wijk. Niet alleen maar toeristen. Als je iets zoekt in de buurt van de skytrain ben je overal zo. Ideaal. De keus uit leuke b&b’s, hotels enz is echt heel ruim. Dat hoef je helemaa niet duur te maken. Khao SAN road vonden wij verschrikkelijk. Zijn we heel snel weer weg gegaan. Je moet er van houden.

Fietsen idd schijnt beter met abc te zijn. Wij zijn met Co van Kessel geweest. Grote groep met alleen Nederlanders. Vond het sowieso leuk. Iemand anders zei me achteraf dat die andere maatschappij ‘leuker’ is. Geen idee, maar fietsen is iig leuk. Vanuit bkk kan je heel uitstapjes in de omgeving maken, maar er is ook onwijs veel te doen. Dus als je er drie of vier dagen zit, vermaak je je wel. Verder leuk in Bangkok: streetfood, kattencafe, varen door de canals, chattuchak weekend market (hier is alles te koop), cocktail bij een skybar.

Verder vond ik kao sok een hele toffe plek. Slapen op de drijvende huisjes. Qua eilanden zijn wij een tijd op koh pagnan blijven hangen. Ook relax. Wij zaten daar in een huisje op het strand (west/noorden van het eiland). Wij hadden het plan om nog door te gaan naar Koh Toa, maar vonden koh pagnan fijn, zijn daar iets langer gebleven. Omdat we toen toch wat ruimer in de planning zaten hebben we toen terug in bkk wat dagtochten gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Superbedankt voor alle uitgebreide reacties en tips! Daar kan ik echt wat mee! Ik ga ze allemaal nazoeken.
Mochten er nog meer tips zijn, houd ik me altijd aanbevolen :)
Sowieso vinden wij te voet door een stad dwalen altijd erg leuk, dus dat gaan we zeker ook doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dit topic van vorig jaar terug (want vlieg vandaag weer naar Thailand en was nog even wat info aan het zoeken :-D). Vorig jaar zijn we uiteindelijk in Sukhumvit verbleven, bij Tints of Blue Wat hierboven ook genoemd werd. Erg goed bevallen! Met de skytrain vlak bij ben je inderdaad zo overal. We hebben gefietst, door straatjes gedwaald, met een boot mee geweest, veel tempels gezien, Lumphini Park, Terminal 21, Koninklijk Paleis etc etc. Was erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten in hotel The Grand Sathorn. En dat was echt heel fijn. Een rooftop zwembad en de wijk om het hotel was ideaal met winkeltjes en restaurantjes. Dicht bij het water. We namen de watertaxi daar naar het centrum om de verschillende bezienswaardigheden te bekijken. Echt leuk! Veel plezier alvast.

Oh en je moet idd echt naar Khao Sok. Dat was mijn hoogtepunt, die jungle trekking daar. Zo adembenemend mooi!
Mijn tip voor een hotel in bkk zou zijn: super last minute via booking.com boeken, dan kelderen de prijzen. Helemaal als je alleen ongeveer een voorkeur voor een wijk hebt.

Ik heb ook nog een kortingscode: €15 korting bij minimale besteding van €30: https://booking.com/s/73_6/c918aa31
Door meerdere mensen te gebruiken dus ga je gang (en iedere x dat iemand dat gebruikt krijg ik ook €15).
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
07-03-2019 13:56
Mijn tip voor een hotel in bkk zou zijn: super last minute via booking.com boeken, dan kelderen de prijzen. Helemaal als je alleen ongeveer een voorkeur voor een wijk hebt.

Ik heb ook nog een kortingscode: €15 korting bij minimale besteding van €30: https://booking.com/s/73_6/c918aa31
Door meerdere mensen te gebruiken dus ga je gang (en iedere x dat iemand dat gebruikt krijg ik ook €15).
Maar inmiddels doet ie het niet meer!
Frizz schreef:
10-03-2019 07:47
Maar inmiddels doet ie het niet meer!
Oh ze hebben me een nieuwe gestuurd: https://www.booking.com/s/15_8/c918aa31

Deze zou t nog 8x moeten doen
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
10-03-2019 15:09
Oh ze hebben me een nieuwe gestuurd: https://www.booking.com/s/15_8/c918aa31

Deze zou t nog 8x moeten doen
Top! Dankje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven