Mobilhome in Italië

13-01-2018 21:20 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met een mobilhome in Italië. Heb al gehoord dat dit soms vrij moeilijk te doen is met een camper.
Wat is er moeilijk te doen?
Als je een grote stad in wilt dan kan dit inderdaad wel problemen geven. Op campings/camperplaatsen eigenlijk nooit problemen ondervonden. Wel een paar keer dat ze onze camper te groot vonden (+ 9 mtr.), maar met een middenformaat zal dat geen problemen geven.

Waar ga je heen en met wat voor camper reis je?
Alle reacties Link kopieren
Een mobilhome is een stacaravan, geen camper.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
13-01-2018 23:06
Een mobilhome is een stacaravan, geen camper.

Bij ons is een mobilhome ook een camper? 😉
Alle reacties Link kopieren
wittegeit schreef:
13-01-2018 21:22
Wat is er moeilijk te doen?
Als je een grote stad in wilt dan kan dit inderdaad wel problemen geven. Op campings/camperplaatsen eigenlijk nooit problemen ondervonden. Wel een paar keer dat ze onze camper te groot vonden (+ 9 mtr.), maar met een middenformaat zal dat geen problemen geven.

Waar ga je heen en met wat voor camper reis je?
We willen naar het Comomeer. Maar we eens we daar zijn, zouden we de camper op de camping laten staan en met de fiets/openbaar vervoer gaan.
Hij is meer dan 7m lang.
Alle reacties Link kopieren
Italië is een echt camperland!

Er zijn veel goede voorzieningen voor campers. Camperplaatsen zijn meestal voordeliger dan campings, maar vaak wel duurder dan b.v. in Duitsland.
En net als overal verschillen ze onderling enorm van kwaliteit, voorzieningen en sfeer.
Ga je op de bonnefooi, of bespreek je vooraf iets? Aan de kust en bij grote meren is het vaak erg druk, en kun je misschien beter reserveren.

Het rijden zelf is mij erg meegevallen. Hoe de situatie rond het Comomeer is weet ik niet. Voor het rijden op kleine weggetjes in b.v. Toscane is een sterke motor wel aan te bevelen.
Wij hadden een oude camper (bouwjaar 1988), 7 meter lang, geen stuurbekrachtiging. Wel met een redelijk krachtige motor.
Hiermee hebben wij ook de smalle steile kronkelweggetjes rond Volterra bereden, en dat ging heel goed.

Italiaanse snelwegen hebben vaak korte, smalle invoegstroken. Ik heb mij er vaak over verbaasd hoe ik steevast de ruimte kreeg om in te voegen. Waar je in Nederland bij het invoegen vaak nog even snel wordt ingehaald (waardoor je er niet of nauwelijks tussen komt), krijg je in Italië meestal de ruimte. Ze gaan naar links, of ze houden even in. Ook als het druk is.

Wij hadden ook fietsen bij ons (vouwfietsen met versnellingen). Uiteindelijk hebben we alleen in de Povlakte gefietst. Op veel andere plekken was het voor ons gewoon te heuvelachtig.

Als we een stad wilden bezoeken, namen we het OV vanaf de camping/camperplek, of we reden met de camper naar de rand van die stad, en gingen dan verder met de bus.
Veel steden kom je ook met een personenauto niet in, dus zo veel verschil is er niet.

Wij gebruikten onze camper echt om rond te reizen en bleven nooit langer dan vier dagen op één plek. Als je drie weken naar dezelfde camping gaat, zou ik toch eerder voor een andere vorm kiezen, omdat het dan wel prettig is om een auto tot je beschikking te hebben.
Ik moet helemaal niks!
Comomeer is prima te doen met de camper. De meeste campers zijn wel een meter of 7 a 8, dat geeft eigenlijk nooit problemen. Pas bij de grotere maten (vanaf een meter of 9 of met dubbele assen) doen ze soms moeilijk.
De camper op de camping laten staan en dan met fiets of OV verder reizen is heel verstandig.
Nicky schrijft hierboven over aan de rand van de stad parkeren en dan verder reizen. Met een camper uit '88 zou ik dat misschien ook doen, maar als je een modernere (waardevollere) camper hebt dan zou ik daar toch mee uitkijken. Je zult de eerste niet zijn die de camper 's avonds opengebroken of helemaal niet meer terug vindt. Als je richting een stad gaat dan is het goed om te weten dat je een camper zelden in of nabij het centrum kwijt kunt. De buitenwijken zijn vaak riskant. Je camper op de camping laten staan is dan een stuk veiliger.
Eze schreef:
13-01-2018 23:06
Een mobilhome is een stacaravan, geen camper.
Tuurlijk niet. Mobil = mobiel. Een stacaravan is niet mobiel.
Alle reacties Link kopieren
wittegeit schreef:
14-01-2018 21:05
Tuurlijk niet. Mobil = mobiel. Een stacaravan is niet mobiel.
Een stacaravan is wel mobiel. Zitten gewoon wielen onder. Alleen mogen en kunnen ze niet verplaatst worden door een gewone auto of bus maar heb je een vrachtwagen of tractor nodig.
Alle reacties Link kopieren
wittegeit schreef:
14-01-2018 21:05
Tuurlijk niet. Mobil = mobiel. Een stacaravan is niet mobiel.
Doe eens gek en Google ...
Alle reacties Link kopieren
Slyke schreef:
14-01-2018 08:07
Bij ons is een mobilhome ook een camper? 😉
Jij bent Vlaams vermoed ik?

Italië is prima te doen met de camper. Ga je in het hoogseizoen dan is reserveren bij de meren absoluut nodig. Wij nemen de fiets mee en wandelen graag.

Sommige steden hebben een camperplaats, waar je prima kunt overnachten. Wij kiezen vaak voor een camperplaats in een dorpje met treinstation in de omgeving en gaan dan met de trein.
Ze noemen tegenwoordig alles maar wat, maar een echt mobilhome is echt een camper. Zo'n ding met een motor er in en met wielen er onder.

www.vandale.nl
Betekenis ' mobilhome '
Je hebt gezocht op het woord: mobilhome.
mo·bil·home (de; m; meervoud: mobilhomes) 1camper

Slyke, waar zou je allemaal heen willen? Misschien heb ik nog wat tips voor je voor vervoer.
Alle reacties Link kopieren
wittegeit schreef:
15-01-2018 19:40
Ze noemen tegenwoordig alles maar wat, maar een echt mobilhome is echt een camper. Zo'n ding met een motor er in en met wielen er onder.

www.vandale.nl
Betekenis ' mobilhome '
Je hebt gezocht op het woord: mobilhome.
mo·bil·home (de; m; meervoud: mobilhomes) 1camper

Slyke, waar zou je allemaal heen willen? Misschien heb ik nog wat tips voor je voor vervoer.
Naar Comomeer. Welk dorpje weten we nog niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven