London tips

13-01-2018 21:47 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Welke leuke tips hebben jullie voor een reisje naar London? Denk aan musea, leuke koffietentjes, restaurants, leuke markten, andere bezienswaardigheden. Hoe is dit het beste te plannen, op een dag 2/3 activiteiten of juist niet?

En wat kost het leven per dag daar, voor een paar dagen dus. Geen plannen om naar te dure restaurants en dergelijke te gaan. En ontbijt wil ik wellicht zelf kopen door zelf boodschappen te doen. Dus misschien rond de €40 per dag?
Alle reacties Link kopieren
Vergelijkbaar met Amsterdam Centrum kwa prijzen...

Covent Garden, Camden en de Dungeon vond ik erg leuk...
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Voor € 40 per dag kom je niet ver; of je moet het echt bij fastfood e.d. houden. Attracties en musea zijn allemaal redelijk aan de prijs, net als een boottochtje over de Theems e.d.
Je kan bij de Boots voor 1 pond van die kleffe sandwiches kopen.

Ik zou sowieso een metro of buskaart nemen.

Wanneer ga je?
Alle reacties Link kopieren
Musea zijn juist gratis.
Alle reacties Link kopieren
Londen is duur, maar bij pret a manger kun je voor 8 pond een heerlijk broodje halen. Verder Kun je in de pub ook lekker eten, ten minste wij hebben het getroffen daar. Maar ik heb het daar niet gered voor 40 euro, zeker als je nog dingen wil bezoeken.
Je kunt zo allerlei bezienswaardigheden zoeken op internet. Gewoon kijken waar je zelf zin in hebt. 2 of 3 per dag moet wel kunnen, denk ik. Hoe lang ga je?
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Camden is een aanrader (gezien je naam denk ik dat die sfeer je wel ligt). Veel kleine eetgelegenheden, veel alternatieve winkels, veel vintage. De sfeer proeven alleen is daar al leuk! Aanrader is Cereal Killer: een restaurant geschikt voor lunch/ontbijt met eten op basis van ontbijtgranen. Winkel is in jaren '90 stijl en je zit op bedden in plaats van stoelen. Brixton vond ik ook een gave, multiculturele wijk waar je goed kan eten, maar er is redelijk weinig te doen (ik was er voor een concert, vandaar dat ik het ken).

Verder: schaf een Oysterkaart aan voor het ov. Goedkoopste manier van reizen en geldig in o.a. de metro, die regelmatig gaat.

Londen is overal wel leuk! Rondlopen in het centrum kan ik je sowieso aanraden, om zo een beetje de stad in je op te nemen.

€40 per dag is zeer zeker te doen! Het is een grote stad met veel mogelijkheden, dus kan je het aanpassen aan je eigen budget.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, zoveel reacties al. Dankjewel!!

Dungeon is inderdaad leuk, heel wat jaren geleden al bezocht.
Er is zoveel te doen in London en ik wil zo veel zien (sowieso in heel Engeland nog), dat ik een beetje een overload aan informatie krijg wanneer ik op internet ga zoeken hahah.

Sowieso ga ik een of kaart nemen ja. Die geldt voor een hele dag toch? En hoe werkt dat ook al weer? Is het net zoals hier een anonieme ov kaart die je dan telkens oplaadt?
Alle reacties Link kopieren
dkb22 schreef:
13-01-2018 22:04
Camden is een aanrader (gezien je naam denk ik dat die sfeer je wel ligt). Veel kleine eetgelegenheden, veel alternatieve winkels, veel vintage. De sfeer proeven alleen is daar al leuk! Aanrader is Cereal Killer: een restaurant geschikt voor lunch/ontbijt met eten op basis van ontbijtgranen. Winkel is in jaren '90 stijl en je zit op bedden in plaats van stoelen. Brixton vond ik ook een gave, multiculturele wijk waar je goed kan eten, maar er is redelijk weinig te doen (ik was er voor een concert, vandaar dat ik het ken).

Verder: schaf een Oysterkaart aan voor het ov. Goedkoopste manier van reizen en geldig in o.a. de metro, die regelmatig gaat.

Londen is overal wel leuk! Rondlopen in het centrum kan ik je sowieso aanraden, om zo een beetje de stad in je op te nemen.

€40 per dag is zeer zeker te doen! Het is een grote stad met veel mogelijkheden, dus kan je het aanpassen aan je eigen budget.
Heel erg bedankt voor de tips! Haha ik ben benieuwd wat je bedoelt met “mijn naam” :)
Camden klinkt zeker goed ja. Toevallig zat ik daar net ook al naar te kijken, een gezellige markt heb je daar zag ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als student met een klein budget een tijd in Londen gezeten en wij aten graag bij Ponti's. Zit in de hele stad, kun je voor een paar pond een maaltijd of lekkere broodjes krijgen. Wij gingen vaak naar de vestiging in Covent Garden, weet alleen niet of die daar nog zit.
Alle reacties Link kopieren
Oh en wat betreft aantal activiteiten: je kan makkelijk van Westminster/Big Ben via Trafalgar square, Picallily Circus, Leicester Square naar Covent Garden lopen. Of vanaf Picallily Circus naar Regent Street en Oxford Street om te winkelen.
Ik vond Westminster Palace erg tof om te zien. En geen lange rijen voor de ingang (toen ik er was tenminste, voor de andere bezienswaardigheden stond je wel een uur in de rij).
London Eye is best leuk, maar vond ik niet het geld waard (duur!).
British Museum en Natural History museum zijn gratis en de collecties daar zijn onwijs mooi. Kun je gerust een hele dag (of meer) doorbrengen.
Alle reacties Link kopieren
BlackHoney schreef:
13-01-2018 22:10
Heel erg bedankt voor de tips! Haha ik ben benieuwd wat je bedoelt met “mijn naam” :)
Camden klinkt zeker goed ja. Toevallig zat ik daar net ook al naar te kijken, een gezellige markt heb je daar zag ik.
Black Honey, naar die band neem ik aan? ;) Zelf groot fan van, vandaar.

Camden is heel erg leuk! Goede vibe ook! Er is ook een ietwat schreeuwerige maar supertoffe winkel met twee grote robots buiten, Cyberdog. Niets gekocht (want best aan de prijs) maar wel een aanrader om gewoon doorheen te lopen.
Alle reacties Link kopieren
dkb22 schreef:
13-01-2018 22:22
Black Honey, naar die band neem ik aan? ;) Zelf groot fan van, vandaar.

Camden is heel erg leuk! Goede vibe ook! Er is ook een ietwat schreeuwerige maar supertoffe winkel met twee grote robots buiten, Cyberdog. Niets gekocht (want best aan de prijs) maar wel een aanrader om gewoon doorheen te lopen.
Jaaa!! Cyberdog!! Ik kreeg meteen zin om te stappen!😄
Alle reacties Link kopieren
Lekker de bus nemen ipv de metro. Misschien iets minder snel, maar je ziet zoveel meer van de stad!

Camden market, portobello road market, Greenwich.

Lekker en betaalbaar eten kan op borough market. Oke...het is geen restaurant...maar goed eten kun je er wel.
Camden heeft trouwens ook een kleine foodmarket. Hoewel ik niet weet of die het hele jaar geopend is.
Alle reacties Link kopieren
De oyster card is inderdaad een kaart die je opwaardeert net als een ov. In bus en metro te gebruiken, dus kun je kiezen. Ik weet niet wanneer je gaat, maar heb gemerkt dat doordeweeks het een stuk rustiger is als in het weekend. Veel prettiger!
Alle reacties Link kopieren
Tip voor redelijke goedkope dagtrip. Start bij Buckingham Palace. Loop langs het park naar Oxfordstreet. Slenteren door de grote warenhuizen. Neem dan de afslag links naar een zijstraat van Oxford street. Daar zit een heeeel gaaf en gratis museum: the Wallace collection. Erg groot en kun je meerdere uren vermaken.
Daarna Oxfordstreet verder doorlopen en dan op een gegeven moment rechts afslaan Regent Street in. Loop je die af dan kom je bij Picadilly circus uit. Kun je je even mooi vergapen. Als je dan een paar straten verder loopt kom je bij Leicester Square uit.

Verder raad ik je aan de Oystercard te halen voor vervoer. Zou zelf lekker de rode bus nemen en bovenin gaan zitten. Je ziet veel en je kunt makkelijk uitstappen. Bovendien vaak rustiger dan de metro.

Metro is vaak hutje mutje, diep de grond in en veel gehaaste reizigers.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Gratis te bezoeken is Sky Garden op Fenchurch Street. Een tuin op de 34e (of zo) verdieping. Je moet je wel vooraf inschrijven. Het uitzicht is niet zo spectaculair als London Eye, maar het is wel gratis.

Boots heeft een meal deal voor <4 pond met een sandwich oid plus snack en drankje. Verder is bij (ik dacht) Itsu vanaf een bepaald tijdstip alle sushi halve prijs.

Leuk om heen te gaan is Okd Spitalfields Market, oude markthal die mooi gerestaureerd is en waar je nu verschillende markten hebt (en lunchstalletjes maar die zijn denk ik boven jouw budget). Ook leuk eten is in Shoreditch, daar heb je veel Vietnamese restaurants. (Bij Camden zit trouwens ook een goeie, als iemand die wil weten stuur maar pb)

OV kan met Oyster, kost eenmalig 5 pond maar dat krijg je terug als je hem weer inlevert. Dan kun je er vervolgens geld opzetten.

Op welk vliegveld kom je aan? Vanaf Heathrow kun je goedkoop met de metro, maar dat is langzaam. Vanaf Gatwick is de Thameslink trein gewoonlijk goedkoper dan die naar Victoria. Vanaf Luton en Stansted heb je easybus die je vooraf online het voordeligst boekt. Over het algemeen is langzamer vervoer goedkoper.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 13-01-2018 23:39
64.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vorige maand in Londen geweest. Oyster card waarmee je in 6 zones kan reizen is rond de 12 pond, 1 dag geldig. Als je regelmatig gaat reizen, is dit veel goedkoper dan een Oyster card kopen waar je telkens saldo op moet zetten.
Zo was een ritje waarbij je geld op je Oyster Card zet al iets van 8,50 pond. Terwijl je voor ietsje meer de hele dag kan reizen.
Kijk goed naar welk vliegveld je neemt, bij Stansted kan je redelijk goedkoop een busje naar Londen Paddington nemen, ik was deze keer naar Luton gegaan en betaalde iets van €40 om naar Paddington te komen.

Ik denk dat het niet gaat lukken voor €40 p dag, wij waren per dag samen zeker €90 pp kwijt, incl in de avond goedkoop uit eten (€25 pp). Boodschappen zijn ook best duur daar. Ontbijt is al gauw 12 pond, mocht je toch besluiten ergens te gaan ontbijten. Vind een groot nadeel dat je altijd vanalles moet aanschaffen als je zelf gaat koken, zoals olie etc. En dit dan nog bijna vol moet weggooien als je weer vertrekt.

Londen is gewoon een dure stad, afgezien van sommige musea. Alle attracties zoals Londen Eye (iets van €35), madame Tussauds (paar jaar geleden ook iets van €35 dacht ik), musicals zijn behoorlijk aan de prijs.
Natural History Museum is een (gratis) aanrader, buckingham Palace etc...
noah88 schreef:
13-01-2018 23:31
Als je regelmatig gaat reizen, is dit veel goedkoper dan een Oyster card kopen waar je telkens saldo op moet zetten.
.
Oyster met saldo heeft een daily cap, zones 1-4 is bijvoorbeeld max 9,80 pond per dag. Daarna stopt het automatisch.
Alle reacties Link kopieren
Aha. Want de Oyster tot 6 zones is 12 pond. Goed dat ik het weet, neem ik mee voor de volgende keer
Ik haak even aan. Hebben jullie ook nog leuke tips voor Londen met een puber? Wij gaan 3 dagen en zijn er beide nog nooit geweest.
Noah, zone 6 hen je als toerist weinig the zoeken. Heathrow ligt er, verder is het de buitenste rand van het underground-netwerk. Aan zones 1-2 heb je waarschijnlijk al genoeg.

Zelfs als je op Heathrow vliegt zou ik eerder een enkeltje kopen dan voor alle dagen een duurdere dagkaart.
girasole3 schreef:
13-01-2018 21:58
Attracties en musea zijn allemaal redelijk aan de prijs, net als een boottochtje over de Theems e.d.
.
Er zijn zat gratis musea en een tochtje over de rivier kan ook met openbaar vervoer ipv speciale toeristentour, zie: https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/fares/river
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik over een paar maanden op een zondag in Londen ben, een dagje, komt zou uit ivm een reis naar Engeland.
Zijn de winkels ook open op zondag? De grote warenhuizen ed.
summer is a state of mind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven