Verdeling autoreisafstand

16-01-2018 16:25 44 berichten
Komende zomervakantie ga ik met de auto naar een vakantiebestemming op ca 1400 km afstand. De heenreis in twee dagen waarvan 1000 op de eerste dag, zodat ik op de tweede dag niet te laat aankom. Nu twijfel ik over de terugreis. Als ik 700 en 700 km doe, ben ik voor mijn gevoel hele dagen aan het rijden en is mijn vakantiegevoel over als ik thuis kom. Maar nog een keer 1000 km heb ik ook weinig zin in.
Heeft er iemand ervaring met een terugreis in drie delen? Is dat ontspannen, of ben je dan juist meer vermoeid door drie dagen rijden?
Gewon ook weer in 2x. Moe ben je toch wel als je weer thuis bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik rijd vaak hetzelfde stuk (1100 km) tussen ons huis en Nederland. Richting Nederland doe ik altijd in één keer maar terug naar huis wisselt.
Wat ik zelf doe is een paar dagen voor vertrek op booking.com kijken. Dan weet ik wat voor weer er verwacht wordt, hoe mijn conditie is bijvoorbeeld de verwachting op files.
Ik boek dan een hotel op ± 750 kilometer met de optie om gratis te annuleren tot 18.00 uur, dezelfde dag.
Als alles mee zit, dan annuleer ik en ga door naar huis. In geval van files of oponthoud dan heb ik een bed in het vooruitzicht.
Alle reacties Link kopieren
Wij maken van de autoreis ook gewoon vakantie dagen
Dus rijden dan in 3 dagen en zoeken 2 leuke B&B's om tussendoor te overnachten
Komen zowel heen als terug niet gebroken aan op plaats van bestemming
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Wij hebben toen ook zo'n verdeling gemaakt, maar op de terugreis wilde we gewoon zo graag terug naar huis (geen nare vakantie hoor) dat we het in een keer hebben gereden. Toen had alleen mijn man zijn rijbewijs.

Maar om antwoord te geven. Ik zou de heenweg ongeveer hetzelfde plannen als de terugreis.
Met die afstand reden wij ook ongeveer bij de start het zelfde aantal kilometers. Op de terugreis hebben we het in 1 x gedaan. Was op zich ook te doen.

Overigens zonder kinderen in de auto, dat kan wel schelen natuurlijk
gizzmo-returns schreef:
16-01-2018 16:37
Met die afstand reden wij ook ongeveer bij de start het zelfde aantal kilometers. Op de terugreis hebben we het in 1 x gedaan. Was op zich ook te doen.

Overigens zonder kinderen in de auto, dat kan wel schelen natuurlijk
Ik ga met mijn 13-jarige, dus ben de enige die kan rijden.
Alle reacties Link kopieren
Zoals je het op de heenweg doet, doe ik dat ook. Op de terugweg rij ik het in 1x, tenzij het verkeer echt ellendig zou zijn.

Terugreis in 3 delen zou ik dan in plaatsjes overnachten waar ook nog iets te doen/te beleven is.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 16-01-2018 17:10
2.05% gewijzigd
wij slapen nooit.
1400 km vind ik voor een dag echt teveel. Ik houd ook nog regelmatig pauze dus dan ben je minstens 16 uur bezig.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
16-01-2018 16:39
Ik ga met mijn 13-jarige, dus ben de enige die kan rijden.
In dat geval zou ik het vliegtuig nemen.
De benzine, afschrijving en tol wegen voor mij dan niet op van het gemak van vliegen.
Wij zijn met 4 dus dan tikt tickets wat harder aan maar bij 2 zou het voor mij persoonlijk een no-brainer zijn.
Alle reacties Link kopieren
wij rijden op dezelfde manier, dus heenweg ca 1000 km eerste dag en restant tweede dag. Terugreis doen we 700 om 700. In de praktijk vertrekken wij namelijk nooit supervroeg voor de terugweg, voor wij goed en wel weg zijn is het al richting 09.00 uur. En ik wil er geen wedstrijd van maken, het is tenslotte vakantie! Dus de terugreis gaat dan in twee dagen van ongeveer 700 km, met regelmatige stops en overnachting in een hotel. De tweede dag kom je dan in de loop van de middag thuis, maar dat is je eigen huis. Is toch anders dan op een vakantie adres aankomen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in 2 delen. Grootste stuk eerste dAg. Tweede dag op tijd weer laatste stuk. Terug zelfde. Kroatië stoppen we heen in Oostenrijk. Terug in Duitsland
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het lekker in etappes doen maar ik heb de schurft aan lang in de auto zitten. Met een beetje zoeken moet je voor onderweg ook wel leuke overnachtingsmogelijkheden kunnen vinden. Maak er een extra onderdeel van de vakantie van.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heen 2/3 op dag 1 en 1/3 op dag 2 doen en terug half/half.
Vanuit huis kun je vaak vroeger vertrekken (doen wij wel tenminste) en de dag van tevoren je auto al helemaal inpakken.
Terug lukt dat me altijd minder goed. Afhankelijk van wat voor accommodatie je hebt moet je misschien ook nog wachten bij check-out of is er een inspectie of zo.

Of je doet wat hiervoor al werd aangeraden, reserveer 2 annuleerbare hotels, eentje op de halve reisafstand en eentje op 2/3 van de route. Afhankelijk van hoe de reis verloopt, kun je er dan eentje weer annuleren.
poldervrouw schreef:
16-01-2018 16:56
Gewoon in 2 delen. Grootste stuk eerste dAg. Tweede dag op tijd weer laatste stuk. Terug zelfde. Kroatië stoppen we heen in Oostenrijk. Terug in Duitsland
Bij welke plaatsen stop jij dan? Ik wil voor de heenweg een hotel boeken nabij Salzburg en terug zat ik te denken aan Frankfurt (wat dan halverwege is). Rijdt het daar een beetje door?
Alle reacties Link kopieren
hou er ook rekening mee dat Duitsland op moment een grote bouwput is.
Op zondag 1000 km rijden gaat stuk beter dan door de week, omdat vrachtverkeer dan aan de kant staat.
Heb 2 jaar geleden 1400 km alleen op 1 dag gedaan, was wel te doen, maar was me terug nooit gelukt in 1 dag.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Wij doen ook altijd de terugweg in tweeen, net als de meesten hier. Eerste dag langste stuk. En tweede dag dan op tijd weer thuis.
Ik weet niet naar welk land je gaat? Maar in N-Fra vlakbij de Belgische grens zit een vakantiedorp waar wij wel eens een paar dagen crashen op de terugweg. Je kan er zwemmen, boogschieten, paardrijden, waterfietsen. Dan houden we het vakantiegevoel nog even vast. En dan is de laatste dag ook niet meer zo ver ^^
1400 km moet je in 2x doen.
Toen wij zover gingen, hebben we juist op de terugweg de kortste route gedaan en in zuid Duitsland overnacht, dan heb je nog een beetje sfeer en vakantiegevoel. Wij gaan er die middag altijd nog op uit. En dan de volgende dag heel vroeg op (4u) en 1000 km rijden.
MinkeDeWit schreef:
16-01-2018 16:39
Ik ga met mijn 13-jarige, dus ben de enige die kan rijden.
Dat zou ik echt heftig vinden.... Zo bang dat er wat gebeurt onderweg of dat ik het niet trek.
Wij zijn met twee chauffeurs.

Ik zou gaan vliegen en huurauto. Maar jij was degene met vliegangst toch?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
16-01-2018 17:07
Bij welke plaatsen stop jij dan? Ik wil voor de heenweg een hotel boeken nabij Salzburg en terug zat ik te denken aan Frankfurt (wat dan halverwege is). Rijdt het daar een beetje door?

Minke, waar vandaan vertrek je op de terugreis? Salzburg is , correctie, vind ik leuk, of als je het lukt iets verder, Nürnberg? Vind ik ook een leuke plaats.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 16-01-2018 17:20
7.38% gewijzigd
wij slapen nooit.
Bij terugkomst zou ik gewoon kijken hoe ver je dag 1 komt.

Je vertrekt op tijd en je kijkt tegen 17 à 18u 's avonds hoe ver je zit.
En zoekt een Formule 1 of Ibis-hotel of dergelijke.
Kan je zo binnenstappen zonder reservering, zeker als je "maar" met zijn 2'en bent.

Rij je 700 km ... oké.
Rij je 900 km ... ook goed.


(Manlief vlamt vaak liever in 1 keer door.
Die komt liever om 1 uur 's nachts aan en slaapt dan in zijn eigen bed.)
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 16-01-2018 17:20
15.49% gewijzigd
Met 2 chauffeurs doen wij de terugweg in 1x. 'S Ochtends om 7 uur vertrekken, dan maakt het niet uit dat je evt na middernacht thuis bent, want je bent lekker thuis. Maar als enige chauffeur zou ik toch weer na 1000km een hotel boeken (en niet zo vreselijk vroeg vertrekken).
Alle reacties Link kopieren
Zelf rijden wij 1400 km in een keer naar huis. Maar we vertrekken dan vroeg en het maakt niet uit hoe laat je dan thuiskomt. We hebben ook weleens het idee gehad om een paar dagen eerder alvast een groot deel te rijden en dan 2 nachten op een camping (hier kun je ook een hotel van maken) te pakken. Helaas was het weer in het noorden van Frankrijk bagger, dus dat ging toen niet door.
Find people who will make you better (M. Obama)
MinkeDeWit schreef:
16-01-2018 16:39
Ik ga met mijn 13-jarige, dus ben de enige die kan rijden.
Wij hadden ook maar 1 chauffeur. Vertrokken om 7 uur en waren om 21 uur thuis. Wel regelmatig korte stops gehad. Geen files etc.
Wij hebben het ter plekke van de drukte laten afhangen. Als het niet opschoot dan zouden we rond 18 uur stoppen en een hotel zoeken.
Wij schoten zo mooi op dat we rond die tijd al zo dicht bij huis waren dat we doorreden. Laat het anders gewoon van het moment afhangen en stop als je er zat van bent. Er is heus wel ergens een slaapplek te vinden. Wij gingen gewoon de snelweg af op de heenweg en zijn een dorpje binnengereden en hadden gelijk plek. In het hoogseizoen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook altijd naar 'zwarte zaterdag'. Aankomende zomervakantie vertrekken wij op vrijdag en willen dan zo'n 1200 km rijden zodat we op die drukke zaterdag (ook de hele dag) kunnen doen over de laatste 400 km. Wij gaan naar Spanje. Ik kreeg de tip om juist op de terugreis (zaterdag) minder te rijden en op zondag de grootste ruk te maken. Wij rijden wel altijd in 2x (zonder kids in 1x trouwens)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven